شناسهٔ خبر: 47821024 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

گفت‌و‌گو|

مناسب‌سازی در تهران برای معلولان و جانبازان باید از اولویت‌های شورای شهر آینده باشد

عضو سابق هیات رئیسه شورای شهر تهران گفت: مناسب‌سازی در تهران برای معلولان و جانبازان باید از اولویت‌های شورای شهر آینده باشد

صاحب‌خبر -

ابوالفضل قناعتی، عضو سابق هیات رئیسه شورای شهر تهران در گفت‌و‌گو با میزان با اشاره به اولویت اقدامات مناسب سازی با هدف ایجاد شرایط مناسب برای تردد افراد کم توان (کهنسالان، کودکان، زنان باردار و معلولان)، توسعه شهر انسان محور و حضورپذیری شهروندان در سطح شهر تهران گفت:

وی افزود: همه اقشار در شهر تهران به‌عنوان شهروندان باید از سوی مدیریت شهری مورد توجه قرار بگیرند. به‌خصوص افراد کم توان (کهنسالان، کودکان، زنان باردار و معلولان) که متاسفانه تاکنون مدیریت شهری نتوانسته است خدمات مناسبی را برای آن‌ها ارائه کند. این موضوع باعث شده است افراد کم توان جسمی نتوانند از خدمات شهر تهران استفاده مناسبی داشته باشند و حق حضور در بسیاری از نقاط شهر از آن‌ها گرفته شده است.


عضو سابق هیات رئیسه شورای شهر تهران گفت: یکی از اولویت‌های مهم مدیریت شهری باید بحث مناسب‌سازی شهر تهران برای معلولان و افراد کم توان جسمی در اولویت برنامه‌های شهری قرار گیرد.
در شورای شهر چهارم اقداماتی صورت گرفت که باید در مدیریت شهری بعدی به صورت جدی پیگیری شوند.

قناعتی تاکید کرد: این موضوع نیازمند حضور مشاوران مناسب است تا با حضور آن‌ها مناسب‌سازی‌ها با پژوهش، اطلاعات و تجربیات کافی انجام شود.

وی گفت: افراد معلول و کم توان جسمی هم اعضای جامعه هستند و حق استفاده از امکانات شهر را دارند. این حق تا حد زیادی از آن‌ها گرفته شده و مدیریت‌های شهری بعدی باید این حق را به آن‌ها بازگرداند.

انتهای پیام/

نظر شما