شناسهٔ خبر: 47834682 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان:

استان کرمان هیچگونه کمبودی در ملزومات انتخابات ندارد/ تعرفه رأی به اندازه کافی تأمین است

بصیری گفت: هیچگونه مشکل و کمبودی در زمینه ملزومات انتخابات نداریم و برگه های تعرفه به اندازه کافی و حتی بیش از تعداد افراد واجد شرایط داریم زیرا {برگه تعرفه کافی} مورد تأکید رهبری بود لذا جای هیچونه نگرانی نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ محمدصادق بصیری، شب انتخابات در گفتگو با مردم از شبکه استانی سیمای مرکز کرمان گفت: بیش از 110 روز است که دست اندرکاران امر انتخابات کار خود را شروع کردند و همه امکانات و ملزومات آماده شده، آموزش ها به دفعات مختلف انجام و رزمایش ها برای سنجش آمادگی برگزار شده است.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان با اشاره به اینکه کرمان به دلیل وسعت و وجود 23 شهرستان و فرهنگ های مختلف باید آمادگی بیشتری می داشت؛ اعلام کرد: هیچگونه مشکل و کمبودی در زمینه ملزومات انتخابات نداریم و برگه های تعرفه به اندازه کافی و حتی بیش از تعداد افراد واجد شرایط داریم زیرا {برگه تعرفه کافی} مورد تأکید رهبری بود لذا جای هیچونه نگرانی نیست.

 

وی ادامه داد: از نظر زیرساخت نیز مشکلی نداریم و هیچ نقطه ای در استان نیست که در دسترس پوشش تلفن همراه نباشد که احراز هویت دچار مشکل شود لذا با تمام توان و نیرو در خدمت مردم هستیم.

 

بصیری گفت: دو هزار و 842 شعبه اخذ رأی و 45 هزار نیروی اجرایی، نظارتی، خدماتی و انتظامی پیش بینی شده و هشت هزار و ۶۲۴ نفر برای 440 کرسی شوراهای اسلامی در 84 شهر و ۱۵ هزار و 680 نفر برای 8720 کرسی در 2812 روستا با هم رقابت دارند.

 

وی با اشاره به اینکه در استان کرمان دو میلیون و 197 هزار و 572 نفر واجد شرایط حضور در این دوره از انتخابات هستند؛ ادامه داد: 55 هزار و 626 نفر رأی اولی است و استان کرمان از جمله 9 استان کلیدی کشور است که 60 درصد واجدین شرایط رأی را دارند و از این جهت هم کرمان حائز ایران است.

 

معاون استاندار کرمان خاطرنشان کرد: کرمان همچنین پایتخت مقاومت است که چشم ایران و جهان به آن دوخته شده و میزان مشارکت آن در همه ادوار انتخابات هم بالاتر از میانگین کشوری بوده و ان شاء الله در این دوره نیز مردم ولایتمدار با احساس مسئولیت خود کاری که باعث خوشحالی همه به ویژه رهبری است؛ انجام خواهند داد.

 

وی با اشاره به افزایش 7 درصدی شعب اخذ رأی اظهار کرد: به همین دلیل امسال شعبه شلوغ نخواهیم داشت و رعایت فاصله اجتماعی نیز در نظر گرفته شده و شعبه سیار برای بیماران کرونایی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی پیش بینی شده و مکان های اخذ رأی حتی المقدور در فضای باز است مگر در مناطق گرمسیری؛ زمان اخذ رأی نیز افزایش یافته و اپلیکیشن شعبه یاب هم برای یافتن نزدیک ترین شعبه در دسترس است.

 

بصیری با اشاره به لغو ممنوعیت تردد شبانه در ۲۷ و ۲۸ خرداد ماه جاری؛ در خصوص شرایط رأی دهندگان هم گفت: کسانی که پای صندوق رأی می آیند باید تابعیت جمهوری اسلامی داشته و حداقل سن آنان در روز رأی گیری 18 سال تمام یعنی متولد 28 خرداد 82 و ماقبل آن باشد.

 

وی با اشاره به اینکه به همراه داشتن شناسنامه و دانستن شماره ملی و نه لزوماً به همراه داشتن کارت ملی؛ ضروری است؛ اظهار کرد: اما کسانی که شناسنامه آنان نزد ثبت احوال است در روز ۲۸ خرداد برای دریافت آن می توانند به ثبت احوال مراجعه کنند.

 

معاون استاندار کرمان خاطرنشان کرد: هیچیک از دست اندرکاران امر انتخابات حق نوشتن رأی برای افراد ناتوان{بی سواد و...} ندارند و کسانی که ناتوان هستند باید یک نفر امین با خود بیاورند.

 

 

وی به مزیت های دستگاه احراز هویت در جلوگیری از هرگونه تخلف در رأی دادن اشاره و تصریح کرد: رأی با سرنوشت همه ما سرو کار دارد لذا همه دقت در نوشتن آراء داشته باشند که ناخوانا و یا فاقد مُهر و...نباشد حتی سفید هم نباشد.

پایان پیام/80

نظر شما