شناسهٔ خبر: 47821424 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

فوت و فن‌های تهیه «مارمالاد هلو»

طعم خوشمزه «مارمالاد هلو» را در عصرانه های تابستان با بستنی و پنکیک امتحان کنید.

صاحب‌خبر -
خبرگزاری میزان _ چی شی نوشت: مارمالاد هلو یکی از انواع مارمالاد‌های پر مصرف و بین المللی است که معمولا برای استفاده در انواع شیرینی و دسر تهیه می‌شود.
 

دستور تهیه مارمالاد هلو

فوت و فن‌های تهیه «مارمالاد هلو»

مرحله اول

برای تهیه مارمالاد هلو بدون ژلاتین ابتدا برای اینکه پوست هلو‌ها به راحتی جدا شود، یک قابلمه مناسب را تا نیمه آب پر می‌کنیم و روی حرارت زیاد قرار می‌دهیم تا آب سریعتر به جوش بیاید. حالا باید صبر کنیم تا آب جوش بیاید.
 

مرحله دوم

پس از اینکه آب به نقطه جوش رسید هلو‌ها را به مدت ۱ تا ۲ دقیقه در آب جوش قرار می‌دهیم. حالا هلو‌ها را آبکشی می‌کنیم و داخل آب سرد قرار می‌دهیم، چند دقیقه بعد می‌توانیم پوست هلو‌ها را به راحتی جدا کنیم.
 

مرحله سوم

اگر از هلویی استفاده می‌کنید که پوستش به راحتی جدا می‌شود نیاز نیست این مراحل را انجام دهید. در ادامه هسته‌های هلو را خارج می‌کنیم و هلو‌ها را داخل یک قابلمه مناسب می‌ریزیم و با گوشتکوب برقی به طور کامل میکس می‌کنیم.
 

مرحله چهارم

حالا قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می‌دهیم و شکر و جوهر لیمو را به پوره هلو اضافه می‌کنیم. در ادامه باید مواد را به صورت مداوم هم بزنیم تا شکر به طور کامل حل شود. پس از اینکه شکر به طور کامل حل شد، حرارت زیر قابلمه را بیشتر می‌کنیم.
 

مرحله پنجم

در این مرحله باید صبر کنیم تا مارمالاد کمی بجوشد و به غلظت مناسب برسد. در زمان جوشیدن مارمالاد کف‌های روی سطح آن جمع می‌شود که توصیه می‌شود حتما این کف‌ها را با یک قاشق مناسب جمع کنید و دور بریزید.
 

مرحله ششم

اگر این کف‌ها دور ریخته نشوند، رنگ مارملاد کدر و تیره می‌شود. پس از اینکه تمام کف‌های روی مارمالاد را گرفتیم هر چند دقیقه یکبار انرا مخلوط می‌کنیم تا ته نگیرد. زمانی که مارمالاد ما به غلظت مناسب رسید و شفاف شد آماده است.
 

مرحله هفتم

حالا مارمالاد را در دمای محیط قرار می‌دهیم تا کاملا خنک شود، سپس آنرا داخل ظروف شیشه‌ای درب دار می‌ریزیم و در یخچال نگهداری می‌کنیم. برای نگهداری مارمالاد هلو در بازه زمانی طولانی حتما باید آنرا فریز کنیم.
انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب‌ها:

نظر شما