شناسهٔ خبر: 47833768 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

انتقاد از سیاست عدم حمایت و اخذ مالیات پنهان از کشاورزی

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: شکاف فزآینده میان عرضه و تقاضای مواد غذایی باعث شده که بیلان واردات محصولات کشاورزی و مواد غذایی در سال‌های اخیر روندی شتابنده بخود بگیرد و این بخش را با چالش های جدی رو به رو سازد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم به مناسبت هفته جهادکشاورزی و27 خرداد سالروز تشکیل جهادسازندگی به فرمان امام خمینی(ره) در دیدار با مدیران جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه در دهه‌های اخیر به موازات توسعه اقتصادی سهم بخش کشاورزی در اقتصاد کشور روند کاهشی داشته است، اظهار داشت: افزایش قابل ملاحظه واردات محصولات کشاورزی و غذایی در سال‌های اخیر باعث شده است یکی از نقش ‌های اصلی بخش کشاورزی که تامین غذا و پاسخ گفتن به تقاضای فزاینده بوده با چالش روبرو شود.

امام جمعه تبریز افزود: گندم به عنوان محصولی اساسی در سبد غذایی جامعه پس از یک دوره کوتاه خودکفایی دوباره به یکی از مهم ترین اقلام وارداتی کشور تبدیل شده و همچنان در تامین روغن نباتی مصرفی و برنج ، نهاده‌هایی چون ذرت و جو و گوشت قرمز جزء به واردات نیازمندیم.

وی با تاکید بر اینکه باید واردات در بخش کشاورزی به حداقل برسد، گفت: در فرآیند توسعه اقتصادی ، بخش کشاورزی بایستی به گونه ای مورد حمایت قرار گیرد که بتواند غذا و مواد خام مورد نیاز برای تحقق اهداف تعیین شده را تولید نماید در غیر این صورت منابع ارزی مورد نیاز توسعه صنعتی باید به واردات محصولات غذایی و کشاورزی اختصاص یابد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با انتقاد از سیاست عدم حمایت و اخذ مالیات پنهان از کشاورزی گفت: برآیند این سیاست‌های دوگانه در بیشتر موارد و بویژه در مورد محصولات اساسی منفی بوده و موجبات تضعیف بازدهی سرمایه گذاری در این بخش در مقایسه با بخش های دیگر اقتصاد و کاهش انگیزه تولید را به دنبال داشته است.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه جهادکشاورزی یکی از نهادهای اثرگذار و سودمند نظام اسلامی بوده است گفت: نقش آفرینی جهاد سازندگی در 8 سال دفاع مقدس و ساخت ابنیه های دفاعی، سنگرها و پل ها فراموش شدنی نیست از این رو باید با جمع آوری تاریخ شفاهی جنگ و رشادت های سنگرسازان بی سنگر موزه دفاع مقدس را تجهیز نماییم و این آموزه ها را به نسل آینده منتقل کنیم.

وی تاکیدکرد: جهادکشاورزی امروز در مسیر جهادسازندگی سابق قرار دارد درعرصه های مختلف کشاورزی، دامپزشکی، امور اراضی، منابع طبیعی، تحقیات کشاورزی و روابط عمومی موفقیت های قابل تقدیر و توجهی بدست آورده است.

آل هاشم با بیان اینکه هر زمان دشمن اتحاد ملی را هدف قرار داده است؛ انسجام مردم بیشتر شده است، با تاکید بر مشارکت حداکثری در پای صندوق های رأی افزود: حضور و مشارکت مردم در پای صندوقهای رأی توطئه های دشمنان را خنثی می‌کند و حتی یک رأی در انتخابات تعیین کننده است.

انتهای پیام/60001

نظر شما