شناسهٔ خبر: 47834718 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

سرپرست ستاد فهمای مازندران؛

برای جبران ناکارآمدی ها باید انتخابی درست داشته باشیم

حجت الاسلام نعمتی قرا گفت: هر تحول و تغییری خروجی صندوق های رای است و برای جبران ناکارآمدی ها باید انتخابی درست داشته باشیم.باید شاخص های انتخاب اصلح را باری دیگر مرور کنیم و اجازه ندهیم رأی نادرستی در صندوق انداخته شود.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری  شبستان -مازندران؛ جمعه28خرداد ملت ایران اسلامی آزمون دارند و این آزمون باسایر آزمون هایی که جمعه های زیادی در تاریخ نظام مقدس جمهوری اسلامی تاکنون برگزار شده متفاوت است این جمعه دیگر مادران و پدران فرزندانشان را با قران و تسبیح بدرقه نمی کنند تا کرسی در یکی از دانشگاه های دولتی یا آزاد و غیرانتفاعی تصاحب کنند بلکه ازمونی است که قرار یکی از فرزندان این آب و خاک برای چهار سال آینده سکان قوه مجریه را به دست بگیرد و در دهه پنجم انقلاب اسلامي و پس از صدور بيانيه گام دوم انقلاب اسلامي از سوي رهبر معظم انقلاب اسلامي تلاش کند نقش ها و توطئه های دشمنان انقلاب اسلامی را خنثی کند همانطور که رزمندگان ما در هشت سال دوران دفاع مقدس و اکنون در دفاع از حرم آل الله میدان های مین دشمنان اسلام و جمهوری اسلامی را خنثی می کنند، و توسعه و پیشرفت ایران عزیز که خون بهای سلیمانی ها، حججی ها، بصیرها، دورن ها، بابایی ها، شیرسوارها، شیرودی ها و کشوری هاست را با استفاده از ظرفیت نخبگان و دانشگاهیان و حوزویان جوان رقم بزنند و بدون اتکا به ظرفیت خارج بتوانیم در عرصه های داخلی و بین المللی صاحب نام و نشان باشیم.

 از این رو در خبرگزاری  شبستان  نیز با تهیه گفتگو با کارشناسان دینی و سیاسی تلاش داریم با روشنگری و بیان اولویت ها و شاخص ها مردم را به حضور حماسی و جهادی در پای صندوق های رأی تشویق کنیم  و بیایند و با سرانگشتان اشاره خود رئیس جمهوری را انتخاب کنند که از مردم فراری نباشد و پشت درب های بسته مدیریت نکند چراکه همه ما موظف هستیم فردی را انتخاب کنیم که از ابرقدرت ها هراس نداشته باشد و با روحیه و توان بسیجی، مدیریت کشور را به دست بگیرد.

 

آنچه در ادامه می‌خوانید حاصل  گفتگوی تفصیلی با حجت الاسلام والمسلمین«رجب نعمتی قرا» سرپرست ستادهماهنگی کانون های فرهنگی هنری مازندران است:

 

* آیا شما اساساً این دوره از انتخابات ریاست جمهوری را واجد تفاوت هایی با انتخابات‌های پیشین می‌دانید یا خیر؟

100درصد انتخابات 28خرداد 1400 با سایر انتخابات دوره های گذشته متفاوت است. همانطور که می دانید انتخابات رياست جمهوري مهم‌ترين و اصلي‌ترين انتخابات در كشور است، انتخاب رييس‌جمهور يعني انتخاب فردي براي اجراي قانون اساسي و رياست دولت، كه اگر مراتب اين مساله را در نظر بگيريم به اهميت اين انتخاب پي خواهيم برد. و با توجه به حساسیت زمانی و اتفاق هایی که در کشور و منطقه رقم خورده است، بیشتر به حساسیت این انتخابات نسبت به سایر دوره ها پی خواهیم برد همچنین با توجه به کارشکنی هایی از طرف دولت های اروپایی و آمریکا درخصوص نقض برجام دیدیم و آنچه که رادیوهای بیگانه و رسانه های معاند نسبت به تشویق مردم در شرکت نکردن در انتخابات شاهدیم نشان می دهد حضور در این آزمون سیاسی بسیار مهم و حائز اهمیت است وقتی می بینیم دشمنانمان داروهای حیاتی را تحریم می کنند الان به مردم التماس می کنند پای صندوق رای نروند مطمئنا اینها دلسوز ملت و نظام نیستند چرا که این همه تحریم ظالمانه را علیه ملت ایران اسلامی تصویب نمی کردند  چند ماه در رسانه های معاند اصرار دارند نه به انتخابات بگوییم مطمئنا باید نتیجه دیگری بگیریم انتخابات مهم است و باید حضوری حدکثری داشته باشیم. جمله معروفی است که خیلی ها جان دادن برای حاکمیت اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و ما باید با انگشت رای مشت بزرگ و تو دهنی به دشمنان انقلاب بزنیم به ابرقدرت هایی که پیشرفت نظام آنها را به سطوح آورده و برای ما تعیین و تکلیف می کنند نه بگوییم. مردم 28خرداد ثابت خواهند که چقدر به امام، شهدا، خون شهدا و آرمان های نظام حساس هستند و پای صندوق های رای خواهند آمد.

