شناسهٔ خبر: 47821644 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

روشنگری ائمه جماعات مساجد در شورآفرینی انتخاباتی

کرج - ایرنا - مساجد و ائمه جماعات به عنوان پایگاهی مهم در روشنگری در تمام ادوار تاریخی ایران خوش درخشیده اند و اکنون در این برهه تاریخی حساس ایران اسلامی نیز نقش خود را به خوبی ایفا کرده اند.

صاحب‌خبر -

امام خمینی (ره) به عنوان بنیانگذار نظامی که بر پایه ایمان به خدای یکتا پایه گذاری شده است همواره مساجد را سنگری برای محافظت از کیان و ارزش‌های اسلامی و انسانی معرفی می‌کردند.

منزلت مسجد به عنوان یک نهاد فرهنگی، دینی و اجتماعی بر کسی پوشیده نیست؛این مکان از صدر اسلام تا کنون با برخورداری از کارکردهای گوناگون موجبات توسعه فرهنگ و تمدن اسلامی را مهیا ساخته است.

بر همین اساس در صورتی که نقش مسجد و به خصوص امام جماعت مسجد به عنوان محور فعالیت‌های مسجد مورد بازشناسی قرار بگیرد، می‌توان موجبات غنای فرهنگ اسلامی را در ابعاد مختلف دینی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی فراهم کرد.

این مکان با محوریت امام جماعت مسجد می‌تواند در بعد اجتماعی به عنوان بستری مؤثر برای وحدت اجتماعی، رفع مشکلات مالی مساکین، تحکیم بنیان خانواده و حل مشکلات فرهنگی محلات نقش ایفا کند.

تردیدی نیست که اهالی مساجد، این فعالان مخلص هسته‌های مقاومت فرهنگی، خواص نظام، گروه برگزیده و بهترین‌های جامعه‌ی اسلامی محسوب می‌شوند و البته، نقش محوری «مسجد» و «امام جماعت»، مانند همیشه در برگزاری پرشور و گسترده‌ی انتخابات و برگزیده شدن رییس‌جمهوری ولایت‌مدار، دشمن‌ستیز، پاکدست، معتقد به مبانی و ارزش‌های انقلاب، توانمند در اصلاح ساختار رنجور اقتصاد کشور با بهره‌برداری صحیح از فرصت‌ها و ظرفیت‌های داخل کشور، دارای انگیزه در امر ولایی بهبود وضعیت معیشت محرومین و دارای برنامه برای تولید شغل مولد و مانا، بسیار تعیین‌کننده  و سرنوشت‌ساز است.

به‌شکل طبیعی، مشی و منش پدرانه و حکیمانه‌ی امام جماعت، اقتضای آن را دارد که ضمن بهره‌مند کردن مؤمنین از نظرات صریح مشورتی خود، اجازه‌ی استفاده‌ی سطحی از مساجد را که صندوق ذخیره‌ی نظام اسلامی محسوب می‌شوند، به احدی ندهند .

همکاری مساجد برای استقرار صندوق‌های رای، با وجود همه مشکلات پیرامونی و طبیعی افتخارآمیز است و حق این است که مساجد پایگاه اصلی استقرار صندوق های اخذ رای باشند و همچون سال‌های آغازین انقلاب، تکلیف شرعی و انقلابی امت حزب الله در مقدس‌ترین مکان ادا شود و این مهم تدبیر و اعمال مدیریت ائمه‌ی جماعات را می‌طلبد.

ائمه جماعات و روحانیون همواره در تمام برهه های تاریخی انقلاب اسلامی همگام و همقدم با مردم ولایتمدار در صحنه حاضر شده اند و مردم را برای حضور در عرصه های مختلف سازندگی و بالندگی انقلاب  اسلامی تشویق و تهییج کرده اند.

نقش تاثیرگذار و سازنده روحانیون آنجا بارز و نمود پیدا می کند که حضوری چشمگیر در عرصه های دفاعی در دوران دفاع مقدس و دفاع از حرم اهل بیت (ع) داشته اند و صدها تن از آنان در این راه خون پاک خود را تقدیم انقلاب و امامشان کرده اند.

این بار روحانیون و ائمه جماعات از سنگر مساجد و به صورت جهادی مردم را تشویق می کنند تا برای کوری چشم دشمنان داخلی و خارجی و کوتاه شدن دست آنان از کشور همچون همیشه پرشور به پای صندوق های رای بیایند.

