شناسهٔ خبر: 47834482 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

محمدرضایی در گفت‌وگو با آنا تشریح کرد؛

جزئیاتی از فراخوان «طرح شهید احدی» با رویکرد تحصیل بدون آزمون مقطع دکتری

رئیس بنیاد نخبگان استان قم از اجرای طرح شهید احدی با رویکرد تحصیل بدون آزمون دانش‌آموختگان برتر دانشگاه‌ها در مقطع دکتری خبر داد و جزئیاتی از این طرح را تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

محمد محمدرضایی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا در قم از ابلاغ دستورالعمل ادامه تحصیل بدون آزمون در مقطع دکتری تخصصی جایزه شهید احدی خبر داد و اظهار کرد: بنیاد ملی نخبگان بر اساس آیین‌نامه شناسایی و پشتیبانی از دانش‌آموختگان برتر دانشگاهی با هماهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر آن است که تعدادی از دانش‌آموختگان برتر مقاطع ارشد و دکتری حرفه‌ای دانشگاه‌ها و دانشجویان در شرف دانش‌آموختگی این مقاطع را برای ادامه تحصیل بدون آزمون در مقاطع دکتری تخصصی جایزه شهید احدی انتخاب کند.

محمدرضایی با بیان اینکه علاقه‌مندان برای ثبت نام می‌توانند با مراجعه به سایت بنیاد نخبگان از جزئیات اجرای طرح شهید احدی مطلع شوند، افزود: متقاضیان برای این دوره می‌توانند تا دوم تیر ۱۴۰۰ به سایت بنیاد ملی نخبگان مراجعه و به‌طور کامل در سامانه اطلاعاتی بنیاد ملی نخبگان اطلاعات خود را بارگذاری کنند.

رئیس بنیاد نخبگان استان قم خطاب به متقاضیان ثبت نام در طرح شهید احدی بیان کرد: متقاضیان باید دست کم ۲۰ امتیاز از فعالیت‌های آموزشی و ۲۵۰ امتیاز از مجموعه فعالیت‌های علمی پژوهشی فناورانه و فرهنگی را کسب کرده باشند؛ بنابراین کارگروه تخصصی با توجه به ظرفیت موجود پس از ارزیابی‌های کیفی برگزیدگان را مشخص می‌کند.

محمد محمدرضایی با بیان اینکه بر اساس مقررات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پذیرش برگزیدگان صرفاً در رشته‌هایی غیر از زیرمجموعه‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی انجام می‌شود به آنا گفت: متقاضیان لازم است در آزمون ورودی به مقطع دکتری تخصصی شرکت و ۹۰ درصد نمره حد نصاب را کسب کنند تا برگزیدگان برای انجام مصاحبه به دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های مد نظر آنان معرفی شوند.

وی اظهار کرد: دانش‌آموختگان برای بهره‌مندی از این تسهیلات باید اطلاعات خود شامل مشخصات فردی و سوابق آموزشی پژوهشی فناورانه و فرهنگی را در سامانه اطلاعاتی بنیاد نخبگان در گزینه ثبت درخواست دانش‌آموختگان برتر طرح شهید احدی اطلاعات خود را وارد کنند.

رئیس بنیاد نخبگان استان قم با بیان اینکه پس از بررسی پرونده‌ها و انتخاب برگزیدگان نتایج از طریق سامانه سینا به اطلاع متقاضیان خواهد رسید، اضافه کرد: ثبت اطلاعات، بررسی پرونده و اعلام نتایج صرفاً از طریق سامانه و به‌صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

محمدرضایی به متقاضیان ثبت نام در طرح شهید احدی و ادامه تحصیل بدون آزمون در مقطع دکتری توصیه کرد با مراجعه به سایت بنیاد نخبگان استان قم از جزئیات طرح باخبر شوند.

انتهای پیام/۴۰۶۲/

نظر شما