شناسهٔ خبر: 47834576 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان:

پیش بینی قوی ترین پروتکل های بهداشتی برای انتخابات/ مردم نگران نباشند

رشیدی نژاد از پیش بینی قوی ترین پروتکل های بهداشتی برای انتخابات ۲۸ خرداد خبر داد و افزود: زیرا پای مسئله ملی و حق مسلم و وظیفه قانونی و شرعی و سرنوشت ممکلت در میان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ دکتر حمیدرضا رشیدی نژاد، شب انتخابات در گفتگو با مردم از شبکه استانی سیمای مرکز کرمان با اشاره به آخرین وضعیت کووید ۱۹ گفت: استان به دلیل پهناور بودن، پیکی را پشت سر گذاشت و شیب نزولی گرفت و الان در وضعیت ثبات هستیم.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: برخی شهرستان ها وضعیت خیلی خوبی دارند و شیب نزولی آنها قابل توجه و چشمگیر است و در برخی شهرستان ها موج سینوسی دیده می شود و به دلیل شرایط اقلیمی متفاوت استان، دیرتر از استان های دیگر پیک را پشت سر گذاشتیم.

 

 

وی با بیان اینکه الان شرایط نسبتاً خوبی در مقایسه با استان های همجوار داریم؛ اظهار کرد: برای اینکه انتخابات خوبی داشته باشیم و مردم نگران شرکت در حق مسلم و ملی و شرعی خود یعنی انتخابات، نباشد؛ پیش بینی هایی صورت گرفته و همگام با ستاد انتخابات مواردی که باید رعایت شود و مکلف به آن بودیم، انجام شده است.

 

دکتر رشیدی نژاد به بازدید کادر بهداشت از همه شعب اخذ رأی و پیش بینی ناظر بهداشتی در هر شعبه اشاره و بیان کرد: مردم با خیال راحت مراجعه کنند زیرا فضاهای فیزیکی اخذ رأی و همه وسایل آن با مشارکت خوب سپاه و بسیج ضدعفونی شده است.

 

وی با توصیه به استفاده از قلم شخصی برای نوشتن رأی و لزوم استفاده از ماسک و شتسشوی دست ها قبل و بعد از رأی گیری، اظهار کرد: همه این توصیه ها برای آن است تا تهدیدی برای سلامت افراد به وجود نیاید.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه تجربه ۱۶ ماهه کادر درمان گرچه تجربه ای گران {پر هزینه} بود اما تجربه خوب و قابل استفاده ای هم هست؛ افزود: سه تاچهار پیک را پشت سر گذاشتیم و در هر زمان و مکان که پروتکل ها اجرا شده متعاقب آن بحران و یا شیوع بیماری و افزایش بروز ندیدیم.

 

وی برگزاری آزمون های مختلف، کنکور، سالگرد شهید سلیمانی و... را مصادیقی از برنامه های مهم اما با رعایت پروتکل های بهداشتی عنوان و بیان کرد: در این موارد، مسئله ای از نظر کرونا ایجاد نشد.

 

رشیدی نژاد از پیش بینی قوی ترین پروتکل های بهداشتی برای انتخابات ۲۸ خرداد خبر داد و افزود: زیرا پای مسئله ملی و حق مسلم و وظیفه قانونی و شرعی و سرنوشت ممکلت در میان است و به جهت اقتدار کشور و خنثی سازی {اهداف} بدخواهان و عوامل بیگانه حضور در انتخابات لازم است.

 

وی در پایان به صراحت اعلام کرد: همه شرایط برای انتخابات امن و ایمن فراهم شده و  مردم از حیث کرونا نگرانی نداشته باشند.

پایان پیام/80

نظر شما