شناسهٔ خبر: 47824710 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مهر گزارش می دهد؛

پایتخت وحدت ایران اسلامی آماده خلق حماسه ای دیگر

زاهدان - مردم شیعه و سنی سیستان وبلوچستان درحالی با وحدت و یکدلی آماده خلق حماسه ای دیگر می شوند که با وجود همه تلاش های دشمنان، روز به روز بر وحدت و یکدلی مردمان این دیار افزوده می شود.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: ساعت شمار آغاز بزرگترین رویداد سیاسی کشور به ثانیه‌های آخر خود می‌رسد و به زودی دنیا شاهد یک رویداد بی نظیر متشکل از حماسه شور و شعور می‌شود.

در حالی که دنیای غرب سعی و تلاش می‌کند تا مانع این رویداد مهم و حساس خاورمیانه شود اما بر خلاف خیال خامشان ملتی که سال‌ها خون دل‌ها خوردند و سلحشوران زیادی را فدای آرمان‌های خود کردند هرگز به این راحتی دست از اهداف خود نمی کشند و اجازه نخواهند داد کسی برای آینده آنها تصمیم بگیرد.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران امروز تیتر یک همه رسانه‌های دنیا است و چشم همه کشورها و ابرقدرت‌های غرب و شرق به این رویداد سیاسی دوخته شده تا ببینند کشوری که دارای مردمانی با اقوام و مذاهب مختلف است بار دیگر با ندای وحدت و همدلی در کنار هم یک انتخاب تاریخی برای داشتن استقلال، آزادی و جمهوریت خود بدون نیاز به قدرت‌های غربی را انجام می‌دهند.

موقعیت استراتژیک و حساس جمهوری اسلامی ایران در جنوب شرق آسیا و منطقه خاورمیانه به قدری دارای اهمیت و ارزش است که برای کشورهای مختلف همسایه، شرقی و غربی مهم است چه کسی رئیس جمهور و قدرت حاکمیتی آن می‌شود، چون بیش از ۴۰ سال است که تحولات و توسعه‌های سیاسی و بین المللی منطقه نشأت گرفته از ایران اسلامی هستند.

رسانه‌های غربی معاند انقلاب از چند ماه پیش با اجرای ساعت‌ها برنامه رادیو و تلویزیونی سعی در تخریب نظام برای ناامید کردن مردم در راستای کاهش مشارکت ملی با سو استفاده از وضعیت فعلی اقتصادی جامعه ایران داشتند اما غافل از اینکه مردم سلحشور و همیشه در صحنه ما در هر شرایطی پای کار آرمان‌ها و اهداف جمهوری اسلامی و امام راحل (ره) هستند و هرگز دست از آنها نخواهند کشید.

امروز بزرگترین حقیقت تاریخ بشریت این است که ایران اسلامی و ملت شریف ایران در قله رفیع عزت و عظمت با اقتدار و صلابت در برابر قدرت‌های پوشالی منطقه و دنیا ایستاده‌اند. مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان در جنوب شرق ایران هم برخلاف تلاش رسانه‌های غربی که تبلیغات منفی علیه عدم همکاری و همراهی آن در عرصه‌های مهم نظیر انتخابات می‌شود، با جان و دل به پای صندوق‌های های رأی می آیند تا سهم خود را در استقلال و دموکراسی جمهوری اسلامی ایفا کنند.

این مردمان غیور و سلحشور که وحدت و همدلی آنها نه تنها در کشور بلکه در منطقه مثال زدنی و یک الگو واقعی است بدون توجه به مسائل قومی و مذهبی برای همراهی با انقلاب اسلامی بار دیگر در صحنه حاضر می‌شوند تا مشت محکمی بر دهان یاوه گویان بزنند و هرگز اجازه نخواهند داد نام نیک آنها در تاریخ به بدی ثبت شود.

پایتخت وحدت ایران اسلامی آماده خلق حماسه ای دیگر

حضور مردم در کنار حاکمیت موجب تقویت قدرت سیاسی کشور می‌شود

مولوی عبدالصمد کریمزایی امام جمعه اهل سنت ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: حضور مردم در کنار حاکمیت یعنی رضایت آنها از عملکردها و این مسئله باعث تقویت قدرت سیاسی هر کشوری در دنیای امروز خواهد شد و آن ملت هرگز شکست نمی‌خورد.