اهمیت انتخابات ایران از دیدگاه دشمنان

امام جماعت مسجد امام حسین (ع) شهرک بهارستان می گوید: در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا قرار داریم و این در حالی است که این انتخابات یک تفاوت فاحشی با دیگر انتخابات ها دارد.

حجت الاسلام والمسلمین سید عباس مسعودی با بیان اینکه این انتخابات هم از جهت بین المللی و هم از جهت داخلی با دیگر انتخابات های ما تفاوت دارد، افزود: ۴۳ سال از انقلاب شکوهمند اسلامی گذشته و میانگین هر سال یک انتخابات برگزار کردیم و هر سال هم قبل از انتخابات دشمنان بر طبل عدم حضور مردم در انتخابات زده اند و سعی کرده اند مردم را به این سمت و سویی ببرند که در انتخابات شرکت نکنند.

وی اظهار داشت: این تلاش دشمن در فعالیت آن ها و همبستگی آن ها مثل منافقین با کشوری مثل عربستان سعودی و دیگر افرادی که با نظام اسلامی ایران دشمنی و عناد دارند نشان می دهد که مبحث انتخابات یک مبحث بسیار مهمی از دیدگاه دشمنان اسلام است.

وی گفت: نگاه آن ها به این است که مردم ایران تا چه حد و اندازه نسبت به این امر بسیار مهم در خودشان احساس مسوولیت خواهند کرد و روز جمعه ۲۸ خرداد پای صندوق های رای حاضر خواهند شد.

مسعودی ادامه داد: انتخابات امسال به این دلیل از اهمیت خاصی برخوردار است که تمام دشمن در مقابل نظام اسلامی با همکاری آمریکا، صهیونیست و دیگر کشورهای مرتجع و عقب افتاده که اهل عصر حجر هستند در یک سمت و سو قرار گرفته اند و تمام این ها دست به دست هم داده اند که نگذارند مردم ایران در انتخابات شرکت کنند.

وی اضافه کرد: بهانه های گوناگون را خودشان ایجاد می کنند و صحبت های زیادی و تهمت های زیادی به نظام و مسایل فرهنگی و اقتصادی کشور می زنند که بعضی ها هم متاسفانه دردرون به این مسایل دامن میزنند که اگر یک نفر این ها را تحلیل کند دشمنان به حد و اندازه زیادی از حضور مردم در صحنه در وحشت هستند و این حضور مردم است که تعیین کننده نظام و انقلاب است.

انتخابات به زیبایی برگزار می شود

امام جماعت مسجد امام حسین (ع) شهرک بهارستان گفت: انتخابات برگزار می شود و چقدر زیباست که این انتخابات با شکوه و پرحضور برگزار شود؛ تعداد آرایی که در صندوق های رای ریخته می شود باید بالا باشد تا رییس جمهور آینده کشور ما بتواند هم در بعد سیاسی و هم داخلی مقتدرانه تلاش کند.

وی ادامه داد: در بعد سیاسی کشور ما دارای یک اقتدار خاصی است که این اقتدار را رییس جمهور می تواند مضاعف کند و با این اقتدار است که در دنیا به عنوان یک کشور مقتدری که در مقابل تمام ظلم و استکبار ایستاده، معرفی می کند و این اقتدار ما را در باب حمایت از مقاومت در سراسر دنیا حمایت می کند و جریان مقاومت را تقویت می کند.

مسعودی اضافه کرد: قدرتی مثل اسراییل که ۶ روز اعراب را به گوشه ای راند امروز به واسطه جریان مقاومت نمی تواند حتی ۱۲ روز در مقابل یک گروه کوچک از مقاومت ایستادگی کند که تمام این ها نشان از جایگاه ایران اسلامی دارد که امروز مورد هجمه دشمن است.

وی بیان داشت: ملت ایران ملتی هم در باب پشتیبانی از نظام مقدس جمهوری اسلامی و هم در بحث بصیرت و ولایتمداری نشان دادند که همیشه نقشه دشمن را نقش برآب کرده اند.

