شناسهٔ خبر: 47830461 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی مودیان صنفی تا ۱۵ تیرماه تمدید شد

تهران - ایرنا -اطلاعیه اتاق اصناف ایران در خصوص «تمدید ارائه اظهارنامه مالیاتی اصناف تا ۱۵ تیرماه» منتشر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا اتاق اصناف ایران در پی رایزنی‌ها، مکاتبات و درخواست‌های مکرر از ستاد ملی کرونا و برگزاری جلسات متعدد با معاون اقتصادی رئیس جمهور، فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصاد و دارایی و همچنین امیدعلی پارسا رئیس سازمان امورمالیاتی اطلاعیه‌ای درباره تمدید مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی مودیان صنفی تا ۱۵ تیرماه سال جاری صادر کرد.

بر این اساس مودیان صنفی، صاحبان مشاغل و کسب‌وکارها  تا ۱۵ تیرماه فرصت دارند، ضمن مراجعه به سایت سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی www.intamedia.ir نسبت به ارایه اظهارنامه مالیاتی و ارسال فرم تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم اقدام کنند از تسهیلات و معافیت‌های قانونی بهره‌مند شوند. 

همچنین در توافقی که هفته گذشته بین اتاق اصناف ایران با مسئولان سازمان امور مالیاتی  در خصوص تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات صورت گرفت؛ شرایط ویژه‌ای به لحاظ موقعیت و خسارت‌های وارده به صنوف آسیب دیده بابت کرونا لحاظ شده و حمایت‌ها و مساعدت‌های مناسبی در این خصوص در نظر گرفته شده است.
 
همچنین مصوبات موثری در حوزه مالیات، بانک و بیمه  در حمایت از اصناف بر اساس پیشنهادات اتاق اصناف ایران در هفتاد و یکمین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا تصویب و ابلاغ شد.
 

نظر شما