شناسهٔ خبر: 47837701 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ظهور و بروز اراده ملی؛

عزم ملت ایران، پیروز انتخابات ۱۴۰۰

خرم‌آباد - ایرنا - صف های اتحاد و همبستگی ملت ایران به هم پیوسته شد تا بار دیگر در دفاع از انقلاب اسلامی و آرمانهای امام (ره) سنگ تمام گذاشته شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا در نخستین ساعات برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ ،صف های به هم پیوسته مردم در شعب مختلف اخذ رای تشکیل شده است  و مردم ولایی لرستان در لبیک به سخنان مقام معظم رهبری بار دیگر دین خود را به این نظام و انقلاب ادا می کنند.

این مردم در دفاع از انقلاب اسلامی و آرمانهایش هرگز  ذره ای تردید و دریغ نداشته اند و همواره پا به پای نظام مقدس جمهوری اسلامی در تمامی صحنه ها  حاضر و گوش به فرمان  رهبر خود هستند.

آری امروز مردم لرستان حماسه ای دیگر از جنس انتخابات خلق خواهند کرده اند و غیرت و همبستگی خود را  همراه با آرا در صندوق های رای سرازیر خواهند کرد.

مردم ولایی لرستان که در طول تاریخ انقلاب اسلامی بیشترین آمارهای مشارکت را با نام خود به ثبت رسانده اند امروز نیز همچون همان سال های نخستین انقلاب اسلامی با شور و نشاط در پای صندوق های رای حاضر شده اند.

عزم ایرانی در خطه لرستان خروشان است و موج و موج همبستگی و اتحاد را به صندوق های رای می رساند تا اقتدار آینده ایران اسلامی رقم زده شود.

مردم لرستان همواره به سرنوشت خود و کشورشان تعصب دارند و برای کوتاه کردن دست دشمنان از این مرکز و بوم از هیج تلاشی دریغ نکرده اند.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا امروز جمعه ۲۸ خرداد همزمان با سراسر کشور در لرستان آغاز شده است.

برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا یک میلیون و ۵۰۱ هزار و ۹۶۴ نفر در لرستان واجد شرایط رای گیری هستند که ۳۳ هزار و ۸۲۵ نفر آنان رای اولی می‌باشند.

۴۵۳ شعبه اخذ رای الکترونیک برای انتخابات ۲۸ خرداد در چهار شهرستان استان دایر شده است، انتخابات امسال در ۱۱ شهرستان و یکهزار و ۵۱۶ روستای استان در حال برگزاری است و در ۱۹۸ روستا آمار افراد ثبت‌نامی به حد نصاب نرسید.

۳۴ شورای اسلامی شهر در لرستان وجود دارد که که ۱۸۱ عضو اصلی و ۱۰۳ عضو علی البدل دارند.

تعداد شعب اخذ رای در استان نیز با افزایش ۱۵ درصدی نسبت به دوره قبل به ۲ هزار و ۳۱ شعبه رسیده است و یکهزار و 131 نفر برای شوراهای شهری و هفت هزار و 826 نفر برای شوراهای روستایی رقابت دارند.

انتخابات ۲۸ خرداد  در ۳۱ حوزه شهری و یکهزار و ۷۰۰ حوزه روستایی لرستان در حال برگزاری است و ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی نیز با ۲۴ شعبه بر روند برگزاری این رویداد سیاسی در استان نظارت دارد.

نظر شما