شناسهٔ خبر: 47835537 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

/درحال به‌روز رسانی/

گزارش ایلنا از فرآیند رای‌گیری و حضور چهره‌های سرشناس+عکس

با اعلام وزیر کشور، فرآیند اخد رای برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری،‌ میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی ،‌میان دوره‌ای خبرگان رهبری و شوراهای اسلامی شهر و روستا آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، با دستور عبدالرضا رحمانی فضلی فرآیند اخد رای برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری،‌ میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی ،‌میان دوره‌ای خبرگان رهبری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا آغاز شد. 

وزیر اطلاعات و دادستان کل کشور از ستاد انتخابات کشور بازدید کردند

حجت الاسلام سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات و حجت‌الاسلام منتظری (دادستان کل کشور) به عنوان اعضای هیئت هفت نفره اجرایی انتخابات ریاست‌جمهوری با حضور در محل وزارت کشور، از ستاد انتخابات کشور بازدید کردند.

رهبر انقلاب رای خود را به صندوق رای انداختند

روز انتخابات، روز ملت ایران است/ امروز میدان‌دار و صحنه‌گردان اصلی مردم هستند/ کسی نگوید با رای من چه اتفاق مهمی خواهد افتاد

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در اولین دقایق آغاز رأی‌گیری «سیزدهمین دوره‌ی انتخابات ریاست جمهوری»، «ششمین دوره‌ی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا»، «انتخابات میان دوره‌ای پنجمین دوره‌ی مجلس خبرگان رهبری» و «انتخابات میان دوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی» با حضور در محل صندوق سیار ۱۱۰ در حسینیه امام خمینی (رحمه‌الله)، رأی خود را به صندوق انداختند. 

ایشان سپس در سخنانی روز انتخابات را روز ملت ایران خواندند و گفتند: امروز میدان‌دار و صحنه‌گردان اصلی مردم هستند که با رأی خود سرنوشت و تکلیف کلی و اساسی کشور را برای سالهای بعد معین می‌کنند بنابراین امروز متعلق به مردم است.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: بر اساس این واقعیت خرد انسانی حکم می‌کند همه در این آزمون بزرگ ملی و سراسری شرکت کنند و علت دعوت مکرر ما از مردم برای حضور در انتخابات نیز این است که در درجه اول خود مردم از این حضور نفع می‌برند و جمهوری اسلامی نیز امتیازات بزرگی در عرصه بین‌المللی به‌دست می‌آورد.

ایشان رأی تک‌تک مردم را دارای اهمیت دانستند و گفتند: همه بیایید، تشخیص و رأی بدهید و هیچ‌کس نگوید با یک رأی من اتفاقی نمی‌افتد، زیرا همین تک‌رأی‌ها است که آراء میلیونی ملت را تشکیل می‌دهد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به توصیه همیشگی خود یعنی تسریع در رأی دادن، خاطرنشان کردند: هر چه زودتر با نیت خدایی و ثواب این وظیفه و تکلیف را انجام دهید بهتر است.

ایشان با ابراز امیدواری از اینکه به برکت ایام ولادت حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام، امروز جشن ملت ایران و مایه خیر و برکت باشد، افزودند: از دست‌اندرکاران انتخابات تشکر و تأکید می‌کنم که کار را با اتقان کامل در سراسر کشور انجام دهند و به شما خبرنگاران و عکاسان محترم نیز سلام و خداقوت می‌گویم.

عارف با همراهی همسرش در حسینیه جماران حاضر شد

جمهوریت با مردم معنا دارد

عارف با همراهی همسرش در حسینیه جماران حاضر شد

 محمدرضا عارف دقایقی قبل به منظور شرکت در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، میان دوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، میان دوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان و ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا در حسینیه شماره یک امام خمینی(ره) حاضر شد. 

عارف در جمع خبرنگاران پس از انداختن رای خود در صندوق در خصوص برگزاری انتخابات در شرایط حال حاضر کشور گفت: نظام ما نظام جمهوری اسلامی ایران است و جمهوریت با مردم معنا دارد و مردم یعنی انتخابات و انتخابات یعنی صندوق رای. خوشبختانه مردم علیرغم گلایه‌های که دارند پای صندوق رای حاضر می‌شوند؛ نگرانی‌هایی که بخشی از جامعه دارند این است که برخی از عوامل نهاد‌های مذکور علاقمند هستند نظام و جمهوریت را به سمت یکدستی ببرند که امیدوارم با حضور جبهه مردم آنها حرف آخر را بزنند و انتخابات در راستای منویات مردم و امام برگزار شود. 

وی در خصوص اهمیت رای گیری گفت: مردم صاحب انتخاب هستند و در چهار چوب قانون اساسی باید سیاست‌های انتخابات پیاده شود و مردم از طریق  رای در صندوق حرف خود را بزنند اما این دفعه به دلیل گلایه‌های از گذشته احساس‌شان این که بخشی از جامعه نماینده‌ای در صندوق ندارند امیدوارم در فضای بعد از انتخابات مورد بررسی قرار گیرد و پرونده این قبیل شکست‌ها بسته شود تا مردم با نگاه مثبتی در پای صندوق رای حاضر شوند.

رئیس بنیاد امید ایرانیان در خصوص اینکه برخی از اصلاح طلبان قصد شرکت در این دوره از انتخابات را ندارند گفت: چرا مسئله را جناحی می‌کنید؛ برخی از اصلاح طلبان غلط است. یک جریان اصلی انقلابی اهم از اصولگرایان و اصلاح طلبان گلایه‌هایی دارند و دغدغه دارند طبیعتاً بخش‌های از جامعه نمایندگانی از خود نمی‌بینند به طور مثال در جریان انتخابات یک نهاد اجماع ساز به راه می‌افتد و نه نفری که توسط این نهاد معرفی می‌شود ردصلاحیت می‌شوند که در این صورت نمی‌توان انتظار حضور حداکثری را شاهد بود اما با توجه به شرایط شاهد حضور حداکثری مردم است که امیدواریم مردم علیرغم گلایه ها و مشکلات حضور خود را پای صندوق رای نشان دهند.

وی در خصوص عملکرد شورای نگهبان قبل از انتخابات گفت: واقعا گله داریم از نهاد نظارتی که در راس آنها شورای نگهبان قرار دارد این اتفاقات اولین بار نبود امیدواریم با تذکرات داده شده و فرمایشات رهبری این رفتارها آخرین بار باشد و به مر قانون عمل شود و اجازه دهند افرادی که شرایط حداکثری دارند خود را در معرض رای مردم قرار دهند.

از رای مردم که تجلی اراده آن‌ها در انتقال قدرت و اداره کل کشور است، صیانت شود

عبدالرضا رحمانی فضلی (وزیر کشور) با بیان اینکه توفیق داریم با همکاری و هماهنگی همه دستگاه‌های اجرایی اعم از نظارت، اجرا، قوه قضاییه، هیئت مرکزی اجرایی هیئت مرکزی نظارت، مجلس صداوسیما و همه دستگاه‌های دیگر سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا و میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان را آغاز کنیم.

وی افزود: امیدواریم خداوند متعال به همه ما توفیق بدهد که بتوانیم امروز به تکلیف خودمان در امانت‌داری رای مردم و صیانت از آن در برگزاری انتخابات قانونی سالم و در شرایط بهداشتی با توجه به شیوع کرونا انجام دهیم. ضمن اینکه تشکر مجدد می کنم ۶۶ هزار شعبه انتخابات ریاست جمهوری و بیش از ۷۵ هزار شعبه شهر و روستا که مستقر هستند که کار را به لطف خداوند متعال آغاز کنند و با استقبال از مردم در اخذ رای آنها کوشا باشند تا بتوانند در امنیت و سلامت کامل انتخابات انجام بدهیم. 

وزیر کشور گفت: امیدوار هستم که همه عزیزانی که در صحنه همکاری با ما هستند هم نیروهای امنیتی، انتظامی، اجرایی و نظارت در هماهنگی کامل با یکدیگر همانطور که در انتخابات های قبل و در یکی دو ماه اخیر با هم همکاری داشتند با هم همکاری کنند تا انتخابات به خوبی برگزار شود. بازرسین عزیز در هر کجا که هستند بازرسی را انجام بدهند و به سرعت اگر اشکال در مسیر بود آن را اطلاع دهند 

وی با بیان اینکه از ناظرین محترم تقاضا داریم که با دقت، نظارت را انجام دهد، تصریح کرد: با توجه به این که رای مردم که تجلی اراده مردم در انتقال قدرت و اداره کل کشور است حتماً باید به خوبی صیانت شود و به عنوان هیات‌های نظارت به خوبی این کار را انجام دهد.

حجت الاسلام ناطق نوری رأی خود را به صندوق انداخت

حجت الاسلام ناطق نوری در حسینیه ارشاد رأی خود را به صندوق انداخت

 با آغاز فرآیند انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا از دقایقی قبل؛ حجت الاسلام علی اکبر ناطق نوری با حضور در حسینیه ارشاد رأی خود را به صندوق انداخت.

سلطانی‌فر در حسینیه جماران حاضر شد

مردم با حضور خود به توسعه کشور در ۴ سال آینده کمک کنند

سلطانی‌فر در حسینیه جماران حاضر شد

مسعود سلطانی‌فر دقایقی قبل برای شرکت در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری،  میان دوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی،  میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان و ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا در حسینیه جماران حاضر شد.

 سلطانی‌فر پس از آن که رای خود را به صندوق انداخت در جمع خبرنگاران گفت: مردم حتما در این انتخابات بزرگ و سرنوشت‌ساز و برای تثبیت پایه‌های نظام حضور گسترده در پای صندوق رای خواهند داشت و برگ زرین دیگری را در تاریخ حمایت‌های خودشان از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران رقم خواهند زد.

وی ادامه داد: مطمئنا روزهای حساسی را که به عنوان روزهای انتخابات مردم در ۴۳ سال گذشته با حضور گسترده گذراندند برگ‌های زرینی را در تاریخ مبارزات خودشان به ثبت رساندند. روزهای سرنوشت سازی است و انشاالله با حضور گسترده خودشان سرنوشت ۴ سال آینده کشور را در بخش انتخابات ریاست جمهوری رقم خواهند زد و کمک می‌کنند مسیر توسعه کشور با بالندگی ادامه پیدا کند و مسیر توسعه کشور با رای و حمایت مردم سرعت بیشتری بگیرد، مشکلات مردم حل شود و بتوانیم کماکان از نیروی عظیم مردم استفاده کنیم.

وزیر ورزش و جوانان در خصوص حضور ورزشکاران و جوانان در پای صندوق رای گفت: ورزشکاران ما و حدود ۲ میلیون نفر از اعضای سازمان های مردم نهاد جوانان همه این ها حضور گسترده خواهند داشت و  این حضور اندوخته‌ای است برای حرکت مردم به سوی توسعه و پیشرفت و به امید خدا بتوانیم مسیر توسعه کشور را با حمایت مردم با سرعت بیشتری ادامه دهیم.

علی یونسی در حسینیه جماران حاضر شد

علی یونسی در حسینیه جماران حاضر شد

حجت الاسلام والمسلمین علی یونسی برای شرکت در در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، میان دوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان و ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا در حسینیه جماران حاضر شد. 

حضور مهدی چمران در حرم حضرت عبدالعظیم (ع)

شاهد حضور پرشور مردم در انتخابات هستیم

حضور مهدی چمران در حرم حضرت عبدالعظیم (ع)

مهدی چمران با حضور در پای صندوق رای در حرم‌ حضرت عبدالعظیم (ع) رای خود را به صندوق انداخت.

چمران پس از به صندوق انداختن رای خود در جمع خبرنگاران در رابطه با حضور و مشارکت مردم در انتخابات ۲۸ خرداد گفت: در حال حاضر نمی‌توان آماری ارائه کرد اما مشارکت مردم در این صبحگاه بسیار خوب است و شاهد حضور پرشور مردم در این مکان هستیم.

او ادامه داد: در نقاط مختلف تهران تماس‌هایی داشته ایم و اعلام شده که سیستم‌ها کار نمی‌کند و امیدواریم این مسئله به گوش مسئولان برسد و با توجه به توصیه‌های مقام معظم رهبری مبنی بر تامین شرایط انتخابات این مشکل به زودی برطرف شود. 

چمران در ادامه در رابطه با حضور مردم در انتخابات گفت: برخلاف اخبار مایوس‌کننده‌ای که از یک سال پیش در ارتباط با مایوس کردن مردم برای حضور پای صندوق‌های رأی وجود داشت، اما امروز شاهد حضور مردم همانند انتخابات قبل هستیم.

چمران درباره انتخابات شورای شهر تهران گفت: انتخابات شوراها از اهمیت بالایی برخوردار است و برخلاف انتخابات قبلی در این دوره شاهد شور و هیجان حتی بیش از انتخابات ریاست جمهوری هستیم که فکر می‌کنم دلیل آن مشکلات و ناکارآمدی مسئولان در این دوره از مسئولیت شهری باشد.

چمران در پایان ابراز امیدواری کرد مردم با حضور خود در پای صندوق‌های رای فردی کارآمد را به عنوان رئیس جمهور انتخاب کنند که زمام امور کشور را به دست بگیرد و کشور را از این نابسامانی نجات بدهد.

حضور سعید محمد در مسجد امام حسین(ع)

هیچ پستی در دولت آینده به من پیشنهاد نشده است

index

سعید محمد برای ثبت رای خود در شعبه مسجد امام حسین(ع) حضور پیدا کرد.

فرمانده پیشین قرارگاه خاتم در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا برای دولت آینده پیشنهاد سمتی داشته یا نه؟ بیان کرد: خیر، اینطور نیست، ما در مورد این مسائل اصلا صحبتی نکردیم، ما یک تکلیفی احساس کردیم و آن این بود که مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح اتفاق بیفتد.

وی ادامه داد: شور و نشاط در جوان‌ها مخصوصا کسانی که هوادار ما بودند وجود داشت، این افراد را به سمتی هدایت کردیم تا باعث شور بیشتر انتخابات شوند.

محمد در رابطه با صحبت‌هایی در شورای وحدت و برنامه‌های وی برای سمت شهرداری سعید محمد، افزود: نه، اینطور نیست، من در مورد این موضوعات اصلا صحبت نکردم، برای شهرداری هم رسما اعلام کردم که از لیستی حمایت نمی‌کنم، اما مردم را به مشارکت دعوت می‌کنم.

وی در مورد یکپارچه نبودن اصولگراها برای حضور در شهرداری، گفت: من خیلی به دیدگاه احزاب کاری ندارم، چون رسما اعلام کرده بودم ما فراجناحی هستیم و خودمان را خیلی وصل به جناح خاصی نمی‌دانیم.

محمد افزود: اولویت خودم هم حضور در شهرداری نبود، برای همین خیلی در این مسائل ورود نکردم.

سیامک ره پیک رأی خود را به صندوق انداخت

انشاالله انتخابات موجب وحدت بیشتر در کشور شود/ در صورت بروز مشکل برای سیستم فنی، رای‌گیری باید به صورت دستی انجام شود

ee8739f2-04ab-4993-8fb0-1d0fb33d73da

سیامک ره‌پیک (قائم مقام دبیر شورای نگهبان) صبح امروز رأی خود را به صندوق ۱۵۹۴ مستقر در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری  همزمان با انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری انداخت.

 ره‌پیک پس از آن که رای خود را به صندوق انداخت، در جمع خبرنگاران ضمن تبریک ایام دهه کرامت، اظهار کرد: این روز مهم و سرنوشت‌ساز را به همه ملت ایران و دلسوزان کشور تبریک عرض می‌کنم و امیدوارم که اراده ملت ایران در این روز با هدایت خداوند به نحوی رقم بخورد که کشور ما سال‌های آینده از یک مدیریت اجرایی قوی و مطلوب برخوردار شود.

وی افزود: امیدواریم از طریق انتخابی که امروز انجام می‌شود، مشکلات کشور کاهش پیدا کند و امیدواری در بین مردم افزایش یابد.

قائم مقام دبیر شورای نگهبان گفت: انشاالله انتخابات امروز موجب انسجام و وحدت بیشتر در کشور شود و آثار و برکات انتخابات و تعیین سرنوشت در بخش‌‌های مختلف کشور پدیدار شود و امیدوارم همه از آثار این انتخاب برخوردار شوند.

وی خاطرنشان کرد: از همه دوستانی که در رسانه‌ها زحمت می‌‌کشند و این روز را آن گونه که شایسته است، به مردم کشور و دیگران در خارج از کشور چه دوستان و چه دشمنان نشان می‌دهند، تشکر می‌کنم و امیدوارم فعالیت و کار شما در محضر خداوند موجب اجر و‌ پاداش شود.

