شناسهٔ خبر: 47829392 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

آحارانوت: نتانياهو اطلاعات حساس درباره ايران را در اختيار نخست‌وزير جديد قرار نداد

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا-یک روزنامه عبر‌ی‌زبان خبر داد که نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی عامدانه اطلاعات حساسی از جمله درباره ایران، روابط با کشورهای عربی و... را در اختیار نخست‌وزیر جدید این رژیم قرار نداده است.
به گزارش خبرگزاری آریا،روزنامه عبری‌زبان «یدیعوت آحارانوت»، روز (چهارشنبه)، گزارش داد که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی تنها نیم ساعت به جلسه‌ با «نفتالی بنت» نخست‌وزیر فعلی این رژیم اختصاص داده است.
روزنامه «العربی الجدید» به نقل از یدیعوت آحارانوت در این خصوص گزارش داد که نتانیاهو عامدانه اطلاعات حساسی درباره برخی مسائل مهم به‌ویژه در خصوص تفاهم‌ با سران برخی کشورهای جهان در اختیار بنت قرار نداده است.
این روزنامه صهیونیستی در این خصوص توضیح داد که معقول نیست یک جلسه نیم‌ساعته برای انتقال حجم زیادی از اطلاعات درباره پرونده هسته‌ای و راهبرد نتانیاهو در این خصوص کافی باشد.
یدیعوت آحارانوت اضافه کرد که نتانیاهو خود شخصا پرونده مربوط به روسیه را مدیریت می‌کرده و اطلاعات بسیاری در این خصوص داشته تا جایی که سفیر تل‌آویو در دیدار نتانیاهو و «ولادیمیر پوتین»‌ رئیس جمهور روسیه مشارکت نمی‌کرده؛ اگرچه «زئیف الکین» از وزیران کابینه پیشین در برخی از این نشست‌ها به عنوان مترجم حضور می‌یافته است.
در ادامه این گزارش آمده است که نتانیاهو هیچ اطلاعاتی درباره روابط با عربستان سعودی، «محمد بن سلمان» ولی‌عهد این کشور و وضعیت روابط تل‌آویو و ریاض و همچنین روابط با دیگر کشورهای عربی از جمله بحرین و امارات به نفتالی بنت نداده است.
بر اساس این گزارش،‌ نتانیاهو همچنین از دادن اطلاعات درباره روابط با اردن و «عبدالله دوم» شاه این کشور به نفتالی بنت خودداری کرده است.
العربی الجدید در ادامه به نقل از یدیعوت آحارانوت می‌آورد که بنت همچنین هیچ اطلاعای از نتانیاهو درباره تماس‌های صورت گرفته به منظور برقراری آتش‌بس با حماس، شروط و خطوط قرمز این آتش‌بس دریافت نکرده است.
این روزنامه در پایان گزارش خود اشاره می‌کند که نخست‌وزیر جدید رژیم صهیونیستی باید در تماس‌های تلفنی و دیدار با سران کشورهای جهان محتاطانه عمل کند به‌ویژه آنکه روابط برخی از این کشورها با نتانیاهو تیره بوده است.
کابینه جدید رژیم صهیونیستی پس از کش و قوس‌های فراوان یکشنبه‌شب از کِنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) رأی اعتماد گرفت و مقرر شد نفتالی بنت، منصب نخست‌وزیری این رژیم را در اختیار بگیرد.
نفتالی بنت قرار است به مدت دو سال نخست‌وزیر شود و پس از او، در خرداد 1402 «یائیر لاپید» از حزب «یش عتید» نخست‌وزیری را در سرزمین‌های اشغالی بر عهده بگیرد؛ البته به شرطی که کابینه فعلی بتواند با توجه به ائتلاف احزاب مختلف و بعضا متضاد هم دوام بیاورد.
با بر سر کار آمدن کابینه جدید در فلسطین اشغالی، بنیامین نتانیاهو پس از دوازده سال از کابینه رژیم صهیونیستی کنار گذاشته شد.

نتانیاهو اقامتگاه نخست‌وزیری را ترک نکرده است
منابع عبری‌زبان گزارش دادند، به‌رغم آنکه کابینه جدید تل‌آویو بر سر کار آمده و نخست‌وزیر جدید انتخاب شده است؛ اما نخست‌وزیر پیشین این رژیم همچنان ترک اقامتگاه نخست‌وزیری را نمی‌پذیرد.
منابع عبر‌ی‌زبان خبر دادند که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی، «سارا» همسر او و «یائیر» پسرش همچنان در اقامتگاه مخصوص نخست‌وزیر در خیاران «بالفور» در قدس اشغالی اقامت دارند.
روزنامه فرامنطقه‌ای «القدس العربی»، روز (چهارشنبه)، به نقل از روزنامه «تایمز اسرائیل» در این رابطه گزارش داد که خانواده نتانیاهو هنوز اظهارنظری در این خصوص نکرده‌اند؛ اما قانون رژیم صهیونیستی تأکید دارد که نخست‌وزیر پس از پایان مأموریتش باید اقامتگاه مخصوص نخست‌وزیر را ترک کند.
بر اساس این گزارش، نتانیاهو خود در شهر «قیساریه» (شمال فلسطین اشغالی) خانه دارد.
یک گروه در فلسطین اشغالی در پیامی به «شلومیت بارنیع» مشاور حقوقی دفتر نخست‌وزیری تأکید کرده است که نتانیاهو باید اقامتگاه نخست‌وزیری را طی دو هفته تخلیه کند.
این گروه که پیشتر نیز با برپایی تظاهرات‌های هفتگی به علت اتهامات فساد مطرح‌شده علیه نتانیاهو، خواستار استعفای او شده بود، همچنین از دیوان عالی رژیم صهیونیستی خواسته در صورتی که نتانیاهو تا تاریخ 27 ماه جاری میلادی اقامتگاه مخصوص نخست‌وزیر را ترک نکند، او را ملزم به خروج از این اقامتگاه کند.
این گروه در پیام یادشده با بیان اینکه به یک متهم اجازه سکونت در اقامتگاه نخست‌وزیری را نخواهد داد، اضافه کرد زمان آن رسیده است که پس از گذشت دوازده سال، خانواده نتانیاهو بفهمد که اقامتگاه نخست‌وزیری یک ملک شخصی نیست.
کابینه جدید رژیم صهیونیستی پس از کش و قوس‌های فراوان یکشنبه‌شب از کِنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) رأی اعتماد گرفت و مقرر شد نفتالی بنت، منصب نخست‌وزیری این رژیم را در اختیار بگیرد.
نفتالی بنت قرار است به مدت دو سال نخست‌وزیر شود و پس از او، در خرداد 1402 «یائیر لاپید» از حزب «یش عتید» نخست‌وزیری را در سرزمین‌های اشغالی بر عهده بگیرد؛ البته به شرطی که کابینه فعلی بتواند با توجه به ائتلاف احزاب مختلف و بعضا متضاد هم دوام بیاورد.
با بر سر کار آمدن کابینه جدید در فلسطین اشغالی، بنیامین نتانیاهو پس از دوازده سال از کابینه رژیم صهیونیستی کنار گذاشته شد.

پایانِ کار نتانیاهو بعداز 12 سال 
همچنین گفتنی است که در رای‌گیری انجام شده در کنست اسرائیل، نفتالی بنت توانست رای اعتماد لازم را بدست آورد تا به دوران نخست وزیر نتانیاهو پایان دهد. در جلسه رای اعتماد، 60 نماینده کنست به کابینه بنت رای اعتماد داده و 59 نماینده با این کابینه مخالفت کردند.
در رای‌گیری انجام شده در کنست، «میکی لوی» از حزب یش عتید، ریاست کنست را بدست آورد.
تا پیش از این، «یاریو لوین» از حزب لیکود به ریاست «بنیامین نتانیاهو» ریاست کنست اسرائیل را در دست داشت.
در رای‌گیری انجام شده در کنست رژیم صهیونیستی، نفتالی بنت توانست رای اعتماد لازم را بدست آورد تا به دوران نخست وزیر نتانیاهو پایان دهد.
در جلسه رای اعتماد، 60 نماینده کنست به کابینه بنت رای اعتماد داده و 59 نماینده با این کابینه مخالفت کردند.
پس از رای اعتماد کنست به نفتالی بنت، وی مراسم سوگند را برگزار کرد تا به 12 سال دوران نخست وزیری نتانیاهو پایان داده و از این پس نتانیاهو در کنست، ریاست احزاب مخالف کابینه را بر عهده خواهد داشت.
بدین صورت، نفتالی بنت، سیزدهمین نخست وزیر رژیم صهیونیستی و رئیس سی و ششمین کابینه این رژیم شد.
«یائیر لاپید» نیز در نشست کنست سوگند یاد کرد تا به عنوان دومین نخست وزیر جایگزین در تاریخ رژیم صهیونیستی لقب بگیرد.
پیش از این «بنی گانتز» در کابینه پیشین به عنوان نخست وزیر جایگزین «بنیامین نتانیاهو» بود که با کارشکنی‌های نتانیاهو، وی نتوانست به نخست وزیری برسد.
بر اساس توافق کابینه ائتلافی، لاپید و بنت هر دو در سیاست‌های کابینه حق وتو دارند و لاپید پس از دو سال به عنوان نخست وزیر فعالیت خواهد کرد.
کابینه ائتلافی شکننده جدید رژیم صهیونیستی از هشت حزب تشکیل شده و برای نخستین بار در تاریخ رژیم صهیونیستی، کابینه ائتلافی شامل حزبی است که نماینده 21 درصد از اعراب ساکن در سرزمین‌های اشغالی است

نظر شما