شناسهٔ خبر: 47834628 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

فرزاد آشوبی در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

راه صعود به جام جهانی قطر را با اسکوچیچ ادامه دهیم/ نباید فوتبال را به تقابل مجیدی و رحمتی تنزل داد

بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال گفت: باید به اسکوچیچ این فرصت را بدهیم که در مرحله بعدی هم تیم ملی را هدایت کند.

صاحب‌خبر -

فرزاد آشوبی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا درباره صعود تیم ملی فوتبال ایران از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: اتفاق خوبی که همه ما منتظر رخ دادن آن بودیم افتاد و با وجود شرایط سختی که برایمان پیش آمده بود، صعود کردیم. هرگز قصد ندارم کار مهم اسکوچیچ را زیر سوال ببرم اما ایراداتی در تیم ملی وجود دارد که باید برطرف شود. تیم ملی ایران برای موفقیت در مرحله بعدی نیازمند تفکرات قوی تر و ایده مناسب تری است. در مرحله بعدی هر تیم برای ما یک رقیب بالقوه و خطرناک است و سبک بازی فعلی تیم ملی نمی تواند جوابگو باشد. البته معنای این حرف این نیست که اسکوچیچ عملکرد خوبی نداشته چون او با توجه به شرایط سختی که تیم ملی در آن قرار داشت، عملکردی منطقی و مبتنی بر واقعیت داشت. تیم ملی ایران در این بازی ها به احتیاط نیاز داشت ولی برای مرحله بعد ما نیاز به تفکرات قوی تری داریم.

او ادامه داد: خط دفاعی و دروازه بان تیم ملی در این مرحله محک نخوردند. یکی از دلایل این موضوع شاید قدرت تیمی ما باشد که موقعیتی به رقبا نداد اما فکر می کنم دلیل اصلی آن ضعف تیم های مقابل بود. ما باید برای موفقیت در مرحله بعدی بتوانیم برای دقایق بیشتری بازی را کنترل کنیم و برای تمام لحظه های بازی صاحب ایده باشیم. ایده هایی که توسط بازیکنان به بهترین شکل ممکن درک شده باشند و قابلیت اجرا هم داشته باشند.

آشوبی درباره وضعیت اسکوچیچ گفت: من از ابتدا موافق انتخاب اسکوچیچ بودم و الان هم موافق ادامه مسیر با اسکوچیچ هستم چون او کار بزرگی انجام داد. با توجه عملکرد قبلی تیم ملی و اردوهای کم تعداد و سایر مسایلی که داشتیم اسکوچیچ کار بزرگی انجام داد و تیم ملی را از این مرحله نجات داد. به نظر من باید به اسکوچیچ این فرصت را بدهیم که در مرحله بعدی هم تیم ملی را هدایت کند. او می تواند با تیم ملی نتایج خوبی بگیرد و عملکرد خوبش را تکمیل کند.

بازیکن اسبق استقلال و پرسپولیس گفت: نتایج تیم ملی در این مرحله نشان داد لزوما برای موفقیت نیاز به اردوهای بلند مدت و تعطیلی طولانی لیگ نداریم. همین که تیم ملی در فیفا دی بازی های تدارکاتی داشته باشد و بازیکنان در کنار هم قرار بگیرند تا به شناخت و درک از یکدیگر برسند، کافی است. ما باید به استانداردهای روز دنیا نزدیک تر شویم و مثل گذشته به اردوهای بلند مدت نیاز نداریم.

آشوبی درباره دیدار حساس استقلال مقابل شهرخودرو و تقابل فرهاد مجیدی و سیدمهدی رحمتی افزود: این بازی تنها تقابل دو بازیکن سابق استقلال و دو سرمربی نیست بلکه تقابل دو تیم است. اینکه چه کسی در این دیدار موفق شود بستگی دارد به اینکه استراتژی کدام سرمربی بهتر باشد. به اعتقاد من نباید بازی دو تیم را به این سطح تنزل دهیم که دو بازیکن سابق استقلال در قامت سرمربی قرار است مقابل همدیگر قرار بگیرند. این نگاه کاملا عامی است و با یک نگاه حرفه ای تفاوت دارد. 4

بیشتر بخوانید:

  • اسکوچیچ: احترام زیادی برای کامبوج قائلیم/ فعلا به عراق فکر نمی کنیم
  • تغییر برنامه استقلال به خاطر تیم ملی

نظر شما