شناسهٔ خبر: 47821611 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

باوجود صعود در انتخابی جام جهانی؛

سرمربی تیم ملی فوتبال سوریه از سمتش استعفا کرد

سرمربی تیم ملی فوتبال سوریه به دلیل مشکلات مالی و اختلافاتی که با مدیران فدراسیون این کشور داشت، از سمت خود استعفا کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتبال سوریه از جمله تیم‌هایی بود که در مسابقات انتخابی جام جهانی عملکرد چشمگیری داشت و موفق شد با کسب ۲۱ امتیاز و به عنوان صدرنشین گروه A به مرحله نهایی این رقابت‌ها صعود کند اما اوضاع داخلی در تیم ملی این کشور چندان مناسب نیست.

اختلافات «نبیل معلول» سرمربی سوریه با فدراسیون فوتبال این کشور و مشکلات مالی در نهایت باعث شد تا معلول روز گذشته به صورت رسمی از هدایت سوریه استعفا بدهد.

معلول با تایید خبر استعفایش از هدایت سوریه در یک مصاحبه تلویزیونی گفت: صبح روز چهارشنبه استعفایم را با احترام تقدیم فدراسیون سوریه کردم. ۱۵ ماه بدون دریافت پول در تیم ملی سوریه کار کردم.

جزئیات استعفای سرمربی تیم ملی سوریه

«نادر داود» دستیار معلول هم در این خصوص گفت: ما از ماه مارس سال ۲۰۲۰ با فدراسیون سوریه برای هدایت تیم ملی سوریه قرارداد بسته‌ایم و تا امروز هیچ حقوقی دریافت نکرده‌ایم. علی رغم آن، ما به کار خود ادامه دادیم و پس از اردوها، راهی دور دوم مقدماتی جام جهانی و جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا شدیم. آنچه که می‌توانم تایید کنم این است که معلول حتی یک دینار هم دریافت نکرده است. او در ۱۸ مارس درخواستی را به رئیس فدراسیون سوریه داد تا بتواند پولش را بگیرد. معلول از چهارم اوریل مربی آزاد بود و می‌توانست سوریه را ترک کند اما به فدراسیون سوریه سه ماه فرصت داد و به کارش ادامه داد در حالی که چیزی تغییر نکرد.

به گفته داود، مشکلات بین فدراسیون ورزش‌های عمومی سوریه و فدراسیون فوتبال این کشور و تاثیر آن بر تیم ملی در استعفای نبیل معلول بی تاثیر نبوده است.

حمله رئیس فدراسیون سوریه به نبیل معلول

«فراس معلا» رئیس فدراسیون فوتبال سوریه هم پیش از استعفای نبیل معلول از وی خواسته بود به دلیل باخت به تیم چین در آخرین دیدار مرحله انتخابی، از سمت خود استعفا کند. معلا در مصاحبه‌ای تلویزیونی گفت: باوجود افت عملکرد تیم ملی سوریه، نبیل معلول از فدراسیون فوتبال درخواست ۴ هزار یورو پاداش کرد. من این درخواست را رد کردم چون طبق قراردادی که داشتیم، معلول بیش از ۸۰ هزار یورو پاداش صعود دریافت خواهد کرد.

رئیس فدراسیون فوتبال سوریه افزود: معلول یا دیگران نمی‌توانند ما را فریب بدهند. سوریه از سه مسابقه برای تضمین صعودش، به یک امتیاز داشت. آیا او می‌تواند بابت برد مقابل مالدیو و گوام پاداش دریافت کند؟ مردم سوریه توسط هیچکس فریب نمی‌خورند. این تیم، تیم کشور است معلول چیز جدید به تیم اضافه نکرده است.

نظر شما