شناسهٔ خبر: 47834779 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رییس هیئت نظارت بر سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان کرمان:

بیش از ۱۱ هزار ناظر آموزش دیده آماده برگزاری انتخابات/دستگاه احراز هویت باعث اطمینان بخشی به شبکه رأی گیری است

حجت الاسلام توکلی گفت: مجموعه هیئت نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری استان با بیش از ۱۱ هزار نفر ناظر آموزش دیده مجرب و دقیق آماده برگزاری انتخابات به نحو احسن است و هیچ مشکلی نداریم و همه چیز آماده و تأمین و توجیهات لازم صورت گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام علی توکلی، شب انتخابات در گفتگو با مردم از شبکه استانی سیمای مرکز کرمان گفت: مجموعه هیئت نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری استان با بیش از 11 هزار نفر ناظر آموزش دیده مجرب و دقیق آماده برگزاری انتخابات به نحو احسن است و هیچ مشکلی نداریم و همه چیز آماده و تأمین و توجیهات لازم صورت گرفته است.

 

رییس هیئت نظارت بر سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان کرمان افزود: این روزها دنیا خیلی از کارهای خود را متوقف کرده و منتظر تصمیم ملت ایران است و امشب همه لحظه شماری می کنند که فردا در ایران چه اتفاقی می افتد و چه میزان از مردم در انتخابات شرکت می کنند.

 

وی با بیان اینکه میزان مشارکت مردم در تضمیم گیری آنها مؤثر است؛ اظهار کرد: اگر مشارکت قوی تر، بیشتر و با کیفت تر باشد، آنها در محاسبات خود تغییراتی می دهند و فشارها کم می شود اما اگر مشارکت پایین باشد، آنها جلو می آیند و فشارها را بیشتر می کنند لذا مردم با انگیزه تام و دادن صدقه در انتخابات شرکت و شعور و عزت و سربلندی را اثبات کنند.

 

حجت الاسلام توکلی در بخش دیگری از سخنانش تذکراتی را یادآور شد و گفت: در این دوره چون نام تکراری در بین نامزدهای ریاست جمهوری نداریم، نوشتن اسم کوچک لزومی ندارد و حتی اگر بعضی اسم مرکب دارند یک جز از این مرکب هم نوشته شود جز آراء مأخوذه صحیح به حساب می آید.

 

وی با اشاره به اینکه نوشتن کد برای نامزدهای ریاست جمهوری الزامی نیست؛ ادامه داد: همین که به گونه ای نوشته شود که مشخص باشد اراده نویسنده بر چه فردی تعلق گرفته، همان کفایت می کند و ناظرین هم دقیق مراقبت می کنند اتفاقی رخ ندهد.

 

رییس هیئت نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری در استان کرمان هرگونه عکسبرداری جز توسط عکاسان و خبرنگارانی که مجوز ورود به شعب اخذ رأی را دارند، ممنوع اعلام و بیان کرد: خبرنگاران و عکاسان هم در محدوده ای که باید، می توانند عکسبرداری کنند.

 

وی با تأکید بر اهمیت حضور در ساعات اولیه اخذ رأی؛ دستگاه احراز هویت را باعث اطمینان بخشی به شبکه رأی گیری دانست و در ادامه تصریح کرد: بی طرفی که بر فضای شعبه اخذ رأی حاکم باشد به سلامت و صحت انتخابات و جلب اعتماد مردم کمک می کند.

 

حجت الاسلام توکلی در پایان خاطرنشان کرد: گلایه ها را کنار بگذارید؛ نارضایتی ها و گلایه ها را قبول داریم اما رأی ندادن را قبول نداریم؛ اینطور نیست همه چیز قفل شده باشد بلکه گره ها باز شدنی است اما پشتوانه آن حضور مردم است.

پایان پیام/80

نظر شما