شناسهٔ خبر: 47836897 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

گزارش‌های لحظه‌‌ای از جای‌جای خراسان رضوی در حماسه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰

انتخابات سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و دومین میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از صبح امروز در خراسان رضوی آغاز شد تا شاهد خلق حماسه‌ای دیگر از مردم استان در انتخابات سرنوشت‌ساز باشیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، انتخابات سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و دومین میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از ساعت ۷ صبح امروز در خراسان رضوی آغاز شد.

گزارش خبرنگاران فارس از نقاط مختلف استان حاکی از استقرار عوامل اجرایی در شعبات اخذ رأی و آغاز زمان رأی‌گیری است.

 انجام فرآیند رأی‌گیری در ۸۲ شعبه ثابت و ثابت کاشمر

فرماندار کاشمر با اشاره به آغاز رأی‌گیری انتخابات ۱۴۰۰ هم‌زمان با سراسر کشور در این شهرستان، گفت: برابر برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در ۸۲ شعبه ثابت و سیار در نقاط شهری و روستایی کاشمر فرآیند رأی‌گیری از ساعت ۷ صبح آغازشده است.

مسلم ساقی با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده برای برگزاری باشکوه و حداکثری مردم در این روز، اظهار کرد: در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و دومین میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری بیش از ۲ هزار نفر به‌عنوان عوامل اجرایی، نظارت، بازرسی و محافظین ستاد انتخابات کاشمر همکاری می‌کنند.

وی بابیان اینکه ۸۲ شعبه ثابت و سیار در نقاط شهری و روستایی کاشمر از ساعت ۷ صبح فعال‌شده است، بیان کرد: از ۵۲ نامزد تأیید صلاحیت شده برای شورای اسلامی شهر کاشمر ۵ نفر به‌صورت رسمی انصراف دادند و شهروندان کاشمری باید از میان ۴۷ نامزد دیگر اسامی ۷ نفر را در برگه رأی بنویسند.

فرماندار کاشمر ابراز کرد: در شورای اسلامی شهر کاشمر ۷ نفر به‌عنوان عضو اصلی و ۵ نفر به‌عنوان عضو علی‌البدل و برای شوراهای اسلامی روستایی در دو بخش مرکزی و فرح دشت ۱۱۰ نفر به‌عنوان عضو اصلی برای مدت چهار سال با رأی مستقیم و مخفی مردم انتخاب می‌شوند.

وی با تأکید بر اینکه برای جلوگیری از شیوع کرونا تمام اقدامات لازم انجام و در دستور کار قرارگرفته است، افزود: در این راستا علاوه بر اعلام پروتکل‌های بهداشتی در شعبات اخذ رأی، به‌منظور جلوگیری از ازدحام و شلوغی جمعیت، تعداد شعب نسبت به دوره‌های قبل افزایش‌یافته است.

ساقی با اشاره به اینکه در انتخابات امروز متولدین ۲۸ خرداد ۱۴۰۰و قبل ان که دارای ۱۸ سال تمام می‌باشند قادر به رأی دادن خواهند بود، خاطرنشان کرد: از سوی ستاد انتخابات کشور سامانه ((انتخاب ایران )) برای شناسایی مناسب‌ترین و نزدیک‌ترین شعبه طراحی‌شده است تا مردم با مراجعه به این برنامه به آدرس entekhabiran.moi.ir بتوانند نزدیک‌ترین شعبه اخذ رأی را پیدا نمایند ورای خود را به صندوق بیاندازند.

آغاز فرآیند انتخابات در خلیل‌آباد

فرماندار خلیل‌آباد از آغاز فرآیند انتخابات در این شهرستان هم‌زمان با سراسر کشور خبر داد.

ابراهیم قاسم پور با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده برای فراهم ساختن حضور حداکثری مردم در این دوره از انتخابات، افزود: سیزدهمین دوره  ریاست جمهوری، دومین میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در ۵۰ شعبه اخذ رأی در خلیل‌آباد  برگزار می‌شود.

وی با اشاره به افزایش تعداد شعبات اخذ رأی نسبت به دوره گذشته، بیان کرد: در این دوره از انتخابات هزار و ۱۰۰ نفر به‌عنوان عوامل اجرایی انتخابات مشارکت دارند.

