شناسهٔ خبر: 47842582 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

شبستان گزارش می دهد؛

ملت ایران بیدارتر از همیشه/ مشارکت حداکثری قدرت سیاسی کشور را افزایش می دهد

قشرهای مختلف مردم، چه آنها که امروز رأی اولی هستند و چه آنها که از آغاز به جمهوری سلامی ایران «بلی» گفتند تمام دغدغه شان حفظ امنیت، استقلال و آزادی کشورشان است و بی توجه به تهدیدها و تحریم هاامروز فقط به اداری تکلیف فکر می کنند...

صاحب‌خبر -

*خبرگزاری شبستان _گیلان، نوشین کریمی؛ "همه بیایند، آن کسانی که ممکن است نسبت به نظام جمهوری اسلامی مسئله داشته باشند اما نسبت به امنیت کشور که دیگر مسئله ندارند، نسبت به اقتدار کشور که دیگر مسئله ندارند. خب امروز این نظام امنیت کشور را حفظ کرده است، پیشرفت کشور را تسریع کرده است، به این ملت عزت داده است و این‌ها دیگر قابل انکار نیست. اینها را که دوست دارند. وارد این میدان بشن برای عزت بخشیدن به ایران و ایرانی، برای استمرار امنیت ملی، برای تضمین پیشرفتی که به حمدلله از اول انقلاب تا امروز شروع شده و بی وقفه پیشرفته است"، این ها بخشی از سخنان مقام معظم رهبري برای دعوت از مردم جهت حضور و مشارکت در انتخابات است. انتخاباتی که سرنوشت پیش روی کشور است، انتخابی که آینده را رقم می زند.

 


 

و امروز مصادف با ۲۸خرداد ۱۴۰۰ شمسی، روز سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا در ایران است. انتخاباتی که از مدت ها قبل رسانه های داخلی و خارجی به پوشش خبری آن جهت مشارکت و یا عدم مشارکت مردم پرداخته اند و چه بسیار دسیسه هایی که منافقین و دشمنان نظام برای منحرف کردن مردم از اصل حکومت و انقلاب طراحی کردند و با شبهه افکنی علیه کاندیداهای مختلف در تلاش برای کم رنگ کردن حضور ملت ایران در پای صندوق های رای هستند.


قشرهای مختلف مردم، چه آنها که امروز رأی اولی هستند و چه آنها که از آغاز به جمهوری سلامی ایران «بلی» گفتند تمام دغدغه شان حفظ امنیت، استقلال و آزادی کشورشان است و بی توجه به تهدیدها، تحریم ها و تهمت هایی که دشمن به ایران و ایرانی وارد می‌کند، امروز فقط به ادای تکلیف فکر می کنند.



با نگاه به سخنان آیت‌الله سیدمحمد بهشتی که گفته است "ستمگران به راستی گناهکاران بزرگند اما ستم پذیران چی؟؟ ستم پذیری از دیدگاه اسلام همان اندازه گناه است که ستمگری. ای انسان تو آزادی، به پا خیز، در برابر ستم طبقاتی، ستم گروهی، ستم شخصی مقاومت کن، تو آزادی. اگر ستم پذیر شدی خود را ملامت کن".



و حالا ملت ایران بیدارتر از همیشه، با بصیرت و هوشیاری با درسی که از جبهه مقاومت آموخته است نمی خواهد ستم پذیر باشد. چرا که هنوز یادشان نرفته چگونه همین یک سال پیش سردار بزرگ خود «شهید حاج قاسم سلیمانی» را تا آرامگاه ابدیش بدرقه کردند و کمتر از یکسال یکی از نخبگان علوم هسته ای خود «شهید محسن فخری زاده» را که ناجوانمردانه توسط دشمنان ایران و ایرانی ترور شد، به خاک سپردند.

 


*مشارکت حداکثری قدرت سیاسی کشورمان را افزایش می دهد

«فاطمه لطیفی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با بیان اینکه مشارکت حداکثری و حضور پرشور مردم پای صندوق های رای و انتخاب فرد یا افراد اصلح قدرت سیاسی کشورمان را افزایش می‌دهد اظهار کرد: و برعکس این قضیه اگر مشارکت کمی داشته باشیم قطعا راه را برای دشمنان فرصت طلب گشوده ایم.



مدیر مسئول پایگاه خبری ره نگاران با استناد به فرمایش رهبر معظم انقلاب افزود: «عدم حضور در انتخابات به معنای فاصله گرفتن مردم از نظام اسلامی است».



وی در ادامه در خصوص نامزدهای انتخاباتی شورای شهر نیز که از منظر خود آگاهانه ورود کرده و در تلاش برای خدمتگزاری به شهر و مردم هستند، گفت: این نامزدها وجدان را نباید از یاد ببرند و منفعت طلبانه بر مسند قدرت تکیه بزنند!



لطیفی، شورا را مکانی برای خدمتگزاری صرف و ایجاد آرامش در سطح شهر و مردم آن دانست و بیان کرد: توفیق خدمتگزاری به مردم شریف نوعی افتخار است و منتخبین می بایست با تمام توان خود را وقف خدمت به مردم کنند.



