شناسهٔ خبر: 47838315 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

فرماندار گراش:

فرایند رای گیری در شهرستان گراش هیچ مشکلی ندارد/ مردم همه هستند

شیراز - فرماندار گراش گفت: فرایند رای گیری از صبح امروز در شهرستان گراش بدون هیچگونه مشکلی آغاز شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، مجید غلام‌پور صبح جمعه در حاشیه فرآیند رأی گیری در جمع خبرنگاران گفت: خوشبختانه مردم با آگاهی، شعور و با احساس مسئولیت نسبت به سرنوشت کشور از پیر و جوان و مرد و زن در پای صندوق‌های رأی حاضر شده‌اند.

وی با بیان اینکه انتخابات و حضور مردم در تعین سرنوشت خود از بارزترین جلوه‌های دمکراسی است، اظهار داشت: امروز حماسه جدیدی را از ملت ایران به ویژه مردم انقلابی شهرستان گراش شاهد هستیم که به خاطر ایران، عزت و اعتلای کشور به ندای رهبری فرزانه انقلاب لبیک گفته و پای صندوق‌های رأی حاضر شدند.

وی افزود: فرآیند رأی گیری در تمامی شعب اخذ رأی شهرستان بدون هیچ گونه مشکلی دنبال و رعایت اصول بهداشتی از جمله فاصله گذاری اجتماعی به خوبی رعایت می‌شود

رئیس ستاد انتخابات شهرستان گراش با تاکید بر اینکه مردم رأی دادن را به ساعات پایانی روز موکول نکنند، تصریح کرد: مردم برای رأی دادن در ساعات اولیه مهلت اعلام شده اقدام کنند تا با تراکم جمعیت در ساعات پایانی مواجه نشویم.

وی حضور مردم در صحنه انتخابات و در شرایط کنونی که کشور درگیر تحریم‌های ظالمانه است را مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: حضور پر رنگ مردم در پای صندوق‌های رأی یک پاسخ دندان شکن به آمریکا و دیگر دشمنان این کشور است.

فرماندار گراش که به همراه رأی اولی‌ها رأی خود را به صندوق انداخت گفت: همواره تأکید حضرت امام (ره) بر استقرار نظامی بود که سرنوشتش توسط مردم تعیین شود لذا بعد از شکل‌گیری انقلاب اسلامی با رأی قاطبه مردم، نظام جمهوری اسلامی بر کشور حاکم شد و پس از آن تا به امروز در انتخابات‌های مختلف مردم در تعیین سرنوشت کشور نقش دارند و امید است تمام افراد واجد شرایط و رأی اولی‌ها با حضوری پرشور اگاهانه حماسه ماندگار را رقم بزنند.

فرماندار گراش گفت: ۳۹ شعبه اخذ رأی در نقاط مختلف شهرستان به صورت ثابت و سیار مشغول جمع آوری آرای مردم هستند.

غلام‌پور از تأیید صلاحیت حدود ۸۴ درصد از داوطلبان عضویت در ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: صلاحیت ۱۱۹ نفر از داوطلبان ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای شهرستان گراش تأیید و صلاحیت ۱۴ نفر از آنها نیز از سوی هیأت نظارت رد شده است.

فرماندار گراش اضافه کرد: در شهرستان گراش برای ۶۵ کرسی شوراهای شهر و روستا رقابت می‌کنند که از این تعداد ۱۰ کرسی برای شورای اسلامی شهرهای گراش و ارد و ۵۵ کرسی برای شورای اسلامی روستاها در انتخابات این دوره در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، گفت: تعداد شعبه‌های اخذ رأی روز ۲۸ خردادماه در شهرستان گراش نسبت به دوره قبل با ۱۰ درصد افزایش به ۳۹ مورد رسیده است که از مجموع شعبه‌ها، ۹ مورد مربوط به بخش مرکزی است و ۷ شعبه هم به بخش ارد و بقیه هم به مرکز شهرستان اختصاص دارد.

نماینده عالی دولت در گراش با اشاره به جزئیات شعب اخذ رأی در شهرستان گراش، افزود: از تعداد ۳۹ شعبه اخذ رأی تعداد ۳۱ شعبه ثابت و ۸ شعبه سیار است.

نظر شما