شناسهٔ خبر: 47833311 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

معرفی محصولات دفاعی|

ناوشکن «سهند»؛ کوسه غول‌پیکر ایران در اقیانوس اطلس

ناوشکن «سهند»؛ سومین ناوشکن از کلاس موج، «سهند» با توپ‌های ضد سطحی و ضد هوایی، سامانه‌های موشکی و اژدر‌های بومی مجهز شده است.

صاحب‌خبر -
خبرگزاری میزان - ارتش جمهوری اسلامی ایران در ساخت تجهیزات سنگین دریایی، زیردریایی، ناوشکن‌ها مُکران و سهند دستاوردهای مهمی در راستای تداوم بخشی به امنیت جمهوری اسلامی ایران در مرزهای آبی داشته است و امروز این نیرو در کنار نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دو بال مهم در ایجاد امنیت دریایی کشور به شمار می‌روند.

نیروی دریایی ارتش در راستای دفاع از منافع جمهوری اسلامی ایران با حضور پر رنگ در آب‌های بین‌المللی، حراست، حفاظت از خطوط آبراه‌های بین‌المللی و اسکورت کشتی‌های ایرانی را به عنوان مأموریتی مهم بر دوش دارد.
 
ناوشکن «سهند»؛ کوسه غول‌پیکر ایران دراقیانوس اطلس/ امتدار نوار امنیت دریایی ایران از خلیج فارس تا اقیانوس اطلس
ساخت محصولات دفاعی بومی به ویژه در نیروی دریایی ارتش پیرو تحقق راهبرد «ما می‌توانیم» در تولید محصولات دفاعی کاملاً ایرانی است و در سال «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع زدایی‌ها»، ارتش جمهوری اسلامی ایران با سرعت بالا در مانع زدایی در مسیر تولید، تجهیزات مدرن بومی مورد نیاز نیروهای دریایی، زمینی، هوایی و پدافند هوایی را به این نیروها الحاق کرده است و این راه همچنان توسط متخصص مؤمن و جوانان نماز شب خوان ادامه دارد.
 
ناوشکن «سهند»؛ کوسه غول‌پیکر ایران دراقیانوس اطلس/ امتدار نوار امنیت دریایی ایران از خلیج فارس تا اقیانوس اطلس
 
دوشنبه ۲۹ فروردین ۶۷، ناوشکن سهند در درگیری با ناوگان دریایی آمریکا در خلیج فارس مورد هدف قرار گرفت و پس از آتش گرفتن به اعماق خلیج فارس رفت، با گذشت چند دهه از این اتفاق تلخ، نیروی دریایی ارتش با اتکا به ظرفیت‌های متخصصین داخلی ناوشکن سهند را بار دیگر تجهیز و به آب انداختند.
 
 
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_3124891" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizan.news/fa/news/play/embed/731749/3124891?width=400&height=300"></script></div>
 
ناوشکن سهند سومین ناوشکن از کلاس موج است، این محصول دفاعی کاملاً ایرانی ۹۴ متر طول، ۱۱ متر عرض دارد و ارتفاع آن حدود ۱۶ متر است، سازه آن از فلز بوده و در برابر اصابت گلوله مقاوم است، گریبکس این محصول دفاعی ساخت وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بوده و سرعت آن به بیش از ۲۵ گره دریایی (۴۷ کیلومتر در ساعت) می‌رسد.
 
ناوشکن سهند با توپ‌های ضد سطحی و ضد هوایی، سامانه‌های موشکی و اژدرهای بومی مجهز شده است، این نهنگ رادار گریز ایرانی با حرکت در آب‌های بین‌المللی رُخ قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران را به دوست و دشمن در آب‌های بین‌المللی نشان می‌دهد.
 
ناوشکن «سهند»؛ کوسه غول‌پیکر ایران دراقیانوس اطلس/ امتدار نوار امنیت دریایی ایران از خلیج فارس تا اقیانوس اطلس
 
حضور ناوشکن تمام ایرانی سهند و ناو بندر مکران در اقیانوس اطلس
بنا بر اعلام روابط عمومی ارتش امیر دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران، در توصیف نقش و مأموریت ناوشکن سهند، گفته است: ناوشکن تمام ایرانی سهند و ناو بندر مکران برای نخستین بار و به منظور نشان دادن توانمندی‌های نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه دریانوردی در اقیانوس اطلس حضور دارد. این ناوگروه در تاریخ ۲۰ اردیبهشت امسال از بندرعباس حرکت کرده و بعد از طی مسیر طولانی و عبور از دماغه امید نیک و دور زدن آفریقا و با طی شش هزار مایل دریایی یعنی نزدیک به ۱۲ هزار کیلومتر پس از سی روز دریانوردی هم اکنون در اقیانوس اطلس حضور دارد و مسیر خود را برای اجرای طولانی‌ترین ماموریت دریایی به سمت اقیانوس اطلس شمالی ادامه می‌دهد.
 
ناوشکن جمهوری اسلامی ایرانی - سهند با حضور سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش، دریادار خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش و جمع دیگری از فرماندهان عالی‌رتبه نظامی، صبح روز شنبه ۱۰ آذر ۹۷ به ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش ملحق شد.
  • بیشتربخوانید:
  • سفیر سوریه در ایران: پیروزی‌های امروز جبهه مقاومت فلسطین حاصل مجاهدت شهید سلیمانی است
  • شلیک موشک‌های مقاومت از مکان‌ها و زوایای مختلف به سرزمین‌های اشغالی/ شکست صهیونیست‌ها علی‌رغم بهره‌گیری از سلاح‌های ۷۳۰ میلیون دلاری مجهز به بمب‌های نقطه‌زن/ هدف‌گذاری فلسطین برای ساخت سری جدید موشک «قاسم»
  • ایران شریک پیروزی فلسطین در مقاومت ۱۲ روزه/ انتقال پرواز‌های صهیونیست‌ها از ترس موشک‌های بومی/ پشت سر مقام معظم رهبری در مسجدالاقصی نماز خواهیم خواند
  • طلب ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلاری ایران از آمریکا درباره ۹۹۶ قرارداد نظامی/ بُعد حقوقی پرونده خرید‌های نظامی ایران و انگلیس حل شده، ولی گره «سود» باقی است/ برجام گشایشی نداشت بلکه باعث استمرار تحریم‌های تسلیحاتی شد

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما