شناسهٔ خبر: 47836647 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

حاشیه های انتخاباتی از شعبه مسجد لرزاده تهران

اقتصادنیوز: امروز ۲۸ خرداد ماه سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شورهای اسلامی شهر و روستا در شعبه مسجد لرزاده تهران همزمان با آغاز رسمی رای گیری در سراسر کشور، در ساعت ۷ صبح شروع شد اما در این شعبه به دلیل اشکال در دستگاه احراز هویت الکترونیکی با نیم ساعت تاخیر آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، مسجد و حوزه علمیه لرزاده  توسط شیخ علی اکبر برهان از مجتهدان و فقهای عصر قاجار و به دست طراح و معمار شهیر ایرانی مرحوم حسین لرزاده  فرزند محمد لرزاده از معماران نامی دوره‌ اتابک و همکار حاج حسن صنیع الدیوان در عصر پهلوی دوم در سال  ۱۳۲۰ شمسی ساخته شد.

حضور شخصیت های دینی و سیاسی و مردم مذهبی در منطقه خراسان و لرزاده تهران  در جنوب تهران به این دو محله رنگ و بوی سنتی و مذهبی  داده است. با این حال به دلیل شروع زود هنگام زمان رای گیری نسبت به دوره های گذشته، واجدان رای در دقایق اولیه آغاز رای گیری به صورت پراکنده و کم تعداد در این حوزه انتخابیه حضور یافتند.

در این دوره انتخابات ریاست جمهوری آقایان عبدالناصر همتی، سیدابراهیم رییسی، محسن رضایی و امیرحسین قاضی زاده هاشمی به رقابت پرداختند.

چهار صندوق رای به رنگهای سبز، آبی، قهوه ای و قرمز به تفکیک برای انتخابات دومین میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری، سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، میان دوره ای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات شهر و روستا در حضور نمایندگان هیاتهای نظارت و اجرایی و خبرنگاران پلمپ شد.

جمال عرف، رییس ستاد انتخابات کشور چند روز قبل از رای گیری تعداد واجدان رای را ۵۹ میلیون ۳۱۰ هزار و ۳۰۷  نفر اعلام کرد.

علیرضا رییسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا دو سه روز قبل از انتخابات اعلام کرد برای کاهش تجمعات مردم در شعب اخذ رای به دلیل شیوع ویروس کرونا هم  افزایش زمان رای دهی در نظر گرفته شده که این زمان از ۷ صبح تا ۲۴ شب ادامه خواهد داشت  و البته در شعب پر جمعیت تا  ۲ بامداد روز شنبه تمدید می شود. و هم به تعداد صندوقهای اخذ رای  ۱۰ هزار صندوق افزوده شده تا رای دهندگان به راحتی و به دور از هر گونه ترسی ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ بتوانند رای خود را به صندوقهای رای بیندازند.

سیماسادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت هم از ابلاغ جرایم افراد رای دهنده، رای گیرنده و کاندیداهایی که با انبوه جمعیت به شعب اخذ رای وارد می شوند و پروتکل های بهداشتی  را رعایت نمی‌کنند، خبر داد.

برچسب‌ها:

نظر شما