شناسهٔ خبر: 47836982 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ظهور و بروز اراده ملی؛

استاندار: آرای مردم استان همدان در یک هزار و ۴۳۷ شعبه اخذ می‌شود

همدان- ایرنا- استاندار همدان با اشاره به آغاز فرایند انتخابات به صورت همزمان در سراسر کشور، گفت: آرای مردم استان در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری، شوراها و میاندورای مجلس(حوزه انتخابیه کبودرآهنگ و بهار) از طریق یک هزار و ۴۳۷ شعب اخذ رای انجام می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، «سیدسعید شاهرخی» صبح جمعه پس از شرکت در انتخابات در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تمهیدات لازم برای رعایت نکات بهداشتی در تمامی شعب اخذ رای استان اندیشیده و امکانات موردنیاز نیز فراهم شده است تا خطر شیوع ویروس کرونا در این مکان‌ها به کمترین حد ممکن برسد.

وی اظهار کرد: ضدعفونی کردن محل شعب اخذ رای، علامت گذاری در زمینه رعایت فاصله گذاری اجتماعی، توجه دادن مردم به مسائل بهداشتی و رعایت بهداشت فردی و تهیه ملزومات بهداشتی از جمله اقداماتی است که اجرا شده است.

استاندار همدان گفت: به منظور رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی، اثر انگشت در برگ تعرفه رای حذف شده است و در تمام شعب اخذ رای حق استفاده از استامپ برای این موضوع وجود ندارد.

شاهرخی ادامه داد: بر اساس دستورالعمل اعلام شده توسط ستاد ملی مقابله با کرونا زمان رای گیری به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی از ساعت هفت صبح آغاز شده و تا ساعت ۲۴ ادامه دارد.

استاندار همدان خاطر نشان کرد: یک میلیون و ۴۲۵ هزار و ۹۷۰ نفر در استان همدان واجد شرایط رای دادن هستند و شمار رای اولی ها نیز ۳۰ هزار و ۹۰۲ نفر است.

شاهرخی داوطلبان شورای شهر در استان همدان را یک هزار و ۱۴۸ نفر برای ۱۷۴ کرسی عنوان کرد و گفت : بعد از انصراف و رد صلاحیت ها این تعداد به ۹۴۶ داوطلب کاهش یافت.

وی با اشاره به اینکه استان همدان آماده برگزاری انتخاباتی پرشور، سالم و قانونمند است افزود: ۲۹ هزار نفر به عنوان عوامل اجرایی با حضور در یک هزار و ۴۳۷ شعبه اخذ رای کار برگزاری انتخابات در استان را بر عهده دارند.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس یازدهم شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۲۸ خرداد برگزار می‌شود. 

نظر شما