فرماندار خلیل‌آباد با دعوت از مردم برای حضور باشکوه در پای صندوق‌های رأی یادآور شد: تمامی فرایند انتخابات در شهرستان اندیشیده شده است و تعرفه موردنیاز هم با درصدی بیشتر برای هر صندوق  تحویل نمایندگان فرماندار و نظارت داده‌شده است.

وی اذعان کرد: با توجه به لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، عوامل شعبه و نیز ناظرین شعبه نسبت به این مهم توجیه شده‌اند و در هر شعبه تراکت‌های بهداشتی ونیز صندوق‌ها  بافاصله لازم در دسترس مراجعان قرار دارد.

قاسم پور تأکید کرد: خلیل‌آباد با داشتن ۵۲ هزار نفر جمعیت در دوره‌های مختلف انتخاباتی در هر دوره مشارکت بیش از ۸۵ درصدی را داشته است.

بازگشایی درب ۲۰۵ شعبه اخذ رأی در تربت‌حیدریه

فرماندار تربت‌حیدریه با اشاره به اینکه همه‌چیز برای برپایی یک انتخابات گسترده، پرشور و سالم در این خطه مهیا شده است، گفت: مردم همیشه در صحنه ما نیز امروز به کوری چشم دشمنان با حضور پرشور و گسترده خود یک‌بار دیگر از یک آزمون بزرگ پیشرو سربلند بیرون خواهند آمد.

حسین شرافتی‌راد صبح امروز در نخستین ساعت اخذ رأی با حضور در مسجد جامع در جمع خبرنگاران در محل مسجد جامع تربت‌حیدریه اظهار کرد: از مجموع جمعیت ۲۲۵ هزارنفری این شهرستان ۱۵۰ هزار نفر واجد شرایط رأی‌دهی در انتخابات هستند که از این تعداد پنج هزار و ۷۰۰ دانش‌آموز رأی اولی هستند.

وی ادامه داد: بر این اساس ۲۰۵ شعبه اخذ رأی در سطح شهرستان فعال و با توجه به سوابق گذشته ۱۰ درصد بیشتر از جمعیت واجد شرایط اخذ رأی تعرفه توزیع‌شده است.

فرماندار تربت‌حیدریه یادآور شد: از مجموع ۱۲۷ داوطلب ثبت‌نام‌شده برای عضویت در ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی مناطق شهری این شهرستان ۸۳ نفر تائید نهایی شدند که از این تعداد ۵۰ نفر در تربت‌حیدریه، ۱۲ نفر در کدکن، ۹ نفر در رباط سنگ و ۱۲ نفر در  بایگ هستند.

وی بابیان اینکه این افراد برای کسب هفت کرسی شورای شهر تربت‌حیدریه و درمجموع سه شهر بایگ، رخ و کدکن هرکدام پنج کرسی با یکدیگر رقابت می‌کنند، افزود:  از مجموع ۷۲۵ نفر داوطلبی که برای عضویت در شوراهای اسلامی مناطق روستایی این شهرستان ثبت‌نام کردند، صلاحیت ۶۳۶ نفر تائید شده است.

شرافتی‌راد با تأکید بر اینکه از این تعداد ۲۷۴ نفر در بخش مرکزی، ۲۳۷ نفر در بخش جلگه رخ، ۸۰ نفر در بخش کدکن و ۴۵ نفر در بخش بایگ هستند، خاطرنشان کرد: این افراد نیز برای کسب ۴۰۰ کرسی ۳ تا ۵ نفره شورای اسلامی در ۱۲۹  روستا در چهار بخش مرکزی، رخ، کدکن و بایگ باهم رقابت می‌کنند.

وی اذعان کرد: در  تربت‌حیدریه چهار هزار و ۵۰۰ نفر در ۲۰۵ شعبه اخذ رأی برگزاری ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی، سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و میان‌دوره‌ای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری را بر عهده‌دارند.

حماسه انتخابات دشمن را ناامید می‌کند

فرماندار سبزوار با تأکید بر اینکه حضور پرشور مردم فهیم در انتخابات دشمن را ناکام می‌‌کند، گفت: 

سید مجتبی علوی مقدم امروز در مسجد جامع سبزوار اظهار کرد: امروز ملت ایران جدای از هر جناح و گروه سیاسی و برای  حمایت دوباره از آرمان‌های انقلاب پای صندوق‌های رأی آمده‌اند.

