شناسهٔ خبر: 47835828 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مهر گزارش می دهد؛

صندوق های اخذ رأی پذیرای مردم دیار میرزا/ حماسه ای در راه است

رشت- همزمان با آغاز فرآیند انتخابات شعب اخذ رأی پذیرای گیل زنان و گیل مردان دیار میرزا کوچک جنگلی است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: فرآیند رأی گیری سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری، ششمین انتخابات شوراهای شهر و روستا و انتخابات میان دوره‌ای مجلس یازدهم از ساعت ۷ صبح امروز همزمان با سراسر کشور در استان گیلان آغاز شد.

گیل زنان و گیل مردان دیار میرزا کوچک جنگلی از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب این استان سرسبز از روزها قبل خود را برای نمایش حماسه‌ای دیگر آماده کرده‌اند و تا با حضور گسترده و پرشور خود پای صندوق‌های رأی با دیگر علاوه بر لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب مشت محکمی بر دهان یاوه گویان و دشمنان قسم خورده این دیار بکوبند.

ستاد انتخابات استان گیلان نیز با توجه به برگزاری سه انتخابات مهم ریاست جمهوری، شوراهای شهر و روستا و میان دوره‌ای مجلس در استان تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات سالم، امن و پرشور اتخاذ و در هفته‌های منتهی به این رویداد بزرگ سیاسی تمرین و اجرایی کرده‌اند.

استان گیلان بیش از دو میلیون و ۸۵۰ هزار نفر جمعیت دارد که از این تعداد یک میلیون و ۹۸۸ هزار و ۵۳۴ نفر واجد شرایط رأی دادن در استان هستند.

صندوق اخذ رأی پذیرای مردم دیار میرزا/ حماسه ای در راه است

مشارکت ۶۰ هزار نفر در برگزاری انتخابات

رئیس ستاد انتخابات استان گیلان با اشاره به پیش بینی تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات، اظهار کرد: برای انتخابات ریاست جمهوری سه هزار و ۳۰۵ شعبه اخذ رأی پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه از این تعداد دو هزار و ۹۱۰ شعبه ثابت و ۳۹۷ شعبه نیز سیار هستند، افزود: برای انتخابات ششمین دوره شوراهای شهر و روستا تعداد صندوق‌ها ۱۰ درصد افزایش یافته است.

رئیس ستاد انتخابات گیلان در ادامه با اشاره به اینکه سه هزار و ۵۲۸ صندوق اخذ رأی برای این انتخابات پیش بینی شده است، گفت: از این تعداد دو هزار و ۹۹۵ شعبه ثابت و ۵۲۳ شعبه نیز سیار است.

وی همچنین به انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه آستانه اشرفیه نیز اشاره و اضافه کرد: برای این انتخابات نیز ۱۵۷ شعبه پیش بینی شده که از این تعداد ۱۵۵ شعبه ثابت و دو شعبه نیز سیار هستند.

قاسم نژاد با اشاره به اینکه در مجموع در این سه انتخابات بیش از ۶۰ هزار نفر به عنوان عوامل اجرایی مشارکت دارند، گفت: در شهر رشت انتخابات به صورت تمام الکترونیکی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه در شمارش آرا نیز این انتخابات در شهر رشت به صورت سیستمی انجام می‌شود، ادامه داد: در مجموع در انتخابات شورای اسلامی شهر در استان گیلان هزار و ۷۵۹ نفر ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۲۴۶ نفر در هیئت‌های نظارت شهرستانی و استانی رد صلاحیت شده‌اند.

رئیس ستاد انتخابات گیلان با اشاره به اینکه داوطلبان در ۵۳ شهر و نشستن بر ۲۸۱ کرسی رقابت می‌کنند، افزود: ۱۴ هزار و ۲۱۷ نفر در دو هزار و ۱۷۲ روستا در انتخابات شورای اسلامی روستاهای استان گیلان ثبت نام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی نیز ۴۵ نفر ثبت نام کرده‌اند، گفت: از این تعداد حدود ۵۰ درصد داوطلبان در بررسی صلاحیت‌ها تأیید شده‌اند.

صندوق اخذ رأی پذیرای مردم دیار میرزا/ حماسه ای در راه است

تأمین امنیت انتخابات با حضور ۱۳۵۰۰ مأمور

فرمانده انتظامی گیلان نیز با اشاره به مشارکت ۱۳ هزار و ۵۰۰ مأمور این نیرو برای برقراری امنیت انتخابات در استان، گفت: از این تعداد ۱۰ هزار مأمور در شعب اخذ رأی حضور دارند.

سردار عزیزاله ملکی در ادامه با بیان اینکه برقراری امنیت انتخابات با نیروی انتظامی است، اضافه کرد: همیشه عده‌ای تلاش کرده‌اند تا اقداماتی خلاف قانون همانند خرید و فروش آرا انجام دهند و سلامت انتخابات خدشه دار کنند که به همین منظور ۲۴ جلسه درون و بیرون سازمانی برگزار شده و تأمین امنیت انتخابات به عهده نیروی انتظامی با همکاری سپاه و بسیج گذاشته شده است.

وی افزود: بر اساس آمار ۱۳ هزار و ۵۰۰ نیرو به منظور تأمین امنیت پیش بینی شده که از این تعداد ۱۰ هزار نیرو پای صندوق رأی حضور دارند و سه هزار و ۵۰۰ نیرو نیز به مأموریت ذاتی خود عمل می‌کنند.

پایش رعایت پروتکل بهداشتی در شعب اخذ رأی

معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه تمام تمهیدات لازم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شعب اخذ رأی پیش بینی شده است، اظهار کرد: پایش سلامت کامل اعضای شعب اخذ رأی نیز طی روزهای گذشته انجام شده است.

آبتین حیدرزاده با بیان اینکه از حضور افراد بیمار نیز در شعب جلوگیری به عمل می‌آید، افزود: شهروندانی که طی دو هفته گذشته جواب پی سی آر آنها مثبت بوده نباید در شعب حضور یابند و در صورت تمایل شعب سیار برای اخذ رأی به منازل آنها مراجعه می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه فاصله دو متری برای افراد داخل شعب و نشان گذاری برای رعایت فاصله فیزیکی نیز انجام شده است، گفت: برای خلوت بودن شعب نیز تعداد شعب اخذ رأی افزایش یافته است.

نظر شما