ره‌پیک همچنین در  ستاد نظارت بر انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران، اظهار کرد:  تعداد تعرفه‌ها و مقداری که چاپ شده و در استان‌ها توزیع شده بیش از صد درصد است و این بدین معناست که برفرض مثال اگر صد درصد واجدین شرایط هم شرکت کنند، بیش از آن هم تعرفه وجود دارد، بنابراین در زمینه میزان تعرفه مشکلی وجود ندارد.

وی تاکید کرد: همچنین اگر تعرفه شعب تمام شود، هم از طریق ناظران و هم عوامل اجرایی و هم سیستم‌های آنلاینی که وجود دارد، میزان مصرف تعرفه روشن می‌شود و قبل از بروز مشکل، تعرفه شعب تامین می‌شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر گزارش‌های معدود و محدودی درباره تعرفه آمده است اما در کل کشور مشکلی در زمینه تعرفه تاکنون نبوده است مگر برخی از گزارشاتی که آمده و بررسی شده و درست نبوده است.

وی ادامه داد: همچنین صبح در یک الی دو ساعت اول انتخابات، و در راه اندازی دستگاه های احراز هویت یکسری اشکالاتی پیش آمده بود،  که در حال حاضر بسیاری از اشکالات رفع شده است یعنی تقریبا رای‌گیری روی روال است منتها در رای‌گیری مشکلی ایجاد نمی‌شود چراکه پیش تر توافقاتی صورت گرفته که اگر به هر دلیلی این سیستم‌ها دچار مشکل شد چه از جهت قطعی برق و اخلال در سیستم فنی ما به صورت دستی رای‌گیری را انجام بدهیم و مردم رای‌گیری خود را خواهند داشت

قائم مقام دبیر شورای نگهبان تاکید کرد: بنابراین هرجا که سیستم رای‌گیری  مشکل داشته، موظف بودند به صورت دستی عمل کنند و این کار را هم انجام دادند.

کدخدایی رأی خود را به صندوق انداخت

در حال حاضر مشکل تاخیر در اخذ رای حل شده است/ بازدید از ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات

index

عباسعلی کدخدایی (سخنگوی شورای نگهبان) صبح امروز از ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات بازدید کرد.

هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری و دو میاندوره‌ای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری صبح امروز در شورای نگهبان آغاز به کار کرد.

کدخدایی همچنین رأی خود را به صندوق ۱۵۹۴ مستقر در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری همزمان با انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری انداخت.

 سخنگوی شورای نگهبان در جمع خبرنگاران طی سخنانی اظهار کرد: براساس گزارشی که هیئت‌های نظارت داشتند خوشبختانه بسیاری از مشکلات حل شده است. یک نکته‌ای که در بحث فنی بود در ارتباط با انتخابات شوراها با توجه به اینکه این انتخابات تمام الکترونیک برگزار شد این مسئله موجب کندی روند اخذ رای شده است با پیگیری‌هایی که با وزارت کشور داشتیم دوستان اعلام کردند که در هر جایی که این انتخابات الکترونیک موجب کندی کار شده است مجریان انتخابات می‌توانند فرآیند اخذ رای را به شکل دستی انجام دهند تا موجب ازدحام مردم در شعب نشود.

توصیه می‌کنیم با توجه به شرایط کرونایی مردم عزیزمان تلاش کنند تا هرچه زودتر رای خود را به صندوق‌ها بیندازند. البته در تراز ضدعفونی کردن شعب و رعایت فاصله‌گذاری‌ها اقداماتی خوبی انجام شده است.

کدخدایی درباره میزان دقیق مصرف تعرفه‌ها گفت:  ما هنوز نمی‌توانیم نسبت به بحث مصرف تعرفه‌ها و آمارهایی که بعضا در فضای مجازی اعلام شده اظهارنظر کنیم. چون این بحث‌ها در حد گمانه‌زنی است و ما وقتی که آرای تجمیع شود نتیجه اولیه از سوی وزارت کشور اعلام می‌شود و بعد از آن ما بررسی صحت انتخابات را انجام خواهیم داد تا در نهایت نتیجه پایانی اعلام شود.

وی درباره گزارش‌هایی که پیرامون تخلفات احتمالی به دست شورای نگهبان رسیده، گفت: ما از طریق سامانه مردم ناظری که اعلام کرده بودیم تا الان بیش از سه هزار  گزارش تخلف دریافت کرده‌ایم که عمدتا مربوط به تاخیر در شروع کار رای‌گیری بوده است و مشکلات دستگاه‌های احراز هویت بوده است که البته غالب این مشکلات حل شده است.

سخنگوی شورای نگهبان درباره مشارکت مردمی گفت: با توجه به آماری که از صندوق‌ها در استانها و شهرستان‌ها داریم آمار مشارکت الحمدلله خوب است.

وزیر آموزش و پرورش رای خود را به صندوق انداخت

index

محسن حاجی میرزایی (وزیر آموزش و پرورش) با حضور در وزارت کشور در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، میان دوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان و ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر  و روستا شرکت کرد و رأی خود را به صندوق انداخت.

رئیسی در مسجد جامع ارشاد شهر ری حاضر شد

امیدوارم بتوانیم خدمتگزار خوبی برای مردم باشیم

ابراهیم رئیسی

سیدابراهیم رئیسی (کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری) دقایقی قبل به منظور شرکت در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری،  میان دوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی،  میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان و ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا در مسجد جامع ارشاد شهر ری حاضر شد.

 رئیسی پس از شرکت در انتخابات در جمع خبرنگاران گفت: من خود را خدمتگزار مردم  و مردم را صاحب حق می‌دانم. انشاالله با همه وجودم در اختیار مردم خواهم بود و انشاالله با اخلاصی که مردم دارند ما بتوانیم خدمتگزار خوبی برای آن‌ها باشیم و مردم در مدت کوتاه احساس کنند تغییری در زندگی آن‌ها ایجاد شده است.  

آیت الله جنتی در انتخابات شرکت کرد

تا وقتی مردم در صحنه هستند، هیچ ضرری به کشور وارد نخواهد شد

احمد+جنتی

آیت الله احمد جنتی (دبیر شورای نگهبان) به همراه عباسعلی کدخدایی دقایقی قبل برای انجام اخد رای وارد محل استقرار صندوق ۱۵۹۴ شورای نگهبان شد.

جنتی پس از انداختن رای به صندوق گفت: سه سفارش دارم، اول مشارکت، دوم مشارکت، سوم مشارکت. 

وی افزود: امیدوارم مردم مثل همیشه پرشور در صحنه حضور داشته باشند و به دلیل حضور مردم، دشمن هیچ غلطی نکند.

وی اضافه کرد: مردم ما مردمی قدردان متدین و انقلابی هستند که خداوند به مردم خیر دهد. تا این مردم در صحنه هستند هیچ دشمنی هیچ غلطی نمی‌تواند بکند یک عده بیرون نشستند و نقشه‌هایی می کشند که چنین و چنان کنیم و به خیال خود می‌خواهند توطئه‌های خود را اجرا کنند اما مردم ما  روشن‌بین، مسلمان ولایی هستند و تا زمانی که مردم این ولایت فقیه و نظام و اسلام را قبول دارند هیچ ضرری به این مملکت نخواهد خورد و انشاالله خداوند به مردم خیر دهد مردم خیلی کارها کردند.

دبیر شورای نگهبان بیان کرد: مردم جوانان خود را دادند و در جنگ محرومیت‌ها بودند و در همه صحنه‌ها حضور پیدا کردند خدا خیرشان انشالله از اجر دنیا و آخرت برخوردار باشند.

دادستان کل کشور رای خود را به صندوق انداخت

منتظری

حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری (دادستان کل کشور) با حضور در وزارت کشور در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، میان دوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان و ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا شرکت کرد و رأی خود را به صندوق انداخت.

رئیس دیوان عالی کشور رای خود را به صندوق انداخت

a9eb2f70-b4de-47e3-bbb1-ae31c72bdb70

 سیداحمد مرتضوی مقدم دقایقی قبل با حضور در مسجد ابوذر تهران در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری،  میان دوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان و ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا شرکت کرد و رأی خود را به صندوق انداخت.

آملی لاریجانی رأی خود را به صندوق انداخت

مردم برای تعیین سرنوشت خود پای صندوق‌ها حضور پیدا کنند

54

آیت الله آملی لاریجانی صبح امروز رأی خود را به صندوق ۱۵۹۴ مستقر در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری انداخت.

آملی لاریجانی در ادامه؛ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز خوشبختانه ملت ما یک حضور جدیدی را در پای صندوق های رای برای رقم زدن به سرنوشت خواهند داشت.

وی گفت: در جمهوری اسلامی تقریباً همه نهادهای اساسی نظام بر اساس انتخابات شکل می گیرد لذا بسیار مهم است که مردم برای تعیین سرنوشت خود در مورد این نهادها و شخصی که می‌خواهد متصدی در این نهادها شود پای صندوق‌های رای حضور پیدا کنند. 

آملی لاریجانی تصریح کرد: حضور پرشور مردم موجب اقتدار و افزایش اقتدار نظام امنیت ملی کشور و همچنین مقابله با نقشه های دشمن ها خواهد شد بنابراین همه ما وظیفه داریم عقلا و شرعا حضور پیدا کنیم برای اینکه آنچه را که خیر کشور است و موجب اقتدار کشور می‌شود و امنیت ملی و مقابله با نقشه های دشمنان را رقم می‌زند را انجام دهیم. البته مردم گلایه های مختلف دارند و مشکلاتی در کشور وجود داشته و دارد و گلایه‌های زیادی هم ممکن است وجود داشته باشد که خیلی از آنها ممکن است حق باشد اما راه حل مشکلات و رفع گلایه‌ها قهر کردن با صندوق های نیست. 

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: باید در پای صندوق‌های رأی حضور پیدا کنیم و به اشخاصی که مورد نظر ما است که نزدیک به خواسته های ما است را انتخاب کنیم. 

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم خداوند آنچه را که خیر است را برای این ملت و کشور حمایت کند. 

آملی لاریجانی ادامه داد: ما مطمئن هستیم مردم عزیز ما که همیشه فهیم بودند برای این مورد هم پای صندوق‌های رای حضور پیدا خواهند کرد و با درایت تمام آنچه را که خیر ایشان هست انجام خواهند داد و سعادت کشور را تضمین خواهند کرد. 

وی در خاتمه از همه دست‌اندرکاران انتخابات که برای انتخابات روز ها و ماه‌ها تلاش کردند و از خبرنگاران و صداوسیما که برای انعکاس این حادثه مهم کشوری وقت گذاشتند، تشکر کرد.

سردار حاجی زاده در انتخابات شرکت کرد

index

سردار حاجی‌زاده (فرمانده هوافضای سپاه) صبح امروز همزمان با برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ششمین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای خبرگان رهبری با حضور در مسجد ابوذر تهران آراء خود را به صندوق انداخت.

زاکانی در حسینیه جماران رای خود را به صندوق انداخت

مهم ماندن راه امام (ره) است، نه بودن و نبودن ما

7c3e740d-2cf7-44e3-b6e5-301cccb6bcc5

 علیرضا زاکانی (رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی) با حضور در حسینیه شماره یک امام خمینی(ره) در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری،  میان دوره ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان و ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا شرکت کرد و رأی خود را به صندوق انداخت.

زاکانی پس از شرکت در انتخابات با حضور در جمع خبرنگاران درباره اینکه چرا به‌خاطر رئیسی کناره‌گیری کردید، گفت:  آنچه که امام عظیم‌الشان دنبال می‌کردند و جامعه طلب می‌کردند باید بماند؛ مهم ماندن راه امام (ره) است، نه بودن و نبودن ما.

وی افزود: امام ضربه زدن به جامعه اسلامی را جایز نمی‌دانستند. امام مردم‌سالاری دینی را باور داشتند و می‌گفتند مسولین خاک پای مردم هستند.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس تاکید کرد: امام یک تار موی کوخ‌نشینان را به کاخ‌نشینان نمی‌دادند، اما امروز در جامعه کاخ‌نشین داریم. رئیس جمهور آینده باید به جماران بیاید و از در و دیوار آن درس بگیرد و با تکیه با مردم بتواند فقر را ریشه‌کن کند.

واعظی در انتخابات شرکت کرد

هیچ‌گاه نباید با صندوق رأی قهر کنیم و نباید ناامید شویم/ گام‌های خوبی در وین برداشته شده است

محمود واعظی

محمود واعظی (رئیس دفتر رئیس جمهور) با حضور در شعبه ۹۹۷ وزارت کشور در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، میان دوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان و ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا شرکت کرد و رأی خود را به صندوق انداخت.

واعظی پس از آنکه رای خود را به صندوق انداخت در جمع خبرنگاران در حسینیه جماران گفت: امروز روز بسیار مهمی برای چهار سال آینده کشور است، امیدوارم که مردم عزیز بیش از گذشته در این شرایط بسیار حساس داخلی و خارجی احساس مسیولیت کنند و حضور گسترده‌تر در پای صندوق‌های رای داشته باشند و بدانند که کشور متعلق به خودشان است و برای توسعه کشور و صلح و آرامش کشور و آینده فرزندانشان باید خودشان تصمیم بگیرند.

وی افزود: دموکراسی را از چهل سال پیش آغاز کردیم و گام به گام پیش می‌رویم ممکن است نقض‌هایی باشد اما هیچ‌گاه نباید با صندوق رأی قهر کنیم و نباید ناامید شویم.‌

واعظی ادامه داد: تا امروز در این چهل سال گذشته آنچه بدست امده از صندوق رای بوده و حضور گسترده مردم علامت خوبی از نظر داخلی است به این معنا که انسجام و وحدت داخلی حفظ می‌شود و کسی که رییس جمهور می‌شود بیشتر احساس مسئولیت می‌کند و برای ما مشکلات تلاش بیشتری را می‌کند. حمایت مردم اقتدار و همبستگی ما را نشان می‌دهد که در این شرایط مهم است. 

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: دشمنانی مانند رژیم صهیونیستی و آمریکا داریم که حضور گسترده مردم توطئه‌های انان را خنثی می‌کند. خوشبین هستم به اینکه بعد از انتخابات بسیاری از مسایل که در سه سال گذشته به دلیل جنگ اقتصادی و فشار حداکثری بوده رفع می‌شود. مذاکرات وین نتایج خوبی داشته است و مذاکرات به خوبی در حال انجام است بعد از انتخابات موضوعات مهم بین المللی حل خواهد شد و مردم آینده بهتر از نظر رفاه و اداره کشور خواهند داشت. 

وی افزود: آخرین تماسی که ما از وین داشتیم این بود که گام‌های خوبی در این چند روز گذشته برداشته شده و کشورهای ۵+۱واروپا و چین مصمم هستند و مسئولین‌شان مصاحبه کردند و گفته‌اند باتوجه به گام‌هایی که برداشته شده امیدوارند آنچه که باقی مانده هم برطرف شود.

مردم همت کنند و مانند گذشته شگفتی‌آفرین شوند

454

 حجت‌الا‌سلام علی ثقفی (رییس بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی) در جمع خبرنگاران روز انتخابات را جزو اعیاد ملت ایران  دانست و ضمن  تبریک اظهار داشت: انتخابات مظهر اراده مردم ما است و مردم ما باور دارند که افرادی که انتخاب می‌کنند در تعیین سرنوشت‌شان اثر دارد.

وی ابراز امیدواری کرد: مردم همت کنند و مانند گذشته شگفتی‌آفرین شوند.

رییس بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی با بیان اینکه مردم بعد از انقلاب معجزات زیادی از خود نشان دادند و این سخنی گزافه نیست، گفت: امیدوارم امروز نیز بار دیگر این اتفاق رخ دهد. زیرا مردم در سالیان گذشته دچار مشکلات و درد دل‌های زیادی بودند و به حق گلایه‌مند هستند. اما امروز باید بگویند که گلایه‌مندیم، به همین دلیل رای می‌دهیم تا شرایط را تغییر دهیم.

وی آینده و توقعی که از رئیس‌جمهور آینده می‌رود را مناسب ارزیابی کرد و گفت: دلیل این موضوع انتخابات نیست بلکه رویش یه نسل جوان، پرانگیزه و فعال است که در صحنه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی حضور دارند و این جوانان از طرفیت‌های امیدآفرین ما هستند و باید از این ظرفیت برای شکوفایی کشور استفاده کرد.

قالیباف رای خود را به صندوق انداخت

قالیباف

محمدباقر قالیباف (رئیس مجلس شورای اسلامی) دقایقی قبل با حضور در مسجد ابوذر تهران رای خود را برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی،‌ میان دوره‌ای خبرگان رهبری و شوراهای اسلامی شهر و روستا را به صندوق انداخت.

رئیس‌جمهور رای خود را به صندوق انداخت

علی‌رغم همه مشکلات در انتخابات شرکت کنید/ یک رای نباید جابجا شود

روحانی 1

حسن روحانی دقایقی پیش با حضور در شعبه ۹۹۷ وزارت کشور در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، میان دوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان و ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا شرکت کرد و رأی خود را به صندوق انداخت.

 روحانی پس از شرکت در انتخابات در جمع خبرنگاران ضمن تشکر از عوامل برگزاری انتخابات گفت: نخست از لحاظ امنیت در سراسر کشور حتی یک مورد ناامنی نداشتیم و دوم مراعات حفظ سلامت مردم و مراعات پروتکل‌های بهداشتی است که در همه حوزه‌های انتخابیه پروتکل‌ها را رعایت می کنند و مرحله سوم قدم به قدم الکترونیکی شدن انتخابات است که یک گام به پیش می‌گذاریم و در مانیتور نشان می‌دهد که در سراسر کشور در استان‌های مختلف چه تعداد افراد آمده‌اند و رای داده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین مساله احراز هویت به خوبی از طریق سیستم انجام می‌گیرد و حتی رای و شمارش رای هم در بخش بزرگی از مراکز استان‌ها توسط ماشین انجام می‌گیرد و امیدواریم در آینده همه مراحل انتخابات و شمارش آن الکترونیکی انجام شود که به شفافیت کمک کند. 

رئیس جمهور گفت: این انتخابات مهم است؛ علاوه بر اینکه انتخابات شوراهای شهر و میان دوره‌ای مجلس و خبرگان در برخی حوزه‌ها انجام می‌شود اما انتخابات مهم ما ریاست جمهوری است که یکی از مهترین انتخابات در ۴ سال یکبار است که با توجه به اختیارات و مسئولیت‌های وسیع و سنگینی که در قانون اساسی برای رئیس جمهور مشخص شده، از اهمیت بالایی برخوردار است. 

وی افزود:‌ می‌خواهم از مردم سراسر کشور درخواست کنم امروز پای صندوق حضور پیدا کنند و به فرد مورد نظر خود رای دهند. مشکلاتی که در ذهن مردم در خصوص زمان ثبت نام تا امروز وجود دارد نباید مدنظر قرار بگیرد؛ انتخابات مهم است و علی رغم آن مشکل باید باز هم پای صندوق حاضر شویم.

روحانی گفت: کاش از روز ثبت نام در انتخابات هیچ مشکلی نداشتیم و امروز شاهد حضور بیشتر مردم بودیم. اما مردم می‌دانند این انتخابات برای کشور، سرنوشت خودشان و نظام جمهوری اسلامی ایران چه قدر اهمیت دارد. من فکر می‌کنم در دنیا تنها چند کشور وجود دارد که انتخابات آن‌ها مورد توجه جهانیان است، وگرنه اکثر کشورهای دنیا وقتی انتخابات برگزار می‌کنند عمدتا برای مردم خودشان اهمیت دارد.

وی افزود: اما چند کشور در دنیا هستند که انتخابات آن‌ها مورد توجه همه جهان است و می‌خواهند بفهمند حضور مردم و فردی که انتخاب می‌شود کیست و چگونه خواهد بود؛ یکی از آن کشورهای مهم جمهوری اسلامی ایران است و در طول مدت ۴۲ سال همینطور بوده و امروز هم اینطور است. مردم باید توجه داشته باشند که همه جهانیان امروز به صندوق آرا، صف‌های مردم برای ریختن آرا توجه می‌کنند. ان‌شاءالله کاری کنیم که دوستان ما در سراسر جهان همه ایرانی‌ها خوشحال و دشمنان مایوس شوند.

رییس جمهوری اظهارامیدواری کرد که مردم به وظیفه ملی، انقلابی و دینی خود عمل کنند و نحوه برگزاری انتخابات و حضور مردم به گونه‌ای باشند که مردم در پایان و نتیجه رای گیری خوشحال می‌شوند.

روحانی در پایان دو توصیه به همه دست اندرکاران، استانداران و بخشداران کرد و گفت: ابتدا حفظ سلامت مردم است و همه دستورالعمل‌های بهداشتی است که باید رعایت شود و دوم حفظ آرای مردم است و یک رای جابه‌جا نشود همانطور که در همه انتخابات اینطور بوده است و حق الناس رعایت شود تا مردم نتیجه آرای خود را شاهد باشند.

توان رئیس‌جمهور با آراء ۱۰ میلیونی با رئیس جمهوری که رای ۲۲ میلیونی داشته باشد، متفاوت است

41f9fb46-57ac-40f6-9d28-0c86ed1e0920

بهروز نعمتی پس از به صندوق انداختن رای خود در حسینیه ارشاد در خصوص اهمیت مشارکت مردم به ایلنا گفت: شاهد حضور قابل توجهی از جانب مردم هستیم و این در ساعات ابتدایی روز است، امیدواریم که این حضور نه تنها ادامه پیدا کند بلکه افزایش داشته باشد در ساعت پیش رو و هر چقدر که حضور مردم پررنگ‌تر و پرشمارتر باشد رئیس جمهور منتخب با توان بیشتری قادر خواهد بود که برنامه ها و کارهای خود را پیش ببرد.

وی در رابطه با تاثیر میزان آراء رئیس جمهور بر توان اجرایی او اظهار داشت: ما طبیعتاً باید با دنیا ارتباط داشته باشیم و در چنین عرصه‌های رئیس‌جمهور با بالا قدرتمندتر و با صلابت بیشتری می تواند مسئله تعامل ارتباط و مذاکره با جهان را پیش ببرد از سوی دیگر در داخل کشور نیاز به برخی جراحی‌ها وجود دارد که انجام و اجرای این جراحی‌ها برای یک رئیس‌جمهور با آراء مثلا ۱۰ میلیونی با رئیس جمهوری که رای ۲۲ میلیونی داشته باشد قطعاً متفاوت است به همین جهت ما امیدواریم که مردم شرکت کنند و رئیس جمهور به خواست مردم نزدیک‌تر باشد.

علی لاریجانی در استان مازندران رای خود را به صندوق انداخت

قهر کردن راه‌حل مشکلات نیست/ در مقابل مشکلات کشور باید نگاه اصلاحی داشت

E4I8S62VkAIsqpH

علی لاریجانی (رئیس سابق مجلس) با حضور در استانداری مازندران رای خود را برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، میاندوره‌ای مجلس خبرگان رهبری به صندوق انداخت.

رئیس پیشین مجلس شورای اسلامی پس از شرکت در انتخابات در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند حضور گسترده مردم در انتخابات می‌تواند برای کشور امنیت ساز باشد.

وی با بیان اینکه سازوکاری که برای انتخابات برای کشور در نظر گرفته شد در سطح استان منظم بوده و از هفت صبح هیئت‌های اجرایی و شوراهای نگهبان حضور داشته و تعداد صندوق‌ها نیز به تعداد کافی وجود داد.

رئیس پیشین مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به پراکندگی زیاد در صندوق‌ها تمهیدات خوبی در استان اندیشیده شد، امیدواریم انتخابات خوب، سالم و منظم برگزار شود.

لاریجانی حضور خود در پای صندوق رأی در مازندران را به دلیل تعلق‌خاطر به این استان دانست و ادامه داد: همه باید تلاش کنیم این انتخاب یک سرمایه ملی برای کشور شود.

مشاور رهبر معظم انقلاب بابیان اینکه نباید دلخوری‌ها در مسائل ملی کشور تأثیر بگذارد، تصریح کرد: اگر هم اشکالی وجود دارد باید در آینده حل شود.

لاریجانی گفت: اگر معتقدیم که عدالت در کشور گسترده شود معنای مهم آن مشارکت سیاسی که همان انتخابات است باید اتفاق افتد هرچه رقابت متوازن‌تر باشد انتخابات پرشورتر خواهد شد. انتخابات و حضور مردم بخشی از عدالت است که در نظریه جمهوری اسلامی باید محقق شود.

وی با بیان اینکه نقش حکومت در ابعاد مختلف مشارکت در انتخابات بی‌تأثیر نیست ادامه داد: البته رسانه‌ها در گفتن حقایق می‌توانند نقش ایجابی داشته باشند و خدماتی که بخش‌های مختلف می‌توانند داشته باشند را به‌خوبی اطلاع‌رسانی کنند.

مشاور رهبر معظم انقلاب بابیان اینکه قهر کردن و حضور نیافتن در پای صندوق رأی راه‌حل مشکلات نیست، گفت: مشکلات کشور باید با راه‌حل مناسب حل شود، در مقابل مشکلات کشور باید نگاه اصلاحی داشت.

وی افزود: باید رأی ندادن نه‌تنها مشکلی نمی‌شود بلکه تشدید هم می‌شود، البته مشکلات باید در جای خود حل شود.

تا ساعت ۷:۳۰ صبح ۱۸۰ دستگاه احراز هویت غیرفعال بود/ مردم خودکار و ماسک همراه داشته باشند/ هشدار به افرادی که قصد خرید و فروش رای دارند/ مردم رای دادن را به ساعات پایانی موکول نکنند

index

 شکرالله حسن بیگی (رییس ستاد انتخابات تهران) در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری انتخابات در استان تهران گفت: از نیمه دوم مهرماه سال گذشته ستاد انتخابات استان را تشکیل دادیم و تا روز چهارشنبه گذشته جلسه سی‌ام نیز برگزار شد. همچنین جلساتی در شهرستان‌ها برگزار شد.

وی ادامه داد: کارها با هماهنگی خوبی که بین هیات‌های اجرایی و نظارت وجود دارد، انجام شد. براساس آخرین آماری که داریم در استان تهران ۶۸۴۶ شعبه اخذ رای داریم و از این تعداد ۳۷۹۷ شعبه صرفا برای شهر تهران است در مقایسه با استان‌های دیگر این تعداد شعب اخذ رای با تعداد شعبات ۱۱ استان کشور برابری می‌کند.

رییس ستاد انتخابات تهران با بیان اینکه در سایر استان‌ها دو انتخابات برگزار می‌شود، گفت: در استان تهران ۴ انتخابات ریاست‌جمهوری، شوراها و میان‌دوره‌ای مجلس و میان دوره‌ای مجلس خبرگان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به افراد واجد شرایط در استان تهران گفت: در استان تهران  ۹ میلیون ۸۱۵ هزار و ۷۷ نفر واجد شرایط داریم برای تمامی شعب تعرفه ارسال شده است البته نزدیک ۱۵ درصد تعرفه بیشتر توزیع شده است، همچنین تعدادی تعرفه در مخزن داریم تا شهرستان یا شعبه‌ای چنانچه متقاضی باشد بلافاصله برای آنها تعرفه ارسال شود.

حسن بیگی گفت: شب گذشته تا صبح همکاران ما در بخش  فناوری در حال راه‌اندازی دستگاه احراز هویت و پیکربندی بودند تا دستگاه‌ها فعال شد اما متاسفانه تا ساعت ۷:۳۰ صبح ۱۷۰ تا ۱۸۰ دستگاه غیرفعال بود و اعلام کردیم اگر ظرف نیم ساعت فعال شد، انتخابات آنلاین باشد و اگر نشد انتخابات به صورت آفلاین برگزار شود. اشکالات کوچکی وجود داشت و خوشبختانه رفع شده است و درحال حاضر فقط در  سه شعبه اخذ رای هنوز انتخابات فعال نشده و مابقی شعب در حال فعالیت هستند.

وی تاکید کرد: از مردم درخواست می‌کنیم تا کار رای دادن را به ساعات پایانی موکول نکنند، هچنین خودکار شخصی و ماسک همراه داشته باشند. براساس مصوبه ستاد ملی کرونا و با تأیید وزارت کشور انتخابات تا ساعت ۲ بامداد تمدید می‌شود.

حسن بیگی با بیان اینکه تاکنون مشکل امنیتی نداشتیم، گفت: باتوجه به افزایش جمعیت و همچنین به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی ۲۰۰ شعبه اخذ رای اضافه کردیم همچنین شعب سیار به زندان‌ها، پادگان‌ها، بیمارستان و ... ارسال می‌شود و اگر شعبه‌ای با ازدحام و شلوغی مواجه شود، بلافاصله شعبه سیار به آنجا اعزام خواهد شد.

رییس ستاد انتخابات استان تهران در گفتگوی دیگری اعلام کرد: در استان تهران ۶۸۴۶ شعبه اخذ رای داریم و با همت تمامی عوامل اجرایی تا امروز صبح تمام دستگاه احراز هویت پیکربندی شد و کارت‌های عوامل اجرایی و نظارت نیز توزیع شد.

وی با اشاره به برخی مشکلات در ابتدای صبح در برخی از شعب گفت: در برخی از شعب در رای گیری تاخیر داشتیم که ابلاغ کردیم اگر در شعبه‌ای دستگاه احراز هویت مشکل داشت و تا نیم‌ساعت اگر درست نشد کار رای گیری را به صورت دستی انجام دهند که این کار نیز انجام شد.

رییس ستاد انتخابات استان تهران خاطرنشان کرد: در حال حاضر دو شعبه از ۶۸۴۶ شعبه در استان تهران دیگر فعال نمی‌شوند آن هم به دلیل مسایلی است که در مکان شعبه وجود داشته است.

حسن بیگی تصریح کرد: از ساعت ۱۴ نیز از چند شعبه اخذ رای بازدید داشتیم که بحمدالله همه چیز مرتب و منظم بود و مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کردند. از مردم خواهش می‌کنم رای دادن را به ساعات پایانی موکول نکنند.

وی تاکید کرد: تاکنون در سطح استان مشکل امنیتی نداشتیم.

رییس ستاد انتخابات استان تهران درباره میزان مشارکت در انتخابات گفت: درخصوص شوراها میزان مشارکت روز یکشنبه احتمالا مشخص می‌شود اما درباره ریاست جمهوری، مجلس و خبرگان احتمالا تا فردا ظهر میزان مشارکت اعلام می‌شود.

وی تصریح کرد: دو شعبه در شهر تهران از ۳۷۹۷ شعبه غیرفعال و مابقی فعال هستند.

او همچنین درباره تخلفاتی مانند رای فروشی گفت: در انتخابات شوراها به واسطه اینکه انتخابات محلی است افرادی که تمایل دارند عضو شورا یا دهیاری شوند ممکن است رای نیز خرید و فروش شود. ما به تمام فرمانداری‌ها و بازرسان ابلاغ کرده‌ایم که چنانچه مواردی مشاهده شد سریعا مستندسازی کنند.

وی با اشاره به تایید انتخابات گفت: تایید انتخابات شوراها بر عهده هیأت نظارت و هیات اجرایی است این تخلفات اگر مستند باشد در هیات نظارت و هیات اجرایی بررسی شده و چنانچه صحت داشته باشد آن آرا باطل می‌شود.

او تاکید کرد: افرادی که چنین اقداماتی می‌کنند هشدار می‌دهم که به فکر عاقبت کار باشند علاوه براین پرونده قضایی برای این افراد تشکیل می‌شود و تمام هزینه آن‌ها بر باد می‌رود الان هم برای برخی افراد تشکیل شده است.

سردار جعفری رای خود را به صندوق انداخت

بخشی از سرخوردگی امروزِ مردم تقصیر خودشان است/ در دولت جدید دوره آسانیِ مردم و کشور شروع می‌شود

1b971174-b491-4d77-ab28-c46b8a438fed

 سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری، مسئول قرارگاه فرهنگی و اجتماعی حضرت بقیة‌الله الاعظم (عج)، دقایقی قبل با حضور در مسجد قبا تهران رای خود را برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی،‌ میان دوره‌ای خبرگان رهبری و شوراهای اسلامی شهر و روستا را به صندوق انداخت.

سردار جعفری به ایلنا گفت: ۴٣ سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد و وارد گام دوم انقلاب شدی  و مردم در این سال‌ها همواره در برابر دشمنی‌ها مقاومت کردند.

وی ادامه داد: دشمنان هر توطئه، تهدید و ترفندی که داشتند در طول ۴ دهه گذشته به کار گرفتند اما مردم ما در تمام این سال‌ها به ویژه ٨ سال گذشته مقابل سخت‌ترین فشارهای اقتصادی و تحریم‌ها ایستادند و از وعده‌های الهی است که بابت هر صبری پاداشی است.

جعفری با بیان اینکه خداوند متعال بابت این صبر و تحمل پاداش می‌دهد، گفت: این وعده الهی است که در هر سختی آسانی است و به نظر می‌رسد در این دولت جدید و از سال ١۴٠٠ دوره آسانی مردم و کشور شروع می‌شود.

وی تاکید کرد: با مدیریت انقلابی، مردمی و دلسوزانه‌ای که اکثر کاندیداهای این دوره دارند، ان‌شاالله سختی‌ها را پشت سر می‌گذاریم و مردم شیرینی این دوره از انتخابات را خواهند چشید.

جعفری خطاب به عده‌ای که با صندوق رای قهر کرده‌اند، گفت: مردم حقشان است که ناراحت و دلخور باشند؛‌ چراکه این امکان وجود داشت که در ٨ سال اخیر مشکلات را بهتر برطرف کرد.

وی ادامه داد: مردم دچار سرخوردگی شده‌اند که البته بخشی از آن تقصیر خودشان است چراکه در این ٨ سال گذشته به فرد دقیقی رای ندادند.

سردار جعفری گفت: قهر با صندوق رای هیچ دردی را علاج نمی‌کند بلکه فقط دشمن را شاد می‌کند و مشکلات را بدتر می‌کند. اگر مردم می‌خواهند مشکلات حل شود باید پای صندوق رای بیایند و با دقت رای دهند.

بازدید شورای معاونین وزارت امور خارجه از ستاد انتخابات خارج از کشور

e8694e6e-512b-4e55-8795-5522827a41ff

صبح امروز سعید خطیب‌زاده (سخنگو و رییس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه)، محسن بهاروند (معاون حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه)، سیدکاظم سجادی (معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان وزارت امور خارجه) و علی ابوالحسنی (معاون مالی اداری وزارت امور خارجه) در این بازدید شرکت کردند. 

آنها در ادامه، در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی، میان‌دوره‌ای انتخابات مجلس خبرگان رهبری و ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر تهران رای دادند.

در جریان این ارتباط زنده، معبودی‌فر (سرکنسول ایران در استانبول) گزارشی از روند برگزاری انتخابات در این سرکنسولگری ارائه کرد و گفت: از ساعت هشت صبح، انتخابات شروع شده و نمایندگی ایران در استانبول مشغول به کار شدند. مراجعه‌کنندگان حضور یافته و مشغول انداختن رای خود هستند.

وی با بیان اینکه به غیر از بخش اروپایی استانبول، در بخش آسیایی این شهر و همچنین در ازمیر صندوق رای داشته و یک صندوق سایر نیز فعالیت می‌کند، . اظهار داشت: مراجعه‌کنندگان می‌توانند با گذرنامه یا شناسنامه به نمایندگی ایران مراجعه کرده و رای دهند.

سرکنسول ایران در استانبول درباره شرایط برگزاری انتخابات تصریح کرد که تعرفه‌ها و ملزومات به اندازه کافی برای شعبات و صندوق‌ها آمده است.

سجادی (معاون کنسولی وزارت امور خارجه) نیز در این گفتگو تاکید کرد که نمایندگی ایران تا هر ساعتی که مراجعه‌کننده وجود دارد، پذیرای ایرانیان خارج از کشور باشد.

سرکنسول ایران در استانبول خاطرنشان کرد: تیم ملی کشتی ایران در استانبول حضور دارد و صندوق رای سیار به محل اقامت آن‌ها ارسال شده است. همچنین در فرودگاه استانبول هم بخشی در نظر گرفته شده تا ایرانیان بتوانند رای دهند.

در ادامه، محمودی (سرپرست کنسولگری ایران در دوبی) در ارتباطی زنده درباره شرایط برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در دوبی ابراز داشت: ما از تعداد مراجعه‌کنندگان شوکه شدیم. ساعت ۸ صبح متوجه حضور انبوه ایرانیان مقیم دوبی شدیم.

وی ادامه داد: هفت صندوق رای در سرکنسولگری وجود دارد. تعرفه کافی و لازم داده نیز داده شده است. میزان تعرفه لازم نیز توزیع شده است.

سرپرست سرکنسولگری ایران با بیان اینکه ۷۰۰.۸۰۰ نفر در ساعت اولیه در حوزه دوبی مشارکت کردند، عنوان کرد: تعرفه اولیه تمام شده و تعرفه دوم توزیع شده است.

سپس؛ معاون کنسولی وزارت امور خارجه از مسئولان سرکنسولگری ایران در دوبی خواست تا با رعایت پروتکل‌ها، تا هر ساعت که ممکن باشد پذیرای رای‌دهندگان باشند.

در ادامه، ارتباطاتی با نمایندگی‌های ایران در آلمان، مالزی و… برقرار شد و سفرا و مسئولان نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور توضیحاتی را درباره شرایط و روند برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ارائه کردند.

حضور ظریف در در شعبه اخذ رأی آنتالیا

صندوق رای بهترین جا برای تعیین سرنوشت، تعیین آینده فرزندان و تعیین مسیر کشور است

photo_۲۰۲۱-۰۶-۱۸_۰۹-۱۶-۱۲

محمدجواد ظریف که به ترکیه سفر کرده است، برای انداختن رای در صندوق، در شعبه اخذ رأی آنتالیا حضور یافت.

ظریف پس از آنکه رای خود را به صندوق انداخت، گفت: حق تعیین سرنوشت از مهمترین حقوقی است که مردم ما با انقلاب به دست آوردند و جمهوریت نظام یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب ماست. ضرورت دارد که ما اگر هم ناراحتی داریم و اگر هم مشکلی هست و اگر کمبودی هست که من به سهم خودم نسبت به همه این کمبوده از مردم شرمنده هستم و عذرخواهی می‌کنم، لازم است در تعیین سرنوشت خود مشارکت کنیم.

وزیر خارجه با بیان این‌که صندوق رای بهترین جا برای تعیین سرنوشت و برای تعیین آینده فرزندان و تعیین مسیر کشور است، خاطرنشان کرد: امیدوارم این کار با علاقه توسط همه هموطنان که همیشه اشتباه پیشگویان سیاسی را ثابت کردند این بار هم ثابت شود. ما در وزارت امور خارجه به سهم خودمان تمام تلاش خود را کردیم که در هر جا که امکان وجود داشته، شعبه اخذ رای داشته باشیم و مردم بتوانند با مشارکت فعال، این حق خودشان را که حق مردم ایران است را اعمال کنند.

رئیس دستگاه دیپلماسی یادآور شد: البته در کانادا به دلیل مقابله دولت کانادا علیرغم تلاش ما این امکان فراهم نشد و دولت کانادا باید به ایرانیان مقیم کانادا پاسخگو باشد که چرا اجازه نداده حق خودشان را اعمال کنند، ولی در سایر جاها به خوبی این اقدام صورت گرفته است و امیدواریم نتیجه خوب آن را مردم ما ببینند.

ظریف گفت: هر کس که توسط مردم انتخاب شود برای همه ما محترم است و ان‌شاءالله نیز موفق هم خواهد شد.

شرکت در انتخابات، نشان‌دهنده بلوغ سیاسی جامعه است

جمعی از اعضای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در حرم شاه عبدالعظیم حسنی (ع) برای شرکت در انتخابات حضور یافتند.

 «نرگس معدنی پور» یکی از اعضای این ائتلاف در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه یک انتخاب بزرگ در سطح ملی خواهیم داشت، افزود: امیدواریم مشارکت حداکثری را در انتخابات شاهد باشیم.

در ادامه نرجس سلیمانی از دیگر اعضای این ائتلاف با بیان اینکه شرکت در انتخابات نشان دهنده بلوغ سیاسی آن جامعه است، اظهار کرد: امیدواریم مردم عزیز ما مثل همیشه بلوغ سیاسی خود را به جهانیان نشان دهند.

وی ادامه داد: انشاالله مردم عزیز در این انتخابات حضور خواهند داشت و در سرنوشت کشور و شهر خود. سهیم خواهند بود.

همچنین زهرا شمس با اشاره به اهمیت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات گفت: مشارکت حداکثری در حل مشکلات شهر و کشور موثر است.

وی انتخابات را نماد مردم‌سالاری دانست و افزود: برای اقتدار ملی و بین المللی کشور و رسیدن به  کشوری سربلند باید پای صندوق‌های رای حاضر شویم.

سوده نجفی از دیگر اعضای این ائتلاف اظهار کرد: در حرم عبدالعظیم حسنی(ع) هستیم، میزان حضور و مشارکت مردم بالا است و انشاالله به فرموده مقام معظم رهبری یک دولت انقلابی و حزب‌اللهی سر کار خواهد آمد.

لیست جمهور با همراهی جواد امام در حرم شاه عبدالعظیم (ع) حاضر شدند

از حق رای خود استفاه کنید/ اصلاح‌طلبان به دنبال محرومیت‌زدایی هستند

cdb14917-355c-46d7-b4fa-f66b8e4032dd

اعضای لیست جمهور شورای شهر تهران با همراهی جواد امام با حضور در حرم شاه عبدالعظیم(ع) در رای خود را برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی ،‌میان دوره‌ای خبرگان رهبری و شوراهای اسلامی شهر و روستا را به صندوق انداختند. 

مجید فراهانی، از اعضای لیست جمهور با تاکید بر اینکه رای حقی است که اگر از آن استفاده نکنیم دیگران از آن استفاده خواهند کرد، افزود: شهر مانند ساختمانی است که اگر در تصمیم‌گیری برای آن نیاییم، نظر کسانی اعمال می‌شود که ممکن است آن‌ها را قبول نداشته باشیم.

وی ادامه داد: حضور و مشارکت در انتخابات حق همگانی است و باید همه از آن استفاده کنند.

فراهانی در تشریح دلایل حضور لیست جمهور شورای شهر در شهرری گفت: شهرری با عنوان یکی از باستانی‌ترین شهرهای دنیا این پیام را دارد که اصلاح طلبان به محرومیت زدایی، کاهش فاصله طبقاتی و میراث فرهنگی توجه ویژه‌ای دارند.

وی افزود: اختصاص ۲۰ درصد از بودجه شهر به کاهش محرومیت که از برنامه‌های ما است نیز برای اجرای کاهش فاصله طبقاتی شمال و جنوب شهر مورد توجه قرار گرفته است.

این عضو لیست جمهور، عدالت در شهر، تداوم شفافیت در همه عرصه‌ها و کاهش فساد را از دیگر اهداف این لیست برشمرد.

فرنشین انجمن موبدان تهران و اسقف اعظم کلیسای شرق آشور ایران رای خود را به صندوق انداختند

a2d0f379-33f1-4640-9813-7b3efc0137d7

موبد اردشیر خورشیدیان (فرنشین انجمن موبدان تهران)، مارنرسای بنیامین (اسقف اعظم کلیسای شرق آشور ایران) به همراه تعدادی دیگر از اقلیت‌های مذهبی با حضور در حسینیه ارشاد در انتخابات شرکت کردند.

نظارت بر فاصله‌گذاری ۲ متر و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراکز شعب اخذ رای

99

جلیل  کوهپایه‌زاده در جمع خبرنگاران درباره جزییات برگزاری انتخابات در استان تهران گفت: در استان تهران در شرایط کووید تلاش بر این شد تا ۴ انتخابات ریاست‌جمهوری، میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی، میان دوره‌ای خبرگان و شورای شهر برگزار شود و از همین رو تمهیداتی در نظر گرفته شده‌ است.

وی ادامه داد: تعداد شعب رای‌گیری دو برابر شد و ساعات اخذ رای برای جلوگیری از تجمع از ساعت ۷ صبح تا ۱۲ شب در نظر گرفته شد. همچنین اثر انگشت یا استمپ در زمان رای‌گیری را حذف کردند. همچنین تمهیداتی در نظر گرفته شده تا مردم با رعایت فاصله‌گذاری تحت نظارت همکاران ما که به صورت ضابطان بهداشتی حضور دارند، رای دهند. چنانچه این پروتکل‌ها رعایت شود و مردم با ماسک در شعب حضور یافته و از خودکار شخصی استفاده کنند، قطعا با کمترین انتقال ویروس و خطر انتشار بیماری مواجه خواهیم بود.

رییس کمیته سلامت ستاد انتخابات استان تهران گفت: امسال شعب رای‌گیری سیار در سطح استان تهران حدود ۲۴۰ شعبه در نظر گرفته شده است تا در بیمارستان و مراکز جمعیتی طبق برنامه‌ریزی که صورت گرفته با حفظ رعایت رعایت پروتکل‌ها رای‌گیری انجام شود.

وی ادامه داد: همچنین در هر شعبه رای‌گیری ضابطان بهداشتی حضور دارند و بر فاصله‌گذاری دو متر در مراکز شعب اخذ رای یک ضابط نظارت دارد. ستاد بحران هم به صورت پشتیبان در نظر گرفته شده که اگر در مرکزی مشکلی وجود داشته باشد، اقدامات لازم صورت بگیرد.

کوهپایه‌زاده خاطرنشان کرد: هر ده مرکز توسط یک ضابط نظارت می‌شود همچنین افراد آموزش دیده شده در هر شعبه مستقر شده‌اند.

مقابله با گرانی‌های افسارگسیخته باید سریعاً آغاز شود/ مردم پس از انتخابات کدورت‌ها را کنار بگذارند

خاتمی

 احمد خاتمی با حضور در ستاد شورای نگهبان پس از انداختن رأی در صندوق در جمع خبرنگاران گفت: تشکیل کابینه متدین، متعهد، متخصص، خستگی‌ناپذیر و دارای مدیریت جهادی ضروری است و یک کابینه قوی و در شأن مردم باید تشکیل شود تا مشکلات کشور حل و فصل شود.

وی بیان کرد: کار اورژانسی، کاری نیست که فردا و پس فردا جواب دهد اما باید مقابله با گرانی‌های افسارگسیخته که کمر ملت را شکسته است، سریعاً آغاز شود و باید برنامه‌ریزی لازم برای مقابله با گرانی‌های شدید انجام شود.

خاتمی ادامه داد: انتخابات، جشن سیاسی و نعمتی برای ملت ماست. به برکت پیروزی انقلاب اسلامی، مردم به صحنه آمدند و با انتخابات، سرنوشت خودشان را رقم زده و می‌زنند.

وی ادامه داد: تحقق مردم‌سالاری دینی در همین انتخابات‌ها وجود دارد و در همه انتخابات‌ها مردم حضور شکوهمندی داشته‌اند و در این دوره هم این حضور شکوهمند وجود دارد. برخی از استانداران تماس گرفتند و گفتند که تا الان حضور مردم بسیار چشمگیر و در مقایسه با ادوار گذشته اگر نگوییم شکوهمندتر، حداقل به همان اندازه است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: مردم ما همواره به صحنه آمدند و سرنوشت خودشان را رقم زدند. اما نکته قابل توجه این است که جمهور به معنای همه مردم است و به معنای باند و جناح خاصی نیست، اما متاسفانه برخی از جریان‌ها، جمهور را تفسیر به جناح خودشان کرده و می‌کنند. اگر جناح خودشان تایید شد، می‌گویند جمهوریت وجود دارد اما اگر جناح خودشان تایید نشد، می‌گویند جمهوریت وجود ندارد که این تحریف جمهوریت است.

خاتمی ادامه داد: جمهوریت به معنای همه مردم است و همه شهروندان با هر سلیقه‌ای که دارند، جزو جمهوریت محسوب می‌شوند. آن‌چنان که وحدت هم به معنای همه مردم است و همه با هم معنا پیدا می‌کنند. برخی جمهوریت را فقط جناح و حزب خودشان می‌دانند که تحریف جمهوریت است و آنچه امروز به فضل الهی در سراسر کشور شکل می‌گیرد، جمهوریت است و امیدواریم که به حد گسترده شکل گیرد.

عضو شورای نگهبان تصریح کرد: انتخابات سه حالت دارد. یک حالت قبل از برگزاری انتخابات است که برخی از حرف‌ها بعد از انتخابات گفته خواهد شد. یک حالت در روز انتخابات است که انتظار این است که هم مجریان و هم ناظران امانت‌مدارانه و قانون‌مندانه عمل کنند.

وی گفت: یک حالت هم پس از انتخابات است. مردم ما باید کدورت‌های انتخابات را کنار بگذارند و با همان صفا و صمیمیت قبل از انتخابات به زندگی ادامه دهند. پایان انتخابات به فضل خدا آغاز رفاقت‌ها باید باشد.

خاتمی گفت: باید از کاندیدهای انتخابات صرفنظر از گلایه‌هایی که از برخی از آنان است، تشکر کرد که باعث شدند فضای انتخابات فضای گرمی شود.

وی خطاب به کاندیدایی که حائز اکثریت آرا می‌شود، گفت: انتظار این است که هیچ فوت وقتی نکند و در اولین فرصت که اعلام شد واجد اکثریت آرا شده است، به فکر تعیین یک کابینه قوی باشد.

هیچوقت مخالف مذاکره نبوده‌ایم

طلایی

مرتضی طلایی با حضور در مسجدالنبی نارمک درباره اظهاراتی مبنی بر احتمال توقف مذاکرات برجام در دولت آینده به ایلنا گفت: این اظهارات فضاسازی‌هایی است که برای دولت آینده ایجاد می‌کنند تا مردم را از آمدن پای صندوق رای ناامید و منصرف کنند و یا به کسانی رای دهند که از نگاه ما با این تفکر  نمی‌توانند مشکلات کشور را حل کنند.

وی تاکید کرد: ما هیچوقت مخالف مذاکره نبوده‌ایم ما مدعی مذاکره با اقتدار و داشتن پشتوانه ملت و   رضایت مردم هستیم.

وی گفت: دولت آینده از چنین رویکردی حتما در مسیر احقاق حقوق ملت با تمام دنیا به جز خط قرمزهایی که تعیین شده، مذاکره خواهد کرد و حقوق ملت را با قدرت نه با ذلت از حلقوم چپاولگران بیرون خواهد کشید.

وی در ادامه گفت: از اوایل صبح که شعبات سطح شهر را نظاره‌گر بودم، الحم الله حضور خوبی را شاهد هستیم و امیدواریم هر چه به سمت ظهر و بعدازظهر می‌رویم، استقبال بیشتری از مردم شاهد باشیم.

طلایی با بیان اینکه استقبال از انتخابات بعداز ظهر بیشتر خواهد شد، خاطرنشان کرد: مردم ایران همیشه نشان دادند برای قدرت و صلابت کشور خود وقت می‌گذارند و امروز نیز اینگونه خواهد شد و هم پیش و هم بعداز ظهر شاهد صف‌های طولانی برای رای دادن مردم خواهید بود.

وی درباره توقعی که مردم از نمایندگان خود در شورای شهر تهران و همچنین رئیس‌جمهور دارند، توضیح داد: به نظرم یک توقع عام و یک توقع خاص از رییس‌جمهور است. البته بین رییس‌جمهور و کارگزاران شهری تفاوتی نیست و باید همه آن‌ها امانت‌دار مردم باشند.

طلایی ادامه داد: اینکه به اموال مردم تعدی نکنند، فامیل بازی نکرده و از آقازاده‌ها و رانتی که دارند، استفاده نکنند و با اراده جدی مجاری فساد را ببندند، کم‌ترین توقع است.

وی با تاکید بر اینکه دولت باید واقعاً با یک اراده جدی مجاری فساد را ببندد، گفت: موقعیت برخورد با فساد از وجود دارد اما اگر مجاری آن را پس بگیرید، گفته می‌شود آب را باید از سرچشمه مسیرش را عوض کرد همین است اگر مجاری فساد رانت خواری بسته شود بسیاری از مفاسد از بین می‌رود. این هم مشروط به این است که از آن بازی و جناح بازی و طایفه بازی و آقازادگی‌ها و داماد زادگی‌ها و امثال اینها خودمان را خلاص کنیم.

طلایی بیان داشت: زمانی که قرار است در کنار هر مسئولی اعم از دامادها و پسرهایش و یا حتی دخترهایش قرار گیرند این وضع را شاهد خواهیم بود یکی از نشانه‌های اینکه یک مسئول به سلامت کار می‌کند این است که نسبت به اطرافیانش را بررسی کنیم.

طلایی گفت: به نظر من اولین نشانه این است که یک مدیر پای کار است و می‌خواهد واقعاً برای مردم کار کند خودش پاک است و می‌خواهد پاک از مسئولیت برود، خودش با مدیرانش به صورت قطاری نمی‌آید و بعد بروند. نکته دوم اولویت‌ها برای نیازهای جامعه است که به اعتقاد من موضوع معیشت، رفاه، اشتغال و موضوع جوانان و ازدواج جوانان و مسائل عمومی مردم امروز از هر امری برای جامعه ما ضروری‌تر است و باید بیشتر به آن توجه شود.

طلایی یادآور شد: به لطف خدا ما در عرصه‌های دفاعی، پزشکی، نانو، هسته‌ای و فناوری مقام‌های خوبی را در سطح جهانی داریم فقط مسائل جاری کشور باقی مانده که امیدواریم کسانی که به دنبال این هستند که قرارگاه توزیع مرغ و تخم‌مرغ بزنند، بدانند که بچه‌های دفاع مقدس و انقلاب برای تولید موشک نقطه‌زن هم قرارگاه ندارند و بر روی پای خودشان ایستادند و به خدا توکل کردند و به مردم و به توانمندی‌های داخلی اعتماد کردند و موفق شدند موشک نقطه زن را تولید کنند و یا در علوم پزشکی و هسته‌ای توانستند با همین روش این دستاوردها را به دست آوردند.

طلایی گفت: بنابراین می‌توان مشکلات را حل کرد، امیدواریم شاهد شکل‌گیری یک دولت انقلابی و کارآمد باشیم.

وی تاکید کرد: انشاءالله ظرف چهار سال آینده ریل‌گذاری‌ها به سمتی خواهد رفت که در یک برنامه زمانبندی دو دوره ریاست جمهوری اقتصاد ما و همینطور قدرت دفاعی و سایر مولفه‌های قدرت به سطحی از تاب‌آوری دست پیدا خواهد کرد که در برابر دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم.

متکی در مسجد لرزاده رای خود را به صندوق انداخت

26aa70c8-30ec-402d-b21c-c23f8debbeff

منوچهر متکی دقایقی قبل با حضور در مسجد لرزاده تهران رای خود را برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی ،‌میان دوره‌ای خبرگان رهبری و شوراهای اسلامی شهر و روستا را به صندوق انداخت.

 متکی پس از انداختن رای خود در جمع خبرنگاران، گفت: انتخابات مظهر مردم سالاری و فرصتی است که مردم افراد مطلوب خود برگزینند.

وی افزود: مردم می‌بایست به افرادی که عملکردشان مطلوب است رای بدهند. انتخابات که یادگار مبارزات امام است، بهترین فرصت برای تجدید نظر خواهی است.

متکی با بیان اینکه انتخابات حقی است که امام آن را به ملت برگرداند، افزود: شرکت در انتخابات یعنی ادای دین ملی.

وزیر خارجه اسبق ایران، افزود: مردم در ۴۲ سال گذشته علی رغم اینکه از مسئولان ناراحت بودند و برخی از آن‌ها را صادق نمی‌دانند برای تعیین سرنوشت خود تصمیم گیری کنند. اینگونه ریل‌گذاری غلط به ریل‌گذاری درست تبدیل می‌شود.

سیدمحمد خاتمی در حسینیه جماران حاضر شد

از ملت ایران ممنونم

21484ca4-8599-4360-b205-5b77b9aa9695

 سیدمحمد خاتمی به منظور شرکت در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری،  میان دوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی،  میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان و ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا در حسنیه جماران حاضر شد. 

خاتمی پس از انداختن رأی خود در صندوق در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که پیامی برای مردم ایران دارید، گفت: من از ملت ایران ممنونم.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه نتیجه را چگونه پیش‌بینی می کنید، گفت: من اهل پیش‌بینی نیستم.

دختر و داماد رئیس‌جمهور رای خود را به صندوق انداختند

ab8a46ab-5399-4a0c-b4ce-a55402d28e77

مریم روحانی و کامبیز  مهدی‌زاده دختر و داماد رئیس‌جمهور با حضور در وزارت ارشاد رای خود را برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی،‌ میان دوره‌ای خبرگان رهبری و شوراهای اسلامی شهر و روستا را به صندوق انداختند.  

فرمانده کل ارتش رای خود را به صندوق انداخت

شرکت در انتخابات موجب اقتدار و دلگرمی نیروهای مسلح در اجرای ماموریت‌ها است

سرلشکر+موسوی

امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی در اولین دقایق آغاز رأی‌گیری انتخابات، با حضور در یکی از شعب مستقر در مجتمع مسکونی شهید سرلشکر فلاحی پس از انداختن رأی در صندوق گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند «شرکت در انتخابات واجب عینی است» از اینرو ما سعی می کنیم همواره واجباتمان را اول وقت انجام دهیم.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اهمیت حضور حداکثری در انتخابات گفت: از ملت بزرگ ایران دعوت می کنیم تا هر چه زودتر پای صندوق های رأی بیایند و این واجب شرعی را انجام دهند.

سرلشکر موسوی با تاکید براینکه انتخابات با تعیین سرنوشت مردم و کشور گره خورده است افزود: شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سرنوشت ملت بزرگ ایران را برای ۴ سال آینده تعیین می کند.

وی شرکت در انتخابات را راه برون رفت از مشکلات فعلی کشور عنوان کرد و افزود: اقتدار، تداوم و قوی تر شدن انقلاب اسلامی به شرکت در پای صندوق های رأی بستگی دارد.

فرمانده کل ارتش گفت: امروز به فرموده مقام معظم رهبری «روز ملت ایران است»؛ مردم در این روز صحنه دار اصلی کشور هستند که با حضور هوشمندانه در پای صندوق های رای و انتخاب فرد اصلح سرنوشت کشور را برای ۴ سال آینده تعیین می کنند.

وی ادامه داد: فرماندهان ما در ارتش و سایر نیروهای مسلح همگی برای انجام این تکلیف شرعی اول وقت اقدام کرده تا این فریضه را انجام دهند.

سرلشکر موسوی تصریح کرد: امیدواریم ملت بزرگ ایران یکبار دیگر با حضور پر شکوه خود در پای صندوق های رای، حماسه دیگری را رقم بزنند و فرد اصلح را انتخاب کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: حضور پرشور و نشاط مردم در پای صندوق های رای سبب می شود تا نیروهای مسلح احساس دلگرمی و حمایت بیشتری از سوی مردم داشته باشند و این مهم ما را در انجام وظایف خود در مرزهای هوایی، زمینی و هزاران کیلومتر آنطرف تر در دریاها مصمم تر خواهد کرد.

ابتکار در حسینیه جماران رای داد

خیلی‌ها لحظه شماری می‌کنند که انتقام بگیرند/ رییس‌جمهور بعدی نباید وارد جناح بازی‌های سیاسی نشود

ابتکار

 معصومه ابتکار (معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور) با حضور در حسینیه شماره یک امام خمینی(ره) در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، میان دوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی،  میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان و ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر  و روستا شرکت کرد و رأی خود را به صندوق انداخت.

ابتکار در ادامه در جمع خبرنگاران گفت: توصیه من به رییس‌جمهور آینده این است که وارد دسته‌بندی‌ها و جناح‌بازی‌های سیاسی نشود و رییس‌جمهور همه ایران باشد. این انتخابات با دشواری زیادی همراه است و متاسفانه در مورد مشارکت مردم و نرخ مشارکت‌شان‌ نگرانی‌های زیادی وجود دارد، رییس‌جمهوری که انتخاب می‌شود باید رییس‌جمهور آنهایی که رای نداده‌اند و به هر دلیلی پای صندوق رای نیامدند، باشد. یعنی رییس‌جمهور همه مردم ایران با همه سلایق و مذاهب و دیدگاه‌های فکری و فرهنگی باشد و این اولین مسئله است، رییس‌جمهور آینده باید پاسخگوی همه مردم باشد و کشور را به درستی اداره کند.

وی افزود: عمل به وعده‌ها بسیار مهم است، زمان کاندیداتوری و تبلیغات افراد وعده‌های زیادی می‌دهند که باید شرایط کشور را در نظر بگیرند. در دولت یازدهم و دوازدهم در سخت‌ترین شرایط دوران تاریخ معاصر، روحانی توانست سکان‌ کشور را به سمتی ببرد که نه فروپاشی کشور ونه فروپاشی اقتصادی اتفاق افتاد و کشور توانست به سمتی حرکت کند که در سال پایانی با وجود تحریم جنگ اقتصادی و کرونا۳/۶ درصد رشد اقتصادی را به ثمر رساند، رییس‌جمهور بعدی هم باید همین مسیر را ادامه دهد.

ابتکار تاکید کرد: رییس‌جمهور بعدی باید در سختی‌ها و دشواری‌ها و بی‌انصافی‌ها کار خود را با قدرت انجام دهد و کار خود را پیش ببرد  و وارد جناح بازی‌های سیاسی نشود و تیم خود را از افراد خاص انتخاب نکند؛ زیرا رییس‌جمهورهای موفق از زمان رهبری تا روحانی افرادی بودند که تیم خود را از تمام جناح‌ها و افراد پاکدامن انتخاب کردند و به سلیقه خاص و جریان خاصی نگاه نشده است.

معاون رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: رییس‌جمهور بعدی نباید وارد انتقام‌گیری شود زیرا خیلی‌ها لحظه شماری می‌کنند که انتقام بگیرند انتقام گرفتن نه اخلاق پیامبر است و نه اخلاق دینی. رئیس‌جمهور باید سعه صدر داشته باشد و با همه کار کند تا سکان کشور را به سمت تعالی و پیشرفت ببرد

وی گفت: وارد شدن به این موضوعات و تنش‌ها فقط دوگانگی ایجاد می‌کند امیدوارم رییس‌جمهور آینده چنین خط مشی را دنبال نکند، توصیه می‌کنم مردم به جنبه‌های تبلیغاتی گوش نکنند زیرا طی چند سال اخیر سعی شد گفته شود همه مشکلات در رای مردم است و گفته شد که مردم انتخاب اشتباه داشته‌اند و سعی شد به گونه‌ای وانمود شود که آثار تحریم و ترامپ و جنگ اقتصادی و کرونا در مشکلات تاثیری ندارد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش رای خود را به صندوق انداخت

استفاده از ظرفیت بالگردی نزاجا جهت تسهیل در برگزاری انتخابات

حیدری

امیر سرتیپ کیومرث حیدری با حضور در مدرسه شهید فلاحی و یکی از شعب مستقر در مجتمع سازمانی شهید فلاحی گفت: ولی امر مسلمین جهان حضور در انتخابات را به عنوان یک واجب عینی عنوان کرده است؛ بر همین اساس ما نیز به عنوان یک مقلد وظیفه داریم تا تکلیف شرعی خود را به نحو احسن انجام دهیم و در آغازین دقایق رای گیری در این مسابقه بندگی و اطلاعت شرکت کنیم.

وی با اشاره به حضور پر شور مردم در پای صندوق‌های رای گفت: حضور مردم در همین ساعات اولیه آغاز انتخابات پرشور بوده و از این بابت نیز خدا را شاکریم که ملت بزرگ ایران همچنان به آرمان‌های نظام و انقلاب پایبند و پشتیبان ولایت و رهبر معظم انقلاب اسلامی هستند.

وی با بیان اینکه تمامی نیروهای ما در ارتش جمهوری اسلامی ایران به این تکلیف شرعی عمل می‌کنند، گفت: برای بخشی از نیروهایی که داخل پادگان‌ها هستند؛ تمهیداتی شده تا در همان مکان بتوانند رای خود را به صندوق بیندازند و بخش دیگری از نیروها که در مرزهای کشور مشغول مرزبانی و برقراری امنیت هستند نیز از طریق صندوق های سیار رای خود را خواهند داد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در پایان خاطرنشان کرد: همچنین ظرفیت بالگردی نیروی زمینی ارتش امروز جهت تسهیل در روند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در اختیار مردم شریف ایران قرار دارد و از این ظرفیت در مناطق صعب العبور جهت انتقال صندوق‌های سیار استفاده می‌شود.

عضو حقوقدان شورای نگهبان رای خود را به صندوق انداخت

انتخابات، روز تعیین سرنوشت کشور است/ جوانان با حضور در پای صندوق‌های رای، انتخابی سرنوشت‌ساز را رقم بزنند

نظیف

هادی طحان نظیف (عضو حقوقدان شورای نگهبان) امروز رأی خود را به صندوق مستقر در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات سیزدهمین دوره انتخابات انداخت.

عضو حقوقدان شورای نگهبان پس از انداختن رای خود، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: انتخابات روز تعیین سرنوشت کشور است سرنوشت چهار سال آینده کشور. انتخابات روز انتخاب آینده است، روز سلام به آینده است؛ آینده‌ای که در انتظار تک تک مردم شریف ایران است. آینده‌ای که در انتظار جوانان این سرزمین است.

وی افزود: کشور ما در معرض فشارها و دشمنی‌های زیادی قرار دارد البته مردم ما هم در داخل با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند - مشکلات معیشتی و اقتصادی - ولی راه‌حل هیچ کدام از آن‌ها قهر با صندوق نیست، اتفاقا راه‌حل این است که بیاییم و سرنوشت خودمان را به دست خودمان رقم بزنیم.

طحان نظیف تاکید کرد: امیدوارم مردم به‌ویژه جوانان عزیز با حضور در پای صندوق‌های رای، انتخابی مهم و سرنوشت‌ساز را رقم بزنند؛ انتخابی آگاهانه و مسئولانه برای ۴ سال آینده کشور.

وی ادامه داد: همچنین فردی هم که اسمش از این صندوق بیرون می‌آید و به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب می‌شود قطعا رئیس‌جمهور همه ملت ایران خواهد بود امیدواریم که گشایش‌های خوبی را در انتظار مردم ایران در پس این رأی داشته باشیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی از ستاد انتخابات خارج از کشور بازدید کرد

31ecd207-d90e-4baf-abe0-389b10cfdf6a

 مجتبی ذوالنوری (رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس) صبح امروز با حضور در وزارت امور خارجه از ستاد انتخابات خارج از کشور بازدید کرد.

وی در این بازدید در گفتگوی برخط معاونان وزارت امور خارجه با نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور شرکت و از روسای نمایندگی‌های ایران در خصوص شرایط برگزاری انتخابات و همچنین زمینه‌ها و فضای انتخابات سوالاتی را مطرح کرد.

محسن رضایی در حرم شاه عبدالعظیم حسنی (ع) رای داد

مساله برجام باید به سرعت حل شود/ بنزین ۱۰ هزار تومانی دروغ است

رضایی

محسن رضایی (نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری) با حضور در حرم شاه عبدالعظیم حسنی(ع) رای خود را به صندوق انداخت.

 کاندیدای ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از همه کسانی که تصمیم گرفتند رای بدهند یا خواهند داد صمیمانه تشکر می‌کنیم، اظهار کرد: روی صحبت ما با کسانی است که با صندوق رای قهر کردند، شما حق دارید اما ملت بزرگ ایران مسئولیت ما در شرایط کنونی بسیار مهم است و من تقاضا دارم که به سمت صندوق‌های رای بیایید. ما به شما قول می‌دهیم که به فضل پروردگار مشکل اقتصاد و معیشت کشور را حل کنیم.

وی ادامه داد: از مردم ایران می‌خواهم به شایعات توجه نکنند، ما محکم در صحنه هستیم و به امید پروردگار متعال تحولات بزرگی را از امسال در اداره کشور شروع می‌کنیم.

رضایی با تاکید بر اینکه مساله مهم کنونی اداره زندگی مردم است، افزود: من محسن رضایی به عنوان سرباز وطن دست تک تک مردم ایران را می‌بوسم و قول سربازی از جنس سردار سلیمانی‌ها و مهدی باکری‌ها می‌دهم که به تمام حرف‌هایی که زدم مو به مو و حتی بیشتر از آن عمل کنم.

این کاندیدای ریاست جمهوری با اشاره به برنامه‌های خود برای ریاست جمهوری گفت: یارانه ۴۵۰ هزار تومانی، حق خانم‌های خانه‌دار، وام مسکن کم‌بهره چهل تا پنجاه‌ساله و راه‌اندازی کسب و کارهای خانگی از برنامه‌های اصلی من هستند؛ چراکه من معتقدم اقتصاد را باید از خانه آغاز کنیم تا به تولید و توسعه برسیم.

وی در پاسخ به این پرسش که اگر رای نیاورید واکنش شما چه خواهد بود، اظهار کرد: مردم ایران هر تصمیمی بگیرند دستان آن‌ها را می‌بوسم و به عنوان سرباز وطن تا آخرین قطره خون از این ملت و انقلاب دفاع می‌کنم.

رضایی اضافه کرد: اگر رای بیاورم جایگاه رقیبان من بر اساس توانایی‌های آن‌ها در دولت خواهد بود چرا که معتقدم باید از تمام توانایی‌های کشور استفاده کنیم و تفاوتی نمی‌کند، اصلوگرا، اصلاح‌طلب اقلیت اقوام و… باشند.

وی ادامه داد: کشور نیاز به تحولات بزرگ دارد و نمی‌شود آن را در قطار کوچک جلو برد قطار ایران باید بزرگ باشد تا همه ملت با هر فکر و سلیقه در آن جای گیرد.

این کاندیدای ریاست جمهوری تاکید کرد که از همه کسانی که در وضعیت کنونی کشور دست نداشتند به رغم اینکه هم اکنون رقیب به حساب می‌آیند در دولت خود استفاده خواهد کرد.

رضایی بالا بردن قیمت بزنین تا ۱۰ هزار تومان برای تامین منابع مالی یارانه ۴۵۰ هزار تومانی را رد کرد و گفت: در دولت من قیمت بنزین و گازوییل تغییر نمی‌کنند و منابع تامین برنامه‌های من مشخص است.

وی همچنین در مورد آینده نرخ ارز در صورت رای آوردنش گفت: این قول را می‌دهم که قیمت ارز تثبیت شود و دیگر اجازه نمی‌دهم که شاهد نوسانات نرخ ارز باشیم.

کاندیدای ریاست جمهوری درباره سرنوشت برجام در صورت رای آوردنش گفت: مساله برجام باید به سرعت حل شود، ما از اروپا و آمریکا می‌خواهیم در اسرع وقت به تعهدات خود برگردند و تغییری هم در گذشته ندهند تا بتوانیم یک تعامل بهتری در روابط بین الملل با کشورها داشته باشیم.

همتی با همراهی همسرش در حسینیه ارشاد حاضر شد

معیشت مردم مسئله اول من است/ اگر رای نیاورم پیگیر شعارهایم خواهم بود

3a7e3bd8-f092-4722-95c8-0f9341503ad7

عبدالناصر همتی لحظاتی قبل به همراه همسر خود، سپیده شبستری به منظور شرکت در انتخابات وارد حسینیه ارشاد شد.

در زمان ورود همتی به حسینیه ارشاد جمعی از حامیان او با شعار «سلام بر موسوی درود بر همتی» او را همراهی کردند.

همتی پس از انداختن رای خود در حسینیه ارشاد در جمع خبرنگاران گفت: ما به انزوای خارجی پایان خواهیم داد، مردم حق دارند با رفاه و با آرامش زندگی کنند. معیشت مردم مسئله اول من است، ان شاءالله کاری خواهیم کرد حضور مردم در صحنه بیش از پیش باشد.

وی افزود: اگر هم رای نیاورم باز هم در خدمت مردم و پیگیر شعارهایم خواهم بود. هر کسی که رییس جمهور شود باید توسعه و رفاه کشور را به طبقات بالاتر برساند.

حداد عادل رای خود را به صندوق انداخت

نمی‌خواهیم غفلت‌هایی که در تصویب برجام به وجود آمده، تکرار شوند/ مجمع تشخیص مصلحت نظام را متهم می‌کنند که FATF را نگه داشته است

d14f3167-1393-4bd5-91eb-4d82e035042b

 غلامعلی حداد عادل (رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب) با حضور در مسجد لرزاده تهران رای خود را برای انتخابات ریاست جمهور، میان دوره‌ای مجلس و مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی شهر تهران به صندوق انداخت.  

حداد عادل در مورد انتقادات دولت به تصویب نشدن برخی لوایح FATF، به ایلنا گفت: بحث‌هایی که مطرح می‌کنند برای جلب نظر عامه مردم است ولی اینها که این بحث‌ها را مطرح می‌کنند، باید توجه داشته باشند که مجمع بر اساس کارشناسی‌های خود، کار می‌کند.

وی افزود: آقایانی که مجمع را متهم می‌کنند که لایحه را نگه داشته است نمی‌گویند چرا این کار انجام داده است انگار که ما در مجمع لج کرده‌ایم و می‌خواهیم کار مملکت متوقف شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، افزود: این در حالی که مجمع در بررسی‌های کارشناسی خود دلایلی دارد؛ یعنی مسائلی وجود دارد که باعث شده کارشناسی طولانی شود.

حداد عادل افزود: در یک کلام می‌خواهم بگویم دیدگاه اعضای مجمع این است که نمی‌خواهیم غفلت‌هایی که در تصویب برجام به وجود آمده، در مورد fatf هم تکرار شوند.

مسجد جامعی در حسینیه جماران رای خود را به صندوق انداخت

photo_۲۰۲۱-۰۶-۱۸_۱۱-۱۲-۰۱

احمد مسجدجامعی (عضو شورای شهر تهران) با حضور در حسینیه جماران رای خود را به صندوق انداخت. 

جهانگیری رای خود را به صندوق انداخت

امروز مردم دست به انتخابی می‌زنند که سرنوشت خود را برای به او واگذار کنند

جهانگیری

اسحاق جهانگیری (معاون اول رئیس‌جمهور) با حضور در شعبه ۹۹۷ وزارت کشور در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، میان دوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان و ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا شرکت کرد و رأی خود را به صندوق انداخت.

جهانگیری پس از انداختن رای خود در صندوق‌های اخذ رای در جمع خبرنگاران گفت: انتخابات با توجه به شرایط کرونایی که باید سلامت مردم  در اولویت  باشد در حال برگزاری است که  طبق گزارش های وزارت کشور  انتخابات در امنیت و آرامش و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می‌شود و مردم هم طبق روال در پای صندوق‌های رای حضور دارند.

معاون اول رییس جمهوری  با اشاره به دو انتخابات مهم ریاست جمهوری و شورای شهر و روستا که امروز به صورت سراسری برگزار می‌شود، اظهار کرد: در انتخابات ریاست جمهوری، رئیس جمهوری انتخاب می شود که طبق قانون اساسی دومین شخصیت کشور ،  مسئول قوه مجریه و رئیس دولت است. رئیس جمهور طبق قانون اساسی مسئولیت‌های مختلفی هم برای توسعه کشور هم برای مسائل سیاست خارجی برعهده دارد.

وی افزود: رییس‌جمهور در شوراهای اصلی در بخش های مختلف کشور، سیاستگذار است و همه این بخش‌ها در حوزه رئیس‌جمهور است. امروز مردم دست به انتخاب می زنند که مهمترین امور زندگی خود و کشورشان را از حیث اجرایی در چارچوب قانون اساسی به او واگذار می‌کنند تا بتواند قوانین کشور را اجرا کند.

جهانگیری با اشاره به مسئولیت‌های سنگین شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: خصوصاً پس از تصویب مصوبه وظایف شورا در هیات دولت، بخشی از اختیارات در این مصوبات به شوراها واگذار شد که مدیریت محلی به صورت متمرکز در اختیار شهرداران و شوراهای اسلامی شهر باشد و از این رو در کنار انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان برگزار می شود.  بخشی از مسائل شهر و روستا بر عهده این شورا است. مردم با انتخاب شهرداران دهیاران می توانند مسائل شهر و روستای خود را ساماندهی کنند لذا این دو انتخابات که هر ۴ سال یکبار همزمان برگزار می‌شود و جزو مهمترین انتخابات کشور است.

معاون اول رییس جمهوری تصریح کرد: از طرفی حساسیتی راجع به انتخابات جمهوری اسلامی به ویژه در ارتباط با رئیس جمهور وجود دارد ما در شرایطی هستیم که با دنیا در حال مذاکرات جدی لغو تحریم‌ها و حل مسائل کشور در فضای بین‌المللی هستیم.  مسائل داخلی کشور با مسائل بین‌المللی بسیار مرتبط است نمی‌توان اقتصاد را حتی در چارچوب اقتصاد مقاومتی بدون رویکرد دیگر بینی انجام داد.   اقتصاد کشور باید به صورت جدی با اقتصاد جهانی مرتبط باشد تا مستقر کند، پول، بازار و کالا بگیرد.

وی افزود: وقتی یک اقتصاد زنده رشد دارد که بتواند با دنیا کار کند به همین دلیل مسائل سیاست خارجه تاثیر تعیین کننده ای در مسائل اقتصادی کشور دارد و رئیس جمهور با انتخاب وزیر امور خارجه و انتخاب سیاست هایی که برای پیش بینی امور انجام می دهد، مسئول اصلی این بخش است. امیدوارم مردم هم مشارکت خوبی داشته باشند و هم کسی را از بین کاندیداها انتخاب کنند که بتواند زمینه پیشرفت کشور حل مشکلات مردم در داخل و فضای بین الملل به وجود بیاورد.

مهرعلیزاده در انتخابات شرکت کرد

b2723b6e-b845-446c-8964-f75f0ec38782

 محسن مهرعلیزاده (نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری) با حضور در حسینیه جماران رای خود را برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی،‌ میان دوره‌ای خبرگان رهبری و شوراهای اسلامی شهر و روستا را به صندوق انداخت.

محمدجواد حق شناس و محمود زمانی قمی نیز همراه مهرعلیزاده رای خود را به صندوق انداختند. 

حضور دادستان تهران در ستاد انتخابات کشور

القاصی

 علی القاصی (دادستان تهران) با حضور در شعبه ۹۹۷ وزارت کشور در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، میان دوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان و ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر  و روستا شرکت کرد و رأی خود را به صندوق انداخت.

رستم قاسمی در حسینیه ارشاد رای داد

قاسمی

 رستم قاسمی داوطلب مستعفی انتخابات ریاست جمهوری و وزیر نفت دولت دهم به منظور شرکت در انتخابات در حسینیه ارشاد حضور پیدا کرد.

در هیچ شعبه‌ای فرآیند رأی‌گیری متوقف نشده است/ برای بیماران قرنطینه‌ای صندوق می‌فرستیم

f1b1a68a-6341-4458-8627-a8b0fe1cbf20

عبدالرضا رحمانی فضلی در خصوص اخلال در روند فرآیند رأی‌گیری گفت: ما به صورت طبیعی ۷۰ هزار شعبه داریم، گاهی برق می‌رود گاهی در دستگاه اخلال ایجاد می شود اما در هیچ جایی رای‌گیری متوقف نمی‌شود.

وی افزود: از ساعت ۷ تا الان در هیچ شعبه‌ای فرآیند رأی‌گیری متوقف نشده است.

وی بیان کرد: در عین حال هیچ وقت و به هیچ وجه رأی‌گیری متوقف نمی‌شود زیرا بلافاصله رای‌گیری به صورت آفلاین انجام می‌شود بعد داخل سیستم ثبت می‌کنند. 

وزیر کشور تاکید کرد: رأی‌گیری از ساعت ۷ شروع شده است. بنابراین تاکید می‌کنم رأی‌گیری در هیچ شعبه‌ای متوقف نشده و نمی‌شود و اگر جایی اشکالی پیش بیاید که برای ۷۰ هزار شعبه طبیعی است، رأی‌گیری آفلاین انجام می شود. 

رحمانی فضلی درباره تاخیر در رای گیری سعی در خارج از کشور، تصریح کرد: اطلاعات خارج را دقیق ندارم. 

وی در رابطه با اینکه گفته می‌شود صندوق سیار برای بیماران کرونایی نیست، گفت: هست، لیست بدهند هست. بیمارستان‌ها هم که همیشه صندوق سیار هست. بیماران قرنطینه ای هم برایشان صندوق می‌فرستیم.

نوبخت رای خود را به صندوق انداخت

برای استفاده از ظرفیت کشور باید تحریم‌ها برداشته شود

f4dfa580-9f57-49d0-8e58-73b50b802137

محمدباقر نوبخت با حضور در حسینیه شماره یک امام خمینی(ره) در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری،  میان دوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان و ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر  و روستا شرکت کرد و رأی خود را به صندوق انداخت.

 نوبخت در جمع خبرنگاران در حسینه جماران گفت: ظرفیت بزرگی در کشور وجود دارد اما به عنوان کسی که در جریان امور با جزییات آن هستم به صراحت بیان می‌کنم که امکان استفاده از ظرفیت‌های کشور در حال حاضر وجود ندارد؛ اولین اقدام این است که به صورت عزتمندانه این تحریم باید برداشته شود.

وی ادامه داد: فکر می‌کنم کسی که این بار مسئولیت اقتصادی را به دوش می‌گیرد اگر مانند حال حاضر از درآمد‌های صد و‌چند میلیاردی فقط چند میلیارد دلار در اختیارش باشد قطعا دچار مضایقی می‌شود که استفاده مطلوب ظرفیت‌های اقتصادی برای مردم ذا حتما دچار چالش می‌کند.  همه ظرفیت‌های داخلی کشور باید مد نظر قرار گیرد، توصیه من این است که همه همت‌ها به رفع تحریم متمرکز شود.

آیت‌الله صافی گلپایگانی در انتخابات شرکت کرد

14000328001064_Test_PhotoN

آیت الله صافی گلپایگانی، از مراجع تقلید، در انتخابات ریاست‌جمهوری، شورای شهر و میان‌دوره‌ای خبرگان شرکت کرد و رای خود را به صندوق‌های رای انداخت.

آیت الله نوری همدانی رأی خود را به صندوق انداخت

14000328001293_Test_NewPhotoFree

آیت الله حسین نوری همدانی با حضور در پای صندوق رای سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری، میاندوره‌ای خبرگان رهبری و شورای شهر رأی خود را به صندوق انداخت.

رسایی در مسجد لرزاده رای خود را به صندوق انداخت

رئیسی انتخاب شود، نمی‌تواند بهانه بیاورد/ اگر رییس‌جمهور به فکر سونا، قشم و کیش نباشد، می‌تواند مشکلات را برطرف کند

7fe0c8e2-b59d-4f74-aa65-da76bf4c63a2

حمید رسایی با حضور در مسجد لرزاده تهران رای خود را برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی،‌ میان دوره‌ای خبرگان رهبری و شوراهای اسلامی شهر و روستا را به صندوق انداخت.