 سید مجتبی علوی مقدم امروز در مسجد جامع سبزوار افزود: حضور در انتخابات نشانه بصیرت سیاسی و موجب اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌شود

 وی ادامه داد: با انتخاب اصلح، انتخابات را به صحنه شور و شعور و دفاع جانانه از آرمان‌های بنیان‌گذار جمهوری اسلامی و تبعیت از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب تبدیل می‌کنند.

علوی مقدم بیان کرد: پیروز واقعی انتخابات مردم هستند که با خلق حماسه بر اقتدار، امنیت و عزت انقلاب اسلامی در عرصه داخلی و خارجی می‌افزایند.

وی با اشاره به اینکه پیروز واقعی انتخابات مردم هستند، بیان کرد: مردم با خلق حماسه بر اقتدار، امنیت و عزت انقلاب اسلامی در عرصه داخلی و خارجی می‌افزایند.

فرماندار سبزوار تصریح کرد: مردم ایران با هر رأی خودپاسخ دندان‌شکنی به آنان دهند و اعلام کنند که تحریم‌ها، مشکلات بر اراده و حمایت آنان از نظام اسلامی اثر ندارد.

حضور حداکثری مردم و انتخاب اصلح مشکلات کشور را برطرف می‌کند

جانشین تیپ ۱۷۷ متحرک هجومی شهید نصر اصفهانی ارتش تأکید کرد: حضور حداکثری مردم و انتخاب اصلح مشکلات کشور را برطرف می‌کند.

سرهنگ امیر آذین که در شعبه ۲۶ اخذ رأی تربت‌حیدریه حضور یافته بود، ضمن دعوت مردم به مشارکت حداکثری در انتخابات، گفت: هشت سال جانانه از این کشور دفاع کردیم و هم‌اکنون هم رزمندگان غیور ارتش در ۳۰۰ کیلومتر مرزهای شرقی کشور از تمامیت ارضی جمهوری اسلامی محافظت می‌کنند.

وی افزود: انتخابات حق طبیعی مردم است و مردم در قبال این حق مسئولیت دارند و باید از این حق طبیعی خود استفاده و به مسئولیت خود عمل کنند

آذین تأکید کرد: میزان مشارکت مردم در انتخابات نشان‌دهنده سطح آگاهی و بصیرت و مردم است و انتخابات پرشور موجب امنیت ،اقتدار، اعتلا و سربلندی جمهوری اسلامی است

وی گفت‌:امروز تمامی پرسنل تیپ ۱۷۷ هم در مرز و هم در کوی سازمانی ارتش با حضور در پای صندوق آرا به ندای رهبر عزیزمان لبیک میگویند.

رقابت ۹۶نفر برای کسب ۹ کرسی شورای اسلامی شهر نیشابور

فرماندار نیشابور از رقابت ۱۲۶ نامزد برای کسب ۲۴ کرسی در شورای اسلامی شهرهای نیشابور، عشق‌آباد، بار و چکنه خبر داد.

 علیرضا قامتی اظهار کرد: در شهر نیشابور ۹۶ نفر برای ۹ کرسی، در شهر عشق‌آباد ۱۲ نفر برای ۵ کرسی، در شهر بار ۱۳ نفر برای ۵ کرسی و در شهر چکنه ۸ نفر برای ۵ کرسی درمجموع ۱۲۶ نامزد برای کسب ۲۴ کرسی شورای اسلامی، شهرهای مذکور باهم رقابت می‌کنند.

فرماندار نیشابور ادامه داد: درمجموع بیش از هزار و ۵۰۰ نیروی آموزش‌دیده در ۴۲۵ شعبه اخذ رأی با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی کار اخذ آراء مردم نیشابور را انجام می‌دهند.

وی افزود: ۲۸۴ روستای شهرستان نیشابور دارای شورای اسلامی هستند که در این دوره انتخابات شوراهای اسلامی هزار و ۴۸۹ نامزد برای کسب ۸۷۶ کرسی شورای اسلامی روستاهای نیشابور باهم  رقابت می‌کنند.

