شناسهٔ خبر: 47841904 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

/انتخابات ۱۴۰۰/ دادستان زنجان:

تغییر با رای مردم رخ می‌دهد

پریسا یوسفی

دادستان زنجان گفت: تغییر با رای مردم رخ می‌دهد و این امر ضرورت حضور مردم در پای صندوق‌های رای را نشان می‌دهد.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام محسن کرمی پیش از ظهر امروز (۲۸ خرداد ماه) با حضور در ستاد انتخاباتی استان زنجان در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه امیدواریم نتیجه این روز پرشکوه، اعتلای کشور باشد، اظهار کرد: امروز نتایج درخشانی که از این انتخابات عاید کشور می‌شود کاملا آشکار است. اولین ثمره آن برای مردم و تغییر سرنوشت‌شان آنگونه که می‌خواهند، است.

وی با اشاره به اینکه در کشوری که براساس جمهوریت پایه‌گذاری شده، تغییر با رای مردم رخ می‌دهد، افزود: مردم باید آگاه باشند که با انتخاب رئیس‌جمهور در واقع چند هزار مدیر را در کشور نصب می‌کنند. کسی که رای می‌دهد گویی هزاران مدیر را برای مدیریت کشور انتخاب می‌کند. ثمره دوم انتخابات برای کشور و نظام اقتدار ملی و بین‌المللی است.

این مسئول ادامه داد: مشارکت مردمی در انتخابات پاسداشتی برای خون شهدا است. تیری به قلب دشمن و پرچم پایداری کشور است. هر انتخابی اتفاق بیفتد موجب خیرات و برکات برلی کشور و ملت است.

دادستان زنجان در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار در رابطه با تخلفات انتخاباتی، با بیان اینکه پرونده وقتی برای تخلف تشکیل‌ می‌شود که جنبه مجرمانه داشته باشد و در حال حاضر تعداد پرونده‌های تشکیل شده در استان کمتر از ۱۰ مورد گزارش شده است، تصریح کرد: در همه ادوار مشکلات ساده و جزئی وجود داشت، ولی مشکلی که ایجاد اختلال کند، وجود نداشته است. افرادی هم درصدد تخریب فیزیکی بنرها و نامزدها بودند که پرونده در این رابطه تشکیل شده است. البته در فضای مجازی نیز تخلفات جزئی وجود داشت.

کرمی یادآور شد: مدیریت تبلیغات فضای مجازی چندان منضبط نیست و برخی از کانال‌ها قابل رصد نیست. همچنین تبلیغات خارج از موعد معمولا از طرف خود نامزدها نیست و اغلب از جانب شخص ثالث است، ولی در مجموع پلیس فتا موظف به شناسایی و برخورد با این کانال‌ها است.

این مسئول در خصوص خرید احتمالی رای از سوی برخی کاندیداها، افزود: اگر تخلفاتی در قالب خرید رای اتفاق بیفتد، به‌صورت جدی با این موضوع برخورد خواهد شد ولی تاکنون این مورد در زنجان گزارش نشده است. البته احتمال خرید رای در انتخابات ریاست‌جمهوری چندان ممکن نیست، بلکه برای محیط‌های کوچک و برای شوراها محتمل است.

وی در رابطه با جزای خرید رای، خاطرنشان کرد: آرایی که از این محل تحصیل شود، باطل می‌شود و برای فردی که مرتکب خرید و فروش کرده جزای نقدی و حبس در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام

نظر شما