شناسهٔ خبر: 47832894 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

همزمان با دهه کرامت لرستان میزبان کاروان زیر سایه خورشید می‌شود

با حضور خدام و بیرق سبز حرم مطهر حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) در دهه کرامت ۵ شهر لرستان میزبان کاروان زیر سایه خورشید می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش  دفاع‌پرس از خرم آباد، حجت‌الاسلام «محمد حسین وحیدی» دبیر جشن‌های کاروان زیر سایه خورشید در لرستان عصر امروز در جمع خبرنگاران در رابطه با برنامه‌های کاروان زیر سایه خورشید در استان لرستان اظهارداشت: با توجه به همزمانی جشن‌های زیر سایه خورشید با انتخابات ریاست جمهوری امسال برنامه‌های تدارک دیده شده آستان قدس برای این مناسبت در ایام دهه کرامت و جشن‌های زیر سایه خورشید، در  سطح کشور به روز بعد از انتخابات موکول شده است.

وی با بیان اینکه استان لرستان چهار روز میزبان کاروان حاملان پرچم حرم مطهر حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) افزود: برنامه‌های این کاروان معنوی از شنبه 29 خرداد در استان آغاز می‌شود و در این روز شهر خرم‌آباد با حضور پرچم عتبه مقدسه امام رضا (ع) در جلسه اتحادیه دانش‌آموزی لرستان متبرک می‌شود و سپس برنامه دیدار از تیپ 2 ارتش در خرم‌آباد و سرکشی از خانواده «شهید احمدی» در روستای دوره انجام می‌گیرد.

دبیر جشن‌های کاروان زیر سایه خورشید در لرستان از دیگر برنامه‌های کاروان زیر سایه خورشید در نخستین روز از سفر به لرستان را حضور در شهرستان کوهدشت برشمرد و عنوان کرد: عصر روز 29 خرداد کاروان مهمان شهرستان کوهدشت می‌شود و پرچم حرم امام رضا (ع) مهمان بزم تجلیل از فعالان جهادی شهرستان می‌شود.

وی بیان کرد: از دیگر برنامه‌های کاروان زیر سایه خورشید در شهرستان کوهدشت حضور در گلزار شهدای روستای اولاد قبا و غباررویی مزارهای مطهر شهدا، تجلیل از شش خانواده شهید، عیادت از بیماران بیمارستان امام خمینی (ره) و تجلیل از کادر درمان است.

دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان لرستان با اشاره به اینکه کاروان خدام و بیرق سبز رضوی روز یکشنبه 30 خرداد مهمان مردم ازنا است گفت: بازدید از بیمارستان امام علی (ع) این شهرستان، دیدار با خانواده جانباز علی نظر توکلی و دیدار با خانواده شهیدان سالاروند، موسوی و بیات و برنامه تجلیل از فعالان فرهنگی و خانواده ایثارگران از دیگر برنامه های این کاروان معنوی در شهرستان ازناست.

وی با بیان اینکه پرچم حرم مطهر امام رضا (ع) و خادمان و عصر روز یکشنبه مهمان شهرستان دورود می‌شوند تصریح کرد: سرکشی از زندان مرکزی شهرستان دورود و عیادت از بیماران بیمارستان هفت تیر، و دیدار و تجلیل از خانواده شهید از دیگر برنامه‌های این شهرستان است.

وحیدی با اشاره به اینکه شهرستان بروجرد روز دوشنبه مقصد بعدی حاملان پرچم مقدس حضرت رضا (ع) است خاطرنشان کرد: در این شهرستان نیز بازدید از پادگان 24 بعثت، بیمارستان‌های امام خمینی (ره) و شهید چمران و بازدید از خانه سالمندان برکتی و بیمارستان اعصاب و روان برکتی با حضور خادمان حرم امام رئوف انجام می‌گیرد.

دبیر جشن های زیر سایه خورشید اظهارداشت: از دیگر برنامه‌های کاروان زیر سایه خورشید در بروجرد دیدار از خانواده شهیدان نور علی، جعفر پور و فاضل شیرازی از برنامه‌های عصر رضویون است و شب شعر رضوی حسن ختام برنامه های زیر سایه در روز سوم کاروان است.

وی افزود: در آخرین روز از حضور این کاروان معنوی در استان بازدید از کارخانه‌های پرمون و پتروشیمی خرم‌آباد، ملاقات با زندانیان زندان پارسیلون خرم‌آباد، حضور در جشن موسسه آبشار عاطفه‌ها و بیمارستان شهید رحیمی، دیدار با خانواده شهید گندآبی، خجسته پور و خانواده شهید مهدی بیرانوند انجام می‌گیرد و  شب شعر رضوی اختتامیه برنامه جشن های زیر سایه خورشید در لرستان است.

انتهای پیام/

نظر شما