رسایی بعد از انداختن رای خود در صندوق درباره نقد دولت به عملکرد مخالفانش به ایلنا گفت: دولت باید بپذیرد که در مقام پاسخگویی قرار دارد نه در مقام طلبکاری.

وی افزود: متاسفانه کوچکترین نقدی را تحمل نمی‌کنند، البته قضاوت در مورد شرایط بر عهده مردم است، همه ما قبول داریم که تحریم هست اما بحث ما این است که نسبت تاثیرگذاری تحریم چقدر است.

رسایی تصریح کرد: اینطور که دولت القا می‌کند همه مشکلات به خاطر تحریم‌هاست، اینگونه نیست هر دولتی این را می‌گوید دروغ است؛ حالا هر گرایشی که داشته باشد.

این نماینده اسبق مجلس، گفت: الان بخش عمده‌ای از اقلام اساسی در گمرک‌ها مانده‌اند. آزاد نکردن اینها چه ربطی به تحریم دارد؟ این نوع نگاه را که از سمت دولت طلبکاران وجود دارد، درست نمی‌دانم.

وی در پاسخ این پرسش که اگر ابراهیم رییسی در انتخابات ریاست‌جمهوری برنده شود و نتواند کشور را با مشکلات موجود اداره کند، تکلیف چه می‌شود، گفت: طبیعی است وقتی آقای رئیسی رییس‌جمهور شوند، مشکلات این دولت بر دوششان است ولی ایشان هم نمی‌تواند بهانه بیاورد. قاعدتا می‌دانست که فضا اینگونه است.

رسایی افزود: البته معتقدم اگر رییس‌جمهور وقت بگذار و به فکر سونا، قشم و کیش نباشد، می‌تواند مشکلات را برطرف کند.

سیده زهرا مصطفوی در انتخابات شرکت کرد

2d6f464a-e177-4db4-8f9f-34fdfa57fba9

سیده زهرا مصطفوی، دختر امام خمینی(ره)، با حضور در حسینیه شماره یک امام خمینی(ره) در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، میان دوره ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی،  میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان و ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر  و روستا شرکت کرد و رأی خود را به صندوق انداخت.

اخبار پراکنده‌ای در خصوص خرید و فروش رای به فرمانداران اعلام شده است

1111

 عبدالرضا چراغعلی (رییس هیات بازرسی ستاد انتخابات استان تهران) در جمع خبرنگاران گفت: مطابق برنامه‌ریزی‌هایی که از ماه‌ها قبل صورت گرفته و هماهنگی که بین ستاد انتخابات در استان و ستاد انتخابات کشور وجود دارد، برای ۷۶۰۹ صندوق و‌ شعبه اخذ رای در سطح استان مجموعا بیش از ۷۵۰۰ بازرس، سربازرس و بازرس ویژه انتخاب شده‌اند.

وی ادامه داد: برای بازرسان از هفته‌ها پیش کلاس‌های غیرحضوری و حضوری برگزار شده است. همچنین سناریوهای مختلف که درخصوص وظایف بازرسان است برای آنها بیان و بررسی شد.

معاون عمرانی استاندار تهران با بیان اینکه از روز قبل بازرسان برای کنترل شعب اخذ رای مراجعه کرده‌اند، گفت: صبح امروز نیز از دقایقی قبل از اینکه فرایند انتخابات از ساعت ۷ صبح شروع شود، بازرسان مجددا برای کنترل شعب حضور داشتند و خوشبختانه تاکنون گزارش منفی از سراسر استان که مغایر با موضوعات قانونی باشد، به ما اعلام نشده است.

چراغعلی درباره تخلفاتی که پیش از این صورت گرفته گفت: این تخلفات در برخی شهرستان‌ها و از سوی برخی نامزدهای شورای شهر و روستا صورت گرفته و بیشتر در خصوص عدم رعایت اماکنی بوده که برای تبلیغات مشخص شده است. این تخلفات لیست شده است. مطابق مقررات محل نصب بنر مشخص شده بود که برخی از نامزدها این موارد را رعایت نکرده اند.

وی همچنین درباره اخباری مبنی بر فروش رای گفت: اخبار مستند و پراکنده‌ای که در خصوص خرید و فروش رای به فرمانداران اعلام شده و آنها بررسی می‌کنند اگر این اخبار اثبات شود افرادی که چنین اقدامی کرده باشند، نتیجه انتخابات را از دست خواهند داد.

چراغعلی تاکید کرد: مطابق اعلام رییس ستاد انتخابات کشور گرفتن عکس از تعرفه‌های انتخاباتی نیز ممنوع است ما سوگند خوردیم امانت‌دار آرای مردم باشیم و مطمئن باشید هیچ موردی از چشم بازرسان دور نمی‌ماند.

قاضی‌زاده هاشمی رای خود را به صندوق انداخت

روند اخذ رای در برخی از شعب با تاخیر زیاد شروع می‌شود

e0531100-ca7b-4812-a271-661547eb7629

سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی (نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌ جمهوری) رای خود را در شعبه اخذ رای در حرم امام رضا (ع) به صندوق انداخت.

قاضی‌زاده هاشمی در حساب توئیتر خود نوشت:  براى اداى وظیفه شرعى و ملى، بهترین مکان سرزمینم، حرم مطهر على بن موسى الرضا(ع) را انتخاب کردم و از ساعت ٩ تا ۱۳ دوشادوش مردم رفتیم تا به صندوق رسیدیم.

وی افزود: ضمن تشکر از مردم شریف ایران براى حضور گسترده درانتخابات، متاسفانه طبق گزارش‌ها روند اخذ راى در برخى از شعب، ازجمله همین شعبه با تاخیر زیاد شروع می‌شود علاوه براین وزارت کشور باید با افزایش تعداد صندوق‌ها موجب تسریع در اخذ رأى می‌شد بی‌تدبیری در آخرین لحظات دولت هم تمام نمى‌شود!

جلیلی رای خود را به صندوق انداخت

امروز، روز دورخیز بلند ملت برای «جهش ایران» است

a1209c22-1239-472c-98e8-26bfdbb1b749

سعید جلیلی (عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری) رای خود را برای انتخابات ریاست جمهوری، میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی به صندوق انداخت. 

جلیلی پس از دادن رای در صندوق مسجد فاطمیه محله خزانه شهید بخارایی،  در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روز  رای گیری روز پایان نیست؛ روز آغاز جهاد بزرگ برای جهش ایران است.منتخب مردم، رئیس همه  جمهور خواهد بود.

وی ادامه داد: گام اول برای جهش کشور حضور جمهور پای صندوق‌هاست. مشارکت بالای مردم، پیشران پیشرفت و جهش خواهد بود. امروز روز دورخیز برای خیز بلند ملت ایران برای «جهش ایران» است. هرچه رای گیری باشکوه تر، دورخیز بلندتر و در نتیجه، جهش بلندتر و دورنما زیباتر خواهد بود.

جلیلی تاکید کرد: هر رای مردم یک موشک نقطه زن است که تهدیدها و تحریم ها و بدخواهی های دشمنان را هدف قرار خواهد داد. هر رای باعث افزایش قدرت و پیشرفت بیشتر کشور خواهد شد.

آیت‌الله کاظم صدیقی رای خود را به صندوق انداخت

دولت آینده باید متکی بر مردم و همراه با مردم باشد

کاظم صدیقی

 آیت‌الله کاظم صدیقی با بیان اینکه مردم ایران همیشه رهرو راه شهید سلیمانی بودند، اظهار داشت: این بار نیست دشمنان مأیوس شده و ملت ما امیدوار خواهند شد.

وی ادامه داد: دولت آینده باید متکی به قدرت مردم و همراه با مردم باشد و همان صفت‌هایی را داشته باشد که رهبر معظم انقلاب برشمردند.

صدیقی در توصیف به ویژگی‌های رئیس جمهور آینده کشور گفت: رئیس جمهور آینده ایران باید مومن باشد، مردم را قبول داشته باشد، به جوانان کشور اعتماد داشته باشد و به بیگانگان چشم ندوخته باشد.

امام جمعه موقت تهران افزود: رئیس جمهور آینده کشور باید امین مردم باشد، جهادی باشد و به کارشناسان جوان اعتماد کند.

آیت‌الله صدیقی با تاکید بر اینکه تنها با کمک جوانان است که می‌توان دردها را شناخت و درمان واقعی آن را آماده کرد، گفت: رئیس جمهور کشور باید راحتی را بر خود حرام کند تا مردم در آسایش باشند.

سیدحسن خمینی رای خود را به صندوق انداخت

8a5cfc45-5e92-4d07-91cd-7d46e8784ae8

 حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی با حضور در حسینیه جماران رای خود را برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی،‌ میان دوره‌ای خبرگان رهبری و شوراهای اسلامی شهر و روستا را به صندوق انداخت.

عراقچی رای خود را به صندوق انداخت

امیدواریم نتیجه انتخابات برای مردم ایران خیر باشد

5d0ab9f6-6143-493b-b273-57db4220fb28 (1)

 سیدعباس عراقچی که در وین به سر می برد با حضور در سفارت ایران در اتریش رای خود را به صندوق انداخت.

معاون سیاسی وزیر خارجه پس از شرکت در انتخابات گفت: این قسمت و توفیق ما بود که این دوره از انتخابات را در وین باشیم و در محل سفارت ایران در اتریش رای خود را به صندوق بیاندازیم.

وی افزود: انتخابات ریاست جمهوری  یکی از ارکان نظام است و از مهم‌ترین آن انتخاب رئیس جمهوری است  که حداقل چهار سال مدیریت کشور را در ابعاد اجرایی بر عهده خواهد گرفت و اهمیت بسیار زیادی دارد.

عراقچی ادامه داد: امیدوارم امروز مشارکت گسترده مردم را پای صندوق‌های رای شاهد باشیم، این موضوع مسلما باعث افزایش اقتدار، استحکام و قدرت ایران خواهد بود. در عرصه سیاست خارجی این را به عینه می‌بینیم که وقتی که مردم پشت سر نظام هستند و در انتخابات شرکت می‌کنند، با یک قوت، اقتدار و عزت بیشتری در عرصه‌های بین المللی حاضر می‌شویم.

معاون سیاسی وزیر خارجه اضافه کرد: امیدواریم که انتخابات این دوره هم با مشارکت گسترده مردم منجر به دولتی شود که منجر به افتخار و عزت جمهوری اسلامی ایران با تعامل گرایی و تعامل عزت مندانه با کشور‌های جهان در عرصه بین المللی باشد و امیدواریم نتیجه انتخابات برای مردم ایران خیر باشد.

مجید انصاری در انتخابات شرکت کرد

هر میزان مردم مشارکت داشته باشد، اقتدار ما بیشتر خواهد شد

2e777b40-4c96-4791-b9a1-c46f5acbb2ce

مجید انصاری با حضور در حسینیه شماره یک امام خمینی(ره) در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، میان دوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان و ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر  و روستا شرکت کرد و رأی خود را به صندوق انداخت.

انصاری در ادامه در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: انتخابات و صندوق رای در جمهوری اسلامی از ابتدا تاکنون زبان مردم و ابزار اعمال اراده آنان در عرصه سیاسی و اداری کشور بوده و میعادگاه پیوند میان مردم و حاکمیت است. من در حسینه جماران در این مکان مقدس رای دادم که در آن شخصیت‌های مذهبی و سیاسی حضور پیدا می‌کنند در ساعتی که من بودم مشارکت خوبی صورت گرفته است.

وی افزود: طبیعی است که انتخابات به هر میزان با فراگیری بیشتر نسبت به جریان سیاسی سطحش بالاتر خواهد رفت تا هر میزان مردم مشارکت داشته باشند، اقتدار ما به همان میزان بیشتر خواهد شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: رهبری فرموده‌اند انتخابات حق آحاد مردم است، من امیدوارم انتخابات امروز برای کشور منشأ خیر و برکت باشد و مشارکت بیشتر مردم به نفع خود آنان خواهد بود. من معتقدم جریا‌ن‌های سیاسی که گلایه‌هایی دارند بدانند قهر از صندوق رای مشکلی را حل نمی‌کند. امکان انتخاب فرد نزدیک به این جریان هم فراهم است در یک جمله می‌گویم نظام‌ ما جمهوری اسلامی است.

انصاری عنوان کرد: جمهوریت طبق فرمایشان رهبری جز لاینفک نظام است اگر به دنبال آینده بهتری برای کشور و فرزندان هستیم تنها راه از راه جمهوریت می‌گذرد. امیدوارم در ساعات باقی مانده همه هموطنان ما اگر هنوز تصمیم نگرفته‌اند تصمیم خود را بگیرند و یقین بدانند شرکت نکردن نوعی رای دادن است اما رای دادن به چیزی که نتیجه‌اش را نمی‌دانیم.

آخوندی رای خود را در حسینیه جماران به صندوق انداخت

علی‌رغم همه چالش‌ها مسئله من ایران و یکپارچگی ایران است/ یک رای داریم و باید از آن حفاظت کنیم

157a89f3-51da-483f-8ef8-df9478c9d733

عباس آخوندی (وزیر پیشین راه و شهرسازی) با حضور در حسینیه شماره یک امام خمینی(ره) در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، میان دوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان و ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا شرکت کرد و رأی خود را به صندوق انداخت.

 آخوندی پس از انداختن رای خود به صندوق، در جمع خبرنگاران گفت: شخصا سه انتخابات سراسری در ایران برگزار کرده‌ام. انتخابات دومین دوره مجلس شورای اسلامی و دوره دوم ریاست جمهوری آیت الله خامنه‌ای و انتخابات خبرگان رهبری را برگزار کردم و با پدیده انتخابات آشنا هستم.

وی ادامه داد: این دوره جز دوره‌ای بسیار نادری است که با حواشی زیادی مواجه شد. در دوره‌های قبل یک صدم این چالش‌ها را نداشتیم.

آخوندی گفت: علی رغم همه چالش‌ها مسئله من ایران و یکپارچگی ایران است. علی‌رغم همه مشکلات تصمیم به حضور در انتخابات گرفتم.

آخوندی ادامه داد: ما یک رای داریم و باید از آن حفاظت کنیم. انتخابات یک صحنه انتخاب واقعی است و باید حرفی بزنیم که در این دوره موثر باشد و برای دوره‌های بعدی نیز تاثیر گذار باشد.

وزیر اسبق راه و شهرسازی ادامه داد: انتخابات شورای شهر همیشه تحت الشعاع سایر انتخابات قرار می‌گیرد.

باید از حقوق سیاسی خودمان و مردم دفاع کنیم. انتخابات شورای شهر و ریاست جمهوری هیات‌های اجرایی هم باید بیش از این عمل کنند.

آخوندی افزود: اگر این ادعاها مطرح شد که هیات‌های نظارت فراقانونی عمل کردن نباید با صندوق رای قهر کرد. هیات‌های اجرایی در ریاست جمهوری و شورای شهر قانونی عمل نکردند. باید از رای خود حفاظت کنیم و باید این رای دادن را ادامه بدهیم. باید در آینده این آگاهی در سطح کشور ایجاد شود که نظارت عمومی نظارت دستگاه‌های نظارتی نباید در این حد باشد و باید کاهش پیدا کند.

وی افزود: اولین کار ریس جمهور بعدی این است که تمام مداخلات نظامی سیاسی از حوزه اقتصادی بردارد. باید ریس جمهور تمام مداخله‌های نهادهای دیگر را از اقتصاد خارج کند.

محسنی اژه‌ای رای خود را به صندوق انداخت

مردم در انتخابات سنگ تمام گذاشتند/ امیدواریم تا پایان وقت با آرای خود کشور و نظام را بیمه کنند

733b03d5-a4fb-44dc-b76a-bfe56a1a9769

غلامحسین محسنی اژه‌ای با حضور در مسجد الجواد میدان هفت تیر در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، میان دوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی،  میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان و ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا شرکت کرد.

معاون اول قوه قضاییه درباره مشارکت مردم در انتخابات ۲۸ خرداد به ایلنا گفت: از صبح شاهد هستیم که مردم در این انتخابات سنگ تمام گذاشتند و از اول وقت براساس گزارش‌هایی که گرفتیم، استقبال بسیار خوبی داشتند.

وی ادامه داد: البته برگزارکنندگان انتخابات اعم از اجرایی و نظارتی تمام تلاش خود را کردند که مردم بتوانند رای خود را به سهولت به صندوق بریزند.

محسنی اژه‌ای گفت: البته اول صبح در برخی از شعبات اخذ رای مشکلات جزئی بوده است که الحمدلله رفع شده و امیدواریم تا پایان وقت با همان نظم و ترتیب و با توجه به استقبال گرمی که بوده مردم فرصت پیدا کنند و برای سرنوشت آینده خود هرکسی را که اصلح تشخیص دادند، انتخاب کرده و رای خود را به صندوق بیندازند و کشور و نظام خود را از این جهت تا جایی که از این باب مربوط می‌شود، بیمه کنند.

