شناسهٔ خبر: 47831245 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

گیلان آماده برگزاری انتخاباتی پرشور با حضور حداکثری مردم

گیلان آماده برگزاری انتخاباتی پرشور با حضور حداکثری مردم در ۲۸ خرداد است تا برگ زرین دیگری را در تاریخ این استان ثبت کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شورای شهر و روستا همزمان با سراسر کشور، فردا(۲۸خرداد) در حالی در گیلان برگزار می‎‌شود که در این ماراتن نفس‌گیر افزون بر ۱۴هزار و ۷۵۰نفر در شهرها و روستاهای گیلان با یکدیگر رقابت می‌کنند.

 

انتخابات میان‌دوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه آستانه اشرفیه نیز با رقابت ۲۰ نفر برای کسب کرسی نمایندگی مردم همراه است.

 

«ارسلان زارع» با اشاره به آماده‌سازی همه تمهیدات و برنامه‌ریزی های لازم برای برگزاری انتخاباتی قانونمند، سالم و امن به شرایط کرونایی اشاره و بیان کرد: تلاش شد تا فرآیندهای انتخاباتی از تشکیل هیئت‌های اجرایی و نیز ثبت‌نام داوطلبان اعم از شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی، با رعایت شیوه‌نامه های بهداشتی انجام بگیرد.

 

استاندار گیلان به استفاده از سامانه‌ها و اپلیکیشن‌های موبایلی و رایانه‌ای برای انجام فرآیند ثبت‌نام در خارج از فضای فرمانداری اشاره و از افزایش۱۰ درصدی شعب اخذ رأی در این دوره از انتخابات نسبت به دوره قبل خبرداد و از مردم خواست که با شروع فرآیند انتخابات‌ها، در همان ساعات اولیه صبح در پای صندوق‌های اخذ رأی حاضر شوند.

 

وی به پیش‌بینی دستگاه‌های احراز هویت و صندوق‌های الکترونیک در شهر رشت به منظور کاهش نفرات در شعب اخذ رأی و به ویژه تسریع در فرآیند شمارش آرا اشاره کرد و گفت: در این دوره از انتخابات شوراهای اسلامی، در شهر رشت، فرآیند انتخابات به صورت تمام الکترونیک برگزار می شود و برای مناطق حاشیه این شهر نیز شش شعبه سیار الکترونیک پیش بینی شده است.

 

«محمود قاسم نژاد» نیز از برگزاری انتخابات در ۲ هزار و ۲۲۵ شهر و روستای استان گیلان خبر داد و تعداد واجدین شرایط این دور از انتخابات را یک میلیون و ۹۸۸ هزار و ۵۳۴ گیلانی اعلام کرد که از این تعداد، ۴۰ هزار و  ۴۰۵ تن رای اولی هستند.

 

رییس ستاد انتخابات گیلان با بیان اینکه در انتخابات شوراهای شهر یک هزار و ۴۱۶ داوطلب در ۵۳ شهر استان با یکدیگر به رقابت می‌پردازند، تعداد داوطلبین انتخابات شوراهای اسلامی در روستاهای استان را ۱۳ هزار و ۳۳۳ نفر اعلام کرد.

وی از پیش‌بینی سه هزار و ۹۴ صندوق اخذ رای خبرداد و اعلام کرد: از مجموع صندوق‌های اخذ رای، ۹۷۶ شعبه شهری و ۲ هزار و ۱۱۸ شعبه روستایی است.

 

فرماندار رشت نیز با اشاره به برگزاری انتخابات الکترونیک ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر رشت، تصریح کرد: در شهر رشت ۳۱۱شعب اخذ رای آماده برگزاری انتخاباتی پرشور است.

 

«علی فتح اللهی» با بیان اینکه۱۱ هزار عوامل اجرایی شامل عوامل اجرایی، نمایندگان فرماندار، هیات نظارت شوراها، هیات نظارت ریاست جمهوری، نیروهای نظامی و انتظامی در برگزاری انتخابات در سطح شهرستان رشت فعالیت می‌کنند اذعان کرد: چهار هزار و ۶۰۰ نفر از آنها فقط در شهر رشت در برگزاری انتخابات مشارکت دارند.

 

رییس پلیس گیلان نیز از آمادگی کامل پلیس جهت برقراری امنتیت انتخابات خبرداد و گفت: در مجموع ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر تامین امنیت انتخابات را برعهده دارند.

 

سردار«عزیزالله ملکی» ادامه داد: از این تعداد ۱۰ هزار نفر پای صندوق های رای امنیت را برقرار کرده و  سه هزار و ۵۰۰ نفر در گشت های سیار فعالیت می‌کنند.

 

وی با اشاره با رصد اطلاعاتی بر فضای انتخابات استان از ماه ها قبل اذعان کرد: حضور پرشور در انتخابات تجدید بیعت مجدد با آرمان های انقلاب، شهدا  و امام خمینی(ره) و بیعتی بزرگ با مقام معظم رهبری است.

 

انتخابات ۲۸ خردادماه برگ زرین دیگری در تاریخ حضور سیاسی و اجتماعی مردمان دیار میرزا خواهد بود و یقینا مردم استان پرشورتر از گذشته در این انتخابات حضور پیدا کرده و بار دیگر ثابت خواهند کرد که فرزندان وفاداری برای نظام اسلامی خواهند بود.

 

 

پایان پیام/84

نظر شما