شناسهٔ خبر: 47821064 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تکذیب خط خوردن نام آمریکا از لیست کشور‌های «غیردوست» از سوی کرملین

سخنگوی کاخ کرملین اخبار مرتبط با خط خوردن نام آمریکا از لیست کشور‌های «غیردوست» را تکذیب کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و جو بایدن همتای آمریکایی وی در عصر روز چهارشنبه، بعد از ۱۰ سال و برای نخستین باردر ژنو با یکدیگر دیدار کردند و به رایزنی درباره مسائل مختلف پرداختند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه نیز پس از نشست هیأت روسی با هیأت آمریکایی در ژنو درپاسخ به پرسش خبرگزاری اسپوتنیک مبنی بر احتمال حذف نام آمریکا از لیست کشور‌های غیردوست پس از دیدار رؤسای جمهور دو کشور گفت: خیر، هیچ دلیلی برای انجام چنین امری وجود ندارد.

سخنگوی کاخ کرملین پیش از این با محکوم کردن تمایل آمریکایی‌ها برای محدود کردن روسیه، اظهار کرده بود که، اینگونه اظهارات پیش از دیدار رؤسای جمهور دو کشور، مخرب و غیرسازنده خوهد بود.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در کنفرانسی خبری بعد از دیدار با ولادیمیر پوتین، همتای روس در ویلای لاگرانژ ژنو گفت: «ما مسئولیت مشترکی با پوتین برای مدیریت روابط خوب بین دو کشور داریم.»

پوتین نیز با بیان اینکه «آمریکا اعلام کرده روسیه دشمن این کشور است؛ همچنان‌که در سال ۲۰۱۷ کنگره چنین چیزی را نشان داد»، گفت: «اگر روسیه دشمن آمریکا باشد، سازمان‌های مورد حمایت آمریکا در روسیه باید دشمن مسکو به شمار روند.»

رئیس‌جمهور روسیه ادامه داد: «هر آنچه که در آمریکا و روسیه می‌گذرد، مسئولیتش با سران سیاسی است. ما تنها یک پایبندی داریم و آن اجرای توافق مینسک است اگر کی‌یف آماده باشد.»

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما