شناسهٔ خبر: 47821198 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

روی خط پایتخت؛ اجرای ۵۹ پروژه توسعه محلی در منطقه ۱۵

تهران-ایرنا- شهردار منطقه ۱۵ از اجرای ۵۹ پروژه توسعه محلی به منظور ارتقای کیفیت زندگی و رضایتمندی شهروندان در محلات منطقه ۱۵ خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، «وحیدرضا انارکی محمدی» با اشاره به اینکه از پروژه های مصوب سال گذشته ۸۰ پروژه توسعه محله ایی در محله های منطقه به اتمام رسیده و در اختیار شهروندان قرار گرفت است، گفت: ۹ پروژه نیز با پیشرفت مطلوب در حال انجام است و به زودی به شهروندان عزیز تحویل می شود.

به گفته وی، برای این ۸۹ پروژه اعتباری بالغ بر ۳۲ میلیارد تومان اختصاص یافت که در تامین زیرساختهای محله ها و ارتقای سرانه های فرهنگی، اجتماعی، ترافیکی و تعلق محله ای نقش بسزایی داشت.

 محمدی در ادامه به ۵۹ پروژه مصوب سال جاری اشاره کرد و گفت: اعتبار لحاظ شده برای این دوره از پروژه ها ۸۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است که ناحیه یک با ۱۹ پروژه بیشترین تعداد پروژه پیشنهادی را در میان نواحی هفتگانه منطقه دارد.

شهردار منطقه با تاکید بر اینکه در پروژه های توسعه محله ای بر رفع کم و کاستی های محله توجه شده تا ضمن جلب مشارکت شهروندان در تصمیم گیری ها و تقویت حس تعلق خاطر به محله، کیفیت زندگی ارتقاء داده شود، افزود: مدیریت شهری به منظور ساماندهی عادلانه تر خدمات؛ به سطوح محله ای در شهر توجه داشته و سیاست اجرای پروژه های محله محور را در دستور کار قرار داده است تا شعار «تهران شهری برای همه» محقق شود.

روی خط پایتخت؛ اجرای ۵۹ پروژه توسعه محلی در منطقه ۱۵

 آغاز برنامه های "شادستان تهران ۱۴۰۰" 

«کاظم کمالی نسب» معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۳ تهران گفت: ویژه برنامه های تابستان با عنوان "شادستان تهران ۱۴۰۰" با اجرای برنامه های متنوع در منطقه ۳ تهران برگزار می شود.   

وی از آغاز برنامه های "شادستان تهران ۱۴۰۰" با شروع فصل تابستان خبر داد و گفت: برنامه های فرهنگی و ورزشی تابستانه این منطقه برای گروه های سنی مختلف اجرایی می شود.

وی بیان کرد: برنامه های "شادستان تهران ۱۴۰۰" با رویکرد اصلی "نشاط افزایی" در بین شهروندان منطقه و مطابق دستورالعمل های ابلاغی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در محلات ۱۲ گانه این منطقه  انجام خواهد شد.   

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۳ ابراز کرد: این برنامه ها با هدف توسعه فرهنگ و ارزشهای ایرانی- اسلامی، افزایش نشاط اجتماعی و غنی سازی اوقات فراغت شهروندان و نکوداشت مناسبتهای مذهبی و ملی برگزار می شود.

وی افزود: برنامه های شادستان امسال به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، متفاوت با سال های گذشته و با در نظر گرفتن کمترین تفاوت و بیشترین شباهت در ویژگیهای فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی منطقه در دستور کار قرار گرفته است.

کمالی نسب اظهار کرد: گرامیداشت اعیاد قربان وغدیر، اجرای کاروان های شادی، جشنواره های فرهنگی، هنری، کاروان موسیقی، نوای نواحی، کمپین نور امید شهر با رعایت پروتکل های بهداشتی در محلات ۱۲ گانه برگزار می شود.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۳ عنوان کرد: مسابقات مختلف فرهنگی و هنری از جمله نقاشی، خاطره نویسی، کتابخوانی و ... ده ها برنامه مختلف دیگر از طریق فضای مجازی در حال اجرا است.

روی خط پایتخت؛ اجرای ۵۹ پروژه توسعه محلی در منطقه ۱۵

حفر چاه جذبی جدید برای کنترل رواناب های بزرگراه آزادگان

«مجید صبوری» معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۱۹ از حفر یک حلقه چاه جذبی در بزرگراه آزادگان با هدف هدایت آب های سطحی و کنترل رواناب های این محور خبر داد.

وی با اشاره به اینکه نگهداشت معابر بزرگراهی و شریان های اصلی منطقه به دلیل اهمیت مواصلاتی از اولویت خاصی برخوردار است گفت: در همین راستا نیز ضمن کنترل مستمر این معابر، به منظور جلوگیری از بروز آب ماندگی بویژه در فصول بارندگی و تردد روانتر خودروها، یک حلقه چاه جذبی به چاه های این محور اضافه شد.  

وی افزود: این حلقه چاه جذبی که دارای ۹ متر میله و ۸۵ متر انباری است با انجام عملیات کول گذاری برای افزایش ایمنی و جلوگیری از ریزش احتمالی، قبل از ورودی شهرک مرتضی گرد حفر شده است.

صبوری ادامه داد: به منظور استفاده بهینه و جلوگیری از ورود زباله به چاه، یک حوضچه رسوب گیر نیز در ورودی آن احداث شد.

معاون شهردار منطقه همچنین به عملیات حفر چاه جذبی در رینگ بوستان بزرگ ولایت اشاره و بیان کرد: با توجه به نشست چاه قبلی، عملیات احداث چاه جدید با برخورداری از ۱۰ متر میله و یک انباری بزرگ حفر و کول گذاری نیز انجام شد.

وی با اشاره به تشریح فعالیت های مستمر در حوزه نگهداری کانال ها و حوضچه های رسوبگیر پرداخت و گفت: هر ماه به طور متوسط ۳۹ هزار متر کانال و  ۷ حوضچه رسوبگیر نگهداری و ۲۰ هزار متر نیز لایروبی مفید در محدوده این منطقه انجام می شود.
 ‌ 

تقدیر از دختران شاغل در شهرداری منطقه ۶
 
«تورج فرهادی» شهردار منطقه ۶ تهران گفت: به مناسبت  دهه کرامت و میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) و روز دختر از دختران شاغل خانواده معظم شهدا به نیابت از مابقی همکاران دختر، در نشستی صمیمانه تجلیل شد.
 
 وی در این خصوص گفت: شهیدان جان خود را فدا کردند تا امروز کشور ما امنیت و آرامش داشته باشد.  

فرهادی ادامه داد: امروز مردم به وقت گذاری، کار درست توام با سلامت و شفافیت، تلاش و مجاهدت من و شما  توجه دارند  و ما در استخدام  مستقیم آحاد شهروندان هستیم و باید تلاش کنیم که  مأموریتها و وظایف محوله را به درستی انجام دهیم تا اعتماد مردم ترمیم و جلب گردد.

وی خاطر نشان کرد: حضرت فاطمه معصومه (س) بهترین الگوی علمی و عملی برای دختران ما می باشند و بدون تردید توجه به آموزه های دینی و الگو گرفتن از زندگی و سیره این بزرگوار راه و روش مناسبی را در اختیار دختران ما قرار خواهد داد.

روی خط پایتخت؛ اجرای ۵۹ پروژه توسعه محلی در منطقه ۱۵

توانمندسازی کودکان کار در اولویت ماموریت های اجتماعی منطقه۲

«کاظم داودی» سرپرست معاونت اجتماعی و فرهنگی منطقه ۲ از برنامه های توانمتدسازی، آموزشی و تفریحی برای کودکان کار خبرداد.

وی در مراسم ثبت یک روز شاد برای دختران کودک کار که به مناسبت  دهه کرامت برگزار شد گفت: ساماندهی و توانمندسازی کودکان کار یکی از راهکارهای موثر در فرایند کاهش آسیب های اجتماعی است و این مساله مورد توجه مدیریت شهری منطقه است.

وی افزود : امیدواریم با اجرای   برنامه های توانمندسازی کودکان  بتوانیم شرایط پایداری توانمندی خانواده ها را فراهم کنیم.
وی  در ادامه به اجرای برنامه های تفریحی اشاره کرد و افزود : مدیریت شهری منطقه  در راستای مسولیت های اجتماعی خود و به منظور حفظ سلامت  کودکان کار،   برنامه های سلامت محور  با همکاری خیریه مهرماه و رویش نهال پیش بینی و اجرا کرد.
 
وی افزود: برگزاری مسابقات ورزشی، اردوهای تفریحی و فرهنگی از دیگر برنامه های اجرایی  برای این کودکان است.

برگزاری ویژه برنامه های ورزشی منطقه ۴ تهران در دهه کرامت

«محمد خادمی» معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۴ تهران از برگزاری رقابت های متنوع ورزشی بانوان و دختران در دهه کرامت از ولادت با سعادت حضرت معصومه (س) تا ولادت  امام رضا (ع) در محلات ۲۰ گانه خبر داد.  