هر رای تیری بر قلب دشمن

مسعودی با بیان اینکه در ۲۸ خرداد امسال هم مردم حضوری پرشور را رقم خواهند زد، گفت: مردم بر این باور هستند که هر رای که در صندوق انتخابات ریخته شود تیری بر قلب دشمن است که اگر این تیر با هدف بصیرت دنبال شود اثرگذاری آن بر قلب دشمن بیشتر خواهد بود و پشت دشمن را به خاک خواهد مالید.

وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب فرمودند «امروز آنچه که باید بیشتر از همه چیز مد نظر رییس جمهور آینده کشور ما قرار بگیرد در بعد داخلی اقتصاد و معیشت مردم است و سفره مردم را باید پر کرد؛ امروز مردم نیازمند به این مسایل هستند و مقدمه رنگین کردن سفره مردم هم ایجاد اشتغال است».

وی با اشاره به اینکه جوان تحصیل کرده نباید دغدغه شغل داشته باشد، خاطرنشان کرد: مردم باید جیب شان پر باشد تا بتوانند با خیال راحت در این کشور قدم بزنند؛ کشوری که از همه چیز مثل جوانان پویا و دانشمند برخوردار است که دشمن این پیشرفت ها را نمی تواند ببیند و سعی می کند این انقلاب را ناکارآمد نشان دهد.

امام جماعت مسجد امام حسین (ع) گفت: ما باید هوشیار و بیدار باشیم و به همه دنیا ثابت کنیم که مردم ما بسیار فهیم و بصیر هستند و درد کشور خود را می دانند و به عنوان یک کشور مستقل در دنیا مطرح هستند.

وی افزود: مردم کشور ما باید با حضورشان با سیاست های کلی نظام همراه باشند و رییس جمهور آینده نیز در باب معیشت مردم حتما قدم های خوبی بردارد و طراحی و برنامه ریزی کند و ایجاد اشتغال را سرلوحه کار خودش قرار دهد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه در همسایگی ۱۵ کشور جهان هستیم که نیاز به داشته ها و صنعت ما دارند و ما از این ارتباط می توانیم استفاده و اقتصاد کشور را رونق ببخشیم و رییس جمهور آینده باید در این زمینه مجاهدانه کار کند ولی اگر بخواهد به عنوان یک کارمند صبح بیاید غروب برود فایده ندارد و هیات دولت آینده باید جهادی تلاش کنند تا مردم بصیر ایران به حدی که لیاقت دارند برسند.

شهر موفق با شوراهای موفق

مسعودی در خصوص اهمیت انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز گفت: پارلمان شهری از اهمیت خاصی برخوردار است و اگر بخواهیم رشد محسوسی در شهر داشته باشیم باید در انتخابات پارلمان شهر و اعضای آن دقت لازم داشته باشیم و با بصیرت انتخاب کنیم.

وی افزود: اگر پارلمان شهری افرادی با تحصیلات مرتبط با وظایفشان در شورای شهر باشند و افرادی باشند که کرسی هایی شورای شهر در عرصه های مختلف را با توجه به مدارک و مدارج تحصیلی خودشان پیگیری کنند حتما در آینده شهری موفق خواهیم داشت.

وی اظهار داشت: کسانی که می توانند مبلمان شهری ما را خوب تعریف کنند و شهری پویا و فعال بدون گره های خاص داشته باشند این افراد توسط ما انتخاب می شوند و اگر هوشیار باشیم افراد توانمند و جوانان جهادی را انتخاب کنیم تا خستگی ناپذیر کار کنند و تابع نظام و ولایت و غمخوار مردم باشند در این صورت شهری پویا و فعال خواهیم داشت که سراسر آن جایگاه زندگی پرنشاط برای مردم باشد.

وی تاکید کرد: برای شوراهای شهر و روستا از جوانان پویا و فعال استفاده شود ولی در کنار از تجربیات افراد موفق دوره های گذشته استفاده شود.

سربلندی کشور با یک انتخاب درست

امام جماعت مسجد امام حسین (ع) حیدرآباد کرج نیز انتخابات را نماد قدرت همبستگی و وحدت مردم دانست و گفت: با انتخابات سرنوشت کشور برای به ظاهر ۴ سال ولی در حقیقت شاید برای ده ها سال مشخص می شود.

