شناسهٔ خبر: 47840158 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مدیرکل بهزیستی لرستان:

۵۴ شعبه اخذ رای برای معلولان در لرستان اختصاص یافت

مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: ۵۴ شعبه اخذ رای که قابلیت دسترسی معلولان را دارند برای حضور افراد توانجو و جانبازان در انتخابات امروز ۲۸ خرداد دایر شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد،  "کرم یاری" مدیرکل بهزیستی لرستان  گفت: معلولان جزو جامعه هستند و همانند سایر اقشار دارای حق یکسانی برای تعیین سرنوشت خود و کشور می‌باشند بنابراین زمینه سازی حضور آنان در شعب اخذ رای ضروری است.

یاری تصریح کرد: در این راستا ۵۴ شعبه اخذ رای واقع در مکان‌هایی که مناسب سازی شده برای این قشر اطلاع رسانی شده است تا این افراد با حضور خود پای صندوق‌های رای به تکلیف خود عمل کرده و حق قانونی خود را نیز کسب کنند.

او ادامه داد: ۶ شعبه اخذ رای در خرم آباد، ازنا چهار، پلدختر سه، کوهدشت پنج، چگنی ۲، بروجرد هشت، الیگودرز سه، سلسله چهار، دورود ۹ و دلفان و رومشگان هرکدام پنج شعبه برای مشارکت انتخاباتی افراد دارای معلولیت دایر است.

اطلاعات ۵۰ هزار معلول در سامانه استان لرستان ثبت شده است که حدود نیمی از این افراد دارای ضایعه نخاعی و جسمی حرکتی هستند و اکنون بیش از ۲۰ هزار بیمار با ضایعه جسمی و حرکتی خدمات مستمر و غیرمستمر بهزیستی را دریافت می‌کنند.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا امروز جمعه ۲۸ خرداد همزمان با سراسر کشور در لرستان آغاز شده است.

برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌های اسلامی شهر و روستا یک میلیون و ۵۰۱ هزار و ۹۶۴ نفر در لرستان واجد شرایط رای گیری هستند که ۳۳ هزار و ۸۲۵ نفر آنان رای اولی می‌باشند.

۴۵۳ شعبه اخذ رای الکترونیک برای انتخابات ۲۸ خرداد در چهار شهرستان استان دایر شده است، انتخابات امسال در ۱۱ شهرستان و یکهزار و ۵۱۶ روستای استان در حال برگزاری است و در ۱۹۸ روستا آمار افراد ثبت‌نامی به حد نصاب نرسید.

۳۴ شورای اسلامی شهر در لرستان وجود دارد که که ۱۸۱ عضو اصلی و ۱۰۳ عضو علی البدل دارند.

تعداد شعب اخذ رای در استان نیز با افزایش ۱۵ درصدی نسبت به دوره قبل به ۲ هزار و ۳۱ شعبه رسیده است و یکهزار و ۱۳۱ نفر برای شورا‌های شهری و هفت هزار و ۸۲۶ نفر برای شورا‌های روستایی رقابت دارند.

انتخابات ۲۸ خرداد در ۳۱ حوزه شهری و یکهزار و ۷۰۰ حوزه روستایی لرستان در حال برگزاری است و ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی نیز با ۲۴ شعبه بر روند برگزاری این رویداد سیاسی در استان نظارت دارد.

 

انتهای پیام/ر

نظر شما