شناسهٔ خبر: 47841691 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

سینماگر ایرانی برنده جشنواره فیلم ترایبکا شد

برندگان بیستمین جشنواره فیلم «ترایبکا» در شاخه های مختلف اعلام شد و رضا ریاحی سینماگر ایرانی جایزه بهترین انیمیشن کوتاه جشنواره را به خود اختصاص داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، انیمیشن کوتاه «نوازنده» ساخته رضا ریاحی محصول کشور فرانسه، توانست جایزه بهترین انیمیشن کوتاه بیستمین دوره جشنواره فیلم «ترایبکا» نیویورک را به خود اختصاص بدهد.

رضا ریاحی، نقاش و فیلمساز ایرانی پیش از این در انیمیشن معروف و نامزد اسکار «نان آور» (۲۰۱۷) ساخته «نورا تومی» یکی از کارگردانان هنری بود. 

انیمیشن ۱۵ دقیقه‌ای «نوازنده» روایتگر عشق، جنگ و دشواری ها در ایرانِ قرن سیزدهم میلادی است. 

اما در سایر بخش های این رویداد سینمایی، فیلم «تازه کار» به نویسندگی و کارگردانی «لاورن هاداوی» جایزه بهترین فیلم بلند داستانی آمریکایی را به خود اختصاص داد و جایزه بهترین فیلم بلند داستانی بین‌المللی هم به  «برایتون چهارم» به کارگردانی  «لوان کوگاشویلی» از گرجستان رسید.

بیستمین جشنواره فیلم ترایبکا از تاریخ ۹ تا ۲۰ ژوئن (۱۹ تا ۳۰ خرداد) برگزار می‌شود و شامل نمایش۶۶ فیلم از جمله ۵۵ نمایش نخست جهانی است و فیلم «قصیده گاو سفید» به کارگردانی بهتاش صناعی ها یکی از فیلم های حاضر در بخش «هفته منتقدین ترایبکا» است.

جشنواره فیلم ترایبکا دو دهه پیش و پس از تحولات مرتبط با حملات ۱۱ سپتامبر آغاز کرد و اکنون به یکی از جشنواره‌های مهم فیلم‌های مستقل در جهان تبدیل شده است.

«رابرت دنیرو» و «جین رُزنتال» بنیانگذاران این جشنواره سینمایی هستند.

نظر شما