آرای مردم جغتای در ۶۲ شعبه اخذ می‌شود

فرماندار جغتای گفت: در انتخابات روز جمعه ۲۸خردادماه آرای مردم شهرستان جغتای در ۶۲ شعبه اخذ می‌شود.

مرتضی محبی فر با اشاره به اینکه امسال هم‌زمان انتخابات ریاست جمهوری، شوراها و مجلس خبرگان را داریم اظهار کرد:  امروز در روز جمعه ۲۸ خردادماه ۶۲ شعبه در شهرستان برای اخذ رأی در نظر گرفته‌شده است که از این تعداد ۱۱ شعبه سیار، ۳۱ شعبه در بخش هلالی و ۳۱ شعبه در بخش مرکزی فعال هستند.

وی در ادامه بابیان اینکه تمهیدات بهداشتی لازم به‌منظور جلوگیری از ازدحام جمعیت در شعبه‌های اخذ را در نظر گرفته‌شده است، تشریح کرد:  بنا به ملاحظات پیشگیری از شیوع بیماری کرونا نسبت به انتخابات نمایندگان مجلس تعداد ۱۰ شعبه افزوده‌شده است.

محبی‌فر با اشاره به اینکه تمامی زیرساخت‌های لازم برای برگزاری انتخابات در شهرستان جغتای در نظر گرفته‌شده است تصریح کرد:  در این شهرستان یک هزار و ۳۰۰ نفر عوامل اجرایی، خدماتی، نظارتی، بازرسی و بهداشتی و انتظامی فعالیت دارند تا انتخابات امن و سالمی داشته باشیم.

فرماندار جغتای گفت: بیش از ۴۰ هزار تعرفه برگ رأی برای شهرستان جغتای در نظر گرفته‌شده است و مشکل خاصی در تأمین برگ رأی نداشته‌ایم. 

وی عنوان کرد:  در دوره گذشته بیش از ۳۶ هزار نفر واجد شرایط رأی دادن داشته‌ایم که در این حدود ۱۵ درصد افزایش داشته‌ایم.

افزایش ۷۳ درصدی شعبات اخذ رأی روستایی و ۲۷ درصدی شهری در بردسکن

فرماندار بردسکن در حاشیه بازدید از شعب اخذ رأی به اتفاق اعضای شورای تأمین شهرستان بردسکن در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از افزایش تعداد شعب اخذ رأی در بردسکن خبر داد و گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا تعداد شعب اخذ رای شهرستان از ۸۳ حوزه به ۱۱۳ حوزه افزایش یافته است.

مجتبی شاکری اظهار کرد: تمامی تدابیر لازم برای یک انتخابات باشکوه فراهم است که در همین راستا بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر امروز در انتخابات به عنوان عوامل اجرایی با ستاد انتخابات همکاری می‌کنند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه مردم انقلابی، متدین و ولایت‌مدار بردسکن همچون گذشته از اولین ساعات شروع انتخابات حضور فعال داشتند، بیان کرد: مردم شهرستان با حضور آگاهانه خود برای حفظ و اقتدار انقلاب و لبیک به ندای مقام معظم رهبری حماسه سیاسی دیگری را خلق خواهند کرد.

فرماندار بردسکن انتخابات را مظهر و تجلی اراده مردم و موجب انسجام و همبستگی اجتماعی و امنیت ملی دانست و گفت:  نظام جمهوری اسلامی مبتنی بر رأی مردم است و سلامت حوزه‌های اجتماعی، امنیتی و اقتصادی متکی بر حضور مردم است.

گفتنی است؛ در بخش مرکزی ۴۵، انابد ۴۳ و بخش شهرآباد بردسکن ۲۳ شعبه اخذ رأی وجود دارد.

۸۱ شعبه اخذ رأی در طرقبه شاندیز آماده اخذ آرای مردم است ​

فرماندار طرقبه شاندیز صبح امروز پس از حضور در شعبه اخذ رأی در محل فرمانداری طرقبه شاندیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس با اشاره به آمادگی کامل این شهرستان برای برگزاری پرشور انتخابات ۱۴۰۰ بیان کرد: ۸۱ شعبه اخذ رأی در سطح شهرستان طرقبه شاندیز آماده اخذ آرای مردم این شهرستان است، از این تعداد ۴۹ شعبه در سطح روستاهای شهرستان و ۳۲ شعبه در ۲ شهر طرقبه و شاندیز مستقر است.

