شناسهٔ خبر: 47821758 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

رئیسی :کارت اعتباری معیشت برای نیمی از مردم از آبان امسال

خبرگزاری ایرنا

نامزد سیزدهیمن دوره انتخابات ریاست جمهوری وعده داد که از آبان ۱۴۰۰ برای خانوارهای ۵ دهک اول کارت اعتباری معیشت صادر می‌شود.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام ابراهیم رئیسی افزود: به ازای هر یک از اعضای خانوار در سه دهک اول ۲۰۰ هزار تومان و دو دهک بعدی ۱۵۰ هزار تومان اعتبار ماهیانه تخصیص می‌یابد.

وی در ادامه گفت: اعتبار معیشت، قرض الحسنه با کارمزد ۲% است و بازپرداخت آن زمانی است که خانوار درآمد کافی برای پرداخت اقساط را داشته باشد. این اعتبار برای خانوارهایی که توانایی بازپرداخت اقساط را نداشته باشند، بلاعوض خواهد بود. 

رئیسی خاطر نشان کرد: همه با کارت های نقدی بانکی کار کرده‌ایم، با کارت نقدی شما می‌توانید به اندازه موجودی حساب بانکی خود خرید کنید. با کارت اعتباری شما بدون داشتن پول به اندازه‌ای که اعتبار دارید، خرید کرده و پولش را بعدا پرداخت می‌کنید.

وی یادآور شد: تا کنون کارت های اعتباری در ایران در سطح بسیار محدودی صادر شده‌اند، با این طرح ۵۰ درصد از خانوارها صاحب کارت اعتباری می‌شوند. 

رئیسی افزود: از آذر ماه امسال، مدیریت زنجیره تامین کالاهای اساسی نیز اجرایی شده و نیازهای مردم با اطمینان و قیمت مناسب تامین خواهد شد.

وی گفت: با یارانه‌هایی که هم کنون خانوارها دریافت می‌کنند، کارت اعتباری که امکان خرید را فراهم می‌کند و مدیریت زنجیره تامین کالاهای اساسی که قیمت و موجودی کالا در بازار را کنترل می‌کند، «حداقل معیشت برای همه ایرانیان» فراهم خواهد شد.

 

نظر شما