شناسهٔ خبر: 47821586 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

آدم ربایی و اخاذی با وعده مهاجرت به آلمان

مدیر آژانس مسافرتی با تشکیل باند اقدام به کلاهبرداری، اخاذی و آدم‌ربایی افرادی می‌کرد که سودای مهاجرت به کشورهای خارجی داشتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایران، چندی قبل مادر و پسری به دادسرای امور جنایی پایتخت رفتند و از باندی شکایت کردند که آنها را گروگان گرفته و اخاذی کرده بودند.

پسر جوان گفت: با مادرم تصمیم به مهاجرت گرفته بودیم تا اینکه در فضای مجازی با آگهی مهاجرت به آلمان مواجه شدم. چندین بار با میلاد که خودش را مدیر آژانس مسافرتی معرفی کرده بود، تماس گرفتم. چندباری هم به دفتر آژانس رفتیم او از ما مدارک و 300 هزار تومان به عنوان پیش پرداخت گرفت و قرار شد که به یکی از شهرهای مرزی ترکیه برویم.

 آدم‌ربایی در ترکیه

پسر جوان و مادرش پس از ورود به کشور ترکیه، با این تصور که بزودی با ویزای معتبر راهی آلمان شده و زندگی ایده‌آلی را برای خود رقم می‌زنند، از هواپیما پیاده و سوار خودرویی شدند که میلاد به دنبال آنها فرستاده بود.

پسر جوان گفت: خودرو ما را به روستایی برد اما آنها ما را در خانه‌ای محبوس کردند. بعد هم هر چه ارز و وسایل با ارزش همراه داشتیم از ما گرفتند و در ازای آزادی‌مان 300 میلیون تومان پول خواستند. ما را مجبور کردند که به فامیل و دوستان زنگ بزنیم و از آنها بخواهیم پول‌ها را به حسابی واریز کنند. بعد هم ما را آزاد کرده و ما نه تنها به آلمان نرفتیم بلکه به عنوان یک مالباخته راهی تهران شدیم.

با شکایت مادر و پسر، تحقیقات به دستور بازپرس شعبه ششم دادسرای جنایی پایتخت آغاز شد. در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد پول‌هایی که برای آزادی گروگان پرداخت شده به حساب مرد جوانی به نام بهنام واریز شده است.

اما زمانی که مأموران به سراغ بهنام رفتند پی بردند که مدتی قبل او به خاطر اعتیاد کارت بانکی‌اش را در ازای مبلغی پول به مرد ناشناسی فروخته است و بدین ترتیب این شاخه از تحقیقات با بن‌بست مواجه شد. این در حالی بود که کارآگاهان پلیس با شکایت‌های مشابه مواجه شدند. در بیشتر شکایت‌ها، مالباخته‌ها به دنبال مشاهده آگهی مهاجرت به آلمان و زندگی در خارج از کشور اقدام به پرداخت مبالغی از 100 تا 500 میلیون تومان کرده بودند اما تعدادی از این مالباخته‌ها نیز راهی کشور ترکیه شده و توسط اعضای باند میلاد گروگان گرفته شده و در ازای دریافت وجه آزاد می‌شدند.

در ادامه تحقیقات کارآگاهان به سراغ آژانس مسافرتی رفته و در تحقیقات مشخص شد که میلاد  آنجا را تخلیه کرده است.

در ادامه بررسی‌ها مشخص شد مدیر آژانس مسافرتی باندی تشکیل داده و با ترفند ویزا و مهاجرت با همدستی چند نفر اقدام به کلاهبرداری می‌کند. بازپرس شعبه ششم دادسرای امور جنایی پایتخت دستور بازداشت میلاد و همدستانش را در ایران و خارج از کشور صادر کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما