شناسهٔ خبر: 47834826 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ظهور و بروز اراده ملی؛

امام جمعه لواسان: قهر کردن با صندوق رای مشکلی را حل نمی‌کند

تهران- ایرنا- امام جمعه لواسانات با بیان اینکه قهر کردن با صندوق رای مشکلی را حل نمی‌کند، تاکید کرد: تردید به خودمان راه ندهیم بلکه فعالانه، امیدوارانه، آگاهانه و عاقلانه در انتخابات شرکت و نامزد اصلح را انتخاب کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام "سید سعید لواسانی" پنجشنبه شب با انتشار رشته توییتی در صفحه شخصی خود افزود: ملت توانمند است؛ باید در انتخابات رئیس جمهوری کارآمد، باکفایت، انقلابی و وفادار به آرمان‌های انقلاب و متدین و باایمان انتخاب کنیم.

وی اظهار داشت: حضور همه ما در انتخابات ۱۴۰۰ فارغ از نگاه‌های سیاسی ضرورت اجتماعی و سیاسی است.

وی اضافه کرد: اگر اقتدار و امنیت کشور را می‌خواهیم و اگر ضعف و فتور نظام و کشور را نمی‌خواهیم و نمی‌خواهیم کشور جولانگاه بدخواهان ملت باشد، جمعه با شور و آگاهی رای بدهیم. بگذارید دشمنان از ما عصبانی باشند.

امام جمعه لواسان در بخش دیگری از اظهارات خود در فضای مجازی بیان داشت: انقلاب و نظام و کشور متعلق به همۀ ماست، حضور نیافتن پای صندوق‌های رای به معنای عدم تکلیف دینی و میهنی و هم‌چنین ضایع‌کردن حق خودمان است.

وی گفت: این مهم حق الناس است و در برابر آن مسئول هستیم؛ هم باید به خدای سبحان پاسخ بدهیم و هم در قیامت، حقوق مردم را بر گردن داریم و چه بسا، شهدای عظیم‌ الشأن ما خصم ما باشند.

شروط لازم

لواسانی با اشاره به شروط لازم ناظر بر عمل خود تصریح کرد: باید از روی فکر و با تأمّل و مشورت رای بدهیم؛ اسیر جو تبلیغاتی نامزدها نشویم؛ منطق رأی‌دادن و به چه کسی رأی‌دادن را پیدا کنیم که بهترین منطق؛ معیارهای رهبری حکیم ماست.

وی ادامه داد: اگر بی‌ملاحظه، بی‌دقت و بی‌تفکر عمل کردیم نزد خدای سبحان مسئول هستیم و بار حق الناس را هم بر دوش می‌کشیم. حتی نزد خودمان هم مسئول هستیم و پاسخی برای خود نداریم.

رئیس جمهوری اصلح

لواسانی با اشاره به شروط لازم برای رئیس جمهوری اصلح با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: او باید قوی و کارآمد، خستگی ناپذیر و دارای همت جهادی، بصیر و هوشمند، با تدبیر و با برنامه و اهل اجرای عدالت و مبارزه با بی‌عدالتی باشد.

وی خاطرنشان کرد: رئیس جمهوری منتخب باید نیازهای جامعه و مردم را بداند و از دردشان احساس درد کند، در راستای آرمان‌ها و پیشرفت کشور قدم بردارد، التزام به قانون داشته و به اقتصاد مقاومتی پایبند باشد و برای پیروزی نگاه به بیرون مرزها نداشته باشد.

امام جمعه لواسان تاکید کرد: نامزد اصلح از شیوه‌های تبلیغاتی صحیح استفاده می‌کند و از بداخلاقی انتخاباتی پرهیز می‌کند؛ به مبانی و ارزش‌های اسلام، انقلاب و اهداف ملت پایبند است؛ با مردم صمیمی‌ست و خود را خدمتگذار می‌داند و در برابر فشارهای دشمن استکبارستیز، شجاع و مقاوم است.

وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب ادامه داد: او باید فردی مومن، باتقوا و متوکل به خداوند باشد، ساده‌زیست باشد و از اشرافی‌گری اجتناب کند و متصل به مراکز قدرت و ثروت نباشد، امانت‌دار، پاکدامن و به دور از فساد باشد، همچنین به توانایی‌ها و نظرات مردم ایمان داشته و صادق و روراست باشد.

لواسانی، اخلاص و شجاعت، دل‌سوزی و احساس مسئولیت پرحوصله، بانشاط و پرامید، باهمت و مقتدر، توجۀ جدی به کرامت مردم و گذر از گفتمان شاهنشاهی حاکم ـ رعیتی به گفتمان اسلامی «همه باهم» را نیز از شروط کافی دانست.

توهم، شهوت و چنبره قدرت

امام جمعه لواسانات در بخش دیگری از سخنان خود ابراز کرد: متأسفانه عرصۀ انتخابات یکی از عرصه‌های بروز جدی توهم قدرت است که انتخابات کشور ما را هم آلوده کرده است. در واقع یکی از شاخص‌ها و معیارهای نامزد اصلح آن است که به این توهم آلوده نشده یا کم‌تر آلوده شده باشد.

وی گفت: باطن قدرت که "شهوت قدرت" است، حقیقتاً امر وحشتناکی است که به وصف نمی‌آید و برای مردم عادی و کسانی که آن را تجربه نکرده باشند، باورکردنی نیست. "قدرت" وصف‌کردنی نیست، بلکه چشیدنی است، رذیله‌ای موهوم که موهوم‌ترین شهوات انسانی است. "پوچ و بادکنکی" و هرچه دربارۀ آن بگوییم، کم گفته‌ایم.

لواسانی خاطرنشان کرد: قدرت خیال باطلی‌ست که چنان‌ در ذهن و دل ما ریشه می‌دواند که همۀ داده‌ها و مصادیق اطراف ما، این ناحقیقت دورغ محض را به ما حقنه می‌کند، تا ما از تصور به تصدیق برسیم که کسی هستیم. دیگران نیط از باب این‌که ما قدرتمند هستیم، به ما کرنش نمی‌کنند، بلکه در وجود ما منافعی برای خویش متصورند و به آن منافع خاضع هستند.

به گفته وی، فقط با خودسازی است که اسیر این توهم نمی‌شویم.

رای مردم لازم الاجراست

امام جمعه لواسانات خطاب به شهروندان نوشت: بدیهی‌ست رأی حقیر مخفی است و بنده از هیچ گروه و نامزدی حمایت نمی‌کنم، بلکه وظیفه بنده بیان معیارهای نامزدهای اصلح است.

وی ادامه داد: هرکسی را هم مردم رأی دهند، رأی مردم برای همه ما محترم و نافذ و لازم الاجرا است.‌ زیرا حق الناس و امانت مردم بر دوش منتخبان و مسئولان است‌.

لواسانات به مرکزیت شهر لواسان و دارای ۲۰ روستا از توابع شهدستان شمیرانات در شمال شرقی پایتخت واقع شده است.

به گزارش ایرنا، انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در ۶ حوزه، میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری در سه حوزه انتخاباتی و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در یک هزار و ۳۷۲ شهر و چهل هزار و ۶۲۰ روستا و تیره عشایری ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

نظر شما