شناسهٔ خبر: 47821242 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

مشارکت پرشور مردم در انتخابات، فشارهای خارجی را کاهش می‌دهد

نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: معمولاً در هر انتخاباتی که درصد مشارکت بالا بوده، تا مدت‌های زیاد فشارهای خارجی روی کشورمان کم بوده است.

صاحب‌خبر -

  جعفر قادری با تاکید بر ضرورت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ، اظهار داشت: معمولاً در هر انتخاباتی که درصد مشارکت بالا بوده، تا مدت‌های زیاد فشارهای خارجی روی کشورمان کم بوده است.

وی بیان کرد: در واقع، میزان مشارکت مردم در انتخابات در طول سال‌های مختلف مبنایی برای محاسبات دشمنان ما بوده است و در انتخاباتی که میزان مشارکت مردم بالا بوده است تا مدت‌های طولانی کشورمان از هر فشار و تلاطم کشورهای خارجی در امان بوده است.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: علاوه بر این، در انتخابات میزان مقبولیت نظام و تعهد مردم به نظام جمهوری اسلامی و انقلاب کاملاً مشخص می‌شود و هر چقدر مشارکت مردم بیشتر باشد، نشان‌دهنده مقبولیت و پذیرش بیشتر نظام از سوی مردم است.

قادری ادامه داد: بر این اساس، ضروری است که مردم حضور پرشوری در عرصه انتخابات داشته باشند و البته نوع انتخاب مردم هم مسئله‌ای بسیار مهم است و مردم باید فردی کارآمد و اصلح را انتخاب کنند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: از سوی دیگر، رئیس جمهور آینده حتماً باید ارتباط خود با مردم را حفظ کند و از پشت شیشه ماشین خود نظرسنجی نکند و به مردم احترام بگذارد. در این صورت، وی می‌تواند مشکلات مردم را از نزدیک ببیند و راهکاری را برای رفع آن در نظر بگیرد.

قادری اظهار داشت: قطعاً مردم انتقاداتی را به عملکرد مسئولان به ویژه در دستگاه اجرایی کشور دارند و بسیاری از معضلات و مشکلاتی که الان در کشور وجود دارد، به عملکرد ضعیف رئیس جمهور و دولتمردان بازمی‌گردد اما مردم باید فردی توانمند و انقلابی را انتخاب کنند تا مشکلات کشور را حل کند.

وی گفت: اهمیت تعیین سرنوشت مردم از سوی خودشان ایجاب می‌کند که در انتخاب خود نهایت دقت و وسواس را به خرج دهند و فردی را انتخاب کنند که شایسته پست حساس ریاست جمهوری باشد.

قادری تاکید کرد: ما نمی‌توانیم فردی را به عنوان رئیس جمهور خود انتخاب کنیم که در شأن این پست و جایگاه نباشد و بعد انتظار تحول و پیشرفت کشور را از وی داشته باشیم. از سوی دیگر، نباید مسیر رئیس جمهور از مسیر ملت جدا باشد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: رئیس جمهور باید در جهت حفظ آرمان‌ها، اصول و باورهای مردم و حل مسائل و مشکلات آنان حرکت کند و مردم هم باید بدانند که ما هر چیزی را که بکاریم، همان را درو می‌کنیم و نباید انتظار داشته باشیم که اگر انتخابمان بد باشد، شاهد نتیجه‌ای مثبت در جامعه و رفع مشکلات باشیم.

 

نظر شما