شناسهٔ خبر: 47829469 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

توقیف پیکر‌های ۸۰ شهید فلسطینی از سوی رژیم اشغالگر صهیونیستی

رژیم صهیونیستی پیکر‌های ۸۰ شهید فلسطینی را توقیف کرده است و از تحویل دادن آن‌ها به خانواده هایشان خودداری می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی از رام الله، یک فعال حقوقی فلسطینی اعلام کرد رژیم صهیونیستی علاوه بر اینکه پیکر‌های ۲۵۴ شهید فلسطینی را در گورستانی موسوم به «گورستان الارقام» دفن کرده است، اجساد ۸۰ شهید (مرد و زن) فلسطینی دیگر را توقیف کرده است و آن‌ها را در سردخانه‌ها نگه می‌دارد.

عصام العاروری، مدیر مرکز غیردولتی قدس برای کمک‌های قانونی (حقوقی) به این خبرگزاری گفت: اسرائیل از سال ۲۰۱۵ توقیف پیکر‌های شهدای فلسطینی در سردخانه‌ها را آغاز کرده است و در حال حاضر اجساد ۸۰ شهید فلسطینی در سردخانه‌های این رژیم نگهداری می‌شوند.

نظامیان اشغالگر روز چهارشنبه یک فلسطینی را در شهرک حزما در شمال قدس به شهادت رساندند. نظامیان صهیونیست شنبه گذشته نیز یک فلسطینی را در گذرگاه قلندیا در شمال قدس به قتل رساندند، اما پیکر‌های این دو شهید فلسطینی را به خانواده‌هایشان تحویل ندادند.

العاروری خاطرنشان کرد: مقامات رژیم اشغالگر همچنین پیکر‌های ۲۵۴ فلسطینی دیگر را در گورستان الارقام دفن کرده اند که برخی از آن‌ها از دهه هزار و نهصد و هشتاد قرن گذشته در این گورستان مدفون هستند.

اصطلاح «گورستان الارقام» برای دفن‌های ساده اجساد اطلاق می‌شود که یک صفحه فلزی بالای سر هر قبر با یک شماره نه اسم شهید درج شده است. هر شماره دارای پرونده خاصی درباره شهید است که جزئیات اطلاعات مربوط به آن نزد نهاد‌های امنیتی رژیم صهیونیستی نگهداری می‌شود.

العاروری تاکید کرد: این پرونده (پیکر‌های شهدا) هم اکنون به دلایل سیاسی از جانب اسرائیل معلق مانده است.

او افزود: بر اساس تصمیم کابینه اسرائیل تا زمانی که سربازان اسرائیلی در غزه در بازداشت و اسارت باشند هیچ یک از پیکرهای شهدای فلسطینی آزاد نخواهند شد.

او همچنین گفت: انتظار نمی‌رود پس از تشکیل دولت جدید در موضع اسرائیل تغییری ایجاد شود، چون رقابت فعلی بر سر این است که چه کسی موضع افراطی‌تر و نژادپرستانه تری نسبت به فلسطینی‌ها داشته باشد.

انتهای پیام/

نظر شما