شناسهٔ خبر: 47829120 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

کلاهبرداری پسر مو طلایی از زنان جوان

صاحب‌خبر -
 
رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری مرد جوانی که با معرفی خود به عنوان تبعه کشورهای اروپایی و آمریکا اقدام به کلاهبرداری از زنان و دختران جوان کرده بود، خبر داد.
 
سرهنگ جلیل موقوفه‌ای در گفت‌وگو با ایسنا، دراین باره گفت: از مدتی قبل تعدادی پرونده با موضوع مشابه در کلانتری ۱۳۴ شهر ک غرب تشکیل شد که در جربان آن شاکیان گفته بودند که از سوی مرد جوانی که خود را تبعه یکی از کشورهای اروپایی معرفی کرده بود، مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند. 
 
وی درباره شیوه و شگرد اتخاذ شده در این پرونده نیز گفت: بنا به گفته شکات متهم به دلیل رنگ روشن و طلایی موهایش و نیز آشنایی به زبان انگلیسی، خودش را تبعه خارجی ساکن آمریکا یا دیگر کشورهای اروپایی و از نزدیکان افراد پرنفوذ سفارت‌خانه‌ها معرفی کرده و با حضور در سمینارها و همایش‌ها با زنان طرح دوستی ریخته بود. در ادامه با دادن وعده ازدواج و اقامت در خارج از کشور اعتماد آنان را جلب کرده و به خانه این زنان رفت و آمد کرده است. اما پس از گذشت مدتی و اطلاع از  محل قرار گرفتن اموال با ارزش، در فرصت مناسبی طلا، تلفن همراه و اقلام با ارزش مالباختگان را سرقت و متواری شده است.
 
موقوفه‌ای با بیان اینکه این فرد در جریان آخرین اقدام مجرمانه خود و در حالی که اقدام به سرقت از داخل خودروی زنی جوان در شهرک غرب تهران کرده بود، دستگیر شد، گفت: ماموران با گشت زنی هدفمند و دقایقی پس از سرقت این فرد را دستگیر و به کلانتری منتقل کردند که در جریان آن به جرم خود اعتراف کرد.
 
رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با بیان اینکه این فرد پیشتر از سوی پلیس دستگیر شده بود، گفت: اما متاسفانه به دلیل نبود ادله کافی آزاد شده بود، اما این بار برای او پرونده ای تشکیل شده و برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد. 

نظر شما