شناسهٔ خبر: 47837177 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بسته انتخاباتی شوراها؛

افزایش شعبات أخذ رأی در گیلان به دلیل شرایط کرونایی/ برگزاری انتخابات تمام الکترونیک شورا‌ها در رشت

مهمترین اخبار درباره انتخابات شورا‌ها و ریاست جمهوری در گیلان را می‌توانید در این بسته انتخاباتی بخوانید.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ششمین دوره انتخابات شورا‌های شهر و روستا و یازدهمین دوره انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه آستانه اشرفیه امروز (جمعه ۲۸ خرداد ماه) به صورت همزمان برگزار می‌شود.

افزایش شعبات أخذ رأی به دلیل شرایط کرونایی در گیلان

محمود قاسم نژاد، رئیس ستاد انتخابات گیلان گفت: ۶ هزار و ۹۹۰ شعبه أخذ رأی برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا و میان دوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در گیلان در نظر گرفته شده است.

او افزود: امسال به دلیل شرایط کرونایی تعداد شعب أخذ رأی ۱۰ درصد بیشتر شده است تا انتخابات با رعایت کامل دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا و با سلامت کامل برگزار شود.

رئیس ستاد انتخابات گیلان تصریح کرد: بیش از ۶۰ هزار نفر شامل عوامل اجرایی، نظارتی و امنیتی در ستاد‌ها، فرمانداری‌ها، هیات‌های نظارت و بازرسی انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ را برگزار خواهند کرد.

حضور حداکثری در انتخابات ضامن اقتدار ایران اسلامی است

حجت الاسلام محمد صفری، رئیس مجمع نمایندگان گیلان در پیامی از مردم ولایتمدار استان خواست با مشارکت حداکثری در انتخابات، زمینه اقتدار و بالندگی ایران اسلامی را فراهم کنند.

او افزود: انتخابات مصداق بارز حضور حداکثری در انتخابات ضامن اقتدار ایران اسلامی تجلی مشارکت عمومی برای تعیین سرنوشت آینده کشور است و این امر در بستر حضور آگاهانه و پرشور ملت برای تحقق انتخاب اصلح عینیت می‌یابد.

برگزاری انتخابات شورا‌ها به صورت تمام الکترونیک در رشت

علی فتح‌اللهی، فرماندار رشت با اشاره به آمادگی این شهرستان برای برگزاری انتخابات گفت: در شهرستان رشت مجموعا ۵۴۲ شعبه أخذ رأی داریم که از این تعداد ۲۳۱ صندوق ثابت و ۶ صندوق سیار فقط متعلق به سطح شهر رشت است.

او افزود: مقرر شده است انتخابات شورای اسلامی در سطح رشت به صورت تمام الکترونیک برگزار شود.

فرماندار رشت با بیان اینکه رأی گیری الکترونیکی هم در شعب أخذ رأی به صورت حضوری انجام می‌شود، تصریح کرد: شهروندان برای پیشگیری از ازدحام باید علاوه بر شناسنامه و کارت ملی، کد انتخاباتی نامزد‌های منتخب را به همراه داشته باشند.

انتهای پیام/ع

نظر شما