 وی گفت: ۱۴ برنامه مختلف ورزشی در فضای باز، پیاده روی مادر و دختر با عنوان "همگام با دخترم"، پویش دوشنبه های ورزشی  و ایستگاه ورزش شهروندی با عنوان امروز برای دخترم با رعایت دستور العمل های بهداشتی در  بوستان های شاخص منطقه ۴ آغاز و تا یکم تیر ادامه دارد.

وی افزود: برگزاری دور مقدماتی جام "بانوی شهر" در رشته های بسکتبال، والیبال، بدمینتون، رقابت های ورزشی ویژه مادر و دختر بازیهای بومی و محلی(رقابت های بین نسلی) و جشنواره ورزشی ویژه دختران تلاشگر با عنوان لبخند دخترم در بوستان بانو "مرضیه حدیدچی"از دیگر برنامه های دهه کرامت است.

معاون شهردار منطقه ۴ در ادامه به برگزاری رقابت های ورزشی با عنوان "خواهرانه" گفت : جشنواره رقابتی مهارتهای رشته های ورزشی مختلف و بازیهای بومی، محلی ویژه خواهران و برادران زیر ۱۲ سال به شکل درون منطقه ای در سطح محلات ۲۰ گانه نیز برای خانواده ها در نظر گرفته شده است.

روی خط پایتخت؛ اجرای ۵۹ پروژه توسعه محلی در منطقه ۱۵

مجهزترین مجتمع دندانپزشکی در منطقه۱۳ به بهره‌برداری رسید 

«مجتبی شکری» شهردار منطقه۱۳ از افتتاح  و بهره برداری مجهزترین مجتمع دندانپزشکی با حضور مسئولان کشوری و لشکری در این منطقه خبر داد.  

وی با بیان اینکه  مرکز تخصصی دندانپزشکی  دکتر تابش در مساحت ۷ هزار و ۶۰۰ متر و زیربنای ۴ هزار و ۲۰۰ متر یکی از مجهزترین مراکز دندانپزشکی ارتش جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود، افزود: این مرکز،   با حضور امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» معاون هماهنگ کننده ارتش، امیر سرتیپ خلبان «عزیز نصیرزاده» فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و زالی فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران  و جمعی از فرماندهان و مسؤلان در مرکز دندانپزشکی نیروی هوایی در منطقه۱۳ افتتاح شد.

وی با اشاره بافت متفاوت و جمعیت قابل توجه منطقه۱۳،   استقرار این مرکز تخصصی در  منطقه را  ضروری وارزشمند دانست.

شهردار منطقه۱۳ ضمن قدردانی از تمامی دست اندرکاران این طرح بزرگ، بیان کرد: افتتاح مرکز تخصصی دکتر تابش  باعث ارایه خدمات ارزنده و با کیفیت دندانپزشکی به ساکنان این منطقه می شود.

وی یادآور شد: مرکز تخصصی دندان پزشکی نیروی هوایی ارتش به نام دکتر تابش از پزشکان خدوم دوران دفاع مقدس مزین شده است؛ وی در دوران دفاع مقدس با عمل جراحی بمب خوشه ای را از پای یک رزمنده بسیجی خارج کرده است که این اقدام خطیر در تاریخ‌ پزشکی جهان بی سابقه است.

زنان و دختران کوشا باعث رونق کشور می شوند 

«سید حمید موسوی» شهردار منطقه یک تهران گفت: زنان و دختران کوشا و ساعی، پرتلاش و خلاق در طول تاریخ همیشه باعث رونق در عرصه های علمی، ورزشی، اجتماعی و فرهنگی شدند و اسم و پرچم این کشور را به اهتزاز در آوردند.

وی به مناسبت گرامیداشت میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) و روز ملی دختران در دهه کرامت در گردهمایی دختران کارمند این منطقه که با حضور مصطفی آقاعلیخانی معاون  برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی، موسی لطفی مشاور و رئیس دفتر شهردار منطقه و جمعی از کارکنان برگزار شد، با بیان مطلب فوق اظهار داشت: در تمام عرصه ها بانوان نشان داده اند که بسیار توانمند و کوشا هستند و هر زمان مسئولیتی به آنان واگذار شده به نحو احسن به انجام رساندند.

موسوی افزود: اگر خوب بتوان انگیزه ها، مهارت ها و توانایی های جامعه دختران و زنان را تشخیص و در جایگاه مناسب قرار داد موفقیت چشمگیرتری را خواهیم داشت چرا که هرجا از بانوان در کار استفاده شد، خلاقیت در آنجا بیشتر بود.

وی خاطر نشان کرد: منطقه یک چند پروژه را به دست بانوان سپرد که مورد تقدیر شهردار تهران قرار گرفت و اسم مگاپروژه روی آن ها گذاشته شد.
شهردار منطقه یک همچنین با اشاره به نقش دختران در تصمیم گیری های اجتماعی خانواده ها  گفت: دختران به عنوان یکی از ارکان تاثیر گذار در تصمیمات خانواده ها نقش مهمی در جلب مشارکت اعضای خانواده و دوستان برای شرکت در انتخابات و تعیین سرنوشت کشور دارند.

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی نیز عنوان کرد: در سیره نبوی ما نقش و جایگاه دختران بسیار با ارزش است و سالروز ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر فرصتی است برای تاسی به سیره آن حضرت که همیشه اسوه بارز و الگوی مناسبی برای  بانوان به خصوص دختران بوده هست.

روی خط پایتخت؛ اجرای ۵۹ پروژه توسعه محلی در منطقه ۱۵

بوستان کوهسار قطب گردشگری تهران خواهدشد

«محمود کلهری» شهردار منطقه ۵ تهران در مراسم امضای قرارداد بوستان جنگلی کوهسارگفت: در آینده نزدیک بوستان کوهسار به فضایی شاد و مفرح برای شهروندان و تبدیل به یک قطب تفریحی و گردشگری خواهد شد.

وی در مراسم امضای قرارداد بوستان جنگلی کوهسار گفت:در قالب تفاهم نامه ای که در سال ۹۸ بین وزیر وقت کشاورزی و شهردار تهران  منعقد شد قرار شد پارک های شهر تهران در قالب قرارداد اعاله از طریق سازمان جنگل ها به شهرداری تهران واگذار شود.

وی افزود: در همین راستا فاز اول اعاله بوستان کوهسار به شهرداری انجام شد. مساحت کل این بوستان ۵۷۲۰ هکتار است که در فاز اول ۱۱۴۰ هکتار آن تحویل شهرداری منطقه ۵ شد و مابقی در فازهای بعد اعاله می شود.

کلهری تاکید کرد: این قرارداد مدتها معطل مانده بود اما با اقدام اخیر رخ داده در آینده نزدیک بوستان کوهسار به فضایی شاد و مفرح برای شهروندان و تبدیل به یک قطب تفریحی و گردشگری خواهد شد.

اجرای ۲۰ویژه برنامه فرهنگی، اجتماعی و ورزشی برای دختران 

«علیرضا خامسیان» معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه ۹ از برگزاری ۲۰ ویژه برنامه فرهنگی، اجتماعی و ورزشی به مناسبت میلاد فرخنده حضرت معصومه (س) و روز دختر خبر داد.

وی با اشاره به برگزاری جشن های روز ملی دختران همزمان با میلاد حضرت معصومه(س) و دهه کرامت گفت: نامگذاری روز ملی دختران فرصتی برای جریان سازی فرهنگی و توجه ویژه به موضوع دختران در جامعه و افزایش حس اعتماد به نفس و توسعه سلامت اجتماعی دختران است و درهمین راستا شهرداری منطقه ۹ همزمان با این ایام ویژه برنامه هایی را برگزار کرد.

وی با اشاره به اینکه تمامی برنامه ها متناسب با علائق دختران طراحی شده است؛ افزود: ویژه برنامه های دهه کرامت وروز دختر شامل برگزاری جشن روز دختر همراه با بازی های فکری، نقاشی دیواری، مسابقه و آتش بازی در مجموعه فرهنگی و ورزشی شهربانو، تقدیر از کودکان کار همزمان با روز جهانی مبارزه با کار کودک و روز دختر ویژه کودکان کار دختر، برپایی غرفه های کارآفرینی ویژه زنان سرپرست خانوار در بوستان المهدی شامل صنایع دستی، غذا، لباس و مسابقات ورزشی پیش بینی شده است که تمامی برنامه ها با رویکرد گسترش فرهنگ خودباوری، حیا و عفاف و تبیین نقش، جایگاه و منزلت دختران و ایجاد زمینه برای گسترش مشارکت اجتماعی دختران در سطح محلات برگزار می شود.

خامسیان گفت: تقدیر از دختران نخبه بین سنین ۹ تا ۱۸ سال سطح منطقه، برگزاری مسابقه دارت ویژه همکاران نواحی ۲ گانه، برگزاری جشنواره ای با عنوان دست مهر سر به مهر، که در این جشنواره دختران بین سنین ۹ الی ۲۰ سال شر کت خواهند کرد از جمله برنامه های روز دختر است.  