وی افزود: ملت سرافراز ایران در طی چهل سال اخیر با همه مشکلات و موانعی که برای آنها از سوی دشمنان ایجاد شد اما لحظه برای همراهی با انقلاب کوتاهی نکردند و این مسئله نقطه قوت نظام است.

وی تصریح کرد: علت عدم موفقیت بسیاری از کشورهای همسایه و منطقه، نبود همکاری مردم با دولت در عرصه‌های مختلف است در حالی که ملت ما با هر قوم و مذهبی پا به پای نظام هستند.

امام جمعه اهل سنت ایرانشهر گفت: انتخابات ریاست جمهوری یکی از عرصه‌های مهم کشور ما است که حضور و مشارکت در آن علاوه بر حق، یک تکلیف دینی و الهی است که منجر به افزایش قدرت سیاسی ما در دنیا می‌شود.

وی اذعان کرد: حضور در پای صندوق‌های رأی، یعنی مردم بعد از چهل سال همچنان از انقلاب و حاکمیت راضی هستند و برخلاف دشمنان و سخنان بیهوده شأن خواستار تغییر جمهوری اسلامی نیستند.

مولوی کریم زایی اظهار کرد: برخی شبکه‌های ماهواره‌ای مدعی شدند که اهل سنت ایران در این انتخابات حاضر نخواهند شد یا مشارکت کم دارند، که این مسئله یک دروغ است چون همیشه ما در هر عرصه و حوزه در خدمت نظام و انقلاب بودیم.

وی اشاره کرد: اهل سنت هم جوانان و فرزندان زیادی را برای داشتن امنیت، آسایش و استقلال ایران اسلامی، فدا کردند تا همیشه عزت و اقتدار در کشور برقرار باشد.

پایتخت وحدت ایران اسلامی آماده خلق حماسه ای دیگر

حضور پرشور مردم در انتخابات ضربه سهمگینی بر پیکره استکبار جهانی است

رحمدل بامری معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان چابهار در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: آبروی نظام مقدس جمهوری اسلامی بستگی به انتخابات و میزان مشارکت مردم دارد که از این رو تسلط بر انتخاباتی سالم و قانونمند برای حفظ اقتدار و صلابت کشور همچون همیشه عملی می‌شود.

وی ادامه داد: امروز پاسداری از انتخاب و آرای مردم توسط هیئت‌های اجرای و نظارتی وظیفه ما در برابر حماسه بزرگ ایران اسلامی در منطقه و دنیا است.

وی افزود: باید این اعتماد را به هموطنان بدهیم که برخلاف تبلیغات منفی رسانه‌ای دشمن اجازه نخواهیم داد که رأی و حقشان توسط افراد معاند و بدخواه نظام پایمال شود.

فرماندار چابهار بیان کرد: رعایت قوانین و اخلاق در انتخابات توسط مردم و کارگزاران نماد اعتماد در کشور است و این امر مهم نشانه موفقیت جمهوری اسلامی پس از انقلاب سال ۵۷ است.

وی گفت: رأی مردم در روز ۲۸ خرداد قدرت جمهوری اسلامی را در حوزه‌های مختلف سیاسی، امنیتی، اقتصادی و اجتماعی علاوه بر تقویت، افزایش می‌دهد و در روابط آینده کشور تأثیر بسزایی ایجاد می‌کند.

بامری اذعان کرد: بیش از سه هزار نفر در ۱۵۷ شعبه اخذ رأی در بخش‌های اجرایی و نظارتی، اعضای صندوق‌های رأی، نماینده داوطلب‌ها و نیروهای نظامی و بازرسی در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا امسال در شهرستان چابهار فعالیت می‌کنند.

وی گفت: نقش آفرینی امسال ملت ما بدون شک ضربه سهمگینی بر پیکره استکبار جهانی و هم پیمانانش با وجود تحولات منطقه می‌زند و ما به اهداف والای مان نزدیک تر خواهد کرد.