 

*چه کنیم تا مردم بپذیریند که مشارکت آنها در سرنوشت و آینده کشور تاثیر دارد و آن را به عنوان یک حق لحاظ کنند ؟

رهبری می فرماید انتخابی که شما انجام می دهید یک لحظه است ولی اثر انتخاب را سال ها شاهدیم در انتخاب شورا های شهر و روستا، خبرگان رهبری و ریاست جمهوری بعد از این سال ها به بلوغ فکری رسیدیم و به کارنامه و سوابق اجرایی نامزدها رای می دهیم نتیجه اش را در آینده نظام می بینیم انتخاب اصلح سفارش شده است تمام نامزدهای انتخاباتی محترم هستند و باید باتوجه به شاخص هایی که رهبری برای انتخاب اصلح تبیین کردند باید بهترین ها و اصلح ترین ها را انتخاب کنیم جوان دلسوز متعهد و با برنامه انتخاب کنیم تا به سمت پیشرفت نوآوری و رفاه برای مردم ایران پیش برویم.

 

*در این روزهای منتهی به 28 خرداد بسیاری برای تحقق مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح می گویند هرگونه تغییر و تحول و حرکت جامعه به سوی رشد و رونق از مسیر صندوق رای می گذرد، چقدر با این جمله موافق هستید.

تشکیل نظام جمهوری اسلامی مستحضر هستید که 12فروردین سال 58 بر نظر و رأی مردم محقق شد، همه پرسی بود که انجام شد مردم آمدند رای دادند مشارکت عظیم را رقم زدند مبنای نظام براساس دموکراسی مردم سالاری دینی بود الان هم هر تحول و تغییری خروجی صندوق های رای است ما به هر تفکر و ایده ای رای دهیم نتیجه آن را می توانیم در ماه ها و سال های آینده مشاهده کنیم خیلی رای هایی که می دهیم تاثیرگذار است.باید شاخص های انتخاب اصلح را باری دیگر مرور کنیم و اجازه ندهیم رأی نادرستی در صندوق انداخته شود.

وی مردم ما با حضور پای صندوق‌های رأی، به دشمنان اسلام نشان می‌دهند حتی اگر مشکلاتی هم در کشور داریم و اگر اشکالاتی هم نسبت به مسئولان داریم، این‌ها دعواهای داخلی است ولی در برابر دشمن به حمایت از حکومت اسلامی می‌ایستیم و به هیچ چیزی اعتنا نمی‌کنیم و به نظرم این بسیار مهم است که مردم چنین مانوری را پای صندوق‌های رأی به نمایش بگذارند.

 

*توصیه جنابعالی به نامزدها و هوادارانشان در آستانه برگزاری انتخابات و برای بعد از اعلام نتیجه آن چیست؟

به عنوان یک شهروند معتقدم همه نامزدها و هوادارانشان قبل از برگزاری انتخابات باید احترام و اخلاق و رعایت اصل کرامت انسانی را مورد توجه داشته باشند. به طور کلی عدم توهین و تخریب نامزد ها را خواستاریم.

توقع می رود هر نامزدی از توانمندی ها و ظرفیت هایی که می تواند در آینده ایجاد کند بگوید متاسفانه در مناظره تلویزیونی نامزدهای ریاست جمهوری شاهد بی اخلاقی بودیم که به صلاح مملکت نیست جامعه اسلامی که می خواهد اخلاق مدار باشد در بدو امر مسئولین باید اخلاق مدار باشند؛ احترام به رقیب مهم است آنچه در توانشان است و می توانند عملیاتی کنند را بیان کنند وعده های توخالی نباید بدهند. بعد از انتخابات هر گروه و کاندیدایی که منتخب می شود به داد مردم برسد به وعده های خود عمل کند تا مردم درپی عملکرد نابجا از نظام دلسرد نشود.همچنین باقی رقبا نیز به رای مردم تمکین کنند از لشکرکشی و صدور بیانیه ها که باعث تضعیف نظام می شود و دشمن شاد کن است بپرهیزند، و از هر آنچه که موجب اخلال در نظم عمومی می شود پرهیز کنند.همه باید دست به دست هم دهیم تا جامعه را به سوی پیشرفت و آبادانی سوق دهیم.

پایان پیام/286

نظر شما