وی در ادامه اظهار داشت: برنامه های روز دختر در مجموعه شهربانو، بوستان المهدی وسرای محلات ۸ گانه برگزار می شود.
خامسیان گسترش فرهنگ خودباوری،   تبیین نقش، جایگاه و منزلت دختران با توجه به آموزه های دینی و ایجاد زمینه برای گسترش مشارکت اجتماعی دختران را از رویکردهای مورد توجه در برنامه ها برشمرد و گفت: وبیناری با موضوع چالش های اجتماعی و روانی دختران و همچنین کلاس های آموزشی بصورت مجازی با موضوع سلامت جسمی، روانی و اجتماعی ویژه دختران و مادران و ارائه خدمات آموزشی و مشاوره ای ویژه دختران و مادران از جمله برنامه هایی بود که به همین مناسبت در خانه های سلامت سرای محلات برگزار شد.   

وی خاطر نشان کرد:اجرای مسابقات فوتبال، والیبال، بسکتبال، رقابت های ورزشی مهارت های فردی ویژه خواهران و برادران در رنج سنیزیر ۱۲ سال با عنوان خواهرانه به مناسبت میلاد با سعادت امام رضا (ع)   و برگزاری ایستگاه ورزشی مادر و دختر به نام برای دخترم  از دیگر برنامه های دهه کرامت است.  

نخستین مرکز توسعه بازار و فروش «دست‌آفرین» در منطقه ۷تهران راه‌اندازی شد

«سیدمالک حسینی» مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران گفت: نخستین مرکز تخصصی تسهیل و توسعه کسب و کار با رویکرد توسعه بازار و فروش با عنوان فروشگاه «دست آفرین» در منطقه هفت پایتخت راه‌اندازی شد.

وی با اشاره به الزامات اسناد بالادستی و حمایت از مشاغل خانگی اظهارداشت: برای حمایت از پایداری کسب و کارها و تسهیل و توسعه بازار فروش کسب وکارهای خرد و کوچک و خانگی، مراکزی را با عنوان فروشگاه‌های دست‌آفرین طی سال‌های گذشته راه‌اندازی کرده‌ایم.

وی گفت: پس از تحلیل و بررسی عملکرد این مراکز و نوع تقاضای صاحبان کسب و کارها، برای نخستین بار مدلی نوین با عنوان مراکز تسهیل و توسعه بازار و فروش محصولات و خدمات «فروشگاه دست آفرین» به عنوان یک الگو و راهکار خلاقانه برای کمک به توسعه بازار، برندسازی، بازاریابی و فروش تولیدات صاحبان کسب‌ و کار خانگی و محلی طراحی شده است.

حسینی، بقا و ادامه حیات یک کسب و کار را در گرو بازاریابی مناسب و فروش هر چه بیشتر و استقبال گسترده‌تر مشتریان دانست و افزود: این امر نقش حیاتی و مهمی ‌را در پایداری و حتی توسعه کسب و کارها به ویژه کسب و کارهای خانگی ایفا می‌کند، به طوری که چه بسیار کسب و کارهایی که به علت نداشتن این مهم، علی‌رغم سابقه طولانی در حوزه تولید، به شکست و خروج از بازار مجبور شدند و چه بسیار کسب و کارهایی که با شناخت کافی از نیازهای مشتریان، در مدت بسیار کمی توانسته‌اند سهمی از بازار کسب کنند.

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران، مهمترین هدف راه‌اندازی چنین مراکزی را کمک به توسعه بازار، بازاریابی و فروش محصولات و خدمات تولیدی کسب‌ و کارهای کوچک، محلی، خانگی و خانوادگی، کارآفرینان و شرکت‌های تعاونی با اولویت تولیدات افراد در معرض آسیب و آسیب‌دیده، تولیدات افراد کم‌برخوردار جامعه و کسب و کارهای آسیب‌دیده از کرونا برای تقویت و توسعه کسب و کارهای خرد کوچک و در نتیجه حمایت از تولید کالای ایرانی عنوان کرد.

وی گفت: ارائه خدمات آموزش و مشاوره تخصصی به صاحبان مشاغل و کسب و کارهای خرد و کوچک محلی و مشاغل خانگی به منظور توسعه فعالیت آنان از دیگر اقدامات صورت گرفته در فروشگاه‌های دست آفرین خواهد بود.

حسینی درباره خدمات مراکز تسهیل و توسعه بازار و فروش بیان کرد: عرضه محصولات و خدمات تولیدکنندگان در قالب و شکلی همسان، ارائه خدمات مشاوره و برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه تولیدکنندگان و برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی از خدمات این فروشگاه خواهد بود که این اقدام حائز اهمیت خود تجلی بخش شعار سال مبنی بر پشتیبانی از تولید داخلی است.

نظر شما