شناسهٔ خبر: 47832515 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در کهگیلویه و بویراحمد

۲۱۳ صندوق الکترونیک در انتخابات شورای شهر استفاده می‌شود

گچساران - ایرنا - دبیر ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد گفت: فرآیند برگزاری انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی شهر یاسوج، گچساران و باشت به صورت تمام الکترونیک است که برای اجرای آن ۲۱۳ صندوق الکترونیکی مورد استفاده قرار می گیرد.

صاحب‌خبر -

فتاح محمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به منظور جلوگیری از ازدحام مردم تعداد شعب اخذ رای این استان ۷۸ شعبه افزایش داشته است.

وی اعلام نتیجه در مدت زمان کوتاه را از  مزیت اصلی صندوق‌های الکترونیکی اعلام کرد و  افزود: امنیت و صیانت از آراء مردم، تسریع در شمارش و اعلام نتیجه، کاهش خطای عوامل انسانی که در ادوار

گذشته سبب اعتراض برخی نامزدها بوده با بهره‌گیری از سیستم تمام الکترونیک به طور کامل برطرف خواهد شد.

محمدی تصریح کرد: تعدادی صندوق اخذ رای تمام الکترونیک به عنوان رزرو و پشتیبان در نظر گرفته شده تا در صورت بروز مشکل، از این صندوق ها به عنوان جایگزین استفاده شود.

وی تصریح کرد: برای رفع مشکلات احتمالی درتمام  شعب بویژه مکاینزه اخذ رای نیز برنامه ریزی شده به نحوی که برای هر پنج شعبه یک سرگروه برای پیگیری و رفع مشکلات احتمالی در نظر گرفته شده است.

محمدی  اظهار داشت: در فرآیند رای گیری الکترونیک، پس از وارد کردن کد ملی در دستگاه احراز هویت و استعلام لازم، کد استعلام برای فرد صادر و سپس فرد کد نامزد مورد نظر خود را درج می کند و

پس از اتمام رای گیری دکمه پایان را فشار می دهد که البته امکان اصلاح، بازگشت به وضعیت نخست و دادن رای ممتنع نیز در این فرآیند پیش بینی شده است.

وی با  اشاره به اینکه حفظ سلامت شهروندان در اولویت است، اظهار داشت: علاوه بر تهیه ماسک، مواد ضد عفونی کننده و سایر اقلام ضروری جهت تامین سلامت رأی دهندگان و مجریان برگزاری انتخابات تدارک دیده شده است. 

وی تصریح کرد: از  ۹۹۸ شعبه در نظر گرفته شده برای انتخابات پیش رو در کهگیلویه و بویراحمد ۳۹۵ مورد در شهر و مابقی در روستاها کار جمع آوری آرای را برعهده خواهند داشت.

محمدی  برگزاری انتخابات سالم، پرشور  و حفاظت و صیانت از آرای مردم را وظیفه ستاد انتخابات دانست و گفت: برای تحقق این امر مهم باید در چارچوب قانون از تمام ظرفیت‌ها و امکانات بهره بگیریم.

وی گفت: سلامت و امنیت انتخابات پیش رو  تضمین کننده مشارکت و حضور حداکثری مردم در این رویداد بزرگ می باشد.

بیش از ۵۵۰ هزار نفر از جمعیت ۷۲۶ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد واجد شرایط رأی دادن در انتخابات ۲۸ خرداد  امسال هستند. 

در روز بیست و هشتم خرداد امسال همزمان در استان انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه گچساران و باشت برگزار می شود.

نظر شما