شناسهٔ خبر: 47827856 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

ادوبی کانکت یا بیگبلوباتن؟

از آنجایی که امروزه تعداد زیادی نرم افزارهای برگزاری وب کنفرانس و کلاس مجازی وجود دارد، انتخاب از میان آنها سخت شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا بنابر اعلام شرکت پافکو، در این مطلب سه مورد از این نرم افزارها که در ایران بیشتر استفاده می‌شود را مقایسه خواهیم کرد.

مشاهده دموی ادوبی کانکت و بیگ بلوباتن

برای انجامِ یک مقایسه درست لازم است که معیارهای مقایسه با دقت انتخاب شود. معیارهای با اهمیت در انتخاب یک سامانه برگزاری کلاس آنلاین و جلسات آنلاین عبارتند از:

· امکاناتِ سیستم

· سرور

· قابلیت ادغامِ آن با سامانه ال ام اس

در ادامه به مقایسه سه نرم افزار ادوبی کانکت (Adobe Connect)، بیگبلوباتن و اسکای روم بر اساسِ این معیارها خواهیم پرداخت.

امکانات سیستم برگزاری جلسات آنلاین

از نظر امکانات، ادوبی کانکت بسیار کامل است و می‌توان گفت هرآنچه برای برگزاری جلسات مجازی و رویدادهای آنلاین ِ کوچک و بزرگ نیاز است را دارا می‌باشد، اما دو پلتفرم دیگر تنها به امکانات ساده‌ای چون برقراری ارتباط تصویری و صوتی و به اشتراک گذاری صفحه اسکرین بسنده کرده‌اند.

در نرم افزار ادوبی کانکت، برای هر کاری یک بخش اختصاصی در نظر گرفته شده است.

· در قسمت اشتراک‌گذاری، شما هر نوع داده‌ای را با هر فرمتی می‌توانید به اشتراک بگذارید. حتی می‌توانید یک نرم افزار یا پنجره خاصی که روی سیستم اجرا شده است را انتخاب کنید و تنها همان را در ادوبی کانکت به اشتراک بگذارید. قابلیت پخش مستقیم صوت و ویدئو بدون بارگزاری را نیز دارید.

· می‌توانید محتواهای مورد نیازِ کاربران خود را در ادوبی بارگزاری کنید و آنها می‌توانند این محتواها را به راحتی دانلود کنند.

· لیست حضور و غیاب شرکت‌کننده‌ها در ادوبی کانکت در دسترس شما قرار دارد، اما دو پلتفرم دیگر این امکان را ندارند.

· امکان ضبط جلسه به صورت مستقیم در نرم‌افزارهای ادوبی کانکت و بیگبلوباتن میسر است، اما اسکای روم این ویژگی را ندارد.

· در مورد وبکم‌های همزمان، ادوب کانکت و بیگبلوباتن محدودیتی ندارند، البته به شرطی که قدرت سرور با تعداد وبکم های فعال متناسب باشد. اسکای روم بیش از 3 تصویر همزمان را پشتیبانی نمی‌کند.

· تنها ادوبی کانکت است که علاوه بر امکان استفاده روی مرورگر، برای دسکتاپ و موبایل نیز اپلیکیشن‌های جداگانه دارد.

· ادوبی کانکت امکانات دیگری مانند گروه‌بندی و زیرکلاس (Breakout ها)، برگزاری نظرسنجی و جایگاهی برای یادداشت‌برداری نیز دارد.

سرور

سرور نقش بسیاری مهمی در کیفیت برگزاری کلاس آنلاین و تبادل داده‌های صوتی و تصویری در طول جلسه دارد. از این رو باید برخی از نکات را در مورد آن در نظر بگیرید.

برای ادوبی کانکت و بیگبلوباتن هم می‌توانید از سرورهای اشتراکی استفاده کنید و هم از سرورهای اختصاصی. شرکت پافکو این دو پلتفرم را روی سرورهای اختصاصی و اشتراکی ارائه می‌دهد.

