شناسهٔ خبر: 47826591 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

دستگیری عاملان آتش‌سوزی جنگل‌های کوهمره سرخی میمند

با تلاش نیروهای منابع طبیعی دونفر از عاملان آتش سوزی منطقه جنگلی کوهمره سرخی میمند شهرستان فیروزآباد شناسایی و دستگیر شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس با اعلام این خبر گفت: بر اساس تحقیقات انجام شده عاملان آتش سوزی های عرصه های جنگلی میمند بودند که با هم افزایی بسیار خوب دستگاه قضایی و همکاری مردم به دام افتادند.

عبدالحسن صمدنژاد افزود: پس از انجام تحقیقات و بررسی های میدانی متخلفان شناسایی و در چنگ ماموران منابع طبیعی گرفتار شدند.

وی با اشاره به بررسی های بیشتر پرونده و پیگردهای قانونی و قضایی برای این متخلفان افزود: درحال حاضر مطابق ماده ۴۷ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگلها و مراتع کشور، مجازات ۱۰ سال حبس و پرداخت غرامت نقدی ناشی از سوختن عمدی درختان و پوشش گیاهی جنگلی در انتظار این متهمان است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس درادامه با بیان اینکه وقوع آتش‌سوزی‌ در عرصه های جنگلی اغلب براثر بی‌احتیاطی ساکنان یا گردشگران و اختلافات است اظهار داشت: بررسی‌ها نشان می‌دهد خطای انسانی و نقش برخی اختلافات محلی و شخصی از علل دیگر وقوع حریق در این عرصه هاست و این درحالی است که علاوه بر از بین رفتن مراتع و جنگل ها در جریان اطفاء حریق سال گذشته شاهد اتفاقات ناگواری چون ازدست دادن زنده یاد محمد جواد مختاری و علی عباسپور از مدافعان طبیعت ونیز سوختگی و جراحت دهها تن از عاشقان و ایثارگران طبیعت دوست این استان بوده ایم.

وی از مردم و بویژه افراد محلی خواست تا در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک از قبیل: دود ،آتش سوزی، قطع درختان، احداث کوره ذغالی، تخریب و تصرف در عرصه های طبیعی مراتب را از طریق شماره تلفن رایگان و شبانه روزی ۱۵۰۴ یگان امداد جنگل و مرتع اطلاع دهند. 

لازم به ذکر است:حریق در طبیعت و ارتفاعات کوهمره سرخی میمند از یک هفته پیش از دشت چوگان و میگلی آغاز شده و به دلیل وزش باد، کوهستانی و سخت گذر بودن منطقه و وجود پوشش های خشک یکساله به مناطق دیگر جنگلها گسترش یافت اما سرانجام با تلاش نیرو‌های هنگ امدادطبیعت فیروزآباد و ٦ شهرستان دیگر و حضور گسترده مردم روستاهای همجوار در نهایت پس ازگذشت ۵ روز کنترل و مهار شد.

انتهای پیام/ن

نظر شما