شناسهٔ خبر: 47842310 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۲۸ خرداد روز آزمون ملی؛

وزیر سابق نفت: مردم سرنوشت خود را برای ۱۴۰۰ روز آینده تعیین می‌کنند

تهران - ایرنا - وزیر سابق نفت گفت: جاهای دیگر هم گفته‌ام که ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ یک روز است اما مردم سرنوشتی را برای حدود ۱۴۰۰ روز آینده خود تعیین می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، رستم قاسمی روز جمعه با حضور در پای صندوق رای درباره مشارکت امروز مردم گفت: در جایی که اکنون ما هستیم مشارکت خوب است و صف خیلی طولانی هم هست. امیدواریم جاهای دیگر کشور و بقیه صندوق‌های رای هم همین شرایط را داشته باشد حتما با این روند مشارکت خوبی خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه مردم ما، مردمی نجیب و باشعوری هستند، گفت: انشاالله که مردم بتوانند در این شرایط سرنوشت خود را خود تعیین کنند.

قاسمی بیان کرد: جاهای دیگر هم گفته‌ام که ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ یک روز است اما مردم سرنوشتی را برای حدود ۱۴۰۰ روز آینده خود تعیین می‌کنند که چه کسی رییس جمهوری باشد که بتواند شرایط موجود امروز کشور را به خصوص به لحاظ مسائل اقتصادی که مردم در تنگنا به‌سر می‌برند، ریل اقتصادی‌اش را تغییر دهد.

به گزارش ایرنا، اخذ رای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به همراه دو انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری و همچنین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به دلیل شرایط کرونایی و پرهیز از تجمع، یک ساعت زودتر از انتخابات دوره‌های قبل یعنی ساعت هفت جمعه ۲۸ خرداد ماه آغاز شد و طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا درصورت تشخیص وزیر کشور رای‌گیری تا ساعت ۲ بامداد شنبه ادامه خواهد یافت.

از مجموع  ۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۳۰۷ نفر واجد شرایط رای دهی در انتخابات در کل کشور، ۲٩ میلیون و ۹۸۰ هزار و ۳۸ نفر مرد و  ۲۹ میلیون و ۳۳۰ هزار و ۲۶۹ نفر زن هستند.

سن قانونی رای‌دهندگان ١٨ سال متولدین ٢٨ خرداد ١٣٨٢ و قبل از آن و تعداد رای اولی‌ها یک میلیون و ۳۹۲ هزار و ۱۴۸ نفر است که ۷۰۶ هزار و ۹۸۸ نفر مرد و ۶۸۵ هزار و ۱۶۰ نفر از این تعداد زن هستند.

1071

نظر شما