شناسهٔ خبر: 47836316 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

استاندار کهگیلویه و بویراحمد

رسانه‌ها شور انتخاباتی ایجاد کنند

کلانتری با بیان اینکه دشمن هیچ‌گاه غافل نمی‌شود و درصدد ایجاد اختلاف در جامعه است، گفت: رسانه‌ها شور انتخاباتی ایجاد کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «حسین کلانتری» شب گذشته (۲۷ خرداد) در برنامه زنده تلویزیونی شبکه استانی دنا با اشاره به اینکه وزارت کشور مسئول حسن اجرای انتخابات بوده و ریل اجرا قانون است، گفت: امانت‌داری، بی‌طرفی، سلامت و امنیت انتخابات، ایجاد زمینه‌ حضور حداکثری و اطمینان بخشی و اعتمادسازی در راستای اینکه مردم بدانند رایی که به صندوق می‌اندازند همان آراء شمارش و قرائت می‌شود از وظایف ما است.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مردم صاحبان این نظام و انقلاب هستند، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند «رای حق‌الناس است» از رای به عنوان ناموس یاد می‌شود، ناظرین، دست‌اندرکاران، بازرسان و همه کسانی که در امر انتخابات مشارکت دارند ناموس‌داری کرده و از آراء مردم صیانت کنند. 

 

وی بیان کرد: مردم خیال شان راحت باشد دست‌اندرکاران انتخابات بدون ذره‌ای اعمال نظر، یا نگاه به جریان و کاندیدایی خاص رسالت و وظیفه‌ای که برای آنها مشخص شده را انجام می‌دهند و در راستای وظیفه خود تلاش می‌کنند.

 

کلانتری بیان کرد: ناظرین انتخابات شورای شهر هیات نظارت مجلس شورای اسلامی و  انتخابات ریاست جمهوری و میاندوره‌ای مجلس هیات نظارت شورای نگهبان است که با هر دو کار می‌کنیم، علاوه بر این بازرسان وزارت کشور، معتمدین مردم، اعضای شعب، مجموعه دست‌اندرکاران و شورای تامین در برگزاری انتخابات همکاری و مشارکت دارند.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه امسال ۹۹۸ شعبه اخذ رای پیش‌بینی شده گفت: در دور گذشته شعب ۹۲۰ مورد بوده، در کنار  شعب‌هایی که طی سال‌های گذشته ازدحام جمعیت بوده یک شعبه دیگر پیش‌بینی کردیم که مردم با توجه به بیماری کووید ۱۹ زیاد در صف نمانند.

 

وی با بیان اینکه  بهداشت و  سلامت مردم مورد توجه است، افزود:  توجه به سلامت مردم در سخنان  دو روز گذشته مقام معظم رهبری بوده است، در دیدار با وزیر کشور آقای رحمانی فضلی بر سلامت مردم، امنیت انتخابات،اعتمادسازی و آرام بخشی تاکید کردند لذا همه توان و  تجربه خود را برای اعتمادسازی مردم پای کار آورده‌ایم.

 

کلانتری ادامه داد: مردم انتخابات مجلس را به خاطر دارند ما با هیچ کسی در هیچ مقطع و شرایطی تعارف نداریم مردم تعیین کننده نهایی در انتخابات شورای شهر و روستا، در انتخابات گچساران و باشت و انتخابات ریاست جمهوری هستند و ما موظفیم شرایط را برای برگزاری انتخابات فراهم کنیم.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نقش رسانه‌ها در انتخابات گفت: در دهه اخیر نقش رسانه مکتوب، پایگاه‌های خبری، خبرگزاری‌ها و صدا سیما بسیار تعیین کننده بوده است، جا دارد از همه اصحاب رسانه در سراسر استان تشکر کنم، رسانه‌های محدودی خدشه وارد کردند و تخلف کردند اما عمده رسانه‌‌های استان در مسیر شورآفرینی، بستری سازی و  مشارکت حداکثری تلاش کردند،  زیباترین صحنه‌ها در قاب دوربین  رسانه‌ها دیده شود و قلم خبرنگاران شکوه حضور مردم را مخابره کنند.

 

وی عنوان کرد: دشمن هیچ‌گاه غافل نمی‌شود و درصدد ایجاد اختلاف است لذا رسانه‌ها شور انتخاباتی ایجاد کنند.

 

کلانتری همچنین از طرفداران کاندیدای شورای شهر و همچنین انتخابات میان‌دوره‌ای گچساران و باشت خواست از تجمع در شعب اخذ رای که مخل امنیت مردم است خودداری کنند.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد  با بیان اینکه همه اقدامات مستندسازی می‌شود افزود: تذکر می‌دهم در امنیت انتخابات با هیچ کسی تعارف نداریم امنیت جای جای استان برای ما مهم است و با حساسیت رصد می‌کنیم تا مردم با آرامش آراء خود را به صندوق بیاندازند، هرگونه تجمع در شعب اخذ رای ممنوع است.

 

وی با بیان اینکه ۵۵۰ هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند و ۱۳ هزار و ۷۰۰ نفر رای اولی هستند، گفت:  ۲۵ هزار نفر مستقیم و غیر مستقیم در امر برگزاری انتخابات همکاری دارند. چهار هزار خودرو برای ۹۹۸ شعبه اخذ رای ساماندهی شده و کسانی که تاریخ تولدشان ۲۸ خرداد ۸۲ و قبل از آن است می‌توانند در انتخابات شرکت کنند.

 

کلانتری با بیان اینکه وفاق خوبی در استان وجود دارد بیان کرد:  اعضای شورای تامین و اداری و همه ساز کارها دیده شده اگر تخلفی صورت گرفته، مستندات آن موجود بوده و روی ریل قانون بعد از انتخابات رسیدگی می‌کنیم.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تکلیف ما برگزاری انتخاباتی سالم، بی‌طرفانه، امانت‌دارانه با حضور حداکثری مرد در سلامت و امنیت کامل است و امیدواریم شاهد حضور حماسی مردم در پای صندوق‌های رای باشیم.

پایان پیام/82

نظر شما