وی در خصوص شهر رشت نیز گفت: این شهر سالهاست اعضای مختلف را بنام شورای شهر به خود دیده اما در میان مردم که قرار می گیریم و پای صحبتهایشان می نشینیم عملکرد مثبت و در شأن شهر و مردم آن ندیده ایم.



لطیفی اذعان کرد: از کاندیداهایی که موفق به کسب جایگاه مقدس خدمت رسانی به شهر و شهروندانش می شوند تقاضا داریم صداقت و وجدان را در نظر داشته باشند که هیچ عبادتی برتر از کمک به خلق نیست.

 




*به دنبال یک رای هوشمندانه باشیم
«رضا شهبازی زاده» نیز در مورد حضور در انتخابات به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: اگر همیشه و همه جا اتحاد و وحدت کلمه داشته باشیم پیروز هستیم.



این مدرس دانشگاه بیان کرد: هر زمان که در جایی اختلاف ایجاد شود، نظرات مختلف دیده شود، چند دستگی به وجود بیاید مخصوصا اگر در انتخابات باشد و در این بین وحدت و همزبانی وجود نداشته باشد ضربه می خوریم.



وی با اشاره به اینکه در انتخابات یک بی توجهی و اشتباه ما باعث می شود هشت سال بنشینیم و به حال خودمان گریه کنیم گفت: راهبرد دشمن این است که این انتخابات در دور اول به نتیجه نرسد.



شهبازی زاده ادامه داد: باید هوشمندانه رای بدهیم، باید توجه کنیم و عاقلانه تصمیم بگیریم، زمان سنجی کنیم و شرایط را با بصیرت کامل بسنجیم.



وی تصریح کرد: ما مسئولیم و باید به دیگران هم توجه بدهیم، همه مسایل را در نظر بگیریم و به کسی که مورد وثوق رهبری است، کسی که همه خصوصیات را برای یک مدیر در تراز انقلاب اسلامی داشته باشد، با تقوا، مردمی، ضد فساد، ولایتمدار و عاشق انقلاب باشد رأی بدهیم.

 

 


*دشمن از تشکیل دولت انقلابی می ترسد

«سجاد کوچکی نژاد» نیز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان به تاکید بر اینکه دشمن از تشکیل دولت انقلابی می ترسد به وصیت سردار دل ها، حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و افزود: حاج قاسم در وصیت خود نکته ای کوتاه خطاب به سیاسیون کشور دارد، چه آنهایی که خود را اصلاح طلب می نامند و چه آن ها که اصولگرا و می گوید«آنچه پیوسته در رنج بودم اینکه عموماً ما در ۲ مقطع، خدا، قرآن و ارزش ها را فراموش می‌کنیم، بلکه فدا می کنیم!»



رئیس گروه هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان افزود: حاج قاسم می افزاید«عزیزان هر رقابتی با هم می کنید و هر جدلی با هم دارید اگر عمل شما و کلام شما یا مناظره هایتان به نحوی تضعیف کننده دین و انقلاب بود بدانید شما مغضوب نبی مکرم اسلام و شهدای این راه هستید. مرزها را تفکیک کنید و اگر می‌خواهید با هم باشید، شرط با هم بودن توافق و بیان صریح اصول است»


وی با بیان اینکه حاج‌قاسم در ادامه پنج اصل را مطرح می کند، گفت: در اصل اول اعتقاد عملی به ولایت فقیه است که باید نصیحت او را بشنویم، با جان و دل به توصیه و تذکرات او به عنوان طبیب حقیقی شرعی و علمی عمل کنیم.



کوچکی نژاد تصریح کرد: در اصل دوم، اعتقاد حقیقی به جمهوری اسلامی و آنچه مبنای آن بوده است، از اخلاق و ارزش ها تا مسئولیت ها، چه مسئولیت در قبال ملت و چه در قبال اسلام و اصل سوم اینکه در دوره حاکمیت خود و در هر مسئولیتی که هستید احترام به مردم و خدمت به آنان را عبادت بدانید. خدمتگزاری واقعی و توسعه گر ارزش ها باشید، نه با توجهات واهی ارزش ها را بایکوت کنید.



وی به فصل چهارم در وصیت نامه حاج قاسم که به کارگیری افراد پاکدست و معتقد و خدمتگزار به ملت، نه افرادی که حتی اگر به میز یک دهستان هم برسند خاطره خان های سابق را تداعی می‌کنند اشاره کرد و گفت: حاج قاسم در اصل پنجم تاکید دارد که مقابله با فساد و دوری فساد و تجملات را شیوه خود قرار دهید.


*هنوز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران وجود دارد

«رضا میرمعنوی» نیز با بیان اینکه مدتی رسانه های بیگانه تلاش می کنند تا موضوع جمهوریت را از جمهوری اسلامی ایران بگیرند گفت: این رسانه ها مدام می‌گویند که مردم پای صندوق‌های رای نروند.



این محقق، بازیگر و مدرس تئاتر خاطرنشان ساخت: من به عنوان یک هنرمند از تمامی اهالی هنر و ملت ایران تقاضا می کنم با آمدن به پای صندوق ها و رای دادن خودشان ثابت کنند که هنوز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران وجود دارد چرا که ما با این رای می توانیم پاسخ مناسبی به رسانه‌های بیگانه دهیم.

پایان پیام/165

نظر شما