حجت الاسلام و المسلمین محمد مهدی محمدی افزود: یک انتخاب خوب برای ما عزت، افتخار، سربلندی، پیشرفت و رشد را به ارمغان می آورد و یک انتخاب نادرست می تواند سرافکندگی و عقب ماندگی و وابستگی و مستعمره شدن را برای کشور به دنبال داشته باشد.

وی اظهار داشت:‌ انتخابات فضایی است که می تواند برای سعادت یک ملت یا در مقابل برای شقاوت یک ملت موثر باشد.

وی با اشاره به ابعاد داخلی و بین المللی انتخابات، گفت: یک انتخاب صحیح می تواند بسیاری از مشکلات کشور را که عمده اش برآمده از مدیریت ناصحیح است را حل کند زیرا شاهد بودیم که در دوره های گذشته با مشکلات جدی مواجه بودیم که یکسری آن را به تحریم ها گره می زدند در حالیکه طبق بررسی کارشناسان حوزه اقتصاد ۱۷ درصد از مسایل مالی و مشکلات کشور به بحث تحریم ها برمی گردد و مابقی آن به فضای مدیریت کشور بستگی دارد.

محمدی افزود:‌ هر چقدر بتوانیم انتخاب صحیحی را داشته باشیم می توانیم برای فائق آمدن بر مشکلات کشور موفق باشیم.

وی تصریح کرد: در خارج از کشور هم موقعی که به یک حضور حداکثری برسیم باعث می شود که پایه های اقتدار کشور را محکم کنیم و موقعی که آمدیم یک فرد مورد مطالعه با آرمان های انقلاب که برایش خون هزاران هزار جوان ریخته شده و فردی در تراز انقلاب انتخاب کردیم به طور قطع برای دوستان در سطح بین المللی و مستضعفین و مظلومان جهان مایه امید و دلگرمی خواهیم بود.

وی گفت: این انتخاب خوب باعث اتکای مظلومان عالم به کشوری می شود که امام (ره) فرمودند «ما قیام کردیم تا به داد تمام  مستضعفان جهان برسیم».

امام جماعت مسجد امام حسین (ع) یک انتخاب صحیح را موجب اتکا و دلگرمی مردمان و مستصعفان عالم دانست و افزود: این انتخاب صحیح از طرف دیگر مایه یاس و ناامیدی دشمنانی که قسم خورده ما هستند می شود.

رییس جمهور آینده درد کشیده از بطن جامعه باشد

وی با اشاره به اینکه زمانی که خوب نگاه می شود انتخابات اثرات عمیقی را در فعل حال و آینده کشور دارد، تصریح کرد: رییس جمهور منتخب بابید چند ویژگی جدی داشته باشد که یکی اینکه باید درد کشیده باشد و از متن مردم باشد و درد مردم را بفهمد و بداند نداری یعنی چی و بداند با مشکلات دست و پنجه نرم کردن یعنی چی؟

رییس جمهور باید امتحان خودش را پس داده باشد و امروز زمان زمان آزمون و خطا ن یست و ۴۳ سال در حال عقبه انقلاب اسلامی است باید به کسی اعتماد کنیم که امتحان خودش را پس داده در عرصه های مختلف خودش را نشان  د اده باشد.

وی گفت: این فرد منتتخب باید دست پاک باشد و اطرافیان خوبی را داشته باشد و کارنامه و برنامه مناسبی را داشته باشد و باید برنامه عملیاتی کف میدانی داشته باشد زیرا اگر کسی بگوید مشکل اشتغال را حل می کند ولی برنامه ای نداشته باشد دیگر به درد کشور ما نمی خورد زیرا شعار دادن کار آسانی  است.

وی افزود: اگر کسی بگوید مشکل ازدواج جوانان را حل می کند ولی طرح عملیاتی روی زمین و میدانی نداشته باشد به درد نمی خورد و باید طرح و برنامه ای داشته باشد که متناسب با فضای فعلی کشور باشد وگرنه شعار خیلی کارآمد نیست.

محمدی بیان داشت: یکی از مواردی که مردم باید به آن توجه باشند این است که کسانی که فرافکنی می کنند افرادی نیستند که قابل اعتماد باشند و افرادی که سعی می کنند از مسیر مناظره ها خارج شوند معلوم است که برنامه ندارند و نمی توان سکان کشور را به او سپرد.

