شناسهٔ خبر: 47842080 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رییس ستاد انتخابات کشور:

با شایعه سازان برخورد قانونی می شود/ در صورت بروز مشکل فنی رای آفلاین اخذ می شود

عرف گفت: به تمام فرمانداران و استانداران در ستادهای انتخاباتی اعلام کردیم در هر نقطه مشکل فنی پیش آمد و امکان آنلاین نبود، رای مردم به صورت آفلاین اخذ شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، جمال عرف، رییس ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران گفت: برای حضور پرشور مردم در پای صندوق های رای تشکر می کنم و امیدوارم این روند ادامه داشته باشد.

 

رییس ستاد انتخابات کشور افزود: صبح مشکلات فنی ای پیش آمد اما بلافاصله با دستور وزیر کشور حدود یک درصد از مجموعه شعب کشور از حالت آنلاین به سمت آفلاین رفتند که مردم معطل نشوند.

 

عرف ادامه داد: اکنون به همه فرمانداران و استانداران در ستادهای انتخابات اعلام می کنیم در هر نقطه اگر مشکل فنی پیش آمد و امکان آنلاین نیست، حتما به سرعت آن را تبدیل به آفلاین کنند و رای مردم را بگیرند.

 

وی گفت: هیچ کس نباید بابت معطل شدن در صف نتواند حق خودش را استیفا کند لذا فرمانداران و استانداران این را به عنوان یک ابلاغیه تلقی کنند.

 

عرف تصریح کرد: از طریق اطلاعیه اعلام کردیم که سه نفر از نامزدهای محترم رسما انصراف دادند و چهار نفر از نامزدهای محترم حضور دارند لذا لیست هایی که در واقع به غیر از این چهار نامزد محترم هستند، اعتبار ندارند و مردم به آنها توجه نکنند. ما هم به طور قانونی اعلام کردیم که با شایعات برخورد قانونی می شود.

 

وی افزود: علیرغم اینکه طی اطلاعیه ای اعلام کردیم سه نفر از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری انصراف داده و تنها چهار نفر از نامزدهای ریاست جمهوری حضور دارند اما بعضا در فضای مجازی لیست هایی منتشر می شود.

 

وی گفت: لیست هایی که به غیر از این چهار نامزد هستند، اعتبار ندارند و مردم به آنها توجه ای نکنند. ما نیز به مبادی قانونی اعلام کردیم که با کسانی که شایعات و جعلیات را اعلام می کنند، برخورد قانونی انجام می دهیم.

 

وی در مورد میزان تعرفه های مصرف شده گفت: در حال حاضر بیان این موضوع کار ساده ای نیست و به سرعت در کل کشور در حال تغییر است؛ روند خوبی است و با سرعت روند انتخابات انجام می شود. در اولین فرصتی که جمع بندی انجام شد، آن را اعلام می کنیم.

 

وی با بیان اینکه مردم با شور و شوق وارد انتخابات شدند، اظهار کرد: مسیر قابل قبولی در حال طی شدن است و مردم با اشتیاق کامل وارد انتخابات شدند.

 

عرف در مورد ارسال نشدن صندوق سیار برای بیماران و پرسنل پزشکی در بیمارستان ها گفت: با وزارت بهداشت و هلال احمر هماهنگی های لازم انجام شده و قرار است این اقدامات با همکاری فرمانداری ها انجام شود.

 

وی اظهار کرد: نماینده هلال احمر در ستاد انتخابات وزارت کشور حضور می یابد، جلسه می گذاریم تا ببینیم این اقدام از صبح صورت گرفته است یا نه، اگر نگرفته باشد حتما این کار در بعد از ظهر انجام می شود که افراد بتوانند رای خود را اخذ کنند.

 

وی با بیان اینکه ما اعلام کردیم اگر شرایط اخذ رای به شکل آنلاین فراهم نیست به شکل آفلاین انجام شود در مورد اخذ رای از ناطق نوری در شورای شهر گفت: دوره قبل نیز مواردی داشتیم کسانی که شناسنامه جدید تهیه کرده اند در سیستم بررسی می شود و باید در حوزه مشخص باشد اما جزییات موانع اخذ رای ناطق نوری در شورای اسلامی شهر بررسی و بعد از ظهر اعلام می کنم.

 

وی با تکذیب این موضوع که به افراد اجازه داده نشده است از ساعت هفت صبح رای خود را اخذ کنند در مورد مسایل شعب اخذ رای در خارج از کشور گفت: در مورد شعب خارج از کشور در برخی از کشورها با توجه به اینکه بیماری کرونا محدودیت هایی ایجاد کردند و مثل گذشته فضا ایجاد نشده است. برخی موارد مجبور شدند مکان هایی را اجاره کنند و وزارت امور خارجه متولی اخذ رای از ایرانیان خارج از کشور است و اگر مشکلی ایجاد شود، باید رسیدگی کند.

پایان پیام/34

نظر شما