شناسهٔ خبر: 47842074 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

انتخابات ۱۴۰۰|

اسحاق جهانگیری رأی خود را به صندوق انداخت

معاون اول رئیس جمهور با حضور در ستاد انتخابات کشور رأی خود را به صندوق انداخت.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - اسحاق جهانگیری پس از انداختن رای خود در صندوق اخذ رای مستقر در ستاد انتخابات کشور، در جمع خبرنگاران گفت: انتخابات با توجه به شرایط کرونایی که باید سلامت مردم در اولویت باشد در حال برگزاری است.

وی افزود: طبق گزارش‌های وزارت کشور انتخابات در امنیت و آرامش و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود و مردم هم طبق روال در پای صندوق‌های رای حضور دارند.

معاون اول رئیس جمهور به دو انتخابات مهم ریاست جمهوری و شورا‌های شهر و روستا اشاره کرد و افزود: در انتخابات ریاست جمهوری، رئیس جمهوری انتخاب می‌شود که طبق قانون اساسی دومین شخصیت کشور، مسئول قوه مجریه و رئیس دولت است. رئیس جمهور طبق قانون اساسی مسئولیت‌های مختلفی هم برای توسعه کشور هم برای مسائل سیاست خارجی بر عهده دارد.

جهانگیری تاکید کرد: رئیس جمهور در شورا‌های اصلی در بخش‌های مختلف کشور، سیاست گذار است و همه این بخش‌ها در حوزه رئیس‌جمهور است.

وی بیان‌کرد: امروز مردم دست به انتخاب می‌زنند که مهمترین امور زندگی خود و کشورشان را از حیث اجرایی در چارچوب قانون اساسی به او واگذار می‌کنند تا بتواند قوانین کشور را اجرا کند.

معاون اول رئیس جمهور خاطرنشان کرد: شورا‌های اسلامی شهر و روستا مسئولیت‌های سنگینی دارند، خصوصاً پس از تصویب مصوبه وظایف شورا در هیئت دولت، بخشی از اختیارات در این مصوبات به شورا‌ها واگذار شد که مدیریت محلی به صورت متمرکز در اختیار شهرداران و شورا‌های اسلامی شهر باشد و از این رو در کنار انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا همزمان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه بخشی از مسائل شهر و روستا بر عهده این شورا است، گفت: مردم با انتخاب شهرداران و دهیاران می‌توانند مسائل شهر و روستای خود را ساماندهی کنند. این دو انتخابات که هر ۴ سال یکبار همزمان برگزار می‌شود، جزو مهمترین انتخابات کشور است.

جهانگیری تاکید کرد: از طرفی حساسیتی راجع به انتخابات جمهوری اسلامی به ویژه در ارتباط با رئیس جمهور وجود دارد ما در شرایطی هستیم که با دنیا در حال مذاکرات جدی لغو تحریم‌ها و حل مسائل کشور در فضای بین‌المللی هستیم.

وی بیان‌کرد: مسائل داخلی کشور با مسائل بین‌المللی بسیار مرتبط است نمی‌توان اقتصاد را حتی در چارچوب اقتصاد مقاومتی بدون رویکرد دیگر بینی انجام داد. اقتصاد کشور باید به صورت جدی با اقتصاد جهانی مرتبط باشد تا مستقر کند، پول، بازار و کالا بگیرد.

معاون‌اول رئیس جمهور تصریح کرد: وقتی یک اقتصاد زنده رشد دارد که بتواند با دنیا کار کند به همین دلیل مسائل سیاست خارجه تاثیر تعیین کننده‌ای در مسائل اقتصادی کشور دارد و رئیس جمهور با انتخاب وزیر امور خارجه و انتخاب سیاست‌هایی که برای پیش بینی امور انجام می‌دهد، مسئول اصلی این بخش است.

جهانگیری خاطرنشان‌کرد: امیدوارم مردم هم مشارکت خوبی داشته باشند و هم کسی را از بین کاندیدا‌ها انتخاب کنند که بتواند زمینه پیشرفت کشور حل مشکلات مردم در داخل و فضای بین الملل به وجود بیاورد.

انتهای پیام/

نظر شما