اگر جز موارد زیر هستید، سرورهای اشتراکی و اجاره‌ای پافکو نیاز شما را برآورده می‌کند:

· معلم‌های خصوصی

· مدارسی که تعداد اندکی کلاس آنلاین دارند

· برای برگزاری وبینارهای چند روزه

· برای برگزاری جلسات مجازی پراکنده

اگر جز موارد زیر هستید، استفاده از سرورهای اختصاصی پافکو را به شما توصیه می‌کنیم:

· دانشگاه ها

· مدارس و آموزشگاه ها

· سایت های آموزش مجازی

· شرکت ها و سازمان ها

خدمات اسکای روم فقط روی سرورهای اشتراکی است و در ساعت‌هایی که ترافیک شبکه آن بالاست دچار قطعی می‌شود.

قابلیت ادغام با سیستم LMS

با اینکه ادوبی کانکت ابزار مدیریتی محدودی چون لیست حضور و غیاب را دارد، اما اگر واقع بین باشیم هیچ کدام از این سه پلتفرم نمی‌توانند نیازهای مدیریت آموزشی شما را برطرف کنند.

برای کارهایی چون امکان ثبت‌نام در دوره‌ها، پرداخت شهریه، ایجاد مسیرها و دوره‌های آموزشی، برگزاری آزمون‌های آنلاینِ بین دوره‌ای و پایان‌ترم و غیره باید از سیستم مدیریت یادگیری (LMS) و سیستم مدیریت آموزشگاه (TMS) استفاده کنید.

ادوبی کانکت و بیگبلوباتن قابلیت ادغام و یکپارچه‌سازی با LMS مودل را دارند. همچنین شرکت پافکو نرم افزار مدیریت آموزشگاه را نیز با این سه نرم افزار یکپارچه کرده و به این نحو یک سیستم جامع برای آموزش مجازی توسعه داده است.

شاید در نهایت دنبال جواب این سوال‌ها باشید:

ادوبی کانکت بهتر است یا اسکای روم؟

ادوبی کانکت یکی از محبوب‌ترین نرم افزارهای برگزاری کلاس آنلاین در سطح جهان است. امکانات ساده و عمومی در هر دوی این نرم‌افزارها مشترک است. اما تفاوت‌هایی که دارند به شرح زیر است:

1. امکان ضبط خودکار کلاس یا جلسه مجازی فقط در ادوبی کانکت وجود دارد.

2. رابط کاربری ادوبی کانکت امکانات کاملی دارد.

3. امکان مشاهده لیست حضور و غیاب در ادوبی کانکت وجود دارد.

4. ادوبی کانکت به منابع کمتری احتیاج دارد.

5. ادوبی کانکت علاوه بر مرورگر،‌ نسخه موبایلی (اندروید و iOS) و نسخه دسکتاپ (برای ویندوز و Mac) دارد، اما اسکای‌روم اپلیکیشن ندارد و تنها روی مرورگر اجرا می‌شود.

ادوبی کانکت بهتر است یا بیگبلوباتن؟

1. ادوبی کانکت قطعا امکانات کامل‌تری نسبت به بیگبلوباتن دارد اما رابط کاربری بیگبلوباتن روان‌تر و کار با آن ساده‌تر است.

2. ادوبی کانکت علاوه بر مرورگر،‌ نسخه موبایلی (اندروید و iOS) و نسخه دسکتاپ (برای ویندوز و Mac) دارد، اما بیگبلوباتن اپلیکیشن ندارد و تنها روی مرورگر اجرا می‌شود.

سخن آخر

شرکت پافکو، اولین شرکت دانش‌بنیان است که نرم افزارهای یکپارچه آموزش الکترونیکی را ارائه داد و بزرگترین جامعه دانشگاهی را در بین شرکت‌های ارائه‌دهنده نرم افزارهای آموزش مجازی دارد.

کافیست به سایت پافکو رفته و سری به لیست مشتری‌های این شرکت بزنید و حسن انجام کارهایی که به ایشان داده‌اند را مشاهده کنید تا از سابقه طولانی، خدمات با کیفیت و پشتیبانی آن مطمئن شوید.

برای دریافت راهنمایی و مشاوره رایگان در مورد نرم افزارهای آموزش مجازی با شماره تلفن زیر تماس حاصل نمایید:

02141986000

انتهای رپرتاژ آگهی

نظر شما