شناسهٔ خبر: 47842672 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

موفقیت رییس‌جمهور در سایه همراهی توده‌های مردم ممکن است

تهران- ایرنا- عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: موفقیت رییس‌جمهوری ایران در سایه استفاده از توده‌های مردم و همراهی با عموم ملت میسر است.

صاحب‌خبر -

غلامعلی حدادعادل روز جمعه با حضور در شعبه انتخابیه ۱۹۳۵ مسجد شهدای لرزاده در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا در خصوص ضرورت شرکت در انتخابات ۱۴۰۰ افزود: این دوره از انتخابات از آن جهت مهم است که تعیین رییس جدید در واقع تعیین رئیس قوه مجریه است و مشکلات اجرایی کشور که کم هم نبوده، بررسی می شود چرا که مردم گله‌مندی هایی در این زمینه دارند و از سوی دیگر بهبود، تغییر و تحول یک انتظار عمومی است، همه منتظر هستند که این انتخابات به این تقاضا جواب مثبت دهد.

وی با اشاره به اهمیت دیگر این انتخابات و حضور مردم در این عرصه گفت: از سوی دیگر انتخابات شورای شهر و میان‌دوره‌ای خبرگان و مجلس شورای اسلامی در برخی از شهرها برپاست، ضمن اینکه فشارهای بین المللی درصدد هستند تا این انتخابات را کم فروغ جلوه دهند،آنها برنامه دارند که بعدها این انتخابات رو تفسیر کنند.

رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی اضافه کرد: برگزاری این انتخابات از این منظر،صحنه خطیر و سرنوشت سازی است که امیدوارم با حضور گسترده ملت نتیجه این انتخابات به سود مردم رقم بخورد.

حدادعادل در خصوص ویژگی رییس جمهوری آینده گفت: رییس جمهوری کشور ایران در صورتی موفق خواهد بود که قابلیت استفاده از توده‌های مردم و همچنین همراهی عموم ملت را داشته باشد، این شرط لازمه موفقیت رییس جمهوری جدید است.

وی ادامه داد: باید صمیمیت و اعتمادی در کار باشد و ملتبا دولت همراهی کنند و دولت نیز شخصیتی باید باشد که قدرت پیوند با دل های مردم را داشته باشد.

به گزارش ایرنا، انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری، ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، نخستین میان‌دوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی (۶ حوزه انتخابیه تهران، تفرش، کبودرآهنگ، گچساران، آستانه اشرفیه و میانه) و دومین میان‌دوره‌ای پنجمین مجلس خبرگان رهبری (۴ حوزه تهران، قم، خراسان رضوی و مازندران) امروز جمعه ۲۸ خرداد برگزار می‌شود. 

طبق اعلام ستاد انتخابات کشور شمار افراد واجد شرایط در این انتخابات ۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۳۰۷ نفر است که از این تعداد، یک میلیون و ۳۹۲ هزار و ۱۴۸ نفر رای اولی هستند. 

زمان آغاز فرایند انتخابات از ساعت ۷ صبح جمعه آغاز می‌شود و تا ساعت ۲۴ ادامه خواهد داشت و امکان تمدید ساعت اخذ رای تا ساعت ۲ بامداد شنبه وجود دارد.

نظر شما