شناسهٔ خبر: 47842662 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ظهور و بروز اراده ملی؛

احتمال ردصلاحیت نامزدهای شورای شهر پس از انتخابات

خرم‌آباد - ایرنا - استاندار لرستان گفت: با توجه به اینکه احتمال رد صلاحیت نامزدهای شورای شهر پس از انتخابات از طریق هیات حل اختلاف وجود دارد بنابراین این افراد باید امروز و ساعات پس از اعلام نتایج هم مراقب رفتارهای انتخاباتی خود و هوادارانشان باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا سیدموسی خادمی روز جمعه در ستاد انتخابات استان افزود: نامزدهای انتخابات شورای اسلامی شهر تاکنون تلاش کرده اند تا در این امر اجتماعی سیاسی فعال و متحمل صرف هزینه، زمان و انرژی شده اند.

وی ادامه داد: این افراد به تکلیف خود عمل کرده اند و امروز فقط باید رای بدهند بنابراین خود یا هواداران آنها نباید نسبت به تبلیغ و تجمع مقابل شعب اقدام نمایند و چنانچه به روند برگزاری و یا نتایج ایراد یا نظری دارند باید از طریق روش قانونی اقدام کنند چراکه اجازه بی نظمی به احدی داده نخواهد شد.

استاندار لرستان گفت: نامزدهای شورای اسلامی شهر در صورتی که قوانین را رعایت نکنند و منتخب انتخابات شوند بر اساس قانون، می توان آنها را از طریق هیات حل اختلاف از عضویت محروم کرد بنابراین اگر امروز و روزهای آینده کار غیرقانونی انجام دهند در تایید نهایی آنها از طریق شورای حل اختلاف موثر خواهد بود.

خادمی همچنین با بیان اینکه حضور مردم استان تاکنون فراتر از تصور بوده است ادامه داد: اصحاب رسانه استان نیز این رویداد را به خوبی پوشش می دهند و بخشی از این استقبال مردم ناشی از آگاهی بخشی و روشنگری رسانه ها است.

وی اضافه کرد: در ابتدا و ساعات اولیه برگزاری انتخابات در استان به دلیل مشکلات فنی، وقفه ای در روند کار برخی شعبه ها ایجاد شد که اکنون مشکلی وجود ندارد و تمامی شعب لرستان از طریق سامانه کنترل برخط، نظارت می شوند.

وی همچنین بر ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی در شعب اخذ رای تاکید کرد و افزود: استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی بسیار لازم است.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا امروز جمعه ۲۸ خرداد همزمان با سراسر کشور در لرستان آغاز شده است.

برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا یک میلیون و ۵۰۱ هزار و ۹۶۴ نفر در لرستان واجد شرایط رای گیری هستند که ۳۳ هزار و ۸۲۵ نفر آنان رای اولی می‌باشند.

۴۵۳ شعبه اخذ رای الکترونیک برای انتخابات ۲۸ خرداد در چهار شهرستان استان دایر شده است، انتخابات امسال در ۱۱ شهرستان و یکهزار و ۵۱۶ روستای استان در حال برگزاری است و در ۱۹۸ روستا آمار افراد ثبت‌نامی به حد نصاب نرسید.

۳۴ شورای اسلامی شهر در لرستان وجود دارد که که ۱۸۱ عضو اصلی و ۱۰۳ عضو علی البدل دارند.

تعداد شعب اخذ رای در استان نیز با افزایش ۱۵ درصدی نسبت به دوره قبل به ۲ هزار و ۳۱ شعبه رسیده است و یکهزار و ۱۳۱ نفر برای شوراهای شهری و هفت هزار و ۸۲۶ نفر برای شوراهای روستایی رقابت دارند.

انتخابات ۲۸ خرداد  در ۳۱ حوزه شهری و یکهزار و ۷۰۰ حوزه روستایی لرستان در حال برگزاری است و ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی نیز با ۲۴ شعبه بر روند برگزاری این رویداد سیاسی در استان نظارت دارد.

نظر شما