شناسهٔ خبر: 47834726 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون کل وزیر بهداشت:

۱۰ هزار شعبه برای کاهش تراکم جمعیت به حوزه های رای گیری افزوده شد

ارومیه - معاون کل وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور گفت: بیش از ۱۰ هزار شعبه برای کاهش تراکم جمعیت در حوزه های رای گیری در سراسر کشور اضافه شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، ایرج حریرچی پنجشنبه شب در حاشیه بهره برداری از بیمارستان ۹۶ تختخوابی تکاب با بیان اینکه تمهیدات بسیار قابل توجهی اندیشیده شده تا انتخابات سالم و پرشوری را داشته باشیم افزود: بیش از ۱۰ هزار شعبه برای کاهش تراکم در شعب اخذ رأی در سراسر کشور اضافه شده است.

وی با اشاره به اینکه فاصله گذاری مناسب در شعبه‌ها، پیش بینی شده و همه شعبه‌ها ناظر بهداشتی خواهند داشت، افزود: استفاده از استامپ و بعضی موارد در این دوره بخاطر سلامت مردم حذف شده است.

حریرچی با اشاره به اینکه از مردم دعوت می‌کنیم با اطمینان خاطر به شعب اخذ رأی مراجعه کنند و رأی دهی خویش را به تمام ساعات اخذ رأی توزیع کنند، ادامه داد: رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در تمامی شعبه‌های اخذ رأی به طور کامل در روز انتخابات اجرایی می‌شود تا شرایط مطلوب و ایمنی برای حضور مردم در محل صندوق‌های اخذ رأی فراهم شود.

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه مردم برنامه رأی دهی خود را به تمام طول روز تقسیم کنند افزود: مردم سعی کنند از ساعت هفت صبح به شعبه‌های اخذ رأی مراجعه کنند تا شاهد ازدحام و تراکم جمعیت در ساعت‌های پایانی رأی گیری نباشیم.

حریرچی با تاکید براینکه مردم به هیچ عنوان نگران احتمال شیوع بیماری کووید -۱۹ در شعبه‌های اخذ رأی نباشند گفت: بهترین ناظر و عامل برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در زمان انتخابات خود مردم هستند از این‌رو از همه درخواست می‌کنیم در هنگام رأی دادن موارد بهداشتی را کاملاً رعایت کنند.

وی اضافه کرد: وزارت بهداشت و درمان نیز همراه با وزارت کشور و نیروهای تظارتی در این زمینه آماده است و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در حوزه‌های اخذ رأی در سراسر کشور را با جدیت و دقت رصد و کنترل می‌کند.

وی همچنین از مسئولان ستاد انتخابات استان‌ها و دانشگاه علوم پزشکی خواست در مدت باقیمانده تا انتخابات پروتکل‌های بهداشتی و دستورالعمل‌های جدید ستاد ملی کرونا را در رسانه‌ها برای مردم تبیین کنند تا عموم شهروندان نسبت به رعایت نکات بهداشتی اطلاع کافی داشته باشند.

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به منظور شرکت در آئین بهره برداری از بیمارستان ۹۶ تختخوابی مهر تکاب که با دستور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهوری امروز افتتاح شد به آذربایجان غربی سفر کرده بود.

بیمارستان ۹۶ تختخوابی مهر تکاب ۹ هزار و ۳۳۷ مترمربع زیربنا دارد و شامل بخش‌های بستری، جراحی، اورژانس، تصویربرداری، مراقبت‌های ویژه، آزمایشگاه و درمانگاه است که توسط سازمان مجری ساختمان‌های دولتی وزارت راه و شهرسازی احداث و تحویل این دانشگاه شده و برای تکمیل و بهره برداری از آن ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

نظر شما