شناسهٔ خبر: 47821743 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

شاهرود در انتخابات جمعه سه هزار و ۵۰۰ رای اولی دارد

فرماندار شاهرود با بیان اینکه این شهرستان ۱۶۰ هزار نفر واجد شرایط رأی دادن دارد، گفت: از این تعداد سه هزار و ۵۰۰ نفر رأی اولی هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، ابوطالب جلالی فرماندار شاهرود با اشاره به افزایش تعداد صندوق‌های رأی شهرستان شاهرود در انتخابات ۱۴۰۰ افزود: در این دوره از انتخابات ۲۳۸ صندوق در سطح شهرستان آرای شهروندان را دریافت می‌کنند که از این تعداد ۱۹۳ صندوق ثابت و ۴۵ شعبه سیار است.

او اضافه کرد: پنج شعبه ویژه انتخابات ریاست جمهوری و ۱۵ شعبه نیز ویژه خواهران است.

فرماندار شاهرود با بیان اینکه بیش از ۶ هزار نفر در برگزاری انتخابات در شهرستان شاهرود همکاری می‌کنند، اظهار داشت: عوامل اجرایی، اعضای هیأت‌های نظارت شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی، اعضای هیأت بازرسی، نمایندگان فرماندار و نیرو‌های نظامی و انتظامی از جمله این افراد هستند.

معاون استاندار سمنان با تأکید بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برای حفظ سلامت مردم در شعبه‌های اخذ رأی، یادآور شد: گرچه مردم به رعایت این شیوه نامه‌ها مقید هستند، اما بر رعایت فاصله اجتماعی نظارت جدی می‌شود و امکانات بهداشتی از جمله ماسک و مواد ضدعفونی کننده نیز برای شعبه‌ها تأمین شده است.

جلالی به نام نویسی ۸۱۶ داوطلب شورا‌های اسلامی شهر‌ها و روستا‌های شهرستان شاهرود اشاره کرد و ابراز داشت: این آمار در مقایسه با دوره قبل ۹.۱ درصد افزایش یافته است.

او درخصوص آمار نامزد‌های شورای شهر شاهرود نیز گفت: تاکنون با انصراف ۱۱ تن از نامزد‌های شورای شهر شاهرود، تعداد این افراد از ۱۱۶ به ۱۰۵ نفر کاهش یافته است.

برای برگزاری ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر در شهرستان شاهرود ۲۰۵ تن نامزد هستند که از این تعداد ۱۳۴ تن در شهر شاهرود، ۱۵ تن در بیارجمند، ۱۵ تن در بسطام، ۱۶ تن در مجن، ۹ تن در کلاته خیج و ۱۶ تن نیز در شهر رویان داوطلب شده‌اند.

همچنین در روستا‌های این شهرستان نیز ۹۳ تن در بخش مرکزی، بیارجمند و بسطام خود را در معرض انتخاب مردم گذاشته اند.

انتهای پیام/ح

نظر شما