انتخابات مهمترین شاخصه مردم سالاری در ایران است

مولوی محمد علی جهانگیری امام جمعه اهل سنت بزمان در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: مهمترین شاخصه مردم سالاری در ایران، این است که مبتنی بر دین اسلام و قرار گرفتن مردم در چارچوب آموزه‌های اسلام با وحدت و مشارکت گسترده، همواره انتخاباتی پرشور را برگزار می‌کند.

وی اظهار کرد: همین عوامل باعث تحکیم اقتدار ملی با وجود همه کارشکنی‌های دشمنانی است که سعی می‌کنند با ایجاد اختلافات قومی و مذهبی به ما ضربه بزنند.

امام جمعه اهل سنت بزمان اذعان کرد: یکی از نتایج تفرقه بین شیعه و سنی، کاهش مشارکت مردم در عرصه‌های مهمی نظیر انتخابات است اما این افکار پوچ دشمن دیگر رنگی ندارد و در تخریب کردن ملت ایران ناتوان شده‌اند.

وی تاکید کرد: ندای وحدت ما در کنار مشارکت بالای انتخابات یک قدرت فرا منطقه‌ای به شمار می‌رود که باعث تضعیف سایه شوم دشمن بر سر مسلمانان و همه آزادی خواهان است.

پایتخت وحدت ایران اسلامی آماده خلق حماسه ای دیگر

حضور پر شور مردم در انتخابات موجب اقتدار و سربلندی کشور می‌شود

عباس داودی معاون فرماندار شهرستان نیکشهر در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: برای داشتن اشتغال و اقتصاد پایدار، تولید و توسعه باید گام‌های بزرگی در کشور برداشته شود، که حضور و مشارکت بالای مردم در انتخابات یکی از این اقدامات است.

وی افزود: زمانی می‌توانیم با توجه کردن به ظرفیت‌ها و توانایی‌ها موفق شویم که خودمان برای آینده و سرنوشتمان تصمیم بگیریم.

داودی تصریح کرد: انتخابات مظهر، امانت، خواسته و حق ملت بزرگ ایران است و مهمترین اقدام ما برای اقتدار و سرنوشت کشور حضور در این عرصه است.

وی اضافه کرد: اهمیت این مسئله به اندازه‌ای است که حتی یک رأی هم در سرنوشت کشور مهم و قابل ارزش است و تکلیف ما پاسداری از امانت مردم، شفاف سازی، تسهیل در مقدمات انتخابات و فرصت دادن به مردم برای نشان دادن اراده شأن به آن شکلی که خواسته آنها است.

معاون فرماندار نیکشهر بیان کرد: مردم سالاری دینی یعنی اجازه بدهیم مردم با آگاهی و بینش خودشان انتخاب کنند و از مهندسی کردن فکر و انتخاب مردم توسط برخی افراد سودجو و منفعت طلب جلوگیری کنیم.

وی تاکید کرد: همه مدیران دستگاه‌های اداری و اجرایی شهرستان نیکشهر باید با تمام امکانات نرم افزاری و سخت افزاری خود در خدمت سیستم انتخابات باشند.

داودی اشاره کرد: انتظار داریم با ۱۰۰ درصد مشارکت مردم در کنار همه امکانات و شرایط شاهد سند افتخار ملی را بار دیگر خلق کنیم.

معاون فرماندار نیکشهر اذعان کرد: آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به مردم با همکاری علما و همه ظرفیت‌های موجود باید در دستور کار باشد و با بی طرفی در خدمت انقلاب باشیم.

ضعف‌ها و ناکارآمدی‌ها از طریق نیامدن پای صندوق‌های رأی و بازی در پازل دشمن حل نمی‌شود

مولوی عبدالواحد بامری امام جمعه اهل سنت محمدان ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: ملت بزرگ و فهیم ایران امسال هم در انتخابات حماسه‌ای بی نظیر را خلق می‌کنند تا همواره ثابت کنند از انقلاب و حاکمیتی که تشکیل دادند راضی هستند.

وی افزود: امروز ما مشکلات زیادی در زمینه اقتصادی و معیشت مردم داریم اما این مسئله دلیلی نمی‌شود که نسبت به آینده و سرنوشت خودمان بی تفاوت باشیم و اجازه دهیم دیگران برای ما تصمیم گیری کنند.

