شناسهٔ خبر: 47841664 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ظهور و بروز اراده ملی؛

۲۸ خرداد تنها یک روز نیست، تاریخ‌ساز است

اصفهان- ایرنا- روز ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ برای ایران و ایرانی تنها یک تاریخ در تقویم سال نیست، بلکه با شکوه حضور و گام‌های مستحکم تاریخ‌ساز خواهد بود.

صاحب‌خبر -

امروز روز رقم زدن دوباره سرنوشت ایران برای درخشش در اوج قله افتخار است، افتخاراتی که تک تک ملت ایران رقم می‌زنند و قله‌ای که اگر نباشد عزت ایرانی به کلمه‌ای نامفهوم بدل می‌شود.
۲۸ خرداد تاریخ نیست بلکه تاریخ‌ساز است، این ماییم که امروز تعیین می‌کنیم که آیندگان ایران‌زمین سال‌های بعد، از این روز و ما به نیکی یاد و یا اینکه ما را ملتی بی‌تفاوت نسبت به سرنوشتمان قلمداد کنند.
اگر من و تو امروز برای تعیین آینده کشورمان پای صندوق سرنوشت‌ساز رای نرویم چه تضمینی خواهد بود که فردا روز، دیگران به جای ما تصمیم نگیرند؟
اکنون که بخت با ما یار است و به برکت جمهوریت این نظام و مردم سالاری دینی این حق را برای رقم زدن سرنوشت خود و فرزندانمان داریم باید از آن به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم.
آری، اگر همه باشیم و بیاییم و نام منتخب اصلحمان را بر برگ برگ تعرفه‌ها بنویسیم آنوقت از صندوق‌های مُهر شده با مِهر ملت، آینده درخشان مملکتی بیرون خواهد آمد که آبادانی و آزادی‌اش را شهدا با قطره قطره خون سرخ خویش آبیاری کرده‌اند.
امروز که از در خانه بیرون آمدم همسایه را دیدم که ۲ خواهر و برادر شناسنامه در دست و لبخند بر لب داشتند و شوق امید در چشمانشان موج می‌زد.
می‌رفتند تا در اولین دقایق رای‌گیری برای خود و همشهریانشان آینده بسازند و دِین خود به حاج قاسم سلیمانی را اَدا کنند، او که جانش را پای استقلال و سرافرازی این خاک فدا کرد.
رفتند تا دِینشان به شهید حججی را اَدا کنند، او که از سَر گذشت تا سرگذشت مردمان ایران چون نور درخشان و روشن باشد.
پس ما هم خواهیم آمد در آغازین ساعات رای‌گیری تا یکصدا فریاد میهن دوستی و وطن‌خواهی سر دهیم؛ وطنی که زنده به وجود ملت وظیفه‌شان و ایثارگران از خود گذشته‌اش است.

در این رابطه شماری از مردم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بر حضور پرشور مردم اصفهان پای صندوق‌های اخذ رای تاکید کردند و گفتند: ایرانیان همواره به میهن‌پرستی و ایثار و شهامت زبانزد بوده‌اند و همیشه نشان داده اند حتی در بدترین شرایط ممکن هم پای خاکشان ایستاده‌اند و به اجنبی‌ها اجازه جسارت به این کشور را نمی‌دهند.
یک معلم درباره حضور ملت ایران در انتخابات گفت: مردم حضور در صحنه‌های مختلف از جمله انتخابات امروز را وظیفه شرعی و ملی خود می‌دانند و بی‌شک حضور پرشور خواهند داشت.
بهاره خاصی که از نسل دهه شصت است افزود: باید فرد یا افرادی را انتخاب کنیم که وضعیت اقتصادی و شرایط جامعه را بهبود بخشیده و امید به زندگی را برای ایرانیان به ارمغان آورد.

وی با اشاره به اینکه حضور نیافتن در انتخابات راه حل خوبی برای فرار از مشکلات نیست تصریح کرد: هریک از ما باید از این حق رای استفاده کنیم تا فردی که انتخاب می‌شود برآیندی از انتخاب همه اقشار و طیف‌های جامعه و نه تنها معدودی از مردم باشد.
یک فارغ التحصیل رشته حقوق نیز گفت: حضور در انتخابات یک حق است که در جمهوری اسلامی برای ملت ایران از هر قوم و نژاد و مذهبی در نظر گرفته شده است و باید از این حق نهایت استفاده را داشته باشیم.
سپیده مومنی افزود: اگر امروز پای صندوق رای نرویم و فرد مورد نظر خود را با آگاهی و درایت انتخاب نکنیم در آینده درصورت بروز هرگونه مشکلی اعم از اقتصادی، بین المللی و سیاسی نباید کسی را سرزنش کنیم چون خودمان مستحق سرزنش خواهیم بود که آینده کشورمان برایمان مهم نبوده است.
یک نیروی ناوگان حمل و نقل عمومی هم صبح امروز بیان کرد: من در انتخابات شرکت می‌کنم چون می خواهم خودم برای سرنوشتم تصمیم‌گیری کنم زیرا می‌دانم که رای تک تک ما سرنوشت‌ساز خواهد بود.
حسین قاسمی ابراز امیدواری کرد: با انتخاب فردی شایسته مسائل و مشکلات کشور در دولت و شورای شهر جدید تاحدود رفع شود.

وی با اشاره به اینکه سرنوشت مردمان را خود آن‌ها باید تغییر دهند و تعیین کنند معتقد است: اگر سرنوشت امروزمان به دست ما رقم نخورد امنیت و آزادی کشور به خطر خواهد افتاد.
 سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایری روز جمعه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.
شمار واجدان شرایط رای دادن در استان اصفهان در انتخابات پیشِ‌رو سه میلیون و ۶۳۴ هزار و ۱۱۴ نفر است که یک میلیون و ۱۳۰ هزار و ۵۲۶ نفر از این رقم مربوط به شهرستان اصفهان است.
۷۹ هزار و ۳۳۰ هزار نفر از این رقم رای اولی خواهند بود که ۳۳ هزار و ۶۴۷ نفرشان مربوط به شهرستان اصفهان هستند.
تعداد کل شُعبه‌های اخذ رای در استان اصفهان سه هزار و ۴۶۵ شُعبه است که از این تعداد سه هزار و ۱۰۷ شُعبه بصورت ثابت و ۲۶۰ شُعبه بصورت سیار فعالیت می‌کنند.
۲ هزار و ۴۵۶ شُعبه شهری و یک هزار و ۱۱ شُعبه روستایی در استان اصفهان وجود دارد.
انتخابات شوراهای شهر از ۵۹۱ کُرسی اصلی برخوردار است که ۲ هزار و ۳۵۷ نفر برای کسب آنها رقابت می‌کنند.
در شوراهای روستای استان نیز سه هزار و ۱۲۴ کُرسی اصلی وجود دارد که پنج هزار و ۹۹۳ نفر در رقابت نهایی برای کسب آنها حضور دارند.
استان اصفهان با ۲۴ شهرستان، ۱۱۱ شهر، ۵۲ بخش و ۱۳۲ دهستان، پنج میلیون و ۳۸۶ هزار نفر جمعیت دارد.

نظر شما