‌سیدحسن حسینی تصریح کرد: تعداد ۸۰ هزار تعرفه برای انتخابات خبرگان رهبری، ۸۰ هزار تعرفه برای انتخابات ریاست جمهوری و ۸۵ هزار تعرفه برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا دریافت شده است.

وی افزود: از تعداد ۸۵ هزار تعرفه دریافتی برای انتخابات شوراهای شهر و روستا تعداد ۵۰ هزار تعرفه برای شوراهای ۵ نفره و ۲۵ هزار برای شوراهای ۳ نفره در نظر گرفته شده است.

فرماندار طرقبه شاندیز با اشاره به اینکه یک هزار و ۷۰۰ نفر در روند اجرای انتخابات شهرستان طرقبه شاندیز دخیل هستند، اظهار کرد: در سطح روستاهای طرقبه شاندیز حدود ۴۱۰ کاندیدا برای تصاحب ۱۴۰ کرسی شوراهای روستاها به رقابت می‌پردازند.

حسینی بیان کرد: ۱۷ نفر کاندیدا در سطح شهر طرقبه برای به‌دست آوردن ۵ کرسی شورای شهر طرقبه به رقابت می‌پردازند و تعداد ۳۲ کاندیدا هم در سطح شهر شاندیز برای تصاحب ۵ کرسی شورای شهر شاندیز در حال رقابت هستند.

وی عنوان کرد: در بخش روستایی ۵ روستا با ۵ عضو شورای روستایی داریم و باقی روستاها ۳ نفر عضو در شورای اسلامی روستا دارند.

وجود ۶۵۰ هزار رأی اولی در نیشابور

فرماندار نیشابور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه امسال ۶۵۰ هزار نفر رأی اولی در نیشابور هستند، گفت: با توجه به جمعیت ۴۲۰ هزار نفری شهرستان نیشابور، پیش‌بینی می‌شود که ۳۰۰ هزار نفر در انتخابات شرکت کنند.

علیرضا قامتی بیان کرد: تا این لحظه حدود ۱۵ هزار نفر در شعب اخذ رأی شهرستان نیشابور حضور پیدا کردند و رأی‌هایشان را به صندوق ریختند.

وی افزود: همه شعبات اخذ رأی تا این لحظه فعال هستند و تعرفه‌ها به اندازه نیاز و کافی در شهرستان نیشابور، عشق آباد بخش میان جلگه، بار بخش مرکزی و چکنه بخش سرولایت توزیع شده است.

فرماندار نیشابور تاکید کرد: تا این لحظه ۱۵ هزار نیشابوری در محل شعبات اخذ رأی حضور پیدا کردند و رأی‌هایشان را اعلام کردند.

۶۲ شعبه در رشتخوار برای انتخابات فعال هستند

فرماندار رشتخوار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: در انتخابات امروز بیش از یک هزار و ۶۰۰ نفر برای هرچه بهتر برگزاری انتخابات پای صندوق‌های رأی حاضر شدند.

خالقداد عرب گفت: تعداد صندوق‌های رأی از ۵۱ صندوق ثابت و سیار انتخابات‌های گذشته با توجه به شرایط کرونایی و الزام رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به ۶۲ صندوق افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: ما امروز وظیفه داریم به‌واسطه خون سردار دلها و پاسداری از خون شهدای عزیز مشارکت حداکثری پای صندوق‌های رأی داشته باشیم.

گلایه دارم، ولی رأی می‌دهم

جمعی از جوانان تربت‌ حیدریه که در بین آن‌ها تعدادی رأی اولی نیز به چشم می‌خورد، در حالی که کاغذ منقش به جمله «گلایه داریم، ولی رأی می‌دهم» در دستشان بود، خود را به پای صندوق اخذ رأی رساندند تا مثمر ثمر بودن خویش را به اثبات برسانند.

تعدای از این جوانان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کردند: از مسؤولان آزرده‌خاطر و گلایه‌مندیم، اما با این حال رأی می‌دهیم تا نگویند به نظام بی‌اعتمادیم.