وی تصریح کرد: هر چه مشارکت در انتخابات امسال بیشتر باشد میزان رضایت مندی و مقبولیت از انقلاب را نشان می‌دهد و این حضور و مشارکت بالای مردم در مدیریت و اداره کشور توسط کارگزاران تأثیرگذار است.

امام جمعه اهل سنت محمدان ایرانشهر بیان کرد: وجود برخی ضعف‌ها و ناکارآمدی‌ها از طریق نیامدن پای صندوق‌ها و بازی در پازل دشمن حل نمی‌شود، بلکه اتفاقاً با اعتماد به نظام سیاسی، حضور و مشارکت در صحنه انتخابات، ضمن تأیید جمهوری اسلامی می‌توان بر ضعف‌ها غلبه کرد.

وی اضافه کرد: هر گامی که مردم در روز انتخابات برای اقتدار نظام بر می‌دارند بدون شک بر ثبات قدرت دنیای اسلام اضافه خواهد شد و دشمنان ما را تضعیف می‌کند.

پایتخت وحدت ایران اسلامی آماده خلق حماسه ای دیگر

انتخاب فرد اصلح یعنی رأی دوباره به جمهوری اسلامی

علی شعبانی معاون استاندار و فرماندار ویژه ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: حضور پرشور مردم در انتخابات امسال یعنی گرامی داشتن تلاش‌های همه رزمندگان، شهدا و فرزندان بی نظیر این مرز و بوم که برای آزادی و سربلندی کشور با تمام توان جنگیدند و پیروزی را به ارمغان آورند.

وی افزود: انتخابات امسال در ماه خرداد است ماهی که حماسه فراموش نشدنی فتح خرمشهر از دست اجانب و بیگانگان است و روز تبلور وعده خدا برای پیروزی حق بر باطل است که بارزترین نماد این مطلب بیان تاریخی امام راحل (ره) یعنی خرمشهر را خدا آزاد کرد، است.

وی تصریح کرد: قطعاً ملت بزرگ ایران همچون دلاور مردان در خرمشهر حماسه بیاد ماندنی با رای‌ها خود خلق می‌کنند تا برگ زرینی در تاریخ شکوهمند جمهوری اسلامی ثبت و ضبط شود.

فرماندار ویژه ایرانشهر گفت: انتخاب یک فرد اصلح توسط مردم یعنی رأی دوباره به جمهوری اسلامی که سال ۵۸ با ۹۸ درصد رقم خورد و این برای آینده سرزمین پر افتخار ایران با اهمیت است.

شعبانی تصریح کرد: رسانه‌های معاند رأی مردم را بی اثر بیان می‌کنند تا مانع حضور و مشارکت بالا شوند اما غافل از اینکه مردم آگاه و با بصیرت هستند و هرگز فریب یاوه گویی آنها را نخواهند خورد.

وی تاکید کرد: انگشتی که روز ۲۸ خرداد ماه رنگی می‌شود سیل خروشانی بر همه برنامه‌ها و توطئه شوم دشمنان قسم خورده انقلاب و نظام اسلامی است که برگرفته از نهضت خون شهدا و یادگاری تاریخی از امام راحل (ره) برای داشتن استقلال و آزادی است.

وی تاکید کرد: ۱۴۱ شعبه اخذ رأی در شهرستان ایرانشهر برای انتخابات پیش رو آماده شده است که ۹۸ شعبه ثابت و ۴۳ شعبه آن سیار است که از این تعداد ۶۸ شعبه شهری و ۷۴ شعبه روستایی است.

شعبانی گفت: انتخابات پیش رو عزت و آبروی ملی و اسلامی ما در عرصه بین المللی و در برابر دشمنان قسم خورده انقلاب است و هیچکس حق سهل انگاری و تعللی در هر لحظه و شرایط را ندارد.

وی اشاره کرد: باید تمام امکانات سخت افزاری و نرم افزاری برگزاری انتخابات تأمین شود تا در روند اجرای آن هیچ مشکلی نداشته باشیم.

نظر شما