شناسهٔ خبر: 47821388 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت مطرح کرد:

خبرنگاران مرداد ماه واکسینه می‌شوند/ نوبت دوم تزریق واکسن پیامکی اطلاع رسانی می‌شود

زهرا سلیمانی

جعفر صادق تبریزی درباره تزریق واکسن کرونا گفت: خبرنگاری جزو مشاغل سخت و حساس محسوب می‌شود. از مرداد تزریق واکسن برای مشاغل حساس جامعه انجام می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا؛ نوبت دوم تزریق واکسن کرونا برای برخی از افراد مسن جامعه و گروه‌های در معرض خطر که دوز یک  واکسن را دریافت کرده‌اند به سر رسیده است. از سوی دیگر برخی از مسئولان از نبود یا کمبود واکسن خبر داده‌اند. همچنین به‌رغم اینکه خبرنگاران جزو گروه‌های در معرض خطر ابتلا به کرونا هستند، اما تاکنون فقط افراد فعال در صدا و سیما واکسن کرونا را دریافت کرده اند. هنوز خبری از تزریق واکسن برای دیگر خبرنگاران به عنوان گروه‌های در معرض خطر جامعه نیست.

تا پایان سال 70درصد مردم جامعه واکسینه می شوند

طی روزهای اخیر هم علیرضا رییسی، سخنگوی ستاد مقابله با کرونا درباره آخرین وضعیت دسترسی به واکسن کرونا در کشور گفت: میزان تقاضای واکسن با عرضه همخوانی ندارد؛ متاسفانه بیش از ۸۰ درصد واکسن‌های دنیا را ۶ کشور زده‌اند و کشوری همچون آمریکا و یکی از کشورهای اروپایی ۲۰۰ میلیون دُز واکسن در حال انقضا دارند، اما به کسی نمی‌دهند؛ سهم کشورهای فقیر ۲۵ عدد تزریق واکسن است.

او افزود: یک بار دیگر با اطمینان به مردم عزیز می گویم که تا پایان سال قطعا  ۷۰ درصد جمعیت کشور که گروه هدف هستند حداقل یک دُز واکسن دریافت می‌کنند که این اطمینان از تولید داخل است.

خبرنگاران مرداد واکسینه می‌شوند

جعفر صادق تبریزی، رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت درباره تزریق واکسن کرونا خبرنگاران به خبرنگار برنا گفت: خبرنگاری جزو مشاغل سخت و حساس محسوب می‌شود. از مرداد تزریق واکسن برای مشاغل حساس جامعه انجام می‌شود. در دسته‌بندی و برنامه‌ریزی‌های و با هماهنگی اداره کل بیماری‌های وزارت بهداشت اطلاع‌رسانی و اقدامات در این باره انجام می‌شود.

زمان‌بندی تزریق واکسن کرونا بر اساس نوع آن

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت درباره روند تزریق دوز دوم واکسن برای سالمندان بالای 70، 65 سال و گروه‌های در معرض خطری که تاکنون در نوبت یک واکسن تزریق کرده‌اند، گفت: هر یک از افراد بر اساس نوع واکسن تزریق شده در نوبت اول دوز دوم را دریافت می‌کنند. برای مثال افرادی که در نوبت نخست تزریق واکسن کرونا از نوع استرازنکا دریافت کردند، می‌توانند سه تا چهار ماه در نوبت دوم این واکسن را دریافت کنند.

 او ادامه داد: برخی افراد در نوبت اول واکسن سینوفارم را تزریق کردند. این افراد با گذشت حدود 4 تا 8 هفته در نوبت دوم واکسن دریافت می‌کنند.

به گفته تبریزی افراد در صورت دریافت واکسن اسپوتیک در نوبت اول بعد از گذشت  4 تا 12 هفته در نوبت دوم واکسن را دریافت می‌کنند.

او درباره آخرین وضعیت دسترسی به واکسن کرونا در کشور نیز تاکید کرد: هم اکنون واکسن اسپوتیک در کل کشور تزریق شده و در نوبت دوم توزیع واکسن سینوفارم هم به دست ما می‌رسد. همچنین دسترسی به واکسن استرازنکا هم مشکلی وجود ندارد.

نوبت دوم تزریق واکسن پیامکی اطلاع رسانی می‌شود

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت درباره روند اطلاع‌رسانی افرادی که نوبت اول واکسن را دریافت کردند و چگونگی اطلاع از موعد نوبت دوم تزریق واکسن نیز تاکید کرد:  افراد در صورت دریافت واکسن در نوبت اول در نوبت دوم قبل از زمان تزریق واکسن پیامک آن را برای اطلاع رسانی دریافت می‌کنند.

//انتهای پیام: 4

بیشتر بخوانید:

  • واکسیناسیون اساتید در مرداد و دانشجویان تا پایان پاییز/ واکسیناسیون خبرنگاران در فاز سوم انجام می‌شود/ ممکن است برخی کلاس‌ها در سال تحصیلی جدید به صورت غیرحضوری برگزار شود
  • چند قدم مانده به واکسیناسیون عمومی واکسن ایرانی/ طبرسی: افراد معمولی می توانند داوطلب تزریق واکسن کرونا شوند/ نمی‌توان به روند کاهشی کرونا دلخوش کرد

نظر شما