وی در ادامه به اهمیت انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا نیز اشاره کرد و گفت: پارلمان شهری و مجلس شهری خیلی دارای جایگاه بالایی است به این دلیل که اعتبارات یک شهر در شورای شهر بسته می شود که اعتباراتی است که یک زمانی از همه بودجه ای که در طول سال به استانداری ها می دهند بودجه شهری از این ها بیشتر است.

وی یادآور شد: شورای شهر باید تعامل بین دستگاه ها و ارگان ها و نهادها را برای ساختن یک شهری متناسب با مردم و شان مردم همراه کند و در کنار همدیگر قرار بدهد و افرادی باید به این عرصه بیایند که به مسایل مدیریت شهری به معنای عمومی آشنا باشد لذا نیازمند شورای شهری بسیار قوی قدرتمند و برآمده از متن مردم هستیم.

محمدی با بیان اینکه یکی از مشکلات جدی در کرج این است که بیشتر مدیران مدیریت های بومی نیستند و مدیریت پروازی است، گفت: نباید در حوزه شواری شهر اجازه این کار را ندهیم و از دیگر شهرها و استان ها نباید برای استان و شهرمان تصمیم بگیرند.

وی افزود: ‌تعداد شرکت کننده های شورای شهرها فراوان است که در شهری مثل کرج بیش از ۴۰۰ نفر شرکت کننده هست که نمی توان تمام آن ها را شناخت که در این فضا باید به لیست هایی اعتماد کرد که با فضای دلسوزی به شهر و بدون سهم خواهی لیست بسته شده و برای حل مشکلات این شهر لیست بسته شده به این لیست ها اعتماد کرد و به افرادی مناسب رسیدتا برای شهر اعتبار باشند و مشکلات عقب ماندگی کرج که حق ش این نیست قدمی بردارند.

تاثیر تبلیغ چهره به چهره ائمه جماعات در حضور حداکثری

امام جماعت مسجد حضرت ابوالفضل (ع) اکبرآباد کرج نیز گفت: حضور حداکثری در انتخابات در این برهه بسیار مهم است زیرا همانطوری که مقام معظم رهبری در خصوص نقش مساجد و ائمه جماعات فرمودند، به همین خاطر مردم باید به خصوص مساجد فعالیت خودشان را مضاعف کنند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا معینی افزود: ائمه جماعات، هیات امنای مساجد و بسیج محلات باید فعالیت خودشان را در رابطه با حضور حداکثری مردم زیاد کرده تا مشارکت زیاد شود.

وی اظهار داشت: این انتخابات چه شوراهای اسلامی شهر و روستا و چه ریاست جمهوری در ابعاد سیاست خارجی و هم داخلی بسیار مهم است زیرا دشمنان اسلام، نظام و به خصوص شیعه درصدد هستند ضربه خودشان را از راه انتخابات به کشور بزنند که حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای این آرزوی آن ها را بر دلشان خواهد گذاشت.

وی با بیان اینکه آن ها منتظر هستند که مردم پای صندوق های رای نیایند، گفت: به همین دلیل نقش ائمه جماعات نقش بسیار اساسی است که باید ائمه جماعات حضور در بین مردم داشته باشند زیرا تبلیغ چهره به چهره بسیار موثر است و برنامه هایی که در مساجد دارند بسیار اثرگذار است.

وی بصیرت افزایی نسبت به افرادی که حضور در انتخابات دارند را از طریق ائمه جماعات بسیار مهم دانست و افزود: ائمه جماعات در خصوص حضور قشر خاکستری که وضعیت خودشان را مشخص نکرده اند و سردرگم هستند نیز بسیار حائز اهمیت است.

معینی بیان داشت: رییس جمهور آینده از دید ما باید اول متعهد و متخصص باشد و باید کاربلد و کارآمد باشد و در رابطه با معیشت مردم و اقتصاد و فرهنگ کارآمد باشد تا در آینده شرمنده مردم که یکی از دلایلی که باعث ابراز عدم حضورشان در انتخابات که همان اصل معیشت می باشد، نشود.

وی گفت: مردم سختی زیادی در بعد اقتصادی می کشند و باید رییس جمهور کارآمد باشد و دارای مدیریت عالی باشد تا کشور را مدیریت و به سمت و سویی ببرد تا مردمی که دلسرد شده اند را دلگرم کند و جذب کند.

امام جماعت مسجد حضرت ابوالفضل (ع) افزود: رییس جمهور باید حامی انقلاب باشند و همانطور که از اول انقلاب تاکنون مردم حضور حداکثری داشته و حافظ و حامی و پشتیبان نظام و انقلاب بوده اند حضور داشته باشند.

وی اضافه کرد: رییس جمهور باید خصوصیتی داشته باشد که حداقل بتواند مردم را جذب کند و آنانی  که طرفدار انقلاب هستند به این طرفداری باقی بمانند.

حضور حداکثری در انتخابات عاملی بر اقتدار و امنیت ایران

رییس ستاد رسیدگی به امور مساجد استان البرز گفت: حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای عاملی مهم بر اقتدار و امنیت ایران اسلامی در بعد داخلی و بین المللی می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین ابوالفضل مرادی با بیان اینکه کشور ما کشور جمهوری اسلامی است، افزود: این جمهور زمانیکه با نظام همراه باشد، امنیت داخلی، امنیت منطقه ای و امنیت بین المللی را برای ما به ارمغان می آورد.

وی اظهار داشت: زمانیکه اقتدار ایران به کشورهای دیگر ثابت شود، هر کدام از این کشورها بخواهند در کشور ما سرمایه گذاری کنند با اعتماد کامل اینکار را انجام می دهند ولی اگر حضور حداکثری نباشد و اقتدار ایران در جهان ثابت نشود به کشورهای دیگر القا می شود که رییس جمهوری که از صندوق های رای بیرون بیاید رییس جمهوری ضعیف بوده و دولتی ضعیف خواهد داشت که در اینصورت دیگر انگیزه سرمایه گذاری با این دولت را پیدا نمی کنند.

مرادی با بیان اینکه این موضوع ضعف بزرگی برای کشور خواهد بود، گفت: رییس جمهور آینده باید بتواند در عرصه بین الملل از منافع نظام دفاع کند در عین حال اینکه با کشورهای دیگر تعاملی با تعادل را برقرار کند. 

وی افزود: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند ایران می تواند با تمام کشورها غیر از اسراییل تعامل داشته باشد اما نباید منافع ملت را هدر بدهد که این تعامل باید با حفظ نظام و اقتدار با مذاکرات به وجود بیاید.

مرادی با اشاره به اینکه بسیاری از مردم به دلیل شرایط موجود به خصوص وضعیت معیشتی و اقتصادی می گویند رای نمی دهند، تصریح کرد: مردم از این موضوع غفلت می کنند که حضور حداکثری تامین کننده امنیت و اقتدار نظام اسلامی است و باید بدانند به چه کسی رای بدهند تا دولت را کارآمد کند.

وی همچنین به نقش ائمه جماعات مساجد در شورآفرینی و تشویق مردم به حضور حداکثری در پای صندوق های رای اشاره کرد و گفت: مساجد پایگاهی برای دفاع ازانقلاب و اسلام هستند و لذا مساجد نقش کلیدی در اینکه مردم را در حمایت از اسلام و سیاست های انقلاب و نظام بسیج کنند، دارند.

رییس ستاد رسیدگی به امور مساجد استان البرز با بیان اینکه بخش زیادی از ائمه جماعات  مساجد یک مرکز و سنگری برای حفظ انقلاب هستند، افزود: ائمه جماعات باید نقش کلیدی در این دوره از انتخابات برای تشویق مردم جهت حضور در انتخابات داشته اند.

وی در خصوص اهمیت انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز بیان داشت: اگر تاثیر انتخابات شوراها بر زندگی مردم از انتخابات ریاست جمهوری بیشتر نباشد، کمتر هم نیست.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری یک بحث کاملا اجتماعی است، اظهار داشت: مدیریت شهری به ارتقای سطح زندگی شهروندان معطوف است و مستقل از مباحث سیاسی است.

مرادی گفت: مدیریت شهر دست شورای شهر و شهردارانی است که توسط این شوراها انتخاب می شوند و زمانیکه بودجه چند ۱۰ هزار میلیارد تومانی به این شورا و شهرداری برای مدیریت شهر تزریق می شود نباید از این موضوع وانتخابات آن غفلت کرد.

انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا  روز جمعه ۲۸ خردادماه جاری برگزار می شود.

نظر شما