صالحی رای خود را به صندوق انداخت

ce0d0e56-7c1e-41db-9dfb-aaa65951577e

علی اکبر صالحی (رئیس سازمان انرژی) ظهر امروز با حضور در دبیرستان پسرانه مولوی در انتخابات شرکت کرد و رای خود را به صندوق‌های رای انداخت.

محجوب رای خود را به صندوق انداخت

43f99545-f791-47f4-a2e8-c8003cd1e203

علیرضا محجوب (دبیرکل خانه کارگر و نامزد انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی) با حضور در مسجد امیر(ع) خیابان کارگر شمالی رای خود را برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، میان دوره‌ای خبرگان و مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره شوراهای اسلامی و شهر و روستا به صندوق انداخت.  

مطهری رای خود را به صندوق انداخت

e28c062d-d875-4285-934f-16ee37124b27

علی مطهری با حضور در حسینیه ارشاد رای خود را به صندوق انداخت. 

وی بر لزوم مشارکت حداکثری مردم تاکید نموده و به ایلنا گفت: اهمیت مشارکت مردم در این مسأله است که هرچه میزان مشارکت بیشتر باشد فرد منتخب اصلح‌تر و به خواست و نظر مردم نزدیک تر خواهد بود. ضمن اینکه آرا بالای مردم پشتوانه رییس جمهور منتخب در عرصه های مختلف داخلی و بین‌المللی خواهد بود.

شهردار تهران در مسجدالنبی رای خود را به صندوق انداخت

ففف

 پیروز حناچی (شهردار تهران) با حضور در شعبه اخذ رای مسجدالنبی ستارخان در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، میان دوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان و ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا شرکت کرد و رای خود را به صندوق انداخت.

آیت‌الله موسوی بجنوردی رای خود را به صندوق انداخت

f35d9758-db63-480a-af5a-f70107ee097d

آیت‌الله سیدمحمد موسوی بجنوردی (عضو مجمع روحانیون مبارز) با حضور در حسینیه جماران رای خود را به صندوق انداخت.

آیت‌الله مکارم شیرازی رأی خود را به صندوق انداخت

مکارم+شیرازی

  آیت‌الله مکارم شیرازی (مرجع تقلید شیعیان) در نخستین ساعت آغاز انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای شهر و روستا و میان دوره‌ای پنجمین انتخابات خبرگان رهبری رأی خود را در صندوق انداخت.

این مرجع تقلید آرای خود را در صندوق سیار شماره ۱۶۳ انداخت.

آیت‌الله سبحانی رای خود را به صندوق انداخت

سبحانی

 آیت‌الله سبحانی در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ششمین دوره شوراهای شهر روستا، میاندوره‌ای مجلس خبرگان رهبری در قم شرکت کرد و رأی خود را به صندوق سیار ۱۶۲ انداخت.

این مرجع تقلید هنگام اخذ رأی از مردم خواست تا در انتخابات شرکت کنند و گفت: کسانی که علاقه‌مند نظم کشور هستند در این امر خطیر حضور یابند.

علوی با حضور در وزارت کشور رای داد

d1a503f5-f446-494c-b358-fc00931f4501

سیدمحمود علوی با حضور در وزارت کشور در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، میان دوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان و ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا شرکت کرد و رأی خود را به صندوق انداخت.

حجت الاسلامی محمد قمی رای خود را به صندوق انداخت

932c2d68-887d-4315-89db-146e38d10bb2

حجت الاسلامی محمد قمی (رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور) با حضور در مسجد امام حسن(ع) دانشگاه شریف رای خود را به صندوق انداخت.

شمخانی با حضور در مسجد ولی عصر (عج) رای خود را به صندوق انداخت

photo_۲۰۲۱-۰۶-۱۸_۱۳-۵۹-۰۶

دریابان علی شمخانی دقایقی قبل با حضور در در مسجد ولی عصر(عج) رای خود را به صندوق انداخت. 

دبیر شورای عالی امنیت ملی پس از انداختن رای خود به صندوق گفت: به سهم خود لازم می‌دانم از همه شخصیتهای بزرگواری که با احساس مسئولیت برای حضور در انتخابات اعلام آمادگی کردند، سپاسگزاری نمایم.

وی افزود: هرگامی که برای افزایش حضور و مشارکت مردم در انتخابات به عنوان نماد مردم سالاری برداشته می‌شود اقدامی در مسیر افزایش اقتدار، امنیت و مشروعیت نظام اسلامی و شرط لازم برای پیشرفت و توسعه و افزایش جایگاه بین المللی ایران عزیز است.

وی ادامه داد: هر نتیجه‌ای در انتخابات پیش رو رقم بخورد به دلیل اینکه نظر اکثریت مشارکت‌کنندگان در انتخابات است قابل احترام می‌باشد اما مهمتر از نتیجه، اصل حضور و مشارکت مردم است. امیدوارم پس از اعلام نتایج انتخابات، رقابت‌ها جای خود را به برادری، همکاری و تلاش مشترک برای اعتلای کشور و رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم بویژه قشر ضعیف جامعه بدهد و همه گروه‌ها و جناح‌های سیاسی برای پشتیبانی و کمک به رئیس‌جمهور منتخب بسیج شوند.

علی اکبر ولایتی رای خود را به صندوق انداخت

رای دادن در این برهه حساس و تاریخی بر همه ما واجب شرعی، عرفی و ملی است

علی+اکبر+ولایتی

علی اکبر ولایتی (عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام) روز جمعه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ و در نخستین ساعات، همگام با ملت بزرگ ایران در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، انتخابات میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و انتخابات میان دوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شرکت کرد و آرای خود را به صندوق انداخت.

ولایتی پس از شرکت در انتخابات اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران یک قدرت بزرگ منطقه و حامی علاوه بر مردم ایران، کشورهای همسایه ای است که با ما مشترکات زیادی دارند و سرنوشت مان سرنوشت مشترکی است.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل تصریح کرد: یک دلیل  بر این که سرنوشت مشترک داریم این است کسانی که دشمن ما هستند دشمن مشترک هستند و اگر دشمنان ما برای مقابله با ایران به عنوان کشور مستقل با قدرت رو به افزایش بسیج شده آن ها هم علیه ما کار می کنند و هم در منطقه علاوه بر اشتراکات فرهنگی، اعتقادی و... دشمن مشترک داریم اگر متحد شویم می توانیم جلوی این دشمن مشترک بایستیم.

ولایتی خاطرنشان کرد : در چنین شرایطی که ایران پله های اقتدار را یکی پس از دیگری  طی کرده امروز  نه تنها در ۴۰ سال بلکه طی ۴۰۰ سال گذشته ایران مقتدرترین وضعیت را دارد بسیار مهم است که اقتدار را حفظ کنیم. برای حفظ اقتدار همان طور که در به وجود آوردن آن به نیروی مردم، رهبری حضرت امام و مقام معظم رهبری متکی بودیم اکنون نیز به همین احتیاج داریم.

وی تاکید کرد: چه زمانی معلوم می شود مردم با نظام مشترک هستند. زمانی که در انتخابات شرکت داشته باشند و نشان دهند با رای از نظام و حرکت ایران به سمت اقتدار بیشتر حمایت می کنند.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل اظهار داشت: پس رای ما رای عادی نیست، رای مهمی است در این برهه حساس و تاریخی و بر همه ما واجب شرعی و عرفی و ملی است.

امیر سرتیپ واحدی رای خود را به صندوق انداخت

کارکنان نیروی هوایی ارتش گوش به فرمان رهبر انقلاب و در خدمت نظام هستند

سیسی

 امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی (جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش نیروی هوایی ارتش) با حضور در محل اخذ رای گیری فرماندهی آموزشهای هوایی شهید خضرایی با بیان اینکه نیروی هوایی همیشه خط شکن بوده و در پیروزی انقلاب نقش ویژه‌ای داشته اظهار کرد: کارکنان نیروی هوایی ارتش از قبل شروع انقلاب تا به امروز  نسبت به مسائل روز کشور کاملاً آشنا و بصیر بوده و هستند و امروز نیز گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب و در خدمت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند.

وی با بیان اینکه حضور پرشور ملت فهیم ایران در انتخابات در تامین امنیت ملی کشور تاثیر بسزایی دارد، افزود: برای اینکه شاهد انتخاباتی پرشور و مؤثر باشیم و توطئه‌ها از بین برود باید با حضور گسترده و پر رنگ در انتخابات نقش‌آفرینی کنیم.

امیر سرتیپ واحدی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند، انتخابات از مهمترین مظاهر مردم سالاری دینی است و رأی مردم و انتخابات در نظام مردم سالاری دینی بسیار مهم است، تصریح کرد: کشور ما امروز به برکت انقلاب و خون شهدا، دارای نظامی مردمی است که مردم سالاری دینی در آن موج می‌زند.

رییس سازمان بازرسی کل کشور رای خود را به صندوق انداخت

اگر کسی با صندوق رای قهر کند، با اقتدار، عزت، پیشرفت و کاهش مشکلات قهر کرده است

++حسن+درویشیان

حجت الاسلام درویشیان روز جمعه پس از انداختن رای خود در صندوق محل وزارت کشور در جمع خبرنگاران درباره شکایات مطرح شده احتمالی اظهار داشت: همکاران ما هم در مرکز و هم در استان‌ها فرآیند برگزاری انتخابات را رصد می‌کنند و گزارش‌هایی رسیده بود که در مجموع ارزیابی خوبی از وضعیت برگزاری انتخابات داریم.

وی افزود: اشکالات در سیستم پیکربندی بعضی از شعب خوزستان پیش آمده بود که در حال پیگیری و رفع مشکلات هستند. در تعداد کمی از دستگاه‌ها مشکلات فنی پیش آمده بود که به صورت آفلاین توانستند در جاهایی رای‌گیری کنند که باید به صورت الکترونیکی اخذ رای می‌شد.

رییس سازمان بازرسی کل کشور تاکید کرد:  بلافاصله بعد از  آنلاین شدن سیستم،  آرا در سیستم ثبت خواهد شد. توصیه ما به مسئولان ستاد وزارت کشور این است که اطلاع‌رسانی‌های آنها به موقع و مکرر باشد مثلا در مورد شایعاتی که در فضای مجازی مطرح می‌شود که حتماً باید کارت ملی باشد درحالی که ضرورتی به داشتن کارت ملی نیست و این موارد بهتر است اطلاع‌رسانی شود و در  صدا و سیما هم زیرنویس شود.

وی ادامه داد: همچنین اینکه اسامی کاندیداها در شناسنامه درج شده باید اطلاع‌رسانی شود و اسامی درج شده در محل اخذ رای ملاک است. اینکه کسی که کارت ملی نداشته باشد می‌توانند با حفظ شماره ملی و داشتن شناسنامه رای بدهند، باید اعلام شود. اعضای ستادهای استان‌ها و شهرستان‌ها مکرر پیگیری و  مشکلات پیش آمده را منعکس کنند. همکاران ما در مرکز دنبال و پیگیری می‌کند

درویشیان درباره قهر برخی با صندوق رای اظهار داشت: این آماری که ما تا ۲۰ دقیقه پیش دیدیم به طور مرتب در حال اضافه شدن بود که مشارکت خوبی پیش‌بینی می‌شود اما اگر کسی با صندوق رای قهر کند با اقتدار، عزت، پیشرفت و کاهش مشکلات قهر و دشمن را  شاد کرده است.

وی اظهار داشت: اگر رای تاثیر نداشت، دشمن در ماهواره‌ها و در رسانه‌هایش از مدت‌ها قبل تبلیغ نمی‌کرد که رای ندهید. یک رای هم یک رای است این آراء مردم جمع و تبدیل به میلیون‌ها رای می‌شود بنابراین حتماً در سرنوشت مردم  کشور تاثیر دارد.

درویشیان گفت: توصیه ما این است که احیاناً اگر انتقاداتی هم دارند، حتماً برای بهبود وضع موجود در انتخابات شرکت کنند و اگر مشارکت بالا باشد، هم در حوزه اقتصادی، امنیت داخلی و امنیت بین‌المللی در مقابل دشمنان با اقتدار بیشتری می‌توانیم کار کنیم و حتماً در تسریع در حل مشکلات کشور آرا بالا با مشارکت بالا موثر است.

کواکبیان رای خود را به صندوق انداخت

مشارکت مردم در انتخابات به مفهوم رضایت از همه امور و حتی تایید انتخابات جاری نیست

مصطفی+کواکبیان

مصطفی کواکبیان (دبیرکل حزب مردم‌سالاری) پس از شرکت در انتخابات روز جمعه ۲۸ خرداد در مسجد حضرت امام علی (ع) منطقه کن تهران طی گفتگویی اعلام کرد: هیچ کس نباید تصور کند که شرکت مردم در انتخابات به مفهوم رضایت از تمامی امور و حتی تایید انتخابات جاری است.

وی افزود: بلکه بسیاری از مردم و فعالان سیاسی بر این باورند که بی‌تفاوتی نسبت به نهاد انتخابات بر مشکلات کشور خواهد افزود. لذا اعضای حزب مردم‌سالاری علیرغم نارضایتی و دلخوری شدید از روند احراز صلاحیت‌ها با انتخابات ۱۴۰۰ قهر نکردند.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری در پایان با اظهار امیدواری نسبت به موفقیت رئیس‌جمهور آینده و فائق آمدن بر مشکلات افزود: شک نکنیم که کنش‌گری ما در عرصه سیاست و مطالبه‌گری حزب مردم‌سالاری پس از انتخابات شدت بیشتری خواهد گرفت و به نوعی حساسیت و رسالت ما اضافه خواهد شد.

آیت الله جوادی آملی رای خود را به صندوق انداخت

photo_۲۰۲۱-۰۶-۱۸_۱۵-۳۶-۲۶

آیت الله جوادی آملی (مرجع تقلید شیعیان) در محله احمدآباد شهر دماوند رای خود را به صندوق انداخت.

نماینده آیت الله سیستانی در انتخابات شرکت کرد

شهرستانی

حجت الاسلام شهرستانی (نماینده آیت الله سیستانی در ایران) پای صندوق رای حاضر شد و رای خود را به صندوق انداخت.

سردار قاآنی رای خود را به صندوق انداخت

قاآنی

سردار قاآنی (فرمانده نیروی قدس سپاه) آرای خودش را به صندوق رای‌گیری انداخت.

فتاح به همراه خانواده‌اش در انتخابات شرکت کرد

فتاح

 پرویز فتاح (رییس بنیاد مستضعفان) به همراه خانواده‌اش در شعبه مستقر در امامزاده علی‌اکبر چیذر رای خود را به صندوق انداخت.

وزیر بهداشت آرای خود را به صندوق ریخت

دکتر+نمکی+پیام_3

سعید نمکی (وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی) با حضور در حوزه انتخابیه دبیرستان دخترانه فرزانگان ایوانک گل افشان جنوبی در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری و همچنین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری شرکت و رای خود را به صندوق انداخت.

کلانتری در حسینیه ارشاد رای داد

61956502

عیسی کلانتری (معاون رییس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست)، بعدازظهر امروز با حضور در حسینیه ارشاد، در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراها، نخستین میان‌دوره ای مجلس شورای اسلامی و دومین میان‌دوره‌ای خبرگان رهبری شرکت کرد.

وی در جمع خبرنگاران درباره مشارکت مردم در این دوره گفت: به نظرم انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ به دور دوم کشیده نخواهد شد.

حجت‌الاسلام کروبی آرای خود را به صندوق‌ انداخت

4

حجت‌الاسلام مهدی کروبی از طریق صندوق‌های سیار در انتخابات شرکت کرد و آرای خود را به صندوق‌ها ریخت.

حجت‌الاسلام کروبی پیش‌تر از مردم خواسته بود که در این انتخابات مشارکت داشته باشند.

مونسان رای خود را به صندوق انداخت

+علی+اصغر+مونسان

 علی‌اصغر مونسان به همراه همسرش با حضور در ورزشگاه شهید عقیلی چیذر (یکی از شعب اخذ رای در تهران) رای خود را به صندوق انداخت.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، در حاشیه انداختن رای خود به صندوق بر حفظ و صیانت از آرمان‌های امام راحل و انقلاب اسلامی تاکید کرد.

علی اعطا در حسینیه جماران رای داد

ففف

 علی اعطا به عنوان سرلیست اصلاح‌طلبان در فهرست جمهور شورای شهر، رأی با حضور در حسینیه جماران در انتخابات ۱۴۰۰ شرکت کرد و رأی خود را به صندوق انداخت.

نظر شما