یکی از رأی اولی‌ها گفت: به عنوان یک رأی اولی حس خوبی دارم و امیدوارم رأی من تأثیر مثبت و سازنده‌ای در آینده کشور داشته‌ باشد.

حسین خالقی‌نیا افزود: از رفتار مسؤولان گلایه‌ دارم، اما در عین حال پای صندوق رأی آمده‌ام تا به آن‌ور آبی‌ها بگویم به نظام حاکم بر کشورم اعتماد دارم، تنها گام‌ نخستین را برداشته‌ام و هنوز راه زیادی در پیش دارم.

جوان دیگری نیز گفت: من به روح حاج قاسم می‌خواهم یک پیام بدهم و آن این است که ما به تو یک جان بدهکاریم، یک انگشت اشاره و یک استامپ آبی که چیز مهمی نیست. 

فاطمه خجسته افزود: احساس می‌کنم با این حضور خود، راه شهید حاج قاسم را ادامه می‌دهم.  

جوان دیگری گفت: فارغ‌التحصیل بیکار دانشگاهی هستم و در بیشتر اداره‌های این شهرستان فرم استخدام پر کرده‌ام و در آزمون‌های مختلف شرکت کرده‌ام، اما هنوز باید پدرم مخارج من را تأمین کند.

علی صادقی افزود: از رئیس جمهور منتخب انتظار دارم ابتدا با اقدامی ضربتی، به وضعیت اشتغال جوانان رسیدگی کند. 

جوان دیگری نیز به خبرنگار فارس گفت: هر چند شورای اسلامی شهر در ایجاد اشتغال نتواند گام‌های مؤثری بردارد، اما حداقل می‌تواند در انتخاب پیمانکار برای عقد قرارداد با شهرداری از توان جوانان متخصص همین خطه استفاده کند.

نجمه قدوسی افزود: حوزه فرهنگی و عمرانی دو مؤلفه مهم برای توسعه و تحول شهر هستند که برای برطرف کردن کمبودهای شهری در این حوزه‌ها، استفاده از جوانان متخصصی بومی غیرممکن نیست.

۸۴ شعبه  اخذ رأی در زاوه فرآیند رأی‌گیری را دنبال می‌کنند

فرماندار زاوه در گفت‌وگو‌ با خبرنگار فارس اظهار کرد: یک هزار و۷۰۰ نفر در ۸۴ شعبه اخذ رأی در زاوه برگزاری ششمین دوره انتخابات شورای های اسلامی، سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و میاندوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری را برعهده دارند.

محمود صادقی گفت: حضور در انتخابات باعث اعتلای کشور است و مردم همواره در همه عرصه‌های انتخاباتی حضور داشته‌اند و این بار هم با حضور خود در انتخابات دشمنان اسلام و انقلاب را مأیوس می‌کنند.

۴۳۵۴۰ تعرفه انتخابات در طرقبه شاندیز مصرف شده است

دبیر انتخابات و رئیس هیأت بازرسی انتخابات طرقبه شاندیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: تاکنون در ۸۱ شعبه اخذ رای در سطح شهر و روستاهای طرقبه شاندیز حدود ۴۳ هزار و ۵۴۰ تعرفه انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در این شهرستان مصرف شده است.

یدالله بشکنی بیان کرد: تعداد ۲۲ هزار و ۴۰۰ تعرفه انتخابات ریاست جمهوری و حدود ۲۱ هزار و ۱۴۰ تعرفه انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در سطح شهرستان طرقبه شاندیز مصرف شده است.

وی اظهار کرد: تاکنون کمبود تعرفه در شعب اخذ رأی در سطح شهرستان نداشتیم و روند برگزاری انتخابات در طرقبه شاندیز به نحو خوب و آرام بدون مشکل در حال اجرا است.

فرماندار: تا کنون در خلیل‌آباد کمبود تعرفه نداشته‌ایم

فرماندار خلیل‌آباد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: تا این لحظه هیچ کمبودی توسط شعب توسط نمایندگان فرماندار و نظارت به ستاد انتخابات در شهرستان اعلام نشده است.

ابراهیم قاسم‌پور افزود: توزیع تعرفه‌ها را به میزان جمعیت رأی‌دهنده روستا و شهر بین شعب توزیع کرده‌ایم، بنابراین هنوز کمبود تعرفه اعلام نشده است.

وی با اعلام اینکه تا کنون روند برگزاری در ۵۰ شعبه اخذ رأی در شهرستان مطلوب ازریابی می‌شود، ادامه داد: حضور حداکثری در پای صندوق‌های رأی مورد تأکید است، بنابراین در صورت اینکه شعبات کمبود تعرفه داشته باشند، در ستاد انتخابات شهرستان تعرفه به مقدار مورد نیاز موجود است و سریعا به شعبه‌ای که نیاز به تعرفه داشته باشد، ارسال می‌شود.

فرماندار خلیل‌آباد همکاری یک هزار و ۱۰۰ نفر را از جمله عوامل اجرایی و نظارت و نیروهای نظامی و انتظامی برشمرد و اظهار کرد: با توجه به اینکه مردم منطقه بیشتر باغدار و کشاورز هستند، پیش‌بینی می‌شود از ساعاتی دیگر مراجعه افراد برای  شرکت در انتخابات افزایش یابد.

قاسم‌پور با دعوت از مردم برای حضور در پای صندوق‌های رأی منویات رهبر انقلاب را در این راستا مورد توجه قرار داد و افزود: همه عوامل برگزاری انتخابات در شهرستان آماده خدمت‌رسانی هستند و تا کنون روند برگزاری رضایت بخش است.

مشارکت ۴۸ درصدی مردم زاوه در انتخابات

فرماندار زاوه در گفت‌وگو‌ با خبرنگار فارس اظهار کرد: ۶۴ هزار تعرفه ریاست جمهوری و‌۸۰ هزار تعرفه شوراها در ۸۴ شعبه و ۹۹ صندوق در زاوه توزیع شده است.

محمود صادقی از پیش‌بینی ۴۸ درصدی مشارکت مردم این شهرستان در انتخابات خبر داد و گفت: تا کنون گزارشی در مورد تخلفی و یا کمبود تعرفه نداشته‌ایم.

مشارکت ۴۰ درصدی مردم تربت حیدریه در انتخابات

رئیس ستاد انتخابات تربت حیدریه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: از مجموع ۲۲۰ هزار نفر جمعیت تربت حیدریه ۱۵۰ هزار نفر واجد شرایط رأی دادن هستند.

سیدعلی موسوی بیان کرد: از این تعداد ۵ هزار و ۷۰۰ نفر رأی اولی هستند.

وی افزود: تاکنون ۶۰ هزار تعرفه در سطح تربت حیدریه استفاده شده است و تا ساعت ۱۸ عصر امروز ۴۰ درصد از مردم تربت حیدریه در انتخابات شرکت داشتند.

رئیس ستاد انتخابات تربت حیدریه تصریح کرد: برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر با توجه به جمعیت هر شهرستان تعرفه در نظر گرفته شده است.

حضور گسترده مردم گلبهار در پای صندوق‌های رأی

معاون فرماندار گلبهار در گفت‌وگـو با خبرنگار فارس گفت: با پیش‌بینی‌های صــورت گرفته تاکنون هیچ گزارش تـخلفی در مراکز رأی‌گیری که ۸۲ شعبه است گــزارش نشده است.

امیر سلطانی گفت: تا عصر امروز ۲۶ هزار نفر در رأی‌ریزی در شهرستان مشارکت داشته که از این تعداد ۴۹ درصد آقایان و ۵۱ درصد مربوط به حضور خواهران در پای صندوق‌های رأی است.

وی ادامه داد: یکی از شعبه‌ها نیاز به تعرفه داشت که تعرفه برای شعبه ارسال و رأی‌گیری در حال انجام است.

تعرفه به میزان موردنیاز در بردسکن موجود است

رئیس ستاد انتخابات بردسکن گفت: هیچ کمبود تعرفه در شهرستان نداریم و روند برگزاری  به‌خوبی در جریان است

مجتبی  شاکری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بردسکن گفت: برای ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا در شهرستان ۴۶۳ نفر داوطلب ثبت‌نام کردند که از این تعداد پس از بررسی صلاحیت‌ها و انصراف برخی از کاندیداها درمجموع ۳۹۷ نفر در روستاها و ۳۰ نفر در شهرهای بردسکن، انابد و شهرآباد وارد عرصه تبلیغات شدند و در مدت قانونی تبلیغات توانایی‌های خود را به مردم عرضه کردند.

فرماندار بردسکن افزود:  تمامی تدابیر لازم برای انتخابات فراهم‌شده است و در بحث امنیت با هم‌افزایی همه عوامل  در امر سلامت و امنیت  برگزاری مشکلی گزارش نشده است.

وی از همکاری بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در روز انتخابات به‌عنوان عوامل اجرایی با ستاد انتخابات خبر داد و اظهار کرد: در بازدیدهای به‌عمل‌آمده  روند برگزاری به شکلی صحیح در جریان است و تاکنون توسط عوامل شعبه گزارشی از کمبود تعرفه اعلام‌نشده ولی  این آمادگی را داریم در صورت اعلام کمبود تعرفه در کمترین زمان ممکن تعرفه به شعبات متقاضی برسد.

تاکنون درخواستی مبنی بر کمبود تعرفه در خلیل‌آباد نداشته‌ایم

فرماندار خلیل‌آباد گفت: تا این لحظه هیچ کمبودی توسط شعب توسط  نمایندگان فرماندار و نظارت به ستاد انتخابات در شهرستان اعلام‌نشده است.

ابراهیم قاسم پور بابیان اینکه  تعرفه‌ها به میزان جمعیت رأی‌دهنده روستا و شهر  بین شعب توزیع‌شده است، یادآور شد: روند برگزاری انتخابات در ۵۰ شعبه اخذ رأی در نقاط شهری و روستایی شهرستان مطلوب ارزیابی می‌شود.

وی با اشاره به حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی یادآور شد: در ستاد انتخابات شهرستان تعرفه موردنیاز وجود دارد و درصورتی‌که شعبات با کمبود تعرفه مواجه شوند، نسبت به ارسال تعرفه موردنیاز اقدام می‌شود.

فرماندار خلیل‌آباد با اشاره به همکاری هزار و ۱۰۰ عوامل اجرایی در انتخابات امسال بیان کرد: با توجه به اینکه مردم منطقه بیشتر باغدار و کشاورز هستند، پیش‌بینی می‌شود، از ساعاتی دیگر مراجعه افراد برای  شرکت  در انتخابات را در شعبات داشته باشیم.

ملاک در انتخاب شورای شهر کاردانی و آشنایی با مسائل شهری باشد

نماینده مردم تربت‌حیدریه، زاوه و مه‌ولات در مجلس شورای اسلامی گفت: ملاک در انتخاب شورا کاردانی و آشنایی با مسائل شهری باشد نه مباحث قومی گرایی و محلی گرایی.

محسن زنگنه در حاشیه بازدید از شعب اخذ رأی تربت‌حیدریه در جمع خبرنگاران  مردم را به مشارکت حداکثری در انتخابات دعوت کرد و افزود: انشاء الله مردم شریف تربت‌حیدریه، مه‌ولات و زاوه نصاب مشارکت را در کشور بشکنند.

وی بابیان اینکه مردم در انتخابات شورا به مباحث قومی و محلی و سیاسی توجه نکنند و به کسانی رأی بدهند که سابقه آن‌ها در مدیریت شهری مشخص و انسان‌های پاک دستی هستند، ابراز کرد: ملاک در انتخاب شورا کاردانی و آشنایی با مسائل مدیریت شهری  باشد.

نماینده مردم تربت‌حیدریه یادآور شد: شرکت مردم در انتخابات به‌عنوان سرمایه اجتماعی یک کشور است و هرچه میزان مشارکت بیشتر باشد بر میزان سرمایه اجتماعی می‌افزاید و این سرمایه اجتماعی می‌تواند دولت را در جراحی‌های بزرگ اقتصادی و بهبود وضعیت مردم یاری  کند.

وی تأکید کرد: حضور گسترده در انتخابات به‌منزله مشارکت مردم در تعیین سرنوشت خود است و هرچه این حضور گسترده‌تر باشد قدرت نظام ما بیشتر به نمایش گذاشته می